GTAGames.nl
Log in om dit te volgen  
Volgers 0
PrioX

[Feedback] GTAForum Awards - Peiling

Nieuwe opzet forum awards   13 leden hebben gestemd

1. 1. Welke opzet krijgt jouw voorkeur?

• Traditionele opzet
      0
    • Traditionele opzet met minder categorieën
      2
    • Traditionele opzet met minder categorieën en alleen crewleden die nomineren
      0
    • Traditionele opzet met minder categorieën en crewleden leggen op voorhand nominaties vast
      1
    • Traditionele opzet met minder categorieën een een jury die nomineert
      3
    • Jaarboek opzet
      1
    • Jaarboek opzet met originele awards en de crew die nomineert
      6

Log in of registreer om te stemmen in deze peiling.

9 berichten in dit onderwerp

Zoals ik beloofd had zou ik een nieuw topic openen waarin ik een peiling zou plaatsen met alle suggesties die de afgelopen weken gepost zijn m.b.t. de forum awards. We naderen het einde van het jaar en het is denk ik wel belangrijk dat we een keuze gaan maken. 

In de bovenstaande peiling staan de suggesties die geopperd zijn met hieronder een toelichting. Even doorlezen voordat je stemt is dus aangeraden. Alvast bedankt voor het stemmen. :) 

Spoiler

Optie 1: Traditionele opzet

Ik hoef hier niet al te veel bij uit te leggen denk ik. Dit is de opzet die we al sinds het begin gebruiken met een aantal categorieën die de meeste hoeken van het netwerk dekken. De leden mogen leden nomineren voor de verschillende categorieën waarna een latere stemronde uitwijst wie de awards claimt. 

Optie 2: Traditionele opzet met minder categorieën

Dit is exact dezelfde opzet als bij optie 1. Echter zijn er een stuk minder categorieën waardoor uitsluitend awards worden uitgereikt voor onderdelen die in de huidige periode passend zijn. Denk bijvoorbeeld aan Beste Lid, Beste GTA-kenner, etc. 

Optie 3: Traditionele opzet met minder categorieën en alleen crewleden die nomineren

Opnieuw, dezelfde opzet als bij de eerdergenoemde opties alleen kunnen crewleden nomineren. De gedachte hierachter is dat we altijd voldoende nominaties hebben die objectiever geselecteerd zijn. Uiteindelijk mogen alle andere leden stemmen.

Optie 4: Traditionele opzet met minder categorieën en crewleden leggen op voorhand nominaties vast

De crewleden zullen op voorhand een aantal leden nomineren die hoe dan ook in de stemrondes zullen verschijnen. De nominaties van de leden zullen hier verder geen invloed op hebben. Op deze manier heeft de crew dus een aantal uitblinkers gekozen die gegarandeerd kans maken op een award, en je bent altijd verzekert dat er in bepaalde categorieën nominaties zijn. 

Optie 5: Traditionele opzet met minder categorieën een een jury die nomineert

Een samengestelde jury bestaande uit leden uit verschillende ledengroepen (dus niet alleen crewleden zoals bij optie 3) zullen leden nomineren waarna de leden mogen stemmen. Deze jury kan jaarlijks rouleren. 

Optie 6: Jaarboek opzet

Bij deze opzet worden er een aantal uitblinkers gekozen door de crew die op het einde van het jaar een award krijgen. Dit zijn leden die bijvoorbeeld actief hebben gepost, contests hebben georganiseerd, etc. De award draagt bijvoorbeeld de naam ''Beste lid 2018'' of ''Opvallend lid 2018''. 

Optie 7: Jaarboek opzet met originele awards.

