Jump to content

Nederlandstalig


ThunderDuck

Recommended Posts

Nederlandstalige muziek heeft de reputatie erg kut te zijn, en hoewel dat voor de Toppers, Django Wagner en Rapper Sjors zeker geldt klopt het niet voor elke muzikant. Je kent vast en zeker een paar goede artiesten die hun nummers niet volstoppen met Angelsaksisch gebrabbel, en die wil ik graag leren kennen. Daarvoor dit topic.

 

Mijn eigen favorieten:

Wende

Fresku

Spinvis

De Likt

Faberyayo (en natuurlijk De Jeugd maar die kent toch iedereen al)

De Brassers

Link to comment
Delen op andere websites

De laatste tijd zijn er een aantal Vlaamse artiesten die toch wel grote hits hebben kunnen scoren met hun Nederlandstalige muziek. Vooral Tourist LeMC die in het Antwerps rapt en Bazart met hun monsterhit Goud. Ik ben wel fan van deze artiesten.

 

 

 

En natuurlijk mag Gorki niet ontbreken.

 

Link to comment
Delen op andere websites

16 uur geleden, ThunderDuck zei:

Nederlandstalige muziek heeft de reputatie erg kut te zijn, en hoewel dat voor de Toppers, Django Wagner en Rapper Sjors zeker geldt klopt het niet voor elke muzikant. Je kent vast en zeker een paar goede artiesten die hun nummers niet volstoppen met Angelsaksisch gebrabbel, en die wil ik graag leren kennen. Daarvoor dit topic.

Tsk. Django is ook gewoon goed imo. Anders goed dan de nummers die jij plaatste, maar ik vind het best leuke muziek :puh:

 

Anywayz, daar maak ik je niet blij mee; dus ik kijk even rond voor wat anders.

 

Hoop dat er hier wat tussen zit. Ik vind het iig allemaal mooie muziek :Y

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

  • 10 maanden later...

Ik luister niet echt veel naar Nederlandse muziek. Vanwege mensen om mij heen hoor ik wel af en toe Nederlandse pop/rap-muziek en het is soms catchy maar ik denk niet zo van, “oh, wat een getalenteerde persoon!” en het heeft soms voor mij een wat “cringe-gehalte”, ik luister af en toe naar De Jeugd en wat andere artiesten, op m’n telefoon staat voor de rest op dit moment “alleen” Engelse, Duitse, Koreaanse, Japanse en Spaanse muziek.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...