Jump to content

Assassin's Creed: Odyssey


Platypus

Recommended Posts

 

 

Ontwikkelaar: Ubisoft Quebec

Uitgever: Ubisoft

Platform: PS4/Xbox One/PC

Release: 5 oktober 2018

 

 

Vannacht heeft Ubisoft de nieuwste game in de Assassin's Creed-franchise aangekondigd. Veel is er nog niet bekend over de game, behalve de titel Assassin's Creed: Odyssey. Maar als je naar het bovenstaande fragment kijkt, ziet het ernaar uit dat de game zal plaatsvinden in het oude Griekenland. Voor de rest moeten we wachten tot E3 dat binnen twee weken van start gaat.

 

Gameplay walkthrough trailer:

Spoiler

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 51
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Schumy7_Patriot

    14

  • Phoenyxar

    13

  • moechy

    10

  • Big Boss

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kijk eens aan, een nieuwe AssCreed.

 

Op 6/2/2018 om 08:42, Phoenyxar zei:

Kijk eens aan, dat gerucht van 3 jaar terug blijkt enige waarheid te hebben gekend.

Volgens mij is er sinds II letterlijk geen enkele AC niet uitgelekt :7

Vooruit dan maar, voor de nieuwsgierigerds:

Spoiler

D0Hh1ra.png

 

 

Bewerkt: door FrankyFourFingers
Link to comment
Delen op andere websites

2 uur geleden, FrankyFourFingers zei:

Volgens mij is er sinds II letterlijk geen enkele AC niet uitgelekt :7

Fair point, maar het gaat me er vooral om dat dit 3 jaar voordien gemeld is geweest en het waar blijkt te zijn. Ik had op zich ook wel opvolgers kunnen verzinnen om clicks te krijgen, maar deze was dus legit (of heel toevallig juist).

Link to comment
Delen op andere websites

Wel jammer dat ze deze weg op gaan. Geschiedenis gegoten in een "goed vs. slecht" idee was toch altijd de rode draad van de eerdere Assassin's Creeds. Black Flag was één van de eerste die hier van afweek en Odyssey lijkt er geen uitzondering op te zijn. Na Origins (die ik overigens niet gespeeld heb) lijkt er het op dat het gewoon een volbakken RPG wordt waar het voelt alsof je in een stripboekenwereld speelt. Jammer, vind ik, in het bijzonder die speciale skillmoves. 

 

Ik heb geen idee hoe Odyssey zal uitpakken. De hele verontwaardigheid over dat je een vrouw kan kiezen (en dat vrouwen dan "geen stem hadden in v. Chr. Griekenland) maakt mij niet zoveel uit. De volgende AC zal hoogstwaarschijnlijk eentje worden die draait rond gebeurtenissen in het Romeinse rijk. Laten we hopen dat daarna Ubisoft het aandurft om buiten de gebaande paden te gaan en een Aziatische (liefst Japanse) Assassin's Creed te maken en de storyline niet al te veel te verkloten. In tegenstelling tot sommigen ben ik wel fan van de hedendaagse verhaallijn in de series. Het voelt een beetje alsof de franchise is gestorven met de dood van Desmond.

Link to comment
Delen op andere websites

Vreemd, want dat vond ik nu juist niet echt interessant. De hele Desmond-line voelde eigenlijk als een nagedachte die er maar was opgeplakt om een vaag idee van een verhaal er aan te geven. Ook vind ik die -relatieve- nuance niet slecht, Black Flag is met voorsprong de beste AC die ik heb gespeeld.

Link to comment
Delen op andere websites

6 uur geleden, Cabyon zei:

Wel jammer dat ze deze weg op gaan. Geschiedenis gegoten in een "goed vs. slecht" idee was toch altijd de rode draad van de eerdere Assassin's Creeds.

In eerste instantie keek ik hier een beetje van op, waarom zou een meer moreel complex verhaal van (meestal) de twee partijen tegenover mekaar in AssCreed niet gewenst zijn en toen besefte ik dat dit eigenlijk gewoon iets is waar de AssCreed spelletje in falen. Juist de twee extremen zoals gepresenteerd in de eerste games kunnen goed functioneren in een spel. "Nothing is true, everything is permitted", like for real? Dat is zo idioot. Maar het werkt wel prima. Syndicate had me heel het spel zo'n beetje met een tweeling rennende door Londen om kinderen te bevrijden van arbeid, dat werkt gewoon niet :7

 

 

1 uur geleden, Phoenyxar zei:

Black Flag is met voorsprong de beste AC die ik heb gespeeld.

