Jump to content

Documentaires


JasonStatham

Recommended Posts

Wie kijkt er wel eens documentaires of wie heeft er misschien goede suggesties of wie heeft onlangs toevallig een documentaire gezien en wil er iets over kwijt. Het kan allemaal hier.

 

Dark Money is de laatste docu die ik heb gezien, een hele goeie was dat. Onderzoeksjournalistiek van hoog niveau naar corporatiegeld en inmenging in Amerikaanse verkiezingen. Wat ik altijd mooi vind aan goede documentaires is hoe je anders tegen dingen aan gaat kijken waar je al langer over nadenkt, met Dark Money had ik meteen weer hele diepgaande gedachtes en ideeën over het functioneren van democratieen.

 

Ik ben benieuwd of iemand nog tips voor mij heeft, buiten natuur en cultuur heb ik een brede interesse wat betreft onderwerpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf kijk ik graag de sporadische documentaires op Evenaar. Soms gaat dat over een zoutgroeve in Peru, dan een rivier in China, dan bamboekap in Vietnam of truckers uit Tadzjikistan etc. Het is niet iets waar ik speciaal voor zou opstaan, maar als ik tijd moet verdoen al wachtend voor iets vind ik het perfect om eventjes op te gaan in iets ongekend. Misschien zijn het geen echte documentaires, eerder spiegels voor de realiteit en problemen die bestaan, maar ze delen wel meerdere van de karakteristieken van documentaires.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is inmiddels alweer eventjes geleden, maar Making a Murderer op Netflix blijf ik wel goed vinden. Het is een documentaire bestaande uit (ik geloof) zeven afleveringen waarin je het verhaal van Steven Avery en zijn familie volgt. Deze man heeft een gevangenisstraf uitgezeten van 18 jaar voor een aanranding die hij niet heeft gepleegd. Twee jaar na zijn vrijlating wordt hij, samen met zijn zestienjarig neefje, opgepakt voor de moord op een vrouw. Hij zegt weer onschuldig te zijn en dat de plaatselijke politie hem erin heeft geluisd door bewijzen te planten. Zeker een aanrader als je geïnteresseerd bent in het Amerikaanse rechtssysteem. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...