Jump to content
  • Sign Up
GTAGames.nl
PrioX

[Feedback] Red Dead Redemption II subforum

Recommended Posts

PrioX

Hallo, 

Met Red Dead Redemption II in aantocht willen wij graag weten hoe jullie over een apart subforum voor RDR2 denken (onder Rockstar Games). Dit spel zal ongetwijfeld populair worden en het lijkt me persoonlijk wel goed om een goed stekkie aan te bieden voor de leden die erover willen praten. Maar jullie kunnen daar uiteraard anders over denken. Laat het ons vooral weten! :) 

Ikzelf had al even nagedacht over een mogelijke indeling van een apart RDR2 subforum:

Spoiler
  • RDR2: General (voor algemene discussies)
  • RDR2: Technische Hulp (voor topics met technische vragen en adviezen)
  • Red Dead Online (voor alles met betrekking tot de multiplayer)

Ik zat zelf ook te denken aan een Wiki-forum waarin we topics kwijt kunnen met info over missies of tutorials voor hoe je snel veel geld kunt verdienen. Maar ik twijfel of zoiets een apart forum nodig heeft en of dit gebruikt gaat worden. 

Schumy7_Patriot

Lijkt mij top. En het zal waarschijnlijk een leuk sub forum worden als jij het ook weer zo goed bijhoud zoals de rest hier.

Maar laten we eerst het spel spelen tot op zekere hoogte en dan met research komen.

Edited by Schumy7_Patriot

.Sharingan

Lijkt me een prima indeling. Het wiki forum zou ik voorlopig achterwege laten.

Edited by .Sharingan

Dutchy3010

Imo is 1 subforum voor RDR in eerste instantie genoeg. Als het dan onoverzichtelijk wordt bij de release gaan uitbreiden. Gezien het huidige aantal Posts per dag zie ik dat alleen niet snel gebeuren. :7 Dan oogt 1 subforum beter.

PrioX

Maar misschien lopen we dan achter de feiten aan. Als we weer als een van de weinig community's wachten met het uitgebreid ondersteunen van zo'n nieuwe titel dan gaat men elders discussies opzoeken. En zoals je zegt is het huidige aantal posts niet geweldig. Maar dan lijkt het me juist een pluspunt als we wel de mogelijkheden bieden om het aantal posts omhoog te krikken. :) 

Schumy7_Patriot

Nou wees dat voor en bouwen dat forum! Maak het hier weer gierend druk!

Zodat je 100 waarschuwingen per dag moet uitdelen.

Niked
Op 17/8/2018 om 18:01, PrioX zei:

Maar misschien lopen we dan achter de feiten aan. Als we weer als een van de weinig community's wachten met het uitgebreid ondersteunen van zo'n nieuwe titel dan gaat men elders discussies opzoeken. En zoals je zegt is het huidige aantal posts niet geweldig. Maar dan lijkt het me juist een pluspunt als we wel de mogelijkheden bieden om het aantal posts omhoog te krikken. :) 

Volledig mee akkoord.

Je gaat ook geen ijsjes gaan inkopen tegen het einde van de zomer. Je doet het ruim op voorhand, zodat je voldoende kopers hebt tijdens het seizoen. Als je 'rdr2', 'red dead redemption 2' of iets in die aard opzoekt kom je enkel enkele winkels, Rockstar Games en gamesites tegen. Als we het slim aanpakken en ook goed adverteren via Twitter, Facebook en Instagram kunnen we hier een slag uit slaan. 

NandroDavids

Sowieso voor een subforum. Of die gesplit moet in verschillende categorieën vraag ik me af: aan de ene kant goed voor de structuur, aan de andere kant maar afwachten of het druk wordt en dus nodig is.

JasonStatham
Op 8/16/2018 om 23:44, Dutchy3010 zei:

Imo is 1 subforum voor RDR in eerste instantie genoeg. Als het dan onoverzichtelijk wordt bij de release gaan uitbreiden. Gezien het huidige aantal Posts per dag zie ik dat alleen niet snel gebeuren. :7 Dan oogt 1 subforum beter.

Ik schaar me hier achter, maar ik denk wel dat tegen die tijd RDROnline een apart subforum kan gebruiken in het RDR forum zoals het er nu is. Dan houd je die 2 (SP/MP) wel mooi gescheiden, waarschijnlijk hebben ze toch heel weinig met elkaar te maken en vaak is er ook een redelijk onderscheid in het publiek qua interesses.

