GTAGames.nl
PrioX

[Feedback] Herindeling forumindex

30 berichten in dit onderwerp

Op 14-4-2018 om 22:15, Danger_dog_guy_7 zei:

Misschien een beetje laat, maar word de banner bovenaan de pagina nog fatsoenlijk geupdate voor de mobiele versie. Ik had dit een jaar geleden al aangegeven, maar er staat nu nog steeds 'gtagam, de nede'. Hij is dus afgesneden.

Misschien is het handig om voor de volgende keer een topic te maken in de 'bug tracker', in plaats van dit te plaatsen in een discussietopic over de herindeling van de forumindex. :puh:

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
GTAGames.nl

Mods die elkaar de les lezen in een semi-publiek topic. Truly a wonderful time to be alive.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Tijd om weer de bezem er doorheen te halen? Ik scroll echt als een malle als ik met m’n mobiel op de index een subforum zoek.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Met het doel dat we binnenkort minder subfora hebben en je vervolgens naar je topic mag zitten scrollen in dat subforum? Yaaaay.

Het voelt redelijk recent vormgegeven de huidige index, eigenlijk.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Want we hebben zoveel actieve topics... :7 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Want een mens zoekt enkel naar actieve topics natuurlijk.

Nu gebruik ik de index weinig, enkel wanneer ik een specifiek topic zoek, ik zit in het algemeen in de ongelezen bijdragen.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Dan valt jouw argument tegen opschoning index ook in het water :puh: 

Ik ben voorstander van aanpassen van de index op basis van harde cijfers, met name voor oudere subfora. Als vereiste een x aantal actieve topics per maand, anders mergen. Het aantal actieve topics is toch echt wel een graadmeter voor waarde van een afzonderlijk index subforum (betekent hooguit dat je 1x door moet klikken bij bijv bepaalde gta fora, waarbij ik me voor kan stellen dat ze wel blijven bestaan)

@Thundercover

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

De forumindex aanpassen stond op de planning (ook wat betreft wat styling punten: kleuren, blokken, dat soort zaakjes). Sommige fora zijn inderdaad verlaten en ik persoonlijk zie er ook geen nut in om ze te behouden. Wat is er al besproken:

• GTA Online-categorie samenvoegen met de GTA-categorie en alleen Technische Hulp behouden als subforum. * 
  • Lifestyle-categorie hernoemen in Overig en van Lifestyle opnieuw een subforum maken. NOTA opdoeken en de onderwerpen verdelen onder Overig of de Stamkroeg. Computer Talk onder Media plaatsen.
  • Rockstar Games en Games-categorieën samenvoegen als Games & Multiplayer, hier ook een Meetingplace forum onder plaatsen. De aparte Games-fora (Actie & Avontuur, Sports, Shooters) bij elkaar voegen als subfora onder een algemeen Games-subforum. 

* Het Clans en Crews-gedeelte moeten we even afwachten. Als clubs gebruikt gaan worden kunnen ze daarheen. Zo niet dan moeten we even kijken wat we er precies mee gaan doen. De uitgelichte crews maken er niet veel gebruik van en nieuwe aanmeldingen van crews krijgen we ook niet. Dus ja... 

Met de bovenstaande suggestie zou het al iets ''compacter'' moeten ogen omdat je categorieën samenvoegt (maar er ligt nog niks vast). Verder vind ik het ook wel een goed idee om in de cijfertjes te duiken en om vanuit daar beslissingen te nemen. De cijfers zullen er immers niet om liegen. 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
Op 15-1-2019 om 22:09, Dutchy3010 zei:

Ik ben voorstander van aanpassen van de index op basis van harde cijfers, met name voor oudere subfora.

Een update: ik heb Thuco gevraagd of dit mogelijk was. Dit lag nu iets lastiger dan voorheen en hij ging kijken hoe de cijfers makkelijk op te vragen zijn. Mocht het niet lukken dan zal ik handmatig de fora langsgaan om wat cijfers neer te zetten (al is het zo al niet heel moeilijk om te zien welke fora weinig activiteit kennen). 

Als jullie zo al suggesties hebben post ze dan vooral. :) 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

De onderstaande afbeelding is een suggestie die ik een tijdje geleden al gemaakt heb. Op basis van de activiteit heb ik wat fora samengevoegd en verwijderd. In de spoiler staat mijn voorbeeld en wat toelichting. Het is een persoonlijke schets zoals ik een aangepaste forumindex voor me zie. Laat me weten wat jullie ervan vinden, of geef zelf ook suggesties door. :) 

De cijfertjes van Thuco laten nog even op zich wachten. Hopelijk kunnen we die er alsnog bij pakken om harde feiten op tafel te leggen.

