Jump to content

Discussie Topic - Eindeloos Bewustzijn


MoTricep

Recommended Posts

Zojuist, MoTricep zei:

Ik begrijp je punt, ik stuurde dat artikel om je juist te informeren van beide partijen. Maar beste ThunderCover, zelfs zwaartekracht is een mysterie voor de wetenschap, tijd is een mysterie, als je een beetje in de kwantum wereld verdiept dan zul je merken dat de realiteit totaal anders is dan dat wij dat ervaren.

 

Dick Swaab is een bekende Atheist die vele boeken over ons brein heeft geschreven, maar ook hij kan u of aan mij niet aantonen hoe en waar bewustzijn gecreëerd wordt. Wat vaak wordt waargenomen op scans zijn gebieden die geactiveerd worden door neurotransmitters, deze laten echter zien dat ze faciliteren, maar wie of wat of waar vandaan wordt dit aangestuurd is de grote vraag. Je geeft aan dat het 'onomstotelijk vast' zit, toch is dat niet zo onomstotelijk ;)

 

Dit is een kritische kijk ernaar: 

 

 

 

Zwaartekracht is een mysterie in de zin dat we niet weten waarom het bestaat, maar als ik appel in de lucht gooi zweeft die echt niet de ruimte in. Kwantummechanisch snappen we het niet, maar verder hebben we het in praktisch alle situaties heel goed beschreven.

 

Afijn, mijn punt is heel simpel samen te vatten. Jij beweert dat je bewustzijn los staat van je hersenen, en dat hersendode mensen nog bewustzijn hebben. Je levert hiervoor geen goed bewijs aan, maar verwijst naar een artikel in The Lancet dat op geen enkele manier aantoont wat jij zegt. In het artikel wordt totaal niet aangetoond dat de mensen in het onderzoek hersendood waren op het moment dat ze die bijnadoodervaring hadden, simpelweg omdat er geen data in staat over hersenactiviteit.

 

Ik ga die video niet zelf weerleggen, dat is hier al goed genoeg gedaan: http://neardth.com/seeing-family-during-nde.php

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 39
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MoTricep

    18

  • NicolaB

    10

  • ThunderDuck

    7

  • Davedavy

    2

Top Posters In This Topic

Posted Images

4 uur geleden, ThunderDuck zei:

Zwaartekracht is een mysterie in de zin dat we niet weten waarom het bestaat, maar als ik appel in de lucht gooi zweeft die echt niet de ruimte in. Kwantummechanisch snappen we het niet, maar verder hebben we het in praktisch alle situaties heel goed beschreven.

 

Afijn, mijn punt is heel simpel samen te vatten. Jij beweert dat je bewustzijn los staat van je hersenen, en dat hersendode mensen nog bewustzijn hebben. Je levert hiervoor geen goed bewijs aan, maar verwijst naar een artikel in The Lancet dat op geen enkele manier aantoont wat jij zegt. In het artikel wordt totaal niet aangetoond dat de mensen in het onderzoek hersendood waren op het moment dat ze die bijnadoodervaring hadden, simpelweg omdat er geen data in staat over hersenactiviteit.

 

Ik ga die video niet zelf weerleggen, dat is hier al goed genoeg gedaan: http://neardth.com/seeing-family-during-nde.php

 

Ik was bezig met een hele lap tegen tekst te schrijven, maar om eerlijk te zijn heb ik er al genoeg van. Toch als slot woord wil ik nog even het volgende zeggen:

Er zijn twee type mensen op deze aardbol. De een gelooft in het goede en voelt sterk aan dat er zeker meer is tussen hemel en aarde en je hebt het type die voor weinig open staan en altijd sceptisch blijven omdat bepaalde dingen absoluut niet in hun wereldbeeld passen. Vaak claimt de tweede groep of gelooft er heilig in dat al het mooi's om ons heen ontstaan is uit de kontgat van een bacterie die door miljarden jaren alles in elkaar geplakt heeft.

 

Wellicht is deze vergelijking te kort door de bocht maar in grote lijnen zit er een bepaalde waarheid in.

Maar geachte ThunderDuck en de rest van de squad, vergeet nooit dat de mens zelf een mysterie is waarop tot op heden geen enkel antwoord voor te vinden is. Waar komen we vandaan? Wat doen we hier? Waar gaan we naartoe?
Nu weet ik dat jullie bro science heel sterk is hier op dit forum maar probeer toch eens oprecht naar de geverifieerde verhalen van mensen te luisteren. En vraag jezelf dan van binnen af zou er toch wat meer achter zitten? Dat deze mensen zo compleet veranderen en geen enkele angst voor de 'dood' meer hebben?

