Jump to content
PrioX

Red Dead Redemption 2 previews online!


medium.rdr2trailer3.2.jpg.0a5824165a7604

 

Vandaag zijn de eerste previews van Red Dead Redemption 2 online verschenen. In deze artikelen mogen journalisten die het spel gespeeld/gezien hebben informatie delen over het spel. We hebben veel nieuw details over het spel en een aantal exclusieve screenshots! 

 

Links:

 

Personages:

  • Hoofdrolspeler Arthur Morgan is de rechterhand van Dutch van Der Linde en help in het leiden van de gang. Arthur is rechtvaardig, sterk en behulpzaam voor zijn vrienden. Hij is op jonge leeftijd bij Dutch terecht gekomen. Dutch vertrouwd Arthur daarom als een van de weinige. Tevens is Arthur het enige speelbare hoofdpersonage. 
  • Sean McGuire is een goede vriend van Dutch en vertelt geregeld verhalen rondom een kampvuur.
  • Uncle, de oude man die bij John Marston woont in RDR1, is ook van de partij en onderdeel van Dutch's gang.
  • Pearson is de kok van het kamp Dutch en kan Arthur vragen om goederen te verzamelen. Dit is een keuze voor de speler. Maar neem je deze taak aan dan zullen andere personages je uitnodigen voor missies en activiteiten.
  • Tijdens het verhaal worden nieuwe personen lid van Dutch's Gang.

Wereld:

