GTAGames.nl
PrioX

[Feedback] GTAForum Awards

13 berichten in dit onderwerp

Goedenavond :)

Ik ben opzoek naar leden die willen meedenken over veranderingen omtrent de jaarlijkse forum awards. Het is geen geheim als ik vertel dat de laatste editie wat aan de slappe kant was; weinig stemmen en nominaties. Toch willen we deze traditie doorzetten. Maar de nodige veranderingen zijn dan wel nodig om het toch 2018-ready te maken. Ik zal op een later moment ook mijn ideeën delen.

Ik hoor graag van jullie! 

Overigens kunnen jullie in de nabije toekomst meer van dit soort topics verwachten waarin we feedback gaan verzamelen. ;) 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
GTAGames.nl

Nouja, het lijkt mij eerst handig om te weten wat men (als organisatie => crew) in het forum ziet voor jezelf en wat je er mee wilt. Daarna te kijken of en hoe dit soort concepten erin passen.

Wat leeft er nu voor leden en waar krijg je energie uit terug (qua community response)?

Ik persoonlijk denk dat je dit soort dingen niet voor een halve paardenkop hoeft te doen. En ik kom eigenlijk alleen hier omdat ik al 14 jaar gewend ben om 'gtaf' in te typen in mijn zoekbalk. :D

Voor mijzelf zit er naast de leuke (PB) gesprekken ook niet echt iets waarvoor ik op dit forum hoef te komen eigenlijk. En ja omdat ik affiniteit heb met dit forum antwoord ik ook op dit soort dingen, maar als het er ff iets minder lag; dan zou ik ook zeggen van: ik kom alleen voor de PB-gesprekken of als ik GTA Online speel, maar voor de rest boeit dit platform me weinig. :roll:

Misschien dat dat voor andere leden ook zo geld. Mrja, dit is voor mij iig het bestaansrecht van GTAForum en alle concepten die eronder vallen :puh:

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Bedankt voor je reactie @NicolaB. :) 

Zoals gezegd zijn de awards een jaarlijkse traditie die we graag willen voortzetten. In mijn ogen is dat nog altijd mogelijk, al zullen er veranderingen moeten plaatsvinden. Wat het forum voor iemand persoonlijk betekent kan een rol spelen. Maar om daar de hele opzet op te baseren lijkt me moeilijk. Ik bedoel dan meer in de zin dat er nog tal van leden actief zijn die er allemaal verschillend over zullen denken. Uit jouw reactie haal ik dat we beter kunnen kijken waar de interesses liggen, en waar leden dus awards voor willen hebben (?), om geen onnodige awards uit te delen waar niemand om vraagt. Kwaliteit in plaats van kwantiteit. 

Waar ligt de interesse, waar wilt men awards voor zien? Ikzelf had de onderstaande categorieën een aantal dagen geleden al ingevuld (zie spoiler). En hoe ziet men dan de nominatierondes voor zich? Twee keer per jaar een nominatieronde, of terug naar het oude: 1x per jaar, of...? Waar ik ook nog over heb zitten denken is om bepaalde categorieën af te schermen voor openbare nominaties. Wat ik hiermee bedoel is dat alleen crew+ kan nomineren in deze categorieën. Neem de categorie 'Beste GTA-poster', ik denk dat de plaatselijke moderators een goede kijk hebben op wie er goed post in de GTA-fora. Zo kunnen we ervoor zorgen dat er voldoende nominaties zijn en het wat objectiever is. Maar zoiets neemt natuurlijk wel wat vrijheid weg. 

Het is een beetje een lastig onderwerp :puh:. Je wilt toch veranderen zodat het bij de tijd hoort. Maar ook weer niet te veel zodat niemand het meer herkent.

Grand Theft Auto Awards:
  • Beste GTA Online-poster 
  • Beste GTA-poster 
  • Beste crew of clan
  • Beste filmproject
  • Mooiste screenshot

Crew Awards:

• Beste crewlid 
  • Beste manager 
  • Beste administrator 

Community Awards:

• Beste lid 
  • Beste superlid 
  • Beste sfeermaker
  • Beste (Rockstar) Games-poster 
  • Beste Lifestyle-poster 
  • Beste contest
  • Mooiste profielpagina (avatar, signature, omslagfoto)

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik vind dat Nicola toch wel een punt heeft. Als ik naar mezelf kijk en de vraag stel waarom ik niet genomineerd en gestemd heb dan zeg ik toch dat ik weinig af weet van het forum, terwijl ik toch altijd heel erg actief was. Als je dan de vraag stelt waarom dat is, dan is dat dat ik mijn interesse verlies (ofzo). De reden waarom ik hier ook nog kom is inderdaad wat Nicola zei.

