Jump to content

Hotspots in London en Parijs?


Nissan

Recommended Posts

Dag ventjes,

 

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Parijs en later ook nog een kleine trip in het zuiden van het VK. De laatste keer in Parijs was ik er uitsluitend voor Disneyland en de enige keer dat ik in de stad ben geweest was ik 8 jaar oud of iets dergelijks. Ik wil graag zoveel mogelijk van de stad meenemen zolang ik er ben, en hoor dus graag tips waar ik als bezoeker sowieso heenmoet. Voor London/zuidelijk VK hetzelfde. Ik vind wat langer moeten reizen met het OV om iets te bereiken geen enkel punt, zolang ik maar zoveel mogelijk kan zien. Dus, brand los!

Link to comment
Delen op andere websites

parijs is boordevol hotspots

 

tip: probeer zo vroeg mogelijk bij de eiffeltoren te zijn, wachtrij kan enorm zijn

 

louvre heb je 2 dagen voor nodig om bijna alles te kunnen zien, voor de rest is het financiale district ook leuk om even te kijken.

 

als je met de auto gaat: parkeer deze meteen en haal m er niet uit, neem het openbaar vervoer, er rijden alleen maar idioten in parijs rond, dat zijn we niet gewend.

Bewerkt: door DDT Dorus
Link to comment
Delen op andere websites

Nice man. Veel succes :D

 

Euh, ik ben alleen in London geweest. Ook in een groot deel van de UK, maar dan weer net niet ten zuiden van London >.<

 

Ik weet niet waar je precies van houd, maar in de tijd dat ik naar London ging waren nagenoeg alle musea gratis. Ikzelf ging dus naar veel musea toe. Mijn favoriet was The Imperial War Museum (makkelijk met de metro te bereiken):

 

1000px-Imperialwarmuseumatriumpanorama.j

 


 

Voor de rest kan je veel dingen in 1 sleep meenemen. Zo kan je uitstappen bij de Charing Gross onder trafalgar square en loop je zo door naar de big Big Ben en/of Buckingham palace (via de Admirality Arch). Daarachter ligt Hyde park, met nog wat mooie dingen en stap je daar zo weer de metro in.

 

1200px-Trafalgar_Square,_London_2_-_Jun_

Trafalgar Square

 

1200px-Arco_del_Almirantazgo,_Londres,_IView-of-Buckingham-Palace-and-The-Mall-s

Admirality Arch, met een lange weg naar Buckingham palace

english-heritage-wellington-arch-welling

Wellington Arch bij hyde park corner.

 

Voor de rest heb je natuurlijk nog dingen zoals de Tower of London (kasteel), met de Tower Bridge ernaast, piccadilly circus en zo kan ik nog wel even doorgaan.

 

picc.jpg

Piccadilly Circus

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

Tijdens mijn 3-daagse verblijf in London met school (en dus 0 vrije tijd) was Piccadilly altijd waar we verzamelden en de KFC/McDonalds binnengingen om te ontbijten :7 Dus daarmee ben ik wel bekend. Buckingham Palace ben ik toen ook gepasseerd. Windsor Castle hebben we ook bezocht, heb een guard z'n gun zien laten vallen :7 Trafalgar Square kan ik me niet herinneren en gaat dus zeker op het lijstje, daarvoor dank. Ik wilde ook het financiële district bezoeken vanwege de architectuur. De Big Ben en de Tower Bridge ben ik al eens geweest. Misschien is gewoon door de stad gaan wandelen op een wat mooiere dag ook een goed idee? Haha

Link to comment
Delen op andere websites

Voor Parijs:

 

Huur een fiets. Er zijn gratis huurfietsen voor toeristen. Beklim de Eiffeltoren niet, je staat er eeuwen voor te wachten. Je kunt beter de Arc de Triomphe beklimmen. Je kunt ook de heliumballon in het Parc Citroen nemen voor een goed uitzicht, maar dat ligt in het vijftiende arrondissement dus moet je er heen met de metro of fiets. De Sacre-Coeur is prachtig. Vlakbij ligt een begraafplaats waar ettelijke beroemdheden onder de zoden liggen. De catacomben zijn ook vet maar je staat er wel lang voor in de rij, tenzij je ergens illegaal naar binnen gaat. Eten kun je het beste buiten de toeristische gedeelten doen - je betaalt anders te veel voor wat waarschijnlijk magnetronvoer is.

 

Als je ook buiten Parijs kunt reizen moet je de tuinen van Versailles bekijken. Ga het paleis niet in, dat zit vol met Chinezen.

 

Laat je ook niet bestelen. Parijs zit altijd vol met zigeuners en crimineel gespuis dat je op allerhande wijze geld probeert af te troggelen of je zakkenrolt.

Link to comment
Delen op andere websites

1 uur geleden, ThunderDuck zei:

Voor Parijs:

Eten kun je het beste buiten de toeristische gedeelten doen - je betaalt anders te veel voor wat waarschijnlijk magnetronvoer is.

 

klopt ! eten is stervensduur (ook buiten de toeristische gedeelten kan het nog duur zijn), mocht je betaalbaar willen eten in het toeristische gedeelte blijft de mac dondalds over...(geen geintje)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

In Londen kan je op Southbank lekker eten bij las iguanas, mexicaans.

En op bepaalde dagen is het happy hour met cocktails.

 

De museums zijn inderdaad gratis.

Ik heb toen ook de sherlock holmes experience gedaan, was tof!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...