Dat geldt voor mij ook wel, maar ironisch genoeg juist omdat ik er zo van kon genieten als piratenspel, niet zozeer als AC-spel.

 

Link to comment
Delen op andere websites

1 uur geleden, FrankyFourFingers zei:

Dat geldt voor mij ook wel, maar ironisch genoeg juist omdat ik er zo van kon genieten als piratenspel, niet zozeer als AC-spel.

Hetzelfde voor mij. Niet dat ik het slecht vond als AC-game, allesbehalve, een beetje minder typisch wel en ik vond de AC-elementen wel goed, maar...

 

inderdaad, Black Flag is vooral een topgame op een ander manier. Het vertelt een verhaal op een manier die de andere games niet doen of kunnen. Elke keer dat ik het Bonny-lied hoor doet het me toch wel iets. Het verhaal is niet ingewikkeld, maar het draagt iets mee. Dem feels, bro.

---

Als Evie spelende klopt Syndicate wel hoor. Maar ergens heeft het inderdaad iets minder een hook als de rest.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Ubisoft heeft hun post-launch en season pass content aangekondigd. Daarin zitten onder andere twee story arcs met elk drie episodes. Mensen met een season pass krijgen ook Assassin's Creed III Remastered gratis.

 

 

Er is één ding dat ik niet zo goed begrijp: in deze game kun je dus keuzes maken, maar deze franchise draait toch om het herbeleven van herinneringen van je voorouders? Dus hoe kun je dan kiezen wat je voorouders hebben gedaan? :bonk:

Hierdoor heb ik het gevoel dat Ubisoft geen fuck meer geeft om deze franchise. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Er zijn altijd wel al kleine afwijkingen geweest van de volledige beleving natuurlijk, dat is op zich niets nieuw.

 

Verder maakt het mij niet zo veel uit, want de lore is altijd het zwakste aspect van de serie geweest, de echte historische gebeurtenissen, belevingen en avontuur doen het voor mij, maar de daar bovenstaande verhaallijn van hoe alles met mekaar is verbonden vind ik (en heb ik altijd al) zwakjes (gevonden - wat niet wilt zeggen dat er geen interessante momenten zijn geweest, maar de hedendaagse Templar-Assassin verhouding is zo lachwekkend ongebalanceerd dat ik het niet serieus kan nemen).

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Ik besteed totaal geen aandacht aan het hedendaagse aspect van de game, maar ik vind het toch wel heerlijk om rond te lopen in de wereld en alle ?s van het spel te completen. Ik ben momenteel level 36 en begonnen aan het vrijspelen en completen van de kleine eilandjes. Ik geniet optimaal van dit spel. De gevechten zijn altijd relatief simpel, maar de uitbreiding van de Vaardigheden maakt het aangaan en het aanvallen van verschillende legerkampen toch heel leuk.

 

Daarnaast vind ik de grote Veldslagen echt een hele leuke introductie in de game. De tijd van de Grieken en Romeinen is altijd mijn favoriete tijd geweest in de geschiedenis. Heerlijk om dit spel te spelen! Jammergenoeg heb ik er veel te weinig tijd voor! 

Link to comment
Delen op andere websites

Op 16-11-2018 om 20:01, NickOwnage zei:

Ik besteed totaal geen aandacht aan het hedendaagse aspect van de game, maar ik vind het toch wel heerlijk om rond te lopen in de wereld en alle ?s van het spel te completen. Ik ben momenteel level 36 en begonnen aan het vrijspelen en completen van de kleine eilandjes. Ik geniet optimaal van dit spel. De gevechten zijn altijd relatief simpel, maar de uitbreiding van de Vaardigheden maakt het aangaan en het aanvallen van verschillende legerkampen toch heel leuk.

 

Daarnaast vind ik de grote Veldslagen echt een hele leuke introductie in de game. De tijd van de Grieken en Romeinen is altijd mijn favoriete tijd geweest in de geschiedenis. Heerlijk om dit spel te spelen! Jammergenoeg heb ik er veel te weinig tijd voor! 

Die grote veldslagen spreken mij inderdaad aan. Grieken en Romeinen is ook mijn favo tijd :D Nog even RDR2 uitspelen en eventueel replayen en dan is het AC:O tijd :D

En die kleine eilandjes vrijspelen, wat houdt dat in?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...