Jump to content

WK 2018


dextro99

Recommended Posts

  • Reacties 140
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    37

  • Cabyon

    21

  • dextro99

    19

  • JasonStatham

    12

Top Posters In This Topic

Posted Images

8 uur geleden, aron24 zei:

Frankrijk gaat easy winnen van Kroatië. Zo niet, dan hebben we namelijk de slechtste wereldkampioen ooit.

Dat valt wel mee. Daarmee doe je spelers als Modric, Rakitic, Mandzukic en Perisic te kort. Het team van Kroatië heeft misschien minder toppers dan Frankrijk maar voetbal is niet alleen een spel van talenten. Als Kroatië het kan winnen van Frankrijk met een goede tactiek dan zijn ze gewoon beter en kun je de wk winst toeschrijven aan de coach.

Link to comment
Delen op andere websites

16 uur geleden, Bierbuikje zei:

Dat valt wel mee. Daarmee doe je spelers als Modric, Rakitic, Mandzukic en Perisic te kort. Het team van Kroatië heeft misschien minder toppers dan Frankrijk maar voetbal is niet alleen een spel van talenten. Als Kroatië het kan winnen van Frankrijk met een goede tactiek dan zijn ze gewoon beter en kun je de wk winst toeschrijven aan de coach.

Als je drie keer verlening nodig hebt tegen Denemarken, Rusland en Engeland, waarvan er ook nog twee tot penalty's leiden en je dan pas kunt winnen, verdien je het gewoon niet om wereldkampioen te worden. Daarnaast vind ik Modric dit WK echt niet goed spelen. Heeft vooral geluk gehad (bv. bij zijn penalty's). Perisic die speelt inderdaad goed. Mandzukic heeft gescoord, maar vind ik ook verre van overtuigend. En Rakitic, die speelt redelijk op zijn niveau. En een paar redelijke spelers maken je nog niet direct een verdiende wereldkampioen. 

 

Link to comment
Delen op andere websites

Daarom verdient Frankrijk het nog niet om bij voorbaat al de beker op te eisen. Als Kroatië meer ballen in het net schiet, ookal domineert Frankrijk de wedstrijd, dan kunnen we spreken van een perfect tactisch plan. Landen die het verdienen krijgen een fair-play prijs en een gouden schoen, niet de wereldbeker.

Link to comment
Delen op andere websites

7 uur geleden, aron24 zei:

Als je drie keer verlening nodig hebt tegen Denemarken, Rusland en Engeland, waarvan er ook nog twee tot penalty's leiden en je dan pas kunt winnen, verdien je het gewoon niet om wereldkampioen te worden.

Meh, ik vind dat een soort vaag elitisme dat gewoon niet werkt bij wereldkampioenschappen dat snel weerlegt kan worden. Duitsland verdiende zijn wereldtitel in 2014 misschien ook niet. Dat klinkt misschien vreemd, maar op hun 4-0 tegen Portugal en de legendarische 1-7 tegen Brazilië was het een draak van een ploeg. Ze hadden verlengingen nodig tegen Algerije en het leek toch lang dat ze gingen verliezen tegen Ghana...

 

Ik denk dat het makkelijk is om een tegenargument te maken, maar ik denk dat zoiets gewoon een verspilling van woorden is. Kroatië verdient zijn plaats daar in de finale en ik had hen in de groepsfase al aangeduid als één van mijn favorieten. Ik had niet gedacht dat ze hier zouden geraken, maar dat wilt niet zeggen dat ik het hen niet toewens. Het zou mooi zijn dat de compleet uitgeputte -over hun top heen zijnde- ploeg die Kroatië is tegen de verwachtingen in een titel naar huis neemt. Is daar het WK niet voor?

Link to comment
Delen op andere websites

16 uur geleden, Bierbuikje zei:

Daarom verdient Frankrijk het nog niet om bij voorbaat al de beker op te eisen. Als Kroatië meer ballen in het net schiet, ookal domineert Frankrijk de wedstrijd, dan kunnen we spreken van een perfect tactisch plan. Landen die het verdienen krijgen een fair-play prijs en een gouden schoen, niet de wereldbeker.

Ik zeg ook niet dat Frankrijk het wel verdient. Ik zeg dat Kroatië het niet verdient. Daarnaast moet Frankrijk met het team dat ze hebben normaal gesproken altijd winnen. Daarnaast gaat Frankrijk fitter zijn, Kroatië heeft eigenlijk een wedstrijd meer gespeeld. 

 

12 uur geleden, Phoenyxar zei:

Meh, ik vind dat een soort vaag elitisme dat gewoon niet werkt bij wereldkampioenschappen dat snel weerlegt kan worden. Duitsland verdiende zijn wereldtitel in 2014 misschien ook niet. Dat klinkt misschien vreemd, maar op hun 4-0 tegen Portugal en de legendarische 1-7 tegen Brazilië was het een draak van een ploeg. Ze hadden verlengingen nodig tegen Algerije en het leek toch lang dat ze gingen verliezen tegen Ghana...