 

Wat mij betreft is Pim van Lommel een held uit deze tijdperk.

'Afijn' ik heb genoeg gezien hier, dank allen en adios! 

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

4 uur geleden, MoTricep zei:

 

Eindelijk heb ik je beetje kunnen triggeren :) Dit bevalt me een stuk beter.

My stance didn't change as far as I know... ohwell, fits me. Mooi! :tu:

 

 

4 uur geleden, MoTricep zei:

Spijtig te horen van je oma en dat zijn inderdaad van die momenten dat men zich afvraagt wie is nu de baas, je brein of faciliteren ze slechts?

 

Euhm. Definiëer "de baas" in die zin.

 

Zo ver ik weet faciliteert je brein de neurologische transmitters (als soort van centrale hub in het zenuwstelsel). Het zorgt dat het inkomende acties vertaalt naar reacties. 

 

Je bewustzijn heeft in ieder geval een relatie met deze signalen. Als hersenactiviteit toeneemt (in een bepaald gedeelte) dan neemt over het algemeen je bewustzijn toe, neemt het af dan neemt ook over het algemeen je bewustzijn af. Al zal je per situatie moeten bekijken of iemands brein iets 'correct' reflecteert en in welke mate dat invloed hebt op het gedrag van mensen.

 

Dat kan best breed gaan. Zo kan je frontkwab (hersenstuk aan de voorkant), impulsen remmen (dat je niet in een klaslokaal gaat schreeuwen ofzo. Of dat je keihard door de winkel roept IK MOET PIEZEN MAAM! op je 35e), maar zorgt het aan de andere kant ook voor aandacht en organisatie. Afhankelijk van alleen al dit deel, kan een verschil in hersenactiviteit daarin dus ook een geheel andere manier van bewustzijn creëeren.

 

Structuur+van+de+sessie.jpg

 

Zelf vind ik het dan ook wel interessant om te bekijken waar je cognitief zou scoren op het moment dat je een bijna-dood-ervaring (BDE zoals je dat noemt) hebt. Damn lastig natuurlijk om dat te meten ofc. Gezien je waarschijnlijk over een kort moment spreekt.

 

4 uur geleden, MoTricep zei:

Als we bijvoorbeeld kwantum mechanica als voorbeeld nemen waar de wetenschap vele vraagtekens bij heeft, komt doordat wij misschien in een drie dimensionale wereld zitten en daardoor bepaalde zaken gelimiteerd zijn om te kunnen meten of nabootsen.

Ja, dat is zo. Euh, maar ik ben in ieder geval niet iemand die vragen gaat stellen naar vragen waarop geen antwoord te vinden is (ja, of ik beantwoord ze pragmatisch) 

Vragen zoals: Waarom leef ik? Wat is onze identiteit? Wie is god?

 

Simpelweg omdat ik van mening ben dat dat mij niet verder brengt. Maar goed, dat ben ik; niet jij.

Ja, ik ook. Vandaar dat ik het op die manier probeer te bekijken, wat er daadwerkelijk faalt. Zodat ik dus kan inzien waarom iemand dus gelimiteerd of juist meer is dan normaal (of op een bepaald deel beter is en in het algemeen misschien wel slechter).

Citaat

Ook wil ik niet mijn ervaring hierbij betrekken eigenlijk omdat je dan op mijn woord zou moeten geloven. Persoonlijk denk ik dat wij via onze zintuigen gelimiteerde informatie binnen krijgen en als we eenmaal ons fysiek lichaam verlaten, dat wij veel meer signalen kunnen ontvangen of waarnemen. 

 

Ik heb hieronder een gesprek van mevrouw Hennequin die zelf twee BDE's heeft ervaren en ze vertelde het volgende:

Schermafbeelding 2018-01-27 om 18.29.08.png

Nou allereerst vind ik het wel goed dat je je persoonlijke ervaring er in stopt. Dan leer ik je beter te begrijpen en kan ik sneller begrijpen hoe je zoiets ervaren zou moeten hebben. 

 

Euhm, nouja. Ik geloof euhm.. tja, ik geloof wel wat ze zegt. Maar anders dan dat systeem dat er nu ligt (lees hersenen) is op het huidige moment niet mogelijk.

 

Kijk, je zou je been kunnen vervangen door een apparaat (dat er op lijkt) en met electroshocks je brein doen geloven dat dat je been is. Dat zou je ook met je brein kunnen doen denk ik, als de mensheid zo ver is. Net zoals je je hart vervangt, dat je ook bepaalde delen uit je hoofd vervangt. En dat je jezelf gewoon helemaal als carrier kan laten fungeren. Ja, dat is toekomstig wellicht mogelijk... maar niet nu. 

