Jump to content

Sony Playstation 4


Kai-ShockWave

Recommended Posts

Sony Playstation 4

De Playstation 4 is officieel aangekondigd. In dit topic staat alle informatie over deze nieuwe console.

Prijs: Onbekend

Release: Eind 2013

Features

- Playstation Eye werkt met Move én DualShock4

- D.m.v. een button op de controller hoef je niet meer te wachten op opstartende games. Je gaat verder waar je in de vorige sessie gebleven was.

- PS4 games kun je via Remote Play spelen op je PS Vita

- Aangekondigde next-gen games: Knack, Killzone: Shadow Fall, Drive Club, The Witness, inFamous: Second Son, Deep Down, Watch Dogs, Diablo III en Destiny

Specificaties

Main Processor

- Single-chip custom processor

- CPU : x86-64 AMD “Jaguar”, 8 cores

- GPU : 1.84 TFLOPS, AMD next-generation Radeon based graphics engine

Memory

- GDDR5 8GB

Hard Disk Drive

- Built-in Optical Drive (read only)

- BD 6xCAV

- DVD 8xCAV

- I/O

- Super-Speed USB (USB 3.0), AUX

Communication

- Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T)

- IEEE 802.11 b/g/n

- Bluetooth 2.1 (EDR)

- AV output

- HDMI

- Analog-AV out

- Digital Output (optical)

DualShock 4 controller

External Dimensions

- Approx. 162mm x 52mm x 98mm (width x height x depth) (tentative, excludes largest projection)

Weight

- Approx. 210g (tentative)

Keys / Switches

- PS button, SHARE button, OPTIONS button

- Directional buttons (Up/Down/Left/Right)

- Action buttons (Triangle, Circle, Cross, Square)

- R1/L1/R2/L2 button, Left stick / L3 button, Right stick / R3 button, Pad Button

- Touch Pad 2 Point Touch Pad, Click Mechanism, Capacitive Type

- Motion Sensor Six-axis motion sensing system (three-axis gyroscope, threeaxis accelerometer)

Other Features

- Light Bar, Vibration, Built-in Mono Speaker

- Ports: USB (Micro B), Extention Port, Stereo Headset Jack

- Wireless Communication Bluetooth Ver2.1+EDR

- Battery Type Built-in Lithium-ion Rechargeable Battery Voltage DC3.7V (tentative) Capacity 1000mAh (tentative)

PlayStation Eye

- External Dimension Approx. 186mm x 27mm x 27mm (width x height x depth)

- Weight Approx. 183g (tentative)

- Video Pixel (Maximum) 1280 x 800 pixel x 2

- Video Frame Rate 1280×800 pixel @ 60fps

- 640×400 pixel @ 120fps

- 320×192 pixel @ 240fps

-Video Format RAW, YUV (uncompressed)

- Lens Dual Lenses, F value/F2.0 fixed focus

- Capture Range 30cm~∞

- Field-of-View 85

- Microphone 4 Channel Microphone Array

- Connection Type PS4 dedicated connector (AUX connector)

- Cable Length Approx. 2m (tentative) *Specifications are subject to change without notice

DualShock 4 controller

dualshock4sideon.jpg

DualShock4side.jpg

DualShock4full.jpg

DualShock4back.jpg

DualShock4front.jpg

PS4eyetv.jpg

Trailer en videos

Playstation 4

Future of Playstation

Quantic Dream Tech Demo

WatchDogs

Er zijn meer video's maar vanwege de media-beperkingen op GTAF plaats ik de links even als code:

Killzone Shadow Fall: http://www.youtube.com/watch?v=JUZJTjns6Qg
Drive Club: http://www.youtube.com/watch?=u541wKmf0UU
InFamous Second Son: http://www.youtube.com/watch?v=tHSeyPl--Fw
DeepDown: http://www.youtube.com/watch?v=d9UmHm9HA3c
The Witness: http://www.youtube.com/watch?v=izg8x9r-un0

Uitgevers

Uitgevers die gaan werken aan de Playstation 4:

img_51256bf00347e.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 322
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ezra24rct3

    47

  • TekaLoca

    31

  • 3L1077

    16

  • Votair

    15

Ziet er wel mooi uit die PS4 (de specs dan he :puh:). De controller wordt wel wennen qua uiterlijk, omdat hij nogal "kaal" in mijn ogen is. Ik denk dat het een

goede stap vooruit wordt voor sony en dat de verkoopcijfers ook flink zullen zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Rockstar Games gaat ook werken met PS4 zo te zien. :) In ieder geval, ik ben onder de indruk. Ziet er prima uit allemaal, en het is ook best gaaf dat ze nu die "share" button hebben, waarmee je je spel kan opnemen. Dat is ineens een stuk makkelijker dan een dure externe beeldscherm recorder kopen. :puh:

Bewerkt: door Basssss
Link to comment
Delen op andere websites

Wauuuw ik weet wat ik ga vragen voor kerst ;D gaat een duur grapje worden ps vita + ps4 ghehe

Lol, ik betaal hem zelf. Minderjarig zijn heeft voor jou een voordeel xD. Ik als 18+er moet alles zelf betalen :( Maar qaarschijnlijk neem ik de nieuwe Xbox. Microsoft FTW

Bewerkt: door BiglifeRPG
Link to comment
Delen op andere websites

Rockstar Games gaat ook werken met PS4 zo te zien. smile3.gif

Dat is ook wel het mooiste nieuws wat ik hier uit haal, dat Rockstar verder gaat met de next-gen-console.

Wat moetenze anders??? GTA V gaat in ieder geval niet een ps4 game worden met release :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

En nu nog de nieuwe Xbox, ik vind het wel raar dat de Xbox later word aangekondigd, ze nemen de tijd ervoor en ik denk dat ze op deze manier de PS4 willen overrompelen door ineens de Xbox te showen die "misschien" (let op "misschien") nog wel krachtiger is. Ik zeg niet dat de Xbox beter word/is maar ik verwacht er wel veel van.

Link to comment
Delen op andere websites

Wow, echt ongelooflijk wat je eruit kunt krijgen. Die test van een oude man. Had je me niet gezegd dat het van de PS4 kwam, had je mij evengoed wijs kunnen maken dat je het net had gefilmd met een HD camera. Ongelooflijk.

En die games die gepland staan zien me er ook goed uit. Natuurlijk ook goed nieuws dat R* eraan mee werkt, we gaan vast weer een paar ongelooflijke games krijgen.

Ik weet niet of ik hem ga kopen wel. Het ziet er ongelooflijk aantrekkelijk uit, maar mijn PS3 is nog maar een goed jaartje oud en zo'n fameuze gamer ben ik nu ook niet. Bovendien ga ik met GTA V op de ps3 wel even door kunnen. Zal wel zien of mijn broer er interesse voor heeft ;)

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Wauuuw ik weet wat ik ga vragen voor kerst ;D gaat een duur grapje worden ps vita + ps4 ghehe

Lol, ik betaal hem zelf. Minderjarig zijn heeft voor jou een voordeel xD. Ik als 18+er moet alles zelf betalen :( Maar qaarschijnlijk neem ik de nieuwe Xbox. Microsoft FTW

Tsss, verwende kindjes. Als ik iets wou, moest ik het altijd zelf betalen. Of ik nu 8 of 18 was, het maakte geen verschil. :t

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...