GTAGames.nl
PrioX

[Feedback] GTAForum Awards

23 berichten in dit onderwerp

Vriendjespolitiek? Met de huidige activiteit? :7 

Met 5 awards is ook de kans op vriendjespolitiek (als dat nog bestaat) verminderd. Veel meer mensen met een gedegen mening en veel meer mensen maken serieus kans op een bepaalde award, waardoor grotere kans is dat iemand m krijgt die m ook verdient.

En vriendjespolitiek is ook onderdeel van het spel... binnen bepaalde mate natuurlijk - crewleden zouden niet obv vriendjespolitiek moeten nomineren.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
GTAGames.nl

Ik snap je gedachte, en in het principe heb je gelijk. :) Maar het zou natuurlijk mooi zijn als we op een of andere manier de vriendjespolitiek volledig te kunnen uitsluiten (al is dat lastig). 

Zijn er meer leden met een mening of eventueel een voorkeur afgaande van de ideeën die al geopperd zijn? 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Een award verliest ook wat van zijn glorie, omdat de mensen die stemden in sommige gevallen niet wisten waarop ze stemmen. Ik meen mij nog te herinneren dat in sommige categorieën 'geen mening' het hoogst eindigen (correct me if i'm wrong). De winnaar van die categorieën is dan eigenlijk al geen winnaar, maar krijgt diegene de award al wel. Een wat is die award dan waard? Niet veel in mijn ogen. 

Daarnaast meen ik mij nog een 'beste lid' verkiezing te herinneren die danger_dog_guy_7 won omdat een groot deel van zijn crewleden op hem had gestemd. Van een deel van die crewleden had ik nog nooit gehoord en zij niet van mij en anderen die ook genomineerd waren. Hierdoor won danger_dog_guy_7 dus. Zoiets kun je dan vriendjespolitiek noemen, maar in feite is het gewoon naamsbekendheid, in de goede zin van het woord. En dat laatste gedeelte speelt altijd mee met awards, zeker in tijden dat het wat drukker is op het forum (nu dus veel minder).

Nu heb je de basis van het forum wat vooral hier nog komt (en daar reken ik mijzelf niet onder), waardoor je in sommige categorieën een nominatie of een stem uit gewoonte kunt krijgen. Zo nomineerde ik bijvoorbeeld in de jaren 2015, 2016 en 2017 drie keer Nicola B als beste debater. Terwijl dat het in 2017 meer deed uit gewoonte dan dat ik mij daadwerkelijk verdiept in de discussies op dit forum, want zo vaak bekijk ik geen opiniettopic. Maar die stemmen en nominaties uit gewoonte zijn dus ook weinig waard, wat nog wat glans van de awards afhaalt. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de hoeveelheid categorieën (bij de nominaties) ik niet meer dan een '/' heb ingevuld het afgelopen jaar.

Op een of andere manier moet je weer wat glans in die awards terugbrengen. Minder awards kan die glans iets van teruggeven. Zo kun je bepaalde in mijn ogen weinigzeggende awards weghalen en een basis aantal awards overhouden. Dit basis aantal awards is waarschijnlijk tussen de 5 en de 10 awards in. Per categorie moeten er dan vier/vijf nominaties komen. Wordt dit aantal niet bereikt, kun je deze categorie als het ware opheven.

Wat je dan kunt doen met de nominaties en de stemmen zelf zijn:

Manier 1: Open nominaties (wat vorig jaar niet erg succesvol was), daarna weer stemmen via polls

Manier 2: Nominatie van crewleden (waarbij je kunt afvragen of dat glans aan de awards terugbrengt), daarna weer stemmen via polls (met 4/5 nominaties per categorie

Manier 3: Geen nominaties, maar direct stemmen via je PM's naar de organisatoren (in dit geval krijg je ook geen duidelijke winnaar, dus weinig glans aan het winnen van een award)

Manier 4: Een variant op twee. Nominaties in een vastgesteld groep van een aantal personen (een soort jury dus, niet alleen crewleden, maar ook (ere/super)leden). Deze groep zou ik dan beperken tot vijf man. Deze kiezen de nominaties en daarna kan de rest van het forum stemmen.

Zelf ben ik voorstander van manier 4. Want:

-Manier 1 werkt overduidelijk niet op een rustig forum

-Bij manier 2 gooi je weer eens alles op de crewleden, want duidelijkheid de betrokkenheid van de leden zelf niet ten goede komt

-Manier 3 is te chaotisch en brengt imo niet echt glans.

Edit: Sorry voor af en toe een minder lekkere opbouw van mijn tekst (ligt overduidelijk aan het tijdstip).