 

Serieus, een andere vraag die ik bij mezelf altijd stel is: hoe capabel zouden je hersenen zijn in het uit zelfstandig functioneren als je exact dezelfde signalen door je hersenen laat schieten wanneer het intact is?

 

Link to comment
Delen op andere websites

42 minuten geleden, MoTricep zei:

 

Ik was bezig met een hele lap tegen tekst te schrijven, maar om eerlijk te zijn heb ik er al genoeg van. Toch als slot woord wil ik nog even het volgende zeggen:

Er zijn twee type mensen op deze aardbol. De een gelooft in het goede en voelt sterk aan dat er zeker meer is tussen hemel en aarde en je hebt het type die voor weinig open staan en altijd sceptisch blijven omdat bepaalde dingen absoluut niet in hun wereldbeeld passen. Vaak claimt de tweede groep of gelooft er heilig in dat al het mooi's om ons heen ontstaan is uit de kontgat van een bacterie die door miljarden jaren alles in elkaar geplakt heeft.

 

Wellicht is deze vergelijking te kort door de bocht maar in grote lijnen zit er een bepaalde waarheid in.

Maar geachte ThunderDuck en de rest van de squad, vergeet nooit dat de mens zelf een mysterie is waarop tot op heden geen enkel antwoord voor te vinden is. Waar komen we vandaan? Wat doen we hier? Waar gaan we naartoe?
Nu weet ik dat jullie bro science heel sterk is hier op dit forum maar probeer toch eens oprecht naar de geverifieerde verhalen van mensen te luisteren. En vraag jezelf dan van binnen af zou er toch wat meer achter zitten? Dat deze mensen zo compleet veranderen en geen enkele angst voor de 'dood' meer hebben?

 

Wat mij betreft is Pim van Lommel een held uit deze tijdperk.

'Afijn' ik heb genoeg gezien hier, dank allen en adios! 

 

 

Ik was ook een hele lap tekst aan het schrijven toen ik dit bericht zag, daar ben ik mee doorgegaan en dat heb ik in mijn bovenstaande bericht neergeploft.

 

Daarbij wil ik aangeven dat we allemaal mensen zijn. Euhm, daarin categoriseren heeft voor mij op dit punt geen nut; dat helpt mij niet, dat helpt jou niet. Maar ik wil je wel begrijpen. Zolang ik dat niet doe, snap ik niet wat jij bedoelt en zitten we ook op twee verschillende frequenties. Zolang we in twee verschillende talen spreken, zonder overeenstemming te zoeken, zullen we dat ook nooit krijgen. En ja, dan is het inderdaad beter om niet verder te schrijven.

 

Citaat

Maar geachte ThunderDuck en de rest van de squad

HELL YEA! I'm in a squad with ThunderDuck! 4 time debating-award winner, succesful businessman and undercover superhero.

 

superhero.jpg

 

 

 

58 minuten geleden, MoTricep zei:

Nu weet ik dat jullie bro science heel sterk is hier op dit forum maar probeer toch eens oprecht naar de geverifieerde verhalen van mensen te luisteren. En vraag jezelf dan van binnen af zou er toch wat meer achter zitten? Dat deze mensen zo compleet veranderen en geen enkele angst voor de 'dood' meer hebben?

Zoals ik zelf ooit eens in een citaat stopte:

 

Citaat

It takes a lot of effort for the blind man to make things visible

 

58 minuten geleden, MoTricep zei:

'Afijn' ik heb genoeg gezien hier, dank allen en adios!

adios-amigo.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

34 minuten geleden, NicolaB zei:

Ik was ook een hele lap tekst aan het schrijven toen ik dit bericht zag, daar ben ik mee doorgegaan en dat heb ik in mijn bovenstaande bericht neergeploft.

 

Daarbij wil ik aangeven dat we allemaal mensen zijn. Euhm, daarin categoriseren heeft voor mij op dit punt geen nut; dat helpt mij niet, dat helpt jou niet. Maar ik wil je wel begrijpen. Zolang ik dat niet doe, snap ik niet wat jij bedoelt en zitten we ook op twee verschillende frequenties. Zolang we in twee verschillende talen spreken, zonder overeenstemming te zoeken, zullen we dat ook nooit krijgen. En ja, dan is het inderdaad beter om niet verder te schrijven.

 

HELL YEA! I'm in a squad with ThunderDuck! 4 time debating-award winner, succesful businessman and undercover superhero.

 

superhero.jpg

 

 

 

 

 

Zoals ik zelf ooit eens in een citaat stopte:

 

 

 

adios-amigo.jpg

 

Hahahahaha wat een figuren hier, mooi. Het is niet dat ik het opgeef maar ik zie dat we er toch niet gaan uitkomen.

