Jump to content
PrioX

Uit Den Oude Doosch: Het Kerstprobleem 2011


 Uit Den Oude Doosch

 

large.dekerstman.png.3d8c59d2f4cd9b9edd7b9244c6f89bbb.pngEen hele tijd geleden hebben we afgesproken de leden meer aandacht te geven in de nieuwsfora. Na een korte pauze zijn we terug met een rubriek die we nog niet eerder voorbij hebben zien komen: Uit Den Oude Doosch. In dit artikel blikken we terug op o.a. projecten die in het verleden actief zijn geweest op het forum. We trappen af met Het Kerstprobleem

 

large.dekerstman2.png.d0d3e6d589dccd2a1b691290c6b7e2a2.pngWie kan zich de winter van 2011 nog herinneren? Nou, de kerstman waarschijnlijk niet, de alcoholist. Maar veel van ons kunnen het vast nog wel herinneren, mits je toen geboren was. Op 9 december 2011 ging 'Het Kerstprobleem' van start, een contest die de hersenen overuren liet draaien. Maar dat was juist de bedoeling. De kerstman had namelijk een groot probleem. De rendierenstal zat op slot en de kerstman was het wachtwoord van het slot vergeten. Natuurlijk erg vervelend wanneer de kerstdagen voor de deur staan. Zonder rendieren kon het kerstfeest niet beginnen. :N

 

De kerstman had onze hulp nodig om het wachtwoord te ontcijferen. Via de 'Remember Calender' werden er dagelijks afbeeldingen geplaatst die op een of andere manier verbonden stonden aan het wachtwoord. De vraag was alleen hoe? Dat moest dus ontcijferd worden. In de Après-ski-bar was het een komen en gaan van hulpverleners die de kerstman maar al te graag wilde helpen. Wat hadden bijvoorbeeld Johan Cruijff en Madonna met het wachtwoord te maken? Om alles met elkaar te verbinden bleek echter toch lastiger dan gedacht. Toch slaagde één persoon erin om net op tijd het wachtwoord te kraken. @Rutger. (toen nog ZaroX) wist op 23 december de rendierenstal te openen en had een gezellige dag met Vixen, Prancer, Donner, Dasher, Dancer, Cupid, Comet en Blitzen. Wie? De rendieren van de kerstman natuurlijk! 

 

De organisatie onthulde later het wachtwoord en wat de hints precies inhielden. 

 

Op 27-12-2011 om 16:04, NandroDavids zei:

Kerst is voorbij, en de Kerstman heeft dankzij ZaroX toch nog alle cadeautjes kunnen bezorgen. Voor de liefhebbers volgt hieronder de oplossing met uitleg van de tips.

 

Wachtwoord: Suts!rhC

 

Tip 1: Johan Cruijff heeft als bijnaam El Salvador of De Verlosser

Tip 2: Het wachtwoord heeft 8 tekens

Tip 3: Madonna is een andere benaming voor Maria, de moeder van Jezus

Tip 4: PatrickW, begint en eindigt met een hoofdletter

Tip 5: De kerstballen verwijzen naar Kerst, en zijn abstract gezien een morsecode: -..- En dat betekent X, oftewel een kruis

Tip 6: Sp!ts verwijst naar de schrijfwijze van de i in het wachtwoord: dat wordt een !

Tip 7: De vlag van El Salvador, verwijst naar hetzelfde als Johan Cruijff

Tip 8: Een gespiegelde wereld, oftewel: het wachtwoord moet worden omgekeerd

Tip 9: Kruis

Tip 10: G's, op z'n Engels uitgesproken: Geez, een verbastering van Jesus

Tip 11: De engel uit het kerstverhaal

Tip 12: Parabool die hoog begint, naar beneden gaat, en hoog eindigt. Dus: beginnen en eindigen met een hoofdletter

Tip 13: De ster uit het kerstverhaal

Tip 14: De 3 wijzen uit het oosten, ook uit het kerstverhaal

Tip 15: Beeld in Rio de Janeiro: Christus de Verlosser

 

Zoals jullie kunnen zien hadden jullie het wachtwoord na 8 tips kunnen raden, en alle andere tips daarna waren eigenlijk bonus. Dat was vooral bedoeld om te zorgen dat er minimaal een week gepuzzeld zou moeten worden, en dat is aardig gelukt dacht ik zo.

 

Hulde aan @NandroDavids en @Flitskikker voor het organiseren van dit oude pareltje dat een hoop gezelligheid bracht. _O_ Heb jij meegedaan aan deze contest, en hoe heb jij het ervaren? Laat het ons weten! :) 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Verhip, ik log weer eens een keertje in en zie dat ik hier genoemd werd!

 

Het Kerstprobleem 2011 was inderdaad een erg leuke opdracht en een mooie tijd :Y Ik kan me nog heel goed herinneren hoe verbaasd en enthousiast ik was dat ik opeens in het subforum van de Kerstman was binnen gedrongen 8) Volgens mij heb ik het GTAForum keycord nog ergens liggen, maar ik heb het Wockstar T-Shirt in ieder geval nog steeds en ook wel eens aangehad op een LAN party vroeger!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...