Het heeft niet perse een inbreng in hoe het kan veranderen, maar wel wat de reden is achter de afname van nominaties en stemmen. 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Ook jij bedankt @Nyltje :). Overigens hebben jullie wel gelijk hoor. De betekenis van het forum voor iemand speelt zeker een rol. Het is alleen moeilijk om hier iets op te bedenken dat voor iedereen zal werken. Zoals ik al zei kan het forum voor iedereen iets anders betekenen. 

Is het niet een optie om helemaal outside the box te denken? Een voorbeeldje... 

Wat als de Forum Awards iets persoonlijks worden, iets ''intiemer'' onder de leden. Nu nomineer je eerst leden die daarna nog door een stemronde moeten zien te komen. Of dat jouw nominatie daadwerkelijk wint is nog maar de vraag. Wat nou als leden zelf direct aan een ander lid een award kunnen geven? 

Stel ik vind NicolaB het beste lid van 2018. Dan kan ik mijn persoonlijke 'Beste Lid Award' aan hem geven. Iemand anders kan zijn/haar persoonlijke 'Beste Lid Award' weer aan iemand anders geven, of misschien ook wel aan Nicola waardoor hij ineens twee 'Beste Lid Awards' heeft voor 2018. Denk Achievements, maar dan die persoonlijk onderling worden uitgereikt. Jouw nominatie wint in zo'n opzet gegarandeerd een award. Om vriendjespolitiek te voorkomen kunnen we een regel toepassen dat je bijvoorbeeld maar één award kunt weggeven aan een lid (je moet dan ook keuzes maken zoals dat nu ook het geval is). Dus het kan niet zo zijn dat Jan en Piet elkaar zo aardig vinden en elkaar maar even tien awards geven. Dat zou niet objectief zijn. Je zou zoiets ook kunnen vergelijken met het reputatiesysteem van vroegaah (met de + en -). Ik geef jou een + (in dit geval een award) vanwege je bijdrage. 

Met zo'n opzetje kunnen leden zelf bepalen in hoeverre ze meedoen met de awards. NicolaB en Nyltje zeggen allebei dat het forum minder voor hen is gaan betekenen maar nog wel graag hier zijn voor (PB-)gesprekken. Geef iemand de 'Beste sfeermaker' award voor jullie gesprekken. Voor jou is hij/zij dan de sfeermaker. Een automatisch systeem voor zo'n opzet zou ideaal zijn. Gewoon naar iemands profiel gaan, award uitreiken, klaar.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Dan zou je eerst een stemronde kunnen houden over welke 10 mensen hun persoonlijke award mogen geven, want ik denk als iedereen het kan doen een award niet meer bijzonder is. 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
14 minuten geleden, Nyltje zei:

Dan zou je eerst een stemronde kunnen houden over welke 10 mensen hun persoonlijke award mogen geven, want ik denk als iedereen het kan doen een award niet meer bijzonder is. 

In het algemeen is het misschien wat minder speciaal, wat minder grootschalig. Maar voor degene die een award ontvangt kan het wel weer speciaal zijn. Zeker als je meerdere (dezelfde) awards krijgt van verschillende leden. Met zoiets heb je ook geen nominaties. Je loopt dan ook niet het risico dat je geen of te weinig nominaties krijgt. Als we eerst gaan nomineren wie awards mogen uitdelen komen we weer op hetzelfde uit als verleden jaar. 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Geplaatst: (bewerkt)

niet om het een of ander, maar wat is het punt van de awards?

vaak zijn het dezelfde personen die de awards ontvangen, er zijn bijna meer categorieën dan actieve kandidaten, 

de actieve groep word te klein voor zon groot evenement, misschien een flink aantal categorieën schrappen zoals eerder werd aangegeven?