Aangezien we hier en daar met qoutes schieten heb ik ook een mooie voor jullie.


'If you want to know the secrets of the universe, think in terms of energy, frequency and vibration - Nikola Tesla'

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry voor de dubbel post, ben benieuwd naar jullie mening wat dit theory betreft. John Hagelin is dan weer een ander kaliber mens met een merkwaardige hoge IQ, vindt zijn theorie zeer interessant. 

 

@ThunderDuck & @NicolaB

 

 

Excuus voor als jullie dit thema moe zijn, maar het hele bewustzijn interesseert mij enorm!

 

Om deze dubbelpost toch nog goed nuttig te maken, wil ik erop wijzen dat de gehele universum net zoals Nikola Tesla aangeeft bestaat uit energie vibratie en frequency. Mind over matter, mee eens?

 

Zo ja, dan kunnen we aannemen dat alles energie is op microscopisch level. Maar wat heeft dit met een BDE te maken? Aangezien wij allemaal “bewuste” creaties zijn, acht ik de kans groot dat deze bewuste energie niet zomaar zal uitdoven als we dichterbij de “dood” komen.

 

Mede dankzij de wetenschap en de bijdrage van Einstein concludeer ik dat wij spiritual beings zijn. In de onderstaande video wordt dit bovengenoemde verhaal perfect uitgelegd met behulp van wetenschappelijke ontdekkingen:

 

Naar mijn mening kan de kwantum wereld antwoorden geven op de vele vragen die wij tot op heden ons afvragen over het ontstaan van alles. De bouwstenen van dit universum bevatten informatie die op langer termijn ons meer duidelijkheid zal verschaffen de link tussen religie en wetenschap.

 

Toch nog graag jullie visie hierop :) cheers

Bewerkt: door MoTricep
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zat er nog even aan te denken om inhoudelijk te reageren, maar dat ga ik niet doen. Het probleem met jouw post (net zoals al je andere posts, trouwens) is dat je weer komt met wetenschappelijk totaal niet onderbouwde theorieen waar wij dan vervolgens over moeten gaan discussieren. Nou weten we van onze eerdere discussie over Van Lommel al dat jij niet bereid bent om op de argumenten van andere mensen in te gaan, dus waarom zou ik mijn tijd hier aan verspillen? Ten tweede zijn dit weer van die compleet inhoudsloze ideeen die op een heel vage ongedefinieerde manier string theory en bewustzijn aan elkaar proberen te verbinden. Zeggen dat Tesla vond dat het hele universum bestond uit 'energie, frequentie en trilling' heeft ten eerste echt totaal geen duidelijke link met het onderwerp, en daar komt nog een behoorlijke portie [citation needed] bovenop. Ja, in principe bestaat elk atoom uit energie, en trilling en golven zijn andere vormen van energie. Betekent dit dat ons bewustzijn blijft voortbestaan na de dood? Absoluut niet. Om die conclusie te trekken is pseudowetenschap nodig, en laat dat nou precies zijn wat jiji bezigt.

Link to comment
Delen op andere websites

5 uur geleden, ThunderDuck zei:

Ik zat er nog even aan te denken om inhoudelijk te reageren, maar dat ga ik niet doen. 

 

Geachte ThunderDuck, wat je eerste punt betreft:

Citaat

Nou weten we van onze eerdere discussie over Van Lommel al dat jij niet bereid bent om op de argumenten van andere mensen in te gaan, dus waarom zou ik mijn tijd hier aan verspillen?

Ik zou zeer graag op de argumentatie in willen gaan, vergeven jullie mijn manieren dat ik de laatste post van NicolaB over het hoofd heb gezien, gek genoeg liet mijn half kapotte iPhone scherm niet de rest van zijn bericht zien waardoor ik een aantal zaken over het hoofd heb gezien die hij meldde. Nu ik weer beschikking heb over een laptop en een nieuwe telefoon zou ik deze discussie toch nog willen voortzetten. Met behulp van de citaat functie zou ik graag je punten willen doornemen, en nogmaals mijn waardering dat je TOCH nog hebt willen reageren :)

 

Citaat

Om die conclusie te trekken is pseudowetenschap nodig, en laat dat nou precies zijn wat jiji bezigt.

 

Het is zeer kort door de bocht om alles wat buiten je perspectief valt psuedowetenschap te noemen.

Psuedowetenschap bestaat uit opvattingen, uitspraken die bepaalde toetsingen niet kunnen doorstaan en dit soort type wetenschap is niet waar ik mijn visie uit haal, alhoewel ik het vooral filosofisch vindt, biedt het inderdaad geen basis voor een discussie.

