Jump to content

GTA IV: 10 jaar - Deel je ervaringen


PrioX

Recommended Posts

Ik zag @Platypus vandaag iets in zijn statusupdate plaatsen: Over een paar maanden bestaat GTA IV tien jaar, om precies te zijn op 29 april. Dat lijkt nog ver weg zo op 1 januari. Maar de tijd gaat hard. :engel: Nu leek het me wel leuk om terug te kijken op deze GTA en te lezen wat jullie persoonlijke ervaringen waren op en van het spel? Wat was bijvoorbeeld je eerste indruk na het zien van de eerste trailer? Heeft het spel gebracht wat je verwacht had? Wat vond je van de multiplayer? Zo zijn er nog veel vragen die ik kan stellen. Maar het lijkt me dus leuk om jullie ervaringen te lezen. :) 

 

Brandt maar los! :dans:

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het echt bizar om te denken dat GTA IV al 10 jaar oud is. In mijn ogen lijkt die game zo oud nog niet. En ik kan mij de release nog zo goed herinneren alsof het gisteren was.

Dit was ook een van de eerste games waar ik echt maanden (of zelfs jaren) naar uitkeek. De dagen tot release echt letterlijk aftellen en op de dag zelf, van zodra de schooldag eindigde, met een paar vrienden naar de winkel om de game op te halen. En bij het spelen van de game zelf, was ik helemaal onder de indruk van hoe realistisch het er allemaal uitzag.

Een van de komende maanden ga ik deze game zeker nog eens uit de kast halen om het allemaal te herbeleven. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik altijd wel leuk vind aan die jubilea is dat je kan peilen hoeveel er veranderd is in die tijd.  Voor mij is het nog een periode dat ik op de basisschool zat en inmiddels op de universiteit. De fase dat je nog geen huiswerk en alle tijd van de wereld had. :puh: Dat maakt GTA IV dan ook het meest gespeelde spel ooit voor mij. Ik weet nog goed hoe revolutionair spel ik het vond toen ik het eerst speelde. Van een auto zoals de Rebla was ik al helemaal onder de indruk. In de beginperiode ook nog een clan gehad waarbij het iedere middag uren samenspelen was. Mooie tijd. Inmiddels heb ik wel dat het spel er eigenlijk weer een beetje lelijk uitziet omdat we inmiddels alweer zoveel andere graphics gewend zijn. Voor mij blijft het een top game. 

Link to comment
Delen op andere websites

2 uur geleden, Platypus zei:

Ik vind het echt bizar om te denken dat GTA IV al 10 jaar oud is. In mijn ogen lijkt die game zo oud nog niet. En ik kan mij de release nog zo goed herinneren alsof het gisteren was.

Dit was ook een van de eerste games waar ik echt maanden (of zelfs jaren) naar uitkeek. De dagen tot release echt letterlijk aftellen en op de dag zelf, van zodra de schooldag eindigde, met een paar vrienden naar de winkel om de game op te halen. En bij het spelen van de game zelf, was ik helemaal onder de indruk van hoe realistisch het er allemaal uitzag.

Een van de komende maanden ga ik deze game zeker nog eens uit de kast halen om het allemaal te herbeleven. :D

Heel herkenbaar, het was voor mij namelijk de eerste GTA die ik vanaf aankondiging tot release heb meegemaakt, als goed is heb ik nog ergens Power Unlimted boekjes met GTA SA en IV erin. 

Rond de release tijd waren we met de camper ergens heen, en hoorde de reclames omtrent GTA 4 vaak op de radio, wat voor mij de hype alleen maar opdreef.

Was tevens mijn eerste PS3 game, had de game ongeveer 2 of 3 maanden voordat ik mijn PS3 had.

De Xbox 360 versie had ik wel sinds release, of zelfs ervoor maar dat was een illegale versie, maar na 1 keer spelen kapte de DVD drive ermee en ben ik niet eens aangekomen bij Roman zijn bedrijf :duh: 

 

Af en toe speel ik de game wel eens, maar dan vraag ik mij af hoe ik het voor elkaar kreeg om de game te spelen, want op sommige plekken kan je blij zijn met 15fps.

Nee, ik hoop zeer zeker dat er een GTA 4 remastered komt voor de 10 jarige jubileum.

Link to comment
Delen op andere websites

De trailer was destijds echt geweldig! Ik ging volgens mij niet lang daarna naar New York en herkende direct een aantal dingen. Uiteindelijk viel het wel een beetje tegen: slechte PC-port en alleen maar stad, die nogal grauw was. San Andreas met uitgestrekte gebieden en vliegtuigen was veel leuker om uren in de vertoeven. Waar ik wel van onder de indruk was, was de hoeveelheid detail met afval op straat en in gebouwen. Ook was de releasedag iets om niet te vergeten: iedereen zat in de forumchat te wachten, waarna om de zoveel tijd iemand vertrok omdat het spel bezorgd was. :puh: 

 

In multiplayer nog wel de nodige avonden doorgebracht met KiWi United. @Hanneswasco ^_^ 

 

Oja, en de speciale uitgave van Gamekings (?) met een enquête van onze eigen forumleden en een interview met @PatrickW.