Bij deze opzet krijg je hetzelfde principe als bij optie 6, alleen worden er unieke/ludieke awards uitgereikt voor de actieve en opvallende leden die aansluiten op hun activiteiten. Win je een award dan zul je een gepersonaliseerde award op je profiel hebben. 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
GTAGames.nl

Wat valt er nog te nomineren? Het werk en de inzet is bij lange na niet meer hetzelfde als vroeger. Ik denk dat je ergens de lijn moet trekken en die is naar mijn inziens allang gepasseerd: laat al die oude tradities zoals de awards en het jaarboek gewoon voor wat het is. Het was mooi, dat zeker, maar dat is gezien de huidige activiteit toch niet meer al dat werk waard? Ik schrik echt als ik zie dat in sommige fora al weken, maanden of zelfs jaren niet is gereageerd! (Overigens is dat een trend wat ik bij eigenlijk elk forum zie, zijn forums wellicht stervende en stapt iedereen over op modernere alternatieven? Enfin, dat is een andere (interessante) discussie)

Begrijp mij niet verkeerd. Natuurlijk is het iedereen zijn eigen keus om er tijd aan te besteden, en er zullen heus nog wel nuttige bijdragen worden geleverd maar dat is een schil contrast met alle bijdragen van enkele jaren terug. Als er mensen zijn die dan toch nog de moeite willen nemen om een dergelijk iets op te zetten, dan lijken mij juist diegene die zoveel tijd en moeite steken in de organisatie hiervan juist de 'echte winnaars' :puh: 

Bewerkt: door Davedavy

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

De forum awards is een traditie die al jaren onaangepast is gebleven. Nu de activiteit veel lager is was de oude opzet niet ideaal met weinig nominaties, stemmen en veel te veel categorieën. We kunnen simpelweg de categorieën verminderen. Maar door dit vragenrondje hebben we er meer uit kunnen halen en krijgen we eventueel een compleet andere insteek waardoor de forum awards ineens wel zouden kunnen werken in deze tijd. Een van die voorbeelden is het uitreiken van awards aan leden die daadwerkelijk iets gedaan hebben (zonder publiekelijke nominaties). 

Sommige tradities zijn al tijden niet meer opgezet, het jaarboek is bijvoorbeeld ook alweer twee jaar geleden. Ik begrijp je reactie overigens volkomen. Je kunt het beter laten rusten als het echt niet meer wilt werken. Maar bij de forum awards hebben we nooit geprobeerd iets aan te passen. Dus we kunnen nu beter kijken hoe de volgende editie verloopt. 

25 minuten geleden, Davedavy zei:

Ik schrik echt als ik zie dat in sommige fora al weken, maanden of zelfs jaren niet is gereageerd! (Overigens is dat een trend wat ik bij eigenlijk elk forum zie, zijn forums wellicht stervende en stapt iedereen over op modernere alternatieven? Enfin, dat is een andere (interessante) discussie)

Dat is inderdaad een interessante discussie die we al vaker gevoerd hebben. :puh: Dat andere social media bronnen (YouTube, Facebook, etc) de plek van het forum hebben ingenomen is overal aan te merken. 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Niets meer dan lof dat jullie dit nog organiseren hoor, vind het tof dat jullie toch nog een manier proberen te bedenken om het kosten wat het kost door te laten gaan! Begrijp me absoluut niet verkeerd. Ik persoonlijk zou het echter doodzonde vinden als er tijd & moeite wordt gestoken in iets wat vervolgens nauwelijks wordt gelezen. 

Mijn reactie was dus een beetje in het kader van "stop op je hoogtepunt, niet erna" :puh: Nu is dat wellicht al te laat, maar ik zou proberen te voorkomen dat een dergelijke mooie traditie (waar vroeger serieus naar werd uitgekeken) uiteindelijk stopt met een (met alle respect, maar ik weet zeker dat je weet wat ik bedoel ;)) 'trieste' editie. 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
14 minuten geleden, Davedavy zei:

Ik persoonlijk zou het echter doodzonde vinden als er tijd & moeite wordt gestoken in iets wat vervolgens nauwelijks wordt gelezen. 