PrioX

Dank voor jullie reacties! :) De meningen zijn tot nu toe verdeeld. Helaas kan ik geen peiling meer toevoegen aan dit topic anders hadden we een nog beter beeld kunnen krijgen.

Is het een idee om een subforum onder Red Dead Redemption te plaatsen waarin we de komende maanden RDR2 bespreken (alleen dan kleinschaliger)? Op deze manier bieden we toch een apart plekje aan waarin we alles m.b.t. RDR2 bundelen alleen zal dit niet zoveel ruimte in beslag nemen. Later wanneer de interesse minder zal worden kunnen we dit forum opdoeken en de topics verplaatsen. Een Red Dead Online forum lijkt me sowieso wel handig om dezelfde redenen als FFF hierboven toelicht. 

Hoe zal het er dan uit zien:

Spoiler

Rockstar Games:

• Nieuws: Rockstar Games
  • Rockstar Games
  • Red Dead Redemption
    • Red Dead Redemption II
    • Red Dead Online

Niked

Ziet er prima uit, al zou ik eerder 'Rockstar Games' ook meteen hoger zetten. Nieuwe leden lok je niet door een subforum ergens in het midden van het forum te plaatsen. Ik zou het eerder tussen GTA: Online en Grand Theft Auto plaatsen, maar dat is mijn mening. 

PrioX
8 minuten geleden, Skullz-000 zei:

Ziet er prima uit, al zou ik eerder 'Rockstar Games' ook meteen hoger zetten. Nieuwe leden lok je niet door een subforum ergens in het midden van het forum te plaatsen. Ik zou het eerder tussen GTA: Online en Grand Theft Auto plaatsen, maar dat is mijn mening. 

Zoiets kunnen we misschien ook wel regelen. We zitten weliswaar op een GTA forum maar een grote titel als RDR2 verdient wel meer aandacht (al is het tijdelijk). Maar is het dan geen betere optie om een apart RDR2-forum bovenaan de index te plaatsen? Anders heb je ook fora als 'Rockstar Games' (waarin we andere R* spellen bespreken) die er een beetje voor niks bijhangen. Wat mij betreft mag zo'n forum dan de eerste weken wel boven GTA Online. Het neemt niet zo heel veel ruimte in en het valt direct op wanneer je het forum opent.

Zijn er meer mensen die hier iets in zien? :) 

Platypus

Ik zou sowieso het subforum 'Red Dead Redemption' opsplitsen in deze volgorde:

• Red Dead Redemption II
  • Red Dead Online
  • Red Dead Redemption

En ook zou ik dit subforum boven het 'Rockstar Games' subforum zetten. Maar boven GTA zou ik het niet doen. Dit blijft nog altijd een GTA-forum.

Dutchy3010
Op 18-8-2018 om 22:10, Skullz-000 zei:

Volledig mee akkoord.

Je gaat ook geen ijsjes gaan inkopen tegen het einde van de zomer. Je doet het ruim op voorhand, zodat je voldoende kopers hebt tijdens het seizoen. Als je 'rdr2', 'red dead redemption 2' of iets in die aard opzoekt kom je enkel enkele winkels, Rockstar Games en gamesites tegen. Als we het slim aanpakken en ook goed adverteren via Twitter, Facebook en Instagram kunnen we hier een slag uit slaan. 

Te vroeg ijsjes en te veel ijsjes inslaan zorgt voor niet-smakende ijsjes en een enorm verlies aan het einde van de rit.

Het is niet dat posten wordt ontmoedigd door maar 1 subforum. Sterker nog; ik denk dat het juist bemoedigend werkt om 1 lekker actief subforum te hebben over RDR in plaats van twee of meer lege subfora. Twee subfora maakt geen activiteit. Dat zullen de (crew)leden moeten doen.

In de afgelopen maand is maar in 4 topics van RDR gepost. Hoe triest zou t zijn als deze ook nog eens over meerdere fora verdeeld waren :7 

PrioX

Aangezien de populariteit van Red Dead Redemption 1 niet hoog ligt is het misschien een optie om deze topics terug te verplaatsen naar het Rockstar Games forum. Dan het Red Dead Redemption forum hernoemen in 'Red Dead Redemption 2' en daar alles omtrent RDR2 (inclusief online) bespreken. Wellicht kunnen we dan later kijken of uitbreiding nodig is? 

Ik neem wel aan dat er na de release wat meer te bespreken valt en daardoor ook meer topics aangemaakt zullen worden.