Ik zou gewoon iets op zetten waardoor de vaste forummers even in het zonnetje gezet worden, degene die het gewoon verdienen, zoals priox, aphie en bijvoorbeeld cabyon die het meest zichtbaar actief zijn als beheerders/leiders/leden

en dat is eigenlijk de taak van de forumkapitein in mijn ogen (Joriz)

Bewerkt: door DDT Dorus

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Bedankt voor je reactie @DDT Dorus. :) 

Het nut van de awards weet jij eigenlijk zelf al te bevestigen; actieve leden in het zonnetje zetten. De problemen die de laatste jaren optreden moeten opgelost worden. Zoals te weinig actieve nominaties, vriendjespolitiek, altijd dezelfde winnaars (en dat komt natuurlijk door de teruglopende actieve leden, dat is geen geheim). 

Het schrappen van categorieën lijkt me sowieso een slim plan. Sommige categorieën bevinden zich op een gebied waar gewoon onvoldoende animo voor is. Neem bijvoorbeeld de 'Beste Graphicus'. Daarom leek het me verstandig om bepaalde categorieën samen te voegen. Bijvoorbeeld 'Beste Computerexpert', 'Beste Debater' en 'Beste Graphicus' onder 'Beste Lifestyle-poster'. We moeten bepalen welke categorieën nog award-waardig zijn en nog een betekenis hebben. 

Het minder grootschalig doen, wat persoonlijker en intiemer lijkt me beter voor de huidige situatie. De vraag is alleen hoe je dat doet. :puh: 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
15 uur geleden, DDT Dorus zei:

Ik zou gewoon iets op zetten waardoor de vaste forummers even in het zonnetje gezet worden, degene die het gewoon verdienen, zoals priox, aphie en bijvoorbeeld cabyon die het meest zichtbaar actief zijn als beheerders/leiders/leden

en dat is eigenlijk de taak van de forumkapitein in mijn ogen (Joriz)

15 uur geleden, PrioX zei:

Het minder grootschalig doen, wat persoonlijker en intiemer lijkt me beter voor de huidige situatie. De vraag is alleen hoe je dat doet. :puh: 

http://forums.na.leagueoflegends.com/board/attachment.php?attachmentid=892426

Op de gene afstappen (PB / PM) en zeggen dat ie goed werk doet, doet al wonderen. Gewoon assertief contact met iemand leggen. 

Als forumkapitein heb je dan mooi de mogelijkheid om je mensen openbaar in het zonnetje te zetten. Crewleden, kunnen dat ook met leden doen etc. Zoiets had je ooit in OWN, dat vond ik wel leuk :puh:

En ook hier, zoiets speelt natuurlijk ook wel omtrend een actieve of inactieve community. Het lijkt me nu onzinnig om awards te organiseren en het lijkt me ook wel onzinnig om iemand expliciet in het zonnetje te zetten die niet echt actief is 

Persoonlijk vind ik bijvoorbeeld dat je wel erg goed werk doet voor de community en zou ik dat als forumkapitein kenbaar laten maken.

Bovenstaande by the way graag klinisch beoordelen, ik heb geen zin in geslijm.  

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Wat nou als we, op basis van jouw reactie @NicolaB, er een ''jaarboek opzet'' van maken? Op het einde van het jaar een aantal actieve leden uitlichten met een verhaaltje en deze dan een award geven. Simpelweg de rubriek ''Opvallende leden'' uit het jaarboek nemen en deze gebruiken om awards uit te reiken. 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Mensen kunnen misschien ook tijdens de forum-awards een pb sturen naar de organisator van de forumawards met een reden waarom hij iemand in het zonnetje wilt zetten door middel van een award. 

Nja ik zit nu even anders te denken. Hebben mensen zin om de moeite daarvoor te doen, ik bedoel als er al niet veel stemmen waren..

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
20 minuten geleden, Nyltje zei:

Mensen kunnen misschien ook tijdens de forum-awards een pb sturen naar de organisator van de forumawards met een reden waarom hij iemand in het zonnetje wilt zetten door middel van een award. 

Nja ik zit nu even anders te denken. Hebben mensen zin om de moeite daarvoor te doen, ik bedoel als er al niet veel stemmen waren..

Dat is misschien wel een leuk idee ja. De mogelijkheid om zulke berichten toe te voegen aan het verhaaltje waardoor er ook wat persoonlijke berichtjes in staan van andere leden. :) 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om te kunnen reageren

Een account aanmaken

Registreer je voor een eigen account. Het is snel en makkelijk!

Nu registreren

Inloggen

Heb je al een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Recent actief   0 leden

Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.