Bewerkt: door aron24

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Bedankt voor je uitgebreide reactie, @aron24. :) 

Naamsbekendheid is een betere woordkeuze dan vriendjespolitiek, een woord dat ik gebruikte in mijn berichten. Het voorbeeld dat jij geeft met DDG7 is een goede. Ik zal niet zeggen dat DDG7 het dat jaar niet verdiend heeft. Maar door zijn grote groep volgers (in dit geval zijn crew) heeft hij de award met gemak binnengehaald. Ik kan me eenzelfde situatie herinneren met MegaPilot die verloor van Kai-Shockwave omdat hij ook een clan achter zich had staan. Vandaar dat het me een goed idee lijkt om crewleden te laten nomineren. Op deze manier kunnen de nominaties objectiever ingevuld worden. Een jury zoals jij voorstelt is ook geen slecht idee. We kunnen deze groep dan jaarlijks rouleren zodat ook die groep objectief blijft. 

Ik zal je suggestie toevoegen aan het rijtje. Ik wil binnenkort een peiling gaan openen zodat men zijn/haar voorkeur kan doorgeven. :)

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik zou één of meerdere crewleden laten kijken naar wie er dit jaar een bijdrage hebben geleverd aan het forum, danwel op een bepaalde manier zijn opgevallen, en dan voor die leden allemaal een unieke award verzinnen. Waarbij een beetje ludiek mag. Daar maak je iedereen blij mee (want alle actieve leden hebben dan een persoonlijke award op hun profiel pronken), de crew bepaalt (dus geen stemming/nominatie = geen vriendjespolitiek of awards waarbij "geen mening" wint) en het maakt de award-uitreiking meer de moeite waard om bij te wonen.

Dus eigenlijk een beetje als de Golden Miami's van Club Nix, voor de kenner.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
Op 27-8-2018 om 19:55, SpacyColours zei:

Ik zou één of meerdere crewleden laten kijken naar wie er dit jaar een bijdrage hebben geleverd aan het forum, danwel op een bepaalde manier zijn opgevallen, en dan voor die leden allemaal een unieke award verzinnen. Waarbij een beetje ludiek mag. Daar maak je iedereen blij mee (want alle actieve leden hebben dan een persoonlijke award op hun profiel pronken), de crew bepaalt (dus geen stemming/nominatie = geen vriendjespolitiek of awards waarbij "geen mening" wint) en het maakt de award-uitreiking meer de moeite waard om bij te wonen.

Klinkt als een origineel iets. Ook deze suggestie zal ik toevoegen aan de peiling zodra deze geopend wordt. :tu:

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
Op 27/08/2018 om 00:37, aron24 zei:

Zo nomineerde ik bijvoorbeeld in de jaren 2015, 2016 en 2017 drie keer Nicola B als beste debater.

Waarvan nog bedankt :D

Citaat

Wat je dan kunt doen met de nominaties en de stemmen zelf zijn:

Manier 1: Open nominaties (wat vorig jaar niet erg succesvol was), daarna weer stemmen via polls

Manier 2: Nominatie van crewleden (waarbij je kunt afvragen of dat glans aan de awards terugbrengt), daarna weer stemmen via polls (met 4/5 nominaties per categorie

Manier 3: Geen nominaties, maar direct stemmen via je PM's naar de organisatoren (in dit geval krijg je ook geen duidelijke winnaar, dus weinig glans aan het winnen van een award)

Manier 4: Een variant op twee. Nominaties in een vastgesteld groep van een aantal personen (een soort jury dus, niet alleen crewleden, maar ook (ere/super)leden). Deze groep zou ik dan beperken tot vijf man. Deze kiezen de nominaties en daarna kan de rest van het forum stemmen.

Zelf ben ik voorstander van manier 4. Want:

-Manier 1 werkt overduidelijk niet op een rustig forum

-Bij manier 2 gooi je weer eens alles op de crewleden, want duidelijkheid de betrokkenheid van de leden zelf niet ten goede komt

-Manier 3 is te chaotisch en brengt imo niet echt glans.

Zelf ben ik eigenlijk, in een forum van lage activiteit, voorstander van een 5e manier. Eigenlijk zoals ik al eerder zei dit jaar, gewoon persoonlijk mensen inlichten. Daar krijg je denk ik als persoon ook een leuk persoonlijk antwoord terug, dus heb je er ook nog wat aan.

Daarnaast hoef je niet alles zo formeel te regelen 'omdat het moet'. 

Als het forum wat actiever is, dan heb je ook echt wat aan dit soort projectjes. Want dan heeft het wat meer animo. Maarja dat denk ik dus :puh:  Wat Spacy zegt, dat is misschien wat laagdrempeliger om te organiseren, maar heeft dan toch een soort van 'award' gevoel. Dusja, dat zou ook een perfecte oplossing zijn; maarja dan moet je wel wat 'verplicht' op touw zetten :D

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
Op 27-8-2018 om 19:55, SpacyColours zei:

Club Nix.. Good times

Offtopic, mybad.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om te kunnen reageren

Een account aanmaken

Registreer je voor een eigen account. Het is snel en makkelijk!

Nu registreren

Inloggen

Heb je al een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Recent actief   0 leden

Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.