Jump to content

Was first person mode een goede toevoeging?


Faenty.

Recommended Posts

Ik was gister weer eens GTA aan het spelen en sinds ik hem op de current gen speel switch ik vrij regelmatig tussen first en third person view simpelweg omdat ik first person view supervet vind. Echter, ik kreeg tijdens wat standaard rondrijden een zeldzame achievement. "Play in first person mode for 15 hours" met ongeveer 8% van de spelers. Is deze feature voor de meeste mensen dus maar een gimmick? Ik dacht dat meer mensen er wel gebruik van zouden maken, maar blijkbaar niet. First person is ovet het algemeen wat moeilijker maar dat vind ik juist leuk. Proberen een helikopter te landen, tactisch een voor een de vijanden om een hoekje doodschieten zonder ze allemaal te kunnen zien, of gewoon op coole plekken lopen en je laten immersen. (En versteld staan van de details. Ik was vorige maand nog in LA en als je kijkt naar bekende plekken zoals venice beach of santa monica pier is het echt 1 op 1 soms. Als jullie willen kan ik een paar van mijn fotos in gta opzoeken voor een leuke vergelijking)

 

Wat vinden jullie? Was het de extra development waard van R*? Hoeveel procent van de tijd gebruiken jullie fp? Met de recente geruchten over RDR2 lijkt het erop dat fp terugkomt, blij hiermee?

Bewerkt: door Faenty.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond First Person wel een waardige toevoeging. Het is iets unieks voor de GTA-serie. Maar ik moet daarbij wel vermelden dat ik Third-Person de manier vind om GTA te spelen. First Person is zeker leuk, helemaal met rondrijden. Maar meer had ik er niet mee. Ik vond de besturing te voet af en toe een beetje houterig. Zeker met ronddraaien en bewegingen als springen. 

 

In Red Dead Redemption 2 lijkt het me overigens wel gaaf om First-Person te ervaren, helemaal wanneer je op je paard het landschap verkent. :eten:

Link to comment
Delen op andere websites

FPV mode is wel vet, echter heeft het een aantal gebreken en weet niet of R* te lui is of achterlijk.

 

- in FPV mode, je "loopt", of beter gezegd, je rent te snel ondanks je de shift knop niet ingedrukt houd. Dus als je alleen op W drukt, ren je al.

- tryhards met hun spuuglelijke outfits met gasmaskers en zo een lelijke slang aan hun bek en hele tijd nog sneller wiggelen en waggelen dan de snelste

   pinguïns terwijl ze snipen en supersnel kunnen koprollen.

- characters lopen raar wanneer je FPV mode bent. Dan is de hoofd continue scheef en hun armen lijken net dweildoeken.

 

Ik zou zeggen: 25/100 van FPV is vet, de overige 75% is dus shit. FPV is alleen vet voor in en op voertuigen.

Link to comment
Delen op andere websites

First Person games vind ik sowieso niks. Of dat nu shooters zijn of iets anders. Je ziet veel te weinig van de omgeving. Een normaal mens heeft 210° zicht maar in games is het meestal beperkt tot minder dan 90° waardoor het precies lijkt alsof je met oogkleppen op loopt; je kan niet zien wat zich onmiddellijk links en rechts van je bevindt.

Link to comment
Delen op andere websites

13 minuten geleden, Big Boss zei:

First Person games vind ik sowieso niks. Of dat nu shooters zijn of iets anders. Je ziet veel te weinig van de omgeving. Een normaal mens heeft 210° zicht maar in games is het meestal beperkt tot minder dan 90° waardoor het precies lijkt alsof je met oogkleppen op loopt; je kan niet zien wat zich onmiddellijk links en rechts van je bevindt.

Hoewel ik je gelijk geeft dat het minder goede gameplay geeft, denk ik dat het juist in een GTA game perfect tot ze recht komt aangezien het je meer kans geeft om details te zien. En R* is een meester van details in games. Ik gebruik FP in GTA voornamelijk om van de sfeer van de wereld te genieten. Gewoon rondlopen en kijken en luisteren naar de wereld en mensen om me heen. En dan is 3rd person voor mij het gewoon net niet om me volledig te kunnen immersen. 

 

GTA VI een VR modus? Kom maar op R*

 

Kleine edit: is trouwens ook leuk om het verschil van sommige textures te zien tussen old en new gen. Bij new gen kan je echt bijna alles waar tekst op zou moeten staan duidelijk lezen. Old gen... not so much

Bewerkt: door Faenty.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb af en toe met de FPM gespeeld maar uiteindelijk vind ik het irritant worden. Ik heb het gevoel dat Rockstar Games wel het mocht verbeteren. Rijden in FPM is meestal een hel zonder spiegels. En het interieur dat je dan ziet, ziet er soms ook niet bepaald geweldig uit. Of het is een 'standaard interieur'.

Link to comment
Delen op andere websites

1 uur geleden, Asphyxiated zei:

Ik heb af en toe met de FPM gespeeld maar uiteindelijk vind ik het irritant worden. Ik heb het gevoel dat Rockstar Games wel het mocht verbeteren. Rijden in FPM is meestal een hel zonder spiegels. En het interieur dat je dan ziet, ziet er soms ook niet bepaald geweldig uit. Of het is een 'standaard interieur'.

Nu kan ik zeggen dat met de nieuwere DLCs er wat meer unieke interieurs zijn, wat mij weer goed doet. Bij aonmige autos kun je het interieur zelfs customisen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...