Spoiler

Klik op de afbeelding op deze te vergroten. 

forumindex26119.thumb.png.32e385143c57a0bc1546e459daa68152.png

Toelichting:

• Een apart nieuwsberichten-forum zoals we deze jaren geleden hadden lijkt me handiger. Op dit moment worden er veel nieuwsberichten geplaatst maar staan deze verspreid over de hele forumindex (wat veel scrollen is). Hierdoor staat ook het 'Recente onderwerpen'-blok vaak vol met nieuwsberichten. Door de nieuwsberichten bovenaan te laten zien kunnen we ervoor kiezen om de nieuwsberichten te verbergen in dit blok. In combinatie met de carrousel staat al het nieuws dan bovenaan het forum. We zijn ook bezig met een compleet vernieuwd nieuwsoverzicht (als homepage). Deze verandering gaat naar mijn mening goed gepaard. 
  • GTA Online verplaatsen naar de GTA-categorie en alleen het Technische Hulp subforum behouden.
  • GTA V onder het IV-era forum plaatsen en de V-subfora opdoeken.
  • GTA Classic View hernoemen in GTA Classics, en GTA Advanced onder III-era plaatsen (om de continuïteit te behouden).
  • Rockstar Games-categorie en Games samenvoegen als Games & Multiplayer. Red Dead en Red Dead Online een subforum geven onder Rockstar Games. Shooters, Actie en Avontuur en Sport onder een algemeen Games forum plaatsen, met daarbij een Meetingplace (geschikt voor alle games).
  • Lifestyle-categorie hernoemen in Overig en Lifestyle terug een subforum maken. Hieronder plaatsen we Opinie, Computer Talk en Sport (inclusief Voetbal). NOTA wordt opgedoekt en de topics worden verdeeld over de fora in Overig. 
  • GTAForum ledenfora en GTAGames Netwerk samenvoegen als GTAGames ledenfora. Gangs eventueel vervangen voor Clubs. WikiGTA-feedback onder Feedback plaatsen. 

Totaal aantal categorieën: 5 (nu hebben we er 7, exclusief het Spotlight forum)

Totaal aantal subfora op de index: 15 (nu hebben we er 31, exclusief het Spotlight forum)

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Dat idee lijkt me een veel overzichtelijker overzicht. Wel nog benieuwd hoe de sub topic er van binnen uit gaan zien.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
17 uur geleden, Nyltje zei:

Wel nog benieuwd hoe de sub topic er van binnen uit gaan zien.

Wat bedoel je hier precies mee? :)

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Goed voorbeeld Priox! Wat mij alleen opvalt is dat de grote activeitsbronnen onderaan de pagina staan. (Clubs, stamkroeg, contest, etc.) Is dat wel zo slim? Ik weet niet of dat dit een tactiek is zodat men het hele forum over moet scrollen zodat ze gelijk alles te zien krijgen, of dat dit onbewust zo gedaan is? Mij maakt het verder niet uit, alleen het viel een beetje op.

Ook een puntje over de clubs, als ik dat als nieuw forum lid zou zien zou ik niet weten wat daar precies mee bedoeld wordt. Zijn het nou 'groepjes' die zich hier op het forum vormen en vestigen, of zijn het gta crews? Uiteraard weet ik het antwoord wel, maar het kan wel wat verwarring scheppen. Misschien een mogelijkheid om duidelijk aan te duiden dat het hier om GTA/RDR crews gaat?

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
24 minuten geleden, Danger_dog_guy_7 zei:

Wat mij alleen opvalt is dat de grote activeitsbronnen onderaan de pagina staan. (Clubs, stamkroeg, contest, etc.) Is dat wel zo slim? Ik weet niet of dat dit een tactiek is zodat men het hele forum over moet scrollen zodat ze gelijk alles te zien krijgen, of dat dit onbewust zo gedaan is? Mij maakt het verder niet uit, alleen het viel een beetje op.

Dat is een punt waar ik zelf ook over heb zitten twijfelen. Er zit geen speciale reden achter, buiten dat de ledenfora altijd onderaan hebben gestaan. We kunnen deze categorie (als we mijn voorbeeld als voorbeeld nemen) boven Games & Multiplayer plaatsen. Dan komt de categorie direct onder GTA te staan.

Spoiler

forumindex261192.thumb.png.87b4c2d90035cf86b817b53b3ca44c1d.png

En wat we eventueel ook nog zouden kunnen doen, om de index wat betreft categorieën te verkleinen, is Games & Multiplayer samenvoegen met Overig.

Spoiler

forumindex261193.thumb.png.f4fef382d4968e565d32ec84f45f2b98.png

48 minuten geleden, Danger_dog_guy_7 zei:

Ook een puntje over de clubs, als ik dat als nieuw forum lid zou zien zou ik niet weten wat daar precies mee bedoeld wordt. Zijn het nou 'groepjes' die zich hier op het forum vormen en vestigen, of zijn het gta crews? Uiteraard weet ik het antwoord wel, maar het kan wel wat verwarring scheppen. Misschien een mogelijkheid om duidelijk aan te duiden dat het hier om GTA/RDR crews gaat?

Als clubs er komen moeten we inderdaad goede promotie plaatsen zodat men af weet van deze feature, en ook exact weet wat we ermee bedoelen. Dat is iets waar we manieren voor moeten bedenken. Ik zat zelf al te denken aan kleine promotievakjes (op verschillende plekken) die uitleggen wat clubs zijn. We kunnen nog best veel kanten op met zoiets om de leden duidelijk te maken wat we ermee bedoelen. Een uitleg onder het forum (iets wat in het voorbeeld niet is ingesteld) kan al een verschil maken. :) 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Doorvoeren die hap.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om te kunnen reageren

Een account aanmaken

Registreer je voor een eigen account. Het is snel en makkelijk!

Nu registreren

Inloggen

Heb je al een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Recent actief   0 leden

Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.