GTAGames.nl
Log in om dit te volgen  
Volgers 0
PrioX

[Feedback] Recente berichten-blok

13 berichten in dit onderwerp

Hallo, 

Morgen vertrek ik voor drie weken naar Frankrijk 8). En voordat ik vertrek wilde ik graag nog even om meningen vragen. Ik kwam een tijdje geleden wat opmerkingen tegen van leden die het fijn vonden mocht er een 'Recente berichten'-blok op de index geplaatst worden, vergelijkbaar met 'Recente onderwerpen' alleen dan voor berichten. Is zoiets nog steeds gewenst of liever niet? En zo ja, moet dit blok dan boven of onder 'Recente onderwerpen' komen en hoeveel berichten moeten er getoond worden?

Een voorbeeld:

recenteberichten.png.821a1fe94b155aba01e18198c8c1612d.png

Mochten er ook nog leden zijn die interesse hebben om mee te denken over de jaarlijkse forum awards: Hier is nog altijd een topic voor alle suggesties. :) 

XP

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
GTAGames.nl

Prima idee. Ik zou wel (als het mogelijk is natuurlijk) een optie toevoegen om je 'uit te schrijven' zodat antwoorden op topics die je niet interesseren ook niet hoeft te lezen. 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Goed idee!

En de aanvulling van @Skullz-000 is ook goed!

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Bedankt voor jullie reactie @Nyltje en @Skullz-000. Ik was op vakantie en vandaar mijn late reactie. 

Ik heb net even gekeken en een optie om jezelf uit te schrijven voor bepaalde berichten zie ik zo niet staan. Maar ik ga dit even navragen bij Thundercover. :) 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Geplaatst: (bewerkt)

Voor mij persoonlijk zou het niet hoeven, nog zo'n blok erbij. Ikzelf bekijk het forum enkel op mobiel, en al die blokken nemen naar mijn smaak veel te veel ruimte in beslag, veel te veel heen en weer scrollen. Een recente berichtenblok toevoegen kan wel leuk zijn, maar dan zou ik ook eens wat anders, minder relevants, weghalen. 

Bovendien, tegen de tijd dat ik naar beneden ben gescrolt om die recente berichten te bekijken, heb ik de complete forum index al gezien. (En die stelt tegenwoordig niet veel meer voor, helaas.)

Bewerkt: door Sentasi

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
18 minuten geleden, Sentasi zei:

Voor mij persoonlijk zou het niet hoeven, nog zo'n blok erbij. Ikzelf bekijk het forum enkel op mobiel, en al die blokken nemen naar mijn smaak veel te veel ruimte in beslag, veel te veel heen en weer scrollen. Een recente berichtenblok toevoegen kan wel leuk zijn, maar dan zou ik ook eens wat anders, minder relevants, weghalen. 

Bovendien, tegen de tijd dat ik naar beneden ben gescrolt om die recente berichten te bekijken, heb ik de complete forum index al gezien. (En die stelt tegenwoordig niet veel meer voor, helaas.)

Bedankt voor je feedback. :) 

Als je de blokken bekijkt, welke zouden er volgens jou minder ruimte in beslag mogen nemen of zelfs geheel weggehaald kunnen worden? Ben wel benieuwd namelijk of we het dan iets anders kunnen indelen zodat het relevante bovenaan blijft en makkelijk zichtbaar is. De rest mag hier natuurlijk ook hun mening over geven.  

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Een blok met recente berichten zou ik graag als eerste willen zien, zodat je niet heel de forum index door moet scrollen, en de recente berichten al (grotendeels) gezien hebt. Alleen zal dat qua indeling niet mooi staan denk ik. 

Wat mij betreft wel weg zou mogen zijn de "recent files", "recent entries", "top achievers" en "recent online". 

Ik vraag me af hoeveel leden daadwerkelijk nog files down- en uploaden hier, en hoevaak dit bezocht wordt. Zelfde geldt voor de blogs, ik snap dat je zoiets op de index wilt hebben, maar de laatste toevoeging daar is van bijna 3 maanden geleden. Wat is het nut van iets kennelijk inactiefs op de index te promoten?

Top achievers voegt naar mijn idee ook weinig toe. Enkel goed voor de e-penis, voor wie daar hedendaags nog op geilt. Je kan net zo goed de postcount weer terugbrengen. 

Recent online voegt ook weinig toe lijkt me, voor wie is het interessant te weten wie er de afgelopen dagen online geweest is? Mij interesseert me dat geen biet. 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
14 minuten geleden, Sentasi zei:

Een blok met recente berichten zou ik graag als eerste willen zien, zodat je niet heel de forum index door moet scrollen, en de recente berichten al (grotendeels) gezien hebt. Alleen zal dat qua indeling niet mooi staan denk ik. 

Het blok met recente berichten bovenaan plaatsen zou kunnen. Maar het ziet er inderdaad niet zo mooi uit (heb het even getest). Maar ik denk dat dit komt omdat het geen aangepaste styling heeft omdat het nooit gebruikt is. Maar misschien dat Thundercover dit kan oplossen en het netjes kan maken. :puh: 

16 minuten geleden, Sentasi zei:

Ik vraag me af hoeveel leden daadwerkelijk nog files down- en uploaden hier, en hoevaak dit bezocht wordt. Zelfde geldt voor de blogs, ik snap dat je zoiets op de index wilt hebben, maar de laatste toevoeging daar is van bijna 3 maanden geleden. Wat is het nut van iets kennelijk inactiefs op de index te promoten?