Dat is inderdaad een risico. Maar dat risico speelt eigenlijk met alles de laatste tijd. Ik begrijp je reacties overigens helemaal, je hebt zelfs gelijk. Maar ik ben wel van mening dat zolang er hier leden rondlopen die nog enige interesse hebben in GTAGames, dat er geprobeerd moet worden bepaalde zaken in stand te houden. De tijden van vroeger zijn verleden tijd en zullen we ook zeker niet kunnen herleven (hoe graag we dat ook zouden willen). Maar we kunnen altijd een poging doen om er nog wat moois van te maken. :) 

Of de komende editie van de forum awards een succes gaat worden is een groot vraagteken, zeker wanneer we de opzet veranderen. Maar dat maakt het ook wel weer leuk vind ik. :D 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
Op 02/09/2018 om 17:43, Davedavy zei:

Wat valt er nog te nomineren? Het werk en de inzet is bij lange na niet meer hetzelfde als vroeger. Ik denk dat je ergens de lijn moet trekken en die is naar mijn inziens allang gepasseerd: laat al die oude tradities zoals de awards en het jaarboek gewoon voor wat het is. Het was mooi, dat zeker, maar dat is gezien de huidige activiteit toch niet meer al dat werk waard? Ik schrik echt als ik zie dat in sommige fora al weken, maanden of zelfs jaren niet is gereageerd! (Overigens is dat een trend wat ik bij eigenlijk elk forum zie, zijn forums wellicht stervende en stapt iedereen over op modernere alternatieven? Enfin, dat is een andere (interessante) discussie)

Begrijp mij niet verkeerd. Natuurlijk is het iedereen zijn eigen keus om er tijd aan te besteden, en er zullen heus nog wel nuttige bijdragen worden geleverd maar dat is een schil contrast met alle bijdragen van enkele jaren terug. Als er mensen zijn die dan toch nog de moeite willen nemen om een dergelijk iets op te zetten, dan lijken mij juist diegene die zoveel tijd en moeite steken in de organisatie hiervan juist de 'echte winnaars' :puh: 

Precies, het moet niet te zielig worden vind ik.  :D 

Gewoon gezellig beppen en de rest ebt weg.

Tot dat Joriz na jarenlang besluit om z'n financiën op orde te stellen en genoeg heeft van z'n jarenlange kostenpost.

Vrienden adviseren Joris al jaren lang om zijn uit de hand gelopen hobby te staken. Na 15 jaar sluit hij eindelijk een hoofdstuk af. Dit gaat hem zo aan het hart, dat hij besluit rigoreus de servers waar GTAForum ooit op draaide kapot te meppen. (zie onderstaand filmpje)

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik ben van plan om over ongeveer een klein maandje de stembus te sluiten. Het zal gewaardeerd worden mochten er zoveel mogelijk leden stemmen zodat we een duidelijk beeld krijgen. :) 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Kun je het verschil tussen optie 3 en 4 eens uitleggen, want dat is voor mij niet echt duidelijk. :puh:

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
5 minuten geleden, Platypus zei:

Kun je het verschil tussen optie 3 en 4 eens uitleggen, want dat is voor mij niet echt duidelijk. :puh:

Ja hoor dat kan zeker. :) 

Bij optie 3 mogen en kunnen alleen de crewleden nomineren. Dus leden hebben in feite geen zegje bij de opzet van optie 3. Bij optie 4 hebben de leden dat wel maar zullen de crewleden op voorhand een aantal nominaties vastleggen die hoe dan ook in de peiling zullen staan. Op deze manier kunnen de crewleden ervoor zorgen dat er leden in de peiling staan die in hun ogen zeker genomineerd moeten worden.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om te kunnen reageren

Een account aanmaken

Registreer je voor een eigen account. Het is snel en makkelijk!

Nu registreren

Inloggen

Heb je al een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  
Volgers 0

• Recent actief   0 leden

Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.