 

Punt 1. In het algemeen de wetenschappelijke benadering die gebaseerd is op de materialistische, mechanistische en reductionistische assumpties door de meeste wetenschappers het hoogst aangeslagen. Daar gaan de meeste fondsen naar toe, daar worden de meest aansprekende resultaten behaald. Hoe sterker een visie van dit materialistische paradigma afwijkt, hoe lager de plaats van deze visie in de hierachter en hoe minder geld en aanzien het krijgt. De ervaring is dan ook dat er onevenredig veel geld naar de bovenste regionen van de hierachter gaat terwijl het juist in die onderste regionen gaat om eigenschappen, noden en problemen van mensen. Echte wetenschap beperkt zich niet tot het materialistische en dus beperkende aannames, maar staat open voor nieuwe en aanvankelijke soms onverklaarbare bevindingen.

 

Als je de algemeen geaccepteerde regel wilt onderuithalen dat alle kraaien zwart zijn, is het voldoende dat je bewijst er ten minste een witte kraai bestaat - Wiliam James.

 

Mee eens?

 

Punt 2. Elk lichaam functioneert biochemisch en fysiologisch hetzelfde maar elk mens verschilt. Wat veroorzaakt dit verschil? Niet alleen het uiterlijke aspect van het lichaam bepaalt dit verschil. Mensen verschillen van karakter, emoties, stemmingen  en intelligentie.

Het bewustzijn speelt hierbij een belangrijke rol. En de vraag is dus, althans dat is mijn hele punt: Is de mens zijn lichaam of heeft de mens een lichaam?

 

Nu ik mijn posts terug lees begrijp ik je eerste punt ook, om geen excuses daarvoor te zoeken wil ik toch aanduiden dat het mede kwam vanwege mijn beperkte toegang tot het internet vanwege een half afgebroken iPhone scherm (wil je best ter bewijs een foto ervan sturen).

 

Punt 3. De reden waarom ik een link plaats en ik niet alleen, tussen kwantum fysica en het bewustzijn is omdat men erachter is gekomen hoe ons geest/bewustzijn de realiteit bepaald en ook het gedrag van een atoom. Dit is geen psuedowetenschap maar aantoonbaar en met meerdere methodes getest. Neem bijvoorbeeld de beroemde Double Split experiment, waarbij de patronen van atomen veranderen als men ernaar kijkt. Om je een lap tekst hierover te besparen zou ik jou en de rest de onderstaande video aanwijzen wat alles gemakkelijk weergeeft.

 

 

Geen psuedowetenschap, mee eens?

 

Punt 4. De heer van Lommel geeft slechts aan dat 18% van de gevallen een verruimde bewustzijn ervaart. Nu heb ik jou link gezien naar de NDE, laten we erop duiden dat dit een visie is, ook al beschrijft men daarin hoe alles eventueel te werk gaat waardoor mensen bepaalde ervaringen kunnen opdoen, sluit het totaal niet aan bij de gerapporteerde verhalen en geverifieerde uitspraken van patiënten, en ook de impact die het met zich meebrengt.

 

Om jou kort beeld te schetsen hoe ik dit zie, vooral na mijn eigen ervaring, is te vergelijken met een computer. Het beschikt over een moederbord, processor, geheugen etc. Ieder die zijn taak heeft, maar de moederbord, in dit geval ons brein kan alleen functioneren mits er stroom is, mee eens? En dat stroom is de unified field theory die meneer Hagelin in de bovenstaande post presenteert.

 

En, mocht je nog de 'energie' ;P hebben, zou ik graag eens willen begrijpen wat jij precies psuedowetenschap vindt aan het verhaal van Tom Chi, over de connectie van alles met elkaar.

 

Dit heeft niks met psuedowetenschap te maken, het wordt weliswaar in simpelere termen uitgelegd dan bij CERN maar in feite zitten beide partijen op 1 lijn.

Nu zul je afvragen, wat heeft dit nou weer met bewustzijn te maken of met een BDE? Individuen die een BDE meegemaakt hebben waaronder ik, ervaren deze connectie en het opent een andere realiteit en visie naar het leven. Zelfs in Kerken of andere 'geloofsinstanties' kraken vaak deze mensen af omdat zij zich aan een metaforisch verhaaltje vasthouden en mede door die diverse en oncontroleerbare meningen van predikanten resulteert vaak in verdeling onder de mensheid en haat naar elkaar.