  • Dutch's Gang verblijft in een zelfgebouwd kamp bestaande uit tenten en koetsen. Alle leden hebben hier een eigen taak en plek om te slapen. Leden zullen bijvoorbeeld schoonmaken, water halen bij de rivier en eten koken.
  • Wanneer er voldoende goederen in het kamp aanwezig zijn (zoals eten en drinken), dan zal de stemming dat reflecteren; mensen lachen en dansen. Wanneer deze goederen opraken beginnen mensen te klagen. Arthur kan het kamp voorzien van goederen door te gaan jagen, te stelen of deze in te kopen. Maar de speler is niet de enige met deze verantwoordelijkheid. Andere leden van de gang dragen ook hun steentje bij en Rockstar wilt de speler niets verplichten. Echter zullen gangleden wel gaan klagen als je weinig aanwezig bent.
  • In het kamp van Dutch lopen prostituees rond, Arthur kan hier ''gebruik'' van maken.
  • In het gebied 'New Hanover' zijn veel wilde dieren te vinden zoals herten, vogels en beren. 
  • De vacht van dode dieren kan weer verwijderd worden (skinnen). De speler kan er ook voor kiezen om dode dieren op het paard te leggen voor transport, of in het geval van kleine dieren in een zadeltas te stoppen.
  • Dode dieren zullen uiteindelijk verrotten. Je moet ze dus snel transporteren naar bijvoorbeeld het kamp. Kleine dieren in de zadeltas blijven langer goed. Ook is het afgeraden om je paard in de zon te plaatsen. Door de warmte zullen de dode dieren sneller verrotten. 
  • Dode dieren kunnen ook verkocht worden aan bijvoorbeeld een slager. Hoe beter het vlees, des te meer de opbrengst. Een dood dier met veel schotwonden zal je minder opleveren dan wanneer deze één schotwond heeft. 
  • Grote dieren zullen het kamp van Dutch dagen van voedsel kunnen voorzien.
  • Dieren zullen 's nachts wanneer ze opzoek zijn naar voedsel gevaarlijker zijn.
  • Paarden krijgen een grotere rol dan in deel 1. Je bouwt een band op met je paard wanneer je deze vaak gebruikt. Je moet het paard ook voeren, kalmeren en genezen wanneer deze gewond is. Wanneer je een goede band met je paard hebt zal deze uiteindelijk beter gehoorzamen. 
  • Paarden zijn intelligent en zullen bijvoorbeeld niet zomaar van een berg afspringen.
  • Wanneer je van je paard stapt zal deze blijven staan. Wanneer je dichtbij staat kun je het paard naar je toe fluiten. 
  • Je paard kan doodgaan, en er zal dan niet zomaar een nieuw paard tevoorschijn komen. Hoogstwaarschijnlijk zal je een nieuw paard moeten kopen of temmen. 
  • Je paard zal nu ook dienen als inventaris. In het zadel zitten goederen en grote wapens opgeslagen. 
  • Verschillende paardenrassen reageren verschillend op situaties, terreinen en water.
  • Paarden laten pootafdrukken achter. Wanneer het regent zullen deze afdrukken veranderen in plassen water en modder. 
  • De speler kan reageren op de bevolking, die overigens ook zullen reageren op Arthur. Onderin het scherm staan opties als ''Groeten'' en ''Tegenwerken''. De reacties van de bevolking zijn afhankelijk van je locatie en je vorige keuzes in het spel.
  • De bevolking kan vriendelijk reageren op je aanwezigheid. Maar wanneer je bijvoorbeeld je wapen trekt zullen er mensen zijn die dekking zoeken of je onder schot houden. Dat laatste zal o.a. gedaan worden door agenten.
  • Het kan voorkomen dat plaatselijke boeren boos worden wanneer je te dicht op hun land komt.
  • Je kunt mensen beroven. In de demo werd een nietsvermoedende visser beroofd door Arthur. Een opslagkistje werd door Arthur opgebroken met een mes, waarna Arthur een zakhorloge buit maakt. De hond van de visser wordt daarna agressief waardoor de visser opkijkt. Hierna volgt een kort handgemeen wanneer de visser vlucht. Arthur had ervoor kunnen kiezen om de visser te vermoorden. Maar moord levert een hogere bounty op. 
  • Het is ook mogelijk om huizen te beroven, de kasten te openen, en juwelen en tassen te stelen. Ook kunnen treinen overvallen worden die soms wapens vervoeren.
  • De speler kan op treinen springen.
  • De hoed van Arthur kan van zijn hoofd vallen (door bijvoorbeeld wind of tijdens een vuurgevecht). Deze zal niet zomaar weer terug op het hoofd van Arthur verschijnen. Je zal deze opnieuw moeten oprapen of een nieuwe hoed moeten kopen.
  • Wanneer de speler niet speelt zal Arthur een inactieve houding aannemen, bijvoorbeeld door op de grond te gaan zitten.
  • De kleding van Arthur kan aangepast worden en soms zullen missies verschillende outfits vereisen.
  • Het gezichtshaar van Arthur kan groeien. Je kunt ervoor kiezen om dit af te laten knippen waarna het langzaam weer terug groeit. 
  • Het Honor-systeem uit deel 1 keert op bepaalde manieren terug.
  • Duels keren terug. 
  • Dead Eye is terug en werkt grotendeels hetzelfde als in het vorige deel. De tijd vertraagt en je kunt vijanden markeren. Ook zal het spel op sommige punten automatisch Dead Eye activeren. Killscams zoals in Max Payne zijn ook aanwezig.
  • De camera staat standaard dichterbij de speler, en zal worden aangepast aan de hand van bepaalde acties (schieten, jagen, etc).
  • Dit is de grootste map van alle Rockstar-spellen.
  • Volgens Rockstar zal de map ook evalueren. Zo zullen er treinsporen gebouwd worden die steden met elkaar verbinden, en kunnen huizen in aanbouw uiteindelijk afgerond worden.
  • Delen van de RAGE Engine code zijn opnieuw geschreven voor verbetering, voornamelijk de code voor AI. De code is al zes jaar in de maak.
  • Delen van de HUD zijn volledig aan te passen.
  • De radar is een klassieke cirkel.
  • Er waren erg weinig laadschermen. Gameplay transformeerde vloeiend in cutscenes.
  • Journalisten verwachten eind juni / begin juli de eerste gameplay beelden. 

