Jump to content

[LAPTOP] ~500 euro


Dr.Oppai

Recommended Posts

[b]Budget[/b]: Ongeveer 500 euro, mag er iets boven zitten
[b]Doel[/b]: Snel kunnen browsen, internet spelletjes.
[b]Merk laptop:[/b] Maakt niet uit.
[b]Benodigde randapparatuur[/b]: Geen
[b]Besturingssysteem[/b]: Windows 8/10

Hoi, ik zoek een laptop voor mijn moeder waarmee zij gewoon vlot op het internet kan surfen en de nodige spelletjes kan spelen, verder niet veel bijzonders. Hij moet iig groter zijn dan 16 inch. Welke laptop heeft wat dat betreft een beetje de beste prijs/kwaliteit verhouding?

 

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een niveau weer.

 

@Dr.Oppai aangezien het voor je ma is en ik enige ervaring heb betreft de behoeften van moeders en laptops zou ik je aanraden niet voor een high-end, 900 euro laptop te gaan die je ook kan gebruiken om op twee schermen tegelijkertijd te gamen. Tenzij je een duurzame investering wil, bijvoorbeeld, want duurdere dingen gaan in het algemeen langer mee. Als je voor zoiets op zoek bent zal ik je ook aanraden om enkele vereisten te stellen in je laptop, bijvoorbeeld een makkelijk vervangbare accu zodat, indien je moeder heel veel spelletjes speelt, deze makkelijk te vervangen is. Voorkomen is beter dan genezen.

 

Natuurlijk zijn er nog wat algemene eisen die wel leuk zijn voor een laptop. Ik hoef niet uit te leggen dat apparaten menselijk zijn en deze slijten. Er zijn echter wel enkele elementen in je laptop die het gebruiksgemak voor je moeder kunnen verhogen. Denk dan aan een SSD-schijf (je laptop start sneller op dan dat je die dikke bamischijf van je hebt weggewerkt) voor de opslag en enkele USB-ingangen voor een USB-bluetooth muis. Of hoe dat ding ook heet.

 

In andere woorden, ik zou niet zoveel geld uitgegeven. Je krijgt makkelijk een i5 voor onder de 250 euro. Een 16"" scherm maakt de boel wel wat duurder. Misschien heb je hier wat aan. Leuke modellen voor een zacht prijsje. Let wel op: kijk goed wat je krijgt bij wat je koopt. In de zin van: zitten alle kabels er bij en zo. Je weet maar nooit.

 

Oh, en vergeet ook niet zelf reviews te checken op Tweakers bijvoorbeeld. Daar kan je genoeg leesverslagen lezen over laptops en zo tot je evenwichtige keuze kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Op 2-7-2018 om 22:08, Cabyon zei:

Tweakers

Altijd mijn startpagina als het gaat om computer(gerelateerde) apparatuur.

 

@Dr.Oppai 

Het scheelt dat er niet zoveel wensen zijn, maar er zijn wel een paar andere dingen war je rekening mee moet houden. Als je een scherm wil van minimaal 16", kom je uit op 17,3". Dat is niet alleen een stuk groter dan 15,6", wat net onder je wens zit, maar (vaak) ook een stuk zwaarder. Komt de laptop op een vaste plek te staan, dan is dat niet zo erg, maar als er veel mee gezeuld wordt of op schoot wordt gehouden tijdens het gebruik, dan is het een overweging om een 15,6" te kiezen.

 

Zoals Cabyon al zei is een SSD aan te raden. Voor enkel internetten en internetspelletjes heb je niet veel opslag nodig, dus zou een 128 GB-SSD voldoende moeten zijn. De meeste laptops zijn er echter niet op gemaakt om zelf aan de hardware te knutselen, dus wellicht kan je met het oog op de toekomst beter kiezen voor een 258 GB-SSD.

 

De snelheid van het internetten is natuurlijk ook afhankelijk van hetgeen in huis wordt aangeboden. Een laptop maakt meestal gebruik van wifi, als je er voor kiest deze met een kabel aan te sluiten (geeft wel een betere verbinding) kies dan wel voor 1Gbps.

 

Ik ben zo vrij geweest om een aantal selecties te maken in de Tweakers Pricewatch. Ik ben zelf geen fan van Celeron- en Pentium-processoren, maar dat is wel waar je met deze eisen/wensen aan vast zit. Aan de andere kant zouden ze in dit geval goed genoeg moeten zijn voor de gewenste taken.

 

Tot slot, ik ben geen fan van 2e hands electronica. Je weet vaak niet van tevoren hoe het er onder de motorkap uit ziet, en de garantie is vaak minimaal. Maar dat is een keuze die je moet maken.

Link to comment
Delen op andere websites

3 uur geleden, Guardian1980 zei:

 

 

Tot slot, ik ben geen fan van 2e hands electronica. Je weet vaak niet van tevoren hoe het er onder de motorkap uit ziet, en de garantie is vaak minimaal. Maar dat is een keuze die je moet maken.

Ik ook niet. Dat was dus ook geen optie. :puh: Bedankt voor de reacties jongens, maar het moedertje, zo ongeduldig als dat ze is, heeft er een extra smak geld tegenaan gegooid en er zelf maar een gehaald. Er staat inmiddels een overkill laptop op tafel waarmee ze ongetwijfeld met 500fps Farmville en Solitaire kan spelen. Voordeel is wel dat ik er zelf nu ook op kan gamen. :7 

Bewerkt: door Dr.Oppai
Link to comment
Delen op andere websites

Op 5-7-2018 om 21:08, Dr.Oppai zei:

Ik ook niet. Dat was dus ook geen optie. :puh: Bedankt voor de reacties jongens, maar het moedertje, zo ongeduldig als dat ze is, heeft er een extra smak geld tegenaan gegooid en er zelf maar een gehaald. Er staat inmiddels een overkill laptop op tafel waarmee ze ongetwijfeld met 500fps Farmville en Solitaire kan spelen. Voordeel is wel dat ik er zelf nu ook op kan gamen. :7 

"Wil je me helpen?"

"Tuurlijk ik zou voor laptop A of B gaan."

"Oke, ik neem laptop C."

Link to comment
Delen op andere websites

Op 7/12/2018 om 14:52, Nyltje zei:

"Wil je me helpen?"

"Tuurlijk ik zou voor laptop A of B gaan."

"Oke, ik neem laptop C."

Logica en vrouwen zijn nooit echt een goede match geweest. :7 

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...