Het laatste bestand is van 24 april, en die daarvoor is van 26 maart 2017. Veel downloads worden er inderdaad niet toegevoegd. Hoeveel bestanden er worden gedownload kan ik niet zien. Maar misschien dat dit van de index afgehaald kan worden. Op de hoofdpagina (portal) staan namelijk al een lijstje met vijf recente bestanden. Blogs worden inderdaad ook niet zoveel meer gepost. Misschien dat het aantal naar 1 verminderd moet worden ('Recent blogartikel') waardoor het blok minder ruimte in beslag neemt? 

Die hoofdpagina is trouwens een paar weken geleden nog besproken. Er waren toen plannen om deze te vernieuwen maar wisten niet zo goed hoe. Misschien dat ik daar nog een topic over aanmaak binnenkort. :)

19 minuten geleden, Sentasi zei:

Top achievers voegt naar mijn idee ook weinig toe. Enkel goed voor de e-penis, voor wie daar hedendaags nog op geilt. Je kan net zo goed de postcount weer terugbrengen. 

Hier ben ik het persoonlijk niet mee eens. Hoewel de activiteit niet denderend is laat het wel de actieve leden zien. Dus naar mijn mening verdient dit blok wel een plekje op de index. Maar misschien dat deze onder de statusupdates beter staat zodat je eerst de interacties van leden ziet (posts, topics, statusupdates, XP, blogs.). 

23 minuten geleden, Sentasi zei:

Recent online voegt ook weinig toe lijkt me, voor wie is het interessant te weten wie er de afgelopen dagen online geweest is? Mij interesseert me dat geen biet. 

Misschien dat een blok voor leden die online zijn inderdaad wel voldoende is. 

-- 

Ik gebruik nooit de mobiele versie van het forum (van geen enkele site overigens), dus ik was niet zo bekend met hoe het eruit zag. Maar heb het net even bekeken en het is inderdaad zo dat de blokken daar inderdaad wel wat meer ruimte innemen en het wat moeilijker navigeren is. Op de desktop versie vallen de blokken wel mee aangezien ze naast de fora staan en niet eronder. 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Hm, ik wilde het een en ander quoten, maar ben het kunstje verleerd volgens mij. Zijn bb codes nu echt verleden tijd ofwat? 

Anyway, downloads enkel op de homepage zou naar mijn idee een prima oplossing zijn voor de forum index. Zelfde voor de blogs, naar de homepage, of recente items terugbrengen naar slechts een enkel item. 

Dat je de actieve leden wilt laten zien, snap ik, niks mis mee om dat ook een plekje te geven. Enkel voor mij persoonlijk heeft dat geen toegevoegde waarde, en waarschijnlijk zullen meerdere leden net als jou denken. Voor mij is meer het nut van zo'n systeem overbodig, maar dat is misschien ook meer een andere discussie. 

En inderdaad alleen een blok voor leden die momenteel online zijn, dat ruimt ook al stukken op en oogt mijns inziens een stuk rustiger en prettiger dan tientallen namen achter elkaar. 

Van de desktop versie heb ik dan weer geen idee, ik gebruik altijd m'n telefoon. Ik geloof direct dat het geheel er op eeb desktop een stuk beter uitziet, omdat er simpelweg meer ruimte is voor alles. 

Is er ook een optie voor leden om bijvoorbeeld die blokken te verbergen, of juist niet?

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
3 uur geleden, Sentasi zei:

Is er ook een optie voor leden om bijvoorbeeld die blokken te verbergen, of juist niet?

Dat zou een goede middenweg zijn. Leden die bepaalde blokken liever niet willen zien kunnen deze dan verbergen. @Thundercover is zoiets mogelijk?

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
Op 7/20/2018 om 18:26, Sentasi zei:

Ik meende van wel, maar zo te zien hebben de makers van het forumsysteem deze functionaliteit helaas verwijderd.

Op 7/20/2018 om 17:30, PrioX zei:

Het blok met recente berichten bovenaan plaatsen zou kunnen. Maar het ziet er inderdaad niet zo mooi uit (heb het even getest). Maar ik denk dat dit komt omdat het geen aangepaste styling heeft omdat het nooit gebruikt is. Maar misschien dat Thundercover dit kan oplossen en het netjes kan maken. :puh: 

Dat blok is niet eerder gebruikt en zal dus niet de laatste stijlupdate hebben gehad. Ik ga op zoek naar een pot verf. :) 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
10 uur geleden, Thundercover zei:

Ik meende van wel, maar zo te zien hebben de makers van het forumsysteem deze functionaliteit helaas verwijderd.

Dat is jammer. Is er ook een mogelijk om dit zelf te creëren, of vraag ik dan wel heel veel? :puh: 

We kunnen ook gewoon de discussie voortzetten over de blokken en hun indeling en hier de homepage in meenemen. Zoals we een paar weken geleden al besproken hebben kan de homepage wel een update gebruiken. Op de forumindex kunnen we dan voornamelijk blokken weergeven die daadwerkelijk iets met het forum te doen hebben (topics, posts, XP, etc). Op de homepage dan blokken met content die over het netwerk verspreid zijn (downloads, blogs, afbeeldingen, etc). 

10 uur geleden, Thundercover zei:

Dat blok is niet eerder gebruikt en zal dus niet de laatste stijlupdate hebben gehad. Ik ga op zoek naar een pot verf. :) 

:tu:

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

We zijn een maandje verder en ik wil even melden dat we bezig zijn met het vernieuwen van de homepage. Met de wijziging zullen de blokken waarschijnlijk verschoven worden waardoor er ruimte is voor een recente berichten blok. Eventjes geduld a.u.b. :) 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om te kunnen reageren

Een account aanmaken

Registreer je voor een eigen account. Het is snel en makkelijk!

Nu registreren

Inloggen

Heb je al een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  
Volgers 0

• Recent actief   0 leden

Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.