Jump to content

Eredivisie 2018-2019


JasonStatham

Recommended Posts

Het praat en discussieer topic voor het huidige seizoen van de Eredivisie, de beste competitie van de wereld. Passie en strijd.

 

Eredivisie_nuovo_logo.png

Lelijk nieuw logo?

 

Regerend Landskampioen | PSV

Meeste landstitels | Ajax, 33

 

Deelnemende teams dit seizoen:

  • ADO Den Haag
  • Ajax
  • AZ
  • De Graafschap
  • Excelsior
  • FC Emmen
  • Feyenoord
  • FC Groningen
  • Fortuna Sittard
  • SC Heerenveen
  • Heracles Almelo
  • NAC Breda
  • PEC Zwolle
  • PSV
  • FC Utrecht
  • Vitesse
  • VVV Venlo
  • Willem II

 

Gisteren trapten ze in Zwolle het nieuwe seizoen af, Heerenveen nam 3 punten mee naar Friesland en staat nu bovenaan. Maar wie staat er bovenaan over 305 wedstrijden?

 

Bewerkt: door FrankyFourFingers
Link to comment
Delen op andere websites

Als Heerenveen-fan natuurlijk erg blij dat we drie punten mee uit Zwolle hebben genomen, maar verwacht had ik het niet. Na de slechte wedstrijden in de voorbereidingen vreesde ik gewoon verlies tegen PEC. Nadat het 1-3 was, zag ik het wel goed komen, maar toen viel de rode kaart en kwam het 3-2 te staan. Genoeg billenknijpen weer.
 

FC Emmen heeft het vandaag ook leuk gedaan door te winnen bij ADO. Mooie start van Emmen en de euforie zal daar groot zijn, ik gun het ze wel.
Zie ook net dat Feyenoord onderuit gegaan is tegen de Graafschap. Da's niet zo'n beste start.

Ik ga in ieder geval proberen dit seizoen weer meer voetbal te gaan volgen dan de vorige seizoenen, dan kan ook weer ergens echt over mee praten :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Keuken Kampioen Divisie lijkt me dit seizoen eigenlijk veel spannender dan de Eredivisie.

FC Twente, Sparta, Roda JC en N.E.C. die strijden om rechtstreekse promotie.

 

@FrankyFourFingers Ik zag toevallig nog een fout(je) staan.

De Graafschap i.p.v. N.E.C. ;)

Bewerkt: door MovieGamer
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Gaat PSV freewheelend naar hun vierde kampioenschap in vijf jaar?

 

Ik vind het wel jammer dat de spanning er al redelijk vanaf is.

 

Anderzijds, er zitten momenteel 3 punten tussen de #7 en #16, dat maakt het allemaal wel leuk om te blijven volgen.

Link to comment
Delen op andere websites

4 uur geleden, FrankyFourFingers zei:

Gaat PSV freewheelend naar hun vierde kampioenschap in vijf jaar?

 

Ik vind het wel jammer dat de spanning er al redelijk vanaf is.

 

Anderzijds, er zitten momenteel 3 punten tussen de #7 en #16, dat maakt het allemaal wel leuk om te blijven volgen.

Ja, maar wat wil Ajax dan ook met Ten Hag? Dat ze in de CL zo goed spelen, ligt echt niet aan hem. Dat punt tegen Bayern was knap, maar eigenlijk dat kwam vooral doordat Bayern er niks van bakte. Veel te veel spelers die al niet meer in vorm zijn, denk aan Boateng en Müller, staan daar in het veld. De andere wedstrijd moest altijd een overwinning zijn.

 

Neem nou Van Bommel. Van Bommel heeft veel meer invloed over zijn spelers dan Ten Hag. Ten Hag neem je als speler toch minder gauw serieus dan van Bommel. Zet een goede trainer neer bij zowel Ajax als bij PSV en je hebt een spannend seizoen (normaal gesproken zou Feyenoord ook mee moeten doen, maar die heb zowel een te matige selectie (op enkele spelers en dan vooral Van Persie na) te weinig kwaliteit en bovendien ook nog niet zo'n sterke trainer). Maar ja, Ten Hag versus van Bommel met gelijkwaardige teams dan zie ik van Bommel altijd winnen. Van Bommel weet namelijk zijn winnaarsmentaliteit bij de spelers te brengen, iets waar Ten Hag dus duidelijk niet in slaagt

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Al dat gezeur dat PSV en Ajax veel beter zijn dan de rest... Dat lijkt inderdaad wel zo. Psv heeft veel geluk gehad de eerste 4 wedstrijden, Ajax is met name tegen PSV door het ijs gezakt, maar beiden zijn imo gewoon veel beter dan de rest. Alleen ik snap niet dat mensen daarover zeuren. Niet lang geleden zeurden mensen nog dat we "eigenlijk geen topteams meer bestaan", en dat de topteams van laagvliegers nog wel kunnen verliezen. Zo typisch Nederlands... :7 

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...
Op 6-10-2018 om 09:47, FrankyFourFingers zei:

Gaat PSV freewheelend naar hun vierde kampioenschap in vijf jaar?

 

Ik vind het wel jammer dat de spanning er al redelijk vanaf is.

 

Anderzijds, er zitten momenteel 3 punten tussen de #7 en #16, dat maakt het allemaal wel leuk om te blijven volgen.

Halverwege in ieder geval niet “freewheelend”.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Lucky PSV weer gister, zeg! En ergens ook Lucky dat die ene keer dat ze punten laten liggen (vorige week) ook Ajax echt een bizarre wedstrijd op de mat legt. Toen in de 82e minuut de 4-3 viel, dacht ik wel dat het weer eens Lucky Ajax was geweest. Maar nee hoor, 4 tegendoelpunten, ongehoord gezien het totale aantal tegendoelpunten dit jaar :7 

 

En dan vanmiddag: de Klassieker. Ik ben benieuwd. Wat betreft spelers is Ajax imo veel beter. Maar (1) de Klassieker is een wedstrijd op zich waar altijd extra (intrinsieke) krachten naar boven komen bij Feyenoordspelers en (2) het Legioen zorgt dat die extra krachten nog meer tot uiting komen. 

 

Ik verwacht dat Ajax punten gaat verspelen vanmiddag. Vraag is of dat 2 of 3 punten zijn.

 

En we krijgen nog een Klassieker in de Beker. Wat een kado!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...