 

Link to comment
Delen op andere websites

GTA IV was ook mijn eerste GTA waarvan ik alles gevolgd heb, van aankondiging tot release. Zeker uniek om zoiets mee te maken wanneer je zo lang uitkijkt naar een spel. Wat daarbij ook een rol speelde was dat GTA IV de eerste GTA was voor de nieuwe consoles van destijds en dat het er grafisch fantastisch uitzag.

 

GTA IV overtrof overigens al mijn verwachtingen. Ik had nog nooit zo'n 'masterpiece' gespeeld. Net zoals Bas hierboven zat ik zelf ook nog op de basisschool en heb ik maanden gespaard om het spel met console te kunnen aanschaffen. Super leuke tijd waarop ik kan terugkijken. Vrienden mee naar huis nemen om de nieuwe GTA te kunnen spelen, waarna zij ook hun ogen uitkeken. :puh: 

 

Na een hele periode klote in Liberty City ben ik begonnen aan het verhaal en gevolgd door de multiplayer. Tot de dag van vandaag heb ik het spel elf keer uitgespeeld en twee keer voor 100%. :*D In de multiplayer heb ik de grootste lol gehad. Zo ontzettend veel uren heb ik daar in gestoken en heb ik mijn huidige online vriendengroep leren kennen. Tot vandaag de dag kijken wij terug op een ontzettend leuke tijd. Een tijd die GTA Online helaas niet heeft kunnen evenaren. 

 

Al met al, GTA IV blijft voor mij de beste GTA met de leukste herinneringen. Voor de tienjarige verjaardag hoop ik iets van een remaster te zien. Nu ze twee maanden geleden L.A. Noire hebben uitgebracht met technische verbeteringen komt die wens een klein stukje dichterbij. Al verwacht ik niet dat zo'n remaster dit jaar uitkomt vanwege RDR2. Ik ben in ieder geval al blij dat de Xbox One waarop ik speel GTA IV en de uitbreidingen backwards compatible heeft. Ik kan het spel nog altijd spelen zonder te moeten wisselen van console. :) 

 

#Nostalgie

Link to comment
Delen op andere websites

Ook ik kan het mij nog goed herinneren op 9-jarige leeftijd. Helemaal GTA SA op de PS2 kapot spelen totdat er opeens een GTA IV commercial opdook. Gelijk daarna kwam ook de Coca-Cola GTA IV Parodie commercial op TV.

Toen het spel eenmaal uit was volgde ik GTAMissions die multiplayersessies hield en walkthroughs maakte.

Ondanks dat ik spel pas 2 jaar ná release heb gekocht, heb ik er ook een hele leuke en behoorlijke tijd in zitten. Vooral in multiplayer met mods op de Xbox 360 toentertijd met altijd volle sessies. Zo durf ik erop te wedden dat ik het spel meer dan 2000 uur heb gespeeld. Iets meer dan in SA:MP wat ik daarna speelde als ik even geen zin meer had in IV, haha.

Link to comment
Delen op andere websites

11 uur geleden, JustDoIt. zei:

Gelijk daarna kwam ook de Coca-Cola GTA IV Parodie commercial op TV.

Goh nu je dat zo zegt... Dat kan ik me ook nog wel herinneren en heeft zeker bijgedragen aan de hype. :puh: 

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

GTA IV, de game waar het voor mij toch wel mee begon. Ik speelde altijd op consoles van Nintendo, het heftigste wat ik ooit had meegemaakt was dat er een paddenstoel op mijn personage sprong :puh: 

 

Altijd heel veel plezier aan beleefd, en ook nu is het nog steeds m'n favoriete GTA. Helaas heb ik momenteel vrijwel geen tijd om te gamen, maar ik ben bezig om deze game ook op de One te spelen.

 

Lekker door de stad dwalen, af en toe een missie spelen of een paar duiven afschieten, heerlijk. 

Link to comment
Delen op andere websites

Op ‎1‎/‎01‎/‎2018 om 21:42, PrioX zei:

Tot de dag van vandaag heb ik het spel elf keer uitgespeeld en twee keer voor 100%. :*D 

Eeeeh...? Ik dacht dat ik met mijn vijf keer (waarvan er twee al wandelend) al stevig deed.

 

En qua IV: Nog steeds mijn favoriet. De game die de hele franchise even ging deconstructen, prachtig.

Link to comment
Delen op andere websites

In mijn post ben ik eigenlijk ook nog de legendarische uitbreidingen vergeten te vermelden. De manier waarop de drie verhalen samen kwamen was gewoon perfect. Daarnaast hadden de episodes ook nog eens een eigen thema en dus voor ieder wat wils. Van mij hadden ze er zo nog drie mogen toevoegen. Genoeg verhalen in Liberty City om te vertellen. :puh: De uitbreidingen hebben GTA IV ook langer relevant gehouden. Voor mij was GTA IV een meesterwerk. Maar voor veel andere spelers was het saai tegenover (bijvoorbeeld) San Andreas. Zeker The Ballad of Gay Tony heeft veel spelers weten vast te houden.

 

19 uur geleden, Phoenyxar zei:

Eeeeh...? Ik dacht dat ik met mijn vijf keer (waarvan er twee al wandelend) al stevig deed.

Ook een hele prestatie om het wandelend te voltooien. Ik denk dat ik daar zelf nooit het geduld voor zou hebben. :puh: Ik vind het al knap van mezelf dat ik geen taxi's heb genomen tijdens mijn playthroughs. :7 

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...