 

Persoonlijk vind ik Bewustwording door ervaring een betere term, omdat deze eenheids gevoel ook te bereiken valt als men vaak mediteert. Ik hamer hierop omdat onze metaforische geloofsboeken naar mijn mening te gecomplexeerd zijn en mensen vaak geen idee hebben wat de boodschap daarin is. Ieder BDE patient over de gehele wereld geeft aan dat alles om liefde draait. Er is geen hel of dat soort onzin. Je innerlijk hier is je uiterlijk daar.

 

En ik zou je ook oprecht willen vragen om alleen naar deze man zijn ervaring te luisteren, je hoeft niet direct te antwoorden maar probeer eens objectief naar deze meneer te luisteren en vergelijk zijn waarneming met al dat metaforische schrijfsel wat er gepredikt wordt:

 

 

Bewerkt: door MoTricep
Link to comment
Delen op andere websites

Ah, goed. We gaan dus door. nou, euh.. pffuh....

 


 

Euhm, allereerst eventjes een stijldingetje (Mijn excuses daarvoor). Euh MoTricep, je lijkt net soms een Jahova getuige. Alle mogelijke respect voor die lui. En bovendien respect voor jou. Ik snap dat doordat je het zo interessant vind, dat je het allemaal wil delen (dat doe ik ook :puh: ); maar die stellige stijl schrikt openheid in iemands opinie af (net zoals kritiek aan de voorkant mensen afschrikt. Note to self. :duh:).

 

Anyhow...

 

6 uur geleden, ThunderDuck zei:

 in principe bestaat elk atoom uit energie, en trilling en golven zijn andere vormen van energie. Betekent dit dat ons bewustzijn blijft voortbestaan na de dood? Absoluut niet. Om die conclusie te trekken is pseudowetenschap nodig, en laat dat nou precies zijn wat jiji bezigt.

Geloof jij dat ons bewustzijn onder bepaalde omstandigheden zou kunnen voortbestaan na de dood?

 

Definiërende omstandigheid, dat de dood betekent dat bepaalde delen van je lichaam (permanent) niet meer werken, maar dat je breinfuncties om te spreken van 'bewustzijn' nog wel werken (eventueel tegelijkertijd kunstmatig in 'leven' gehouden kan worden) en dat ons bewustzijn afhankelijk is van de input, output (tja, desnoods uiteindelijk te herleiden naar trillingen, golven en energie) en het niveau van functioneren van de cognitieve functies.

 

Ik zeg geloof, omdat ik niet echt weet of zoiets al in basisvorm bestaat of niet. (bijv. dat muizenhersenen gekloond worden en dat ze na het hersentransferproces nog steeds kunnen reageren op responses).

 

En zo nee en eigenlijk überhaupt: hoe denk jij eigenlijk over dat onderwerp? (gezien je wel goed je mening onderbouwt, heb ik er wat aan :puh: )

 

Link to comment
Delen op andere websites

2 uur geleden, MoTricep zei:

Punt 3. De reden waarom ik een link plaats en ik niet alleen, tussen kwantum fysica en het bewustzijn is omdat men erachter is gekomen hoe ons geest/bewustzijn de realiteit bepaald en ook het gedrag van een atoom. Dit is geen psuedowetenschap maar aantoonbaar en met meerdere methodes getest. Neem bijvoorbeeld de beroemde Double Split experiment, waarbij de patronen van atomen veranderen als men ernaar kijkt. Om je een lap tekst hierover te besparen zou ik jou en de rest de onderstaande video aanwijzen wat alles gemakkelijk weergeeft.

 

 

Geen psuedowetenschap, mee eens?

Ik ben het er mee eens dat het double slit-experiment geen pseudowetenschap is, maar de conclusie die jij er aan verbindt is wederom te ver gezocht. Het meten van quantuminformatie is onmogelijk zonder daarbij het resultaat te veranderen, maar dat is omdat je bij het meten een invloed uitoefenent op het deeltje. Dat heeft niets met het menselijk bewustzijn te maken. Het is pure natuurkunde.

 

2 uur geleden, MoTricep zei:

Nu heb ik jou link gezien naar de NDE, laten we erop duiden dat dit een visie is, ook al beschrijft men daarin hoe alles eventueel te werk gaat waardoor mensen bepaalde ervaringen kunnen opdoen, sluit het totaal niet aan bij de gerapporteerde verhalen en geverifieerde uitspraken van patiënten, en ook de impact die het met zich meebrengt.

Wees eens specifiek. Wat klopt er niet aan het verhaal in die link? Wie zegt dat en waar zeggen zij dat?

 

3 uur geleden, MoTricep zei:

En, mocht je nog de 'energie' ;P hebben, zou ik graag eens willen begrijpen wat jij precies psuedowetenschap vindt aan het verhaal van Tom Chi, over de connectie van alles met elkaar.