 

Ik denk dat het makkelijk is om een tegenargument te maken, maar ik denk dat zoiets gewoon een verspilling van woorden is. Kroatië verdient zijn plaats daar in de finale en ik had hen in de groepsfase al aangeduid als één van mijn favorieten. Ik had niet gedacht dat ze hier zouden geraken, maar dat wilt niet zeggen dat ik het hen niet toewens. Het zou mooi zijn dat de compleet uitgeputte -over hun top heen zijnde- ploeg die Kroatië is tegen de verwachtingen in een titel naar huis neemt. Is daar het WK niet voor?

In mijn ogen heeft Kroatië vooral geluk gehad. Goed weggekomen bij de penaltyreeksen, een gunstige loting en de uitschakeling van Spanje, dat zo nodig een record aantal passes wilde verbreken... Tuurlijk waren ze de beste ploeg aan hun kant van het schema, maar ik had ze niet van een aantal ploegen aan de andere kant zien winnen. Uiteindelijk verdienen ze hun plek in de finale, zij hebben hem immers bereikt. Dat wil nog niet zeggen dat ze de wereldtitel verdienen. 

Link to comment
Delen op andere websites

4 uur geleden, aron24 zei:

Prrprr

Alsjeblieft houdt op, jouw hele perceptie van "verdienen" berust dus op techniek, althans daar lijkt het op. Het idee van een WK verdienen te winnen is sowieso een vreemd iets, maar als je dat ook nog eens wil meten aan alleen dat aspect van het spelletje, gaan we echt nergens komen. Voetbal is zoveel meer. Alles wat je zegt is ook nog eens bijzonder ironisch, anders ga je bij jezelf na waarom je een signature draagt met waardering voor Leicester City. Waar komt dat vandaan, denk je? De meest historische underdog story die we hebben gezien in voetbal deze eeuw.

Enfin, moge Kroatie morgen de beker optillen. Shirtje van Modric ligt al in de was, morgenochtend nog even het strijkijzer overheen halen en hopelijk zijn we vanaf vijfen getuige van opnieuw een underdog die het doet.

 

Spoiler

Maar Mbappe mag het van mij ook doen <3

 

Link to comment
Delen op andere websites

Eens. Kan ook aan mij liggen, maar wat betreft amusementswaarde heeft dit WK bij mij sowieso ver boven de vorige 3 edities gescoord. Bijna elke match die ik heb gekeken, was gewoon genieten. Wat vonden jullie?

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn Frankrijk shirt en Alles Les Bleus sjaaltje liggen al klaar voor morgen. :puh:

Bij winst ga ik de straat op om te vieren dat ze eindelijk hun 2e (gouden) ster hebben.

 

 

 

 

 

Bewerkt: door MovieGamer
Link to comment
Delen op andere websites

4 uur geleden, FrankyFourFingers zei:

Bijna elke match die ik heb gekeken, was gewoon genieten. Wat vonden jullie?

Als je daar alle wedstrijden van Zweden aftrekt (hoewel, die tegen Duitsland en Mexico hadden wel iets) ben ik het zeker met je eens!

 

Dit WK heeft alleszins niets gehad zoals de wedstrijden van Griekenland vorige keer.

Link to comment
Delen op andere websites

3 uur geleden, FrankyFourFingers zei:

Kan ook aan mij liggen, maar wat betreft amusementswaarde heeft dit WK bij mij sowieso ver boven de vorige 3 edities gescoord. Bijna elke match die ik heb gekeken, was gewoon genieten. Wat vonden jullie?

Ik vind het altijd lastig vergelijken, elk WK heeft wel zijn hoogte- en dieptepunten. Waarom scoort dit WK volgens jou ver boven de vorige 3 edities?

 

Als ik aan het vorige WK denk, denk ik aan Nederland-Spanje, België-VS, Italië-Uruguay (de slotfase dan), alle wedstrijden van Brazilië en er zaten nog wel een paar mooie wedstrijden en momenten bij. 2010 is alweer lang geleden maar toch herinner ik me nog een Italië-Slowakije, Engeland-Duitsland, een wedstrijd van de VS waarin ze in de allerlaatste minuut een belangrijke goal maakten, een Uruguay-Ghana en alle wedstrijden van Nederland (op de finale na, die heb ik verdrongen). In 2006 heb ik maar één wedstrijd gezien, de allereerste voetbalwedstrijd die ik ooit in zijn geheel heb gekeken en meteen ook de meest epische die nooit meer overtroffen gaat worden. Ik heb het dan natuurlijk over Nederland-Portugal. Oh ja, en de finale heb ik ook gezien, toen was ik op internationaal zomerkamp en zat er ook een jochie uit Frankrijk en één uit Italië bij die in de dagen erna tijdens het voetballen constant elkaar in de haren vlogen.

 

Maar nu ik zo nog eens op dit toernooi terugkijk, zijn we inderdaad toch wel op heel wat spannende momenten getrakteerd, met veel last-minute goals, verrassende uitslagen en poules die pas op het allerlaatste moment beslist werden.

Link to comment
Delen op andere websites

3 uur geleden, SpacyColours zei:

In 2006 heb ik maar één wedstrijd gezien, de allereerste voetbalwedstrijd die ik ooit in zijn geheel heb gekeken en meteen ook de meest epische die nooit meer overtroffen gaat worden. Ik heb het dan natuurlijk over Nederland-Portugal.

Ook al was ik ook nog maar jong, de legendarische battle of Nuremberg kan ik mij nog goed herinneren.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...