Verhaal:

  • Rockstar probeert de lijn tussen missies en zij-missies vaag te houden zodat deze meer als mogelijkheden gepresenteerd worden.
  • Gangleden Lenny, Karen en Bill Williamson willen samen een bank in het stadje Valentine overvallen. Ze hebben hierbij de hulp van Arthur nodig en de volgende ochtend gaan ze op weg naar de bank. Eenmaal in de bank zijn er vijf kluizen die opengemaakt moeten worden, maar hier is niet veel tijd voor. Arthur krijgt nu de optie om de kluizen te kraken of op te blazen.

Multiplayer:

  • Over de multiplayer heeft Rockstar geen uitspraken gedaan. 

 

Screenshots:

 

Bekijk alle screenshots (44) in de galerij! 

 

medium.rdr2ign2.jpg.b4cf4ced2f8e8d05d23b

 

medium.rdr2ign11.jpg.3c999dca7df4d303c6d

 

medium.rdr2ign13.jpg.cfb0ca5127a8b41ed33

 

 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

De hoofdpost is inmiddels bijgewerkt met de info die ik voor zover kon verzamelen. Ik heb ook een galerijalbum aangemaakt met 25 nieuwe screenshots, zeker het kijken waard! :) 

 

Tot nu toe klinkt alles ontzettend gaaf. Ben vooral benieuwd naar het kamp van Dutch. Wat meer RPG elementen zal het spel goed doen. Dat vond ik namelijk ontbreken in deel 1.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

6 uur geleden, Toni Caprioni zei:

Is dat John Marston op foto 1?

Dat is inderdaad Marston in zijn jongere jaren. Hij zal hier ongeveer 25-26 zijn schat ik. 

 

Er zijn trouwens nog een aantal screenshots online geplaatst. Ze zijn zichtbaar in de galerij! 

 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Bedenk jullie even dat de laatste game van Rockstar (niet laatste RDR, laatste game!) al weer 5 jaar geleden is uitgekomen. Voeg daaraan toe dat ze deze game gaan uitbrengen als Rockstar studios in plaats van een specifieke studio omdat RDR2 een samenwerking is van al hun teams over de wereld. Daarnaast gaat het hier ook niet om een gigantische stad als LA om helemaal te maken. Dan kan ik niks anders dan concluderen dat er een meesterwerk gemaakt is geworden met een gigantische focus op gameplay. We hebben lang moeten wachten, en de delays waren niet leuk maar het gaat het waard zijn. En we gaan blij zijn dat ze RDR2 hebben uitgesteld. Dit is naast Cyberpunk 2077 een van de weinige spellen waar ik echt naar uitkijk. Vaak blijk ik een spel heel leuk te vinden nadat ik koop. Dit is het soort spel dat ik koop omdat ik weet dat ik het leuk ga vinden.Bedenk jullie even dat de laatste game van Rockstar (niet laatste RDR, laatste game!) al weer 5 jaar geleden is uitgekomen. Voeg daaraan toe dat ze deze game gaan uitbrengen als Rockstar studios in plaats van een specifieke studio omdat RDR2 een samenwerking is van al hun teams over de wereld. Daarnaast gaat het hier ook niet om een gigantische stad als LA om helemaal te maken. Dan kan ik niks anders dan concluderen dat er een meesterwerk gemaakt is geworden met een gigantische focus op gameplay. We hebben lang moeten wachten, en de delays waren niet leuk maar het gaat het waard zijn. En we gaan blij zijn dat ze RDR2 hebben uitgesteld. Dit is naast Cyberpunk 2077 een van de weinige spellen waar ik echt naar uitkijk. Vaak blijk ik een spel heel leuk te vinden nadat ik koop. Dit is het soort spel dat ik koop omdat ik weet dat ik het leuk ga vinden.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...