Die Chi zegt echt helemaal niets. De CO2 die we uitademen komt weer terecht in ander leven, nou nou, wat een genie. Dit wist ik ook al toen ik in groep 5 een grap maakte over hoe mijn glas water misschien wel ooit dolfijnenurine was geweest. En natuurlijk is het een mooi idee dat alles op een bepaalde manier met elkaar in verbinding staat, maar ik zie ten eerste niet in hoe dat te maken heeft met bijnadoodervaringen en ten tweede wordt praktisch altijd ook een spirituele lading gegeven aan dit soort ideeen zonder dat daar aanleiding voor is. Je zegt dat je heel anders in het leven staat na je BDE, en dat vind ik heel mooi voor je, maar dat is echt geen bewijs voor een bewustzijn buiten het lichaam.

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

Citaat

Euh MoTricep, je lijkt net soms een Jahova getuige. Alle mogelijke respect voor die lui. En bovendien respect voor jou. Ik snap dat doordat je het zo interessant vind, dat je het allemaal wil delen (dat doe ik ook :puh: ); maar die stellige stijl schrikt openheid in iemands opinie af (net zoals kritiek aan de voorkant mensen afschrikt. Note to self. :duh:).


Haha, ik begrijp je punt. Normaal gesproken was ik voorheen een zeer sceptisch persoon, als men over buitenaards leven had dan zou ik die gene waarschijnlijk uitlachen, op alles was ik zeer sceptisch en voor mij moest het allemaal aantoonbaar zijn. Nu wil ik niet zeggen dat ik vooralsnog in UFO's oid. geloof ;P Maar om je een voorbeeld te geven.

 

Ben overigens zeer blij met jullie documenten en weerwoord, begrijp me niet verkeerd ik wil graag van beide kanten leren alleen mijn enthousiasme is zo nu en dan aan de hoge kant.

 

22 minuten geleden, ThunderDuck zei:

Wees eens specifiek. Wat klopt er niet aan het verhaal in die link? Wie zegt dat en waar zeggen zij dat?

 

Om te beginnen, als ik zelf mijn eigen ervaring niet had beleefd zou ik me volledig aansluiten bij de link die je mij stuurde.

Ik zal even mijn dossier zoeken waarin de interviews staan waarbij de aanwezige hulpdiensten bevestigingen wat ik geobserveerd had.

 

Maar om terug te komen op de link die je mij stuurde, om te beginnen wil ik met alle eerlijkheid aangeven dat ik niet alles kan tegenspreken wat er gezegd wordt in bepaalde delen van de website. Zoals je kunt zien worden daar diverse kenmerken besproken en hiervoor probeert men het tegenbewijs te leveren doormiddel van een fysiologische verklaring.

 

In dit specifieke stukje http://neardth.com/tunnel-of-light.php probeert men uitleg te geven door middel van een simulatie hoe een persoon tijdens een BDE deze beelden te zien krijgt. 

5a6f4da12c275_Schermafbeelding2018-01-29om17_35_51.png.b3da060122e716a6617e1051fba1ef4f.png

5a6f4dbdb5e4e_Schermafbeelding2018-01-29om17_36_02.png.7572c6371722b69fce4ae3a675071cf2.png

5a6f4dcd1ec95_Schermafbeelding2018-01-29om17_36_15.png.d6bc3180d8c260870b9a00d8713b296a.png

 

Ik moet zeggen chapeau aan deze meneer voor zijn kennis en de wijze waarop hij zijn boodschap overbrengt, zeer duidelijk en klinkt plausibel. Echter ben ik het oneens hiermee en ik zal hierbij met behulp van mijn ervaring uitleggen waarom.
Nogmaals, het is zeer moeilijk om dit te beschrijven maar ik zal mijn best doen. Ken je dat gevoel als je net wakker wordt van een intense droom? Dan krijgt men direct het gevoel terug in de 'realiteit' te zijn. Tijdens die zware klap popte ik letterlijk uit mijn lichaam, alsof iemand met een honkbal knuppel je persoonlijkheid eruit slaat. Spreken was onmogelijk en mijn persoonlijkheid leek een energiebol te zijn die als een slak uit zijn schil was gekomen.

Een hypergevoelig alles observerende lichtbol, zo kan ik het beste beschrijven. Ik verplaatste mij door een soort van 'mental force', maar daar hield het niet bij op. De gevoelens van mensen die uit hun auto sprongen en een blonde dame die 10 meter verderop met haar hand voor de mond stond te bellen zie ik nog perfect terug als ik eraan terug denk.

Het voelde als een bevrijding, geen enkel gevoel van angst en alleen al de gedachte dat ik 'onsterfelijk' was liet mij stralen van euforie (om je het gevoel te beschrijven).
 

Zo heb ik bijvoorbeeld daar als het ware 'rondgezweefd' en zomaar, uit het niets, in een instant was ik weer gehecht aan mijn fysieke lichaam. Mijn vriend, die heeft zich niks kunnen herinneren en achteraf mij voor gek verklaard, hij was comateus op dat moment maar had een hartslag. Omdat de auto op de passagier stoel knalde, waar ik dus zat, heb ik de meeste schade destijds opgelopen. Sindsdien voel ik mij enorm verbonden met de natuur, ik heb mijn materiele gedachte gang aan de kant gezet, en ben mezelf bezig gaan houden naast mijn bedrijf, met vrijwilligers werk.

 

Het was alsof mijn zintuig deuren compleet openstonden en alsof ik unplugged was net zoals bij de Matrix (misschien ken je die scene nog). Moet erbij zeggen dat ik heel veel moeite heb gehad om weer terug gestopt te worden in dit doosje (mijn fysieke lichaam/voertuig). Ik begrijp dat dit verhaal veel scepticisme oproept bij mensen en vraag jullie vooral ook niet om op mijn woord te geloven. Maar die vreugde wil ik zo graag met iedereen delen, omdat, ja daar ga ik weer, ik nu 10000% weet dat mijn persoonlijkheid niet vergaat. Antwoorden op vragen als waar we naartoe gaan, durf ik en kan ik ook niet zeggen. Simpelweg omdat ik niet verder dan dat ben geweest.

 

Destijds had ik ook nooit van een BDE gehoord, totdat een van de artsen mij informeerde over de onderzoek van Pim van Lommel. Ik ben toen naar de lezingen gegaan en met mensen gesproken die dezelfde ervaringen hebben beleefd en aan hun wijze van praten, zo gedetailleerd en intens kan ik me moeilijk daarvoor wegdraaien dan dat als de waarheid te accepteren.

 

Na de tijd, na enige twijfel heb ik onder begeleiding DMT geprobeerd, ook al staat DMT bekend als een van de meest heftige psychedelic drugs, komt het niet eens 1% in de buurt van de sensatie die ik op dat moment ervaren heb.

 

Sorry als ik een irritante mening heb of me mening probeer aan te dringen bij jullie, dat is de enthousiasme. Ik ben ervan overtuigd dat iedereen in die staat van bewustzijn kan komen door mediatie.


Deze meneer hieronder beschrijft het gevoel wat ik ervaren heb, mocht je de tijd hebben, is zeer kort maar interessant:

 

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry, niet gezien.

 

4 uur geleden, NicolaB zei:

Geloof jij dat ons bewustzijn onder bepaalde omstandigheden zou kunnen voortbestaan na de dood?

 

Definiërende omstandigheid, dat de dood betekent dat bepaalde delen van je lichaam (permanent) niet meer werken, maar dat je breinfuncties om te spreken van 'bewustzijn' nog wel werken (eventueel tegelijkertijd kunstmatig in 'leven' gehouden kan worden) en dat ons bewustzijn afhankelijk is van de input, output (tja, desnoods uiteindelijk te herleiden naar trillingen, golven en energie) en het niveau van functioneren van de cognitieve functies.

 

Ik zeg geloof, omdat ik niet echt weet of zoiets al in basisvorm bestaat of niet. (bijv. dat muizenhersenen gekloond worden en dat ze na het hersentransferproces nog steeds kunnen reageren op responses).

 

En zo nee en eigenlijk überhaupt: hoe denk jij eigenlijk over dat onderwerp? (gezien je wel goed je mening onderbouwt, heb ik er wat aan :puh: )

 

Ik geloof op basis van het beschikbare bewijs dat er geen leven na de dood is, althans niet in de spirituele zin. Je lichaam kan nog wel kort na je dood bewust zijn (neem nou bijvoorbeeld slachtoffers van de guillotine die na de onthoofding nog knipperden e.d.) maar verder dan dat gaat het echt niet.

Link to comment
Delen op andere websites

41 minuten geleden, ThunderDuck zei:

Dat antwoord heeft helemaal niets te maken met de link die ik in mijn post had.

Dan weet ik niet hoe ik je verder eventueel kan beantwoorden. Het is een lastige thema, maar dan wil je bedanken voor je bijdrage. Ik ga die website nog sowieso even doornemen.

Hopelijk heb je tenminste iets aan mijn eigen persoonlijke verhaal gehad en de laatste twee posts ;)

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...