Jump to content
PrioX

Nieuwe Red Dead Redemption II previews en screenshots!


Het zat er aan te komen: Veel gamewebsites en bladen hebben de afgelopen weken Red Dead Redemption II gespeeld en hebben hier een zogeheten preview over geschreven. Dankzij deze previews komen wij weer veel nieuwe informatie over het spel te weten en krijgen we als kers op de taart ook nog veel nieuwe screenshots onder onze neus geduwd. 

 

In dit artikel zullen we de informatie opsommen en de meeste screenshots verwerken. Blijf het topic dus in de gaten houden! :)  

 

Info:

  • Woody Jackson verzorgt opnieuw de muziek.
  • First Person Mode is bevestigd.
  • Dialogen zijn twee keer opgenomen: voor wanneer een personage dichtbij is, en een voor wanneer je ver van elkaar af staat. 
  • Tijdens een missie werd er gehint naar een vergelijkbaar fotomode zoals in GTA V (Snapmatics). Tijdens een zij-missie krijg je een camera waarmee je foto's kunt maken (inclusief selfies).
  • Er is een cinematic camera aanwezig die je de mogelijkheid geeft om niet altijd te spelen. Het spel doet bepaalde dingen voor je en dit geeft een filmisch effect.
  • De HUD is aan te passen. Zo kun je instellen hoe groot de icoontjes in de mini-map zijn.
  • Spelers kunnen gebruik maken van treinen en boten. De treinen zijn ook door de speler te besturen.
  • Spelers kunnen verschillende kaartspellen spelen.
  • Five Fingers Fillet keert terug.
  • Arthur kan zwemmen maar is hier geen ster in. 
  • New Austin blijkt aanwezig te zijn (Hennigan's Stead, Cholla Springs, Gaptooth Ridge en Rio Bravo).
  • De map is vanaf de eerste missie volledig te verkennen en er zijn geen afgesloten delen.
  • Een Fast Travel optie is aanwezig in je kamp.
  • Je kunt ook in hotels overnachten.
  • Het Honor systeem keert terug en de wereld reageert op basis van je reputatie. Je krijgt bijvoorbeeld meer geld voor bounties wanneer je reputatie hoog is, en meer geld tijdens overvallen wanneer deze laag is.
  • Missies kunnen tijdssprongen veroorzaken waardoor bijvoorbeeld gebouwen in aanbouw afgewerkt zijn.
  • De Blackwater bankoverval (in het begin van het spel) heeft grote gevolgen voor de gang. Zo blijven een aantal gangleden dood achter en John Marston raakt hierbij gewond.
  • Een vijandelijke gang heeft de naam O'Driscoll gang
  • Bounty hunters kunnen je achtervolgen en proberen je alleen te doden (niet gevangen te nemen).
  • Trein overvallen zijn ook buiten missies beschikbaar. 
  • Zoals in de eerste RDR kun je vanaf je paard op een trein springen. Je paard zal de trein hierna blijven volgen.
  • Tijdens overvallen kan Arthur iedereen beroven met de druk op een knop. Tijdens deze overvallen heb je ook gijzelaars waarover jij de keuze hebt om ze te laten leven, te laten ontsnappen of te vermoorden.
  • Arthur kan de gangleden bevelen geven tijdens missies. Zo is het mogelijk om het bevel te geven om een vijand geluidsloos om te leggen. Dit kan ook andersom werken, gangleden geven jou bevelen.

 

  • Het wapenwiel uit GTA V is terug.
  • Wapens kunnen verslechteren wanneer deze niet onderhouden worden. Zo zal je je wapens regelmatig moeten schoonmaken. Doe je dit niet dan kan er bijvoorbeeld roest ontstaan en dit heeft weer gevolgen.
  • Ook je holster kan verslechteren wanneer je deze lang gebruikt. Je wapen zal dan langzamer getrokken kunnen worden. De speler heeft de optie een nieuwe te kopen bij een Gunsmith.
  • Arthur kan twee handwapens en twee geweren met zich meedragen. Daar komt nog een mes, lasso en gooiwapens (zoals throwing knifes) bij. Het complete arsenaal aan wapens zit opgeslagen in het zadel van je paard. 
  • Het is mogelijk om ledematen van je vijanden af te schieten. Een shotgun werd als bruikbaar voorbeeld genoemd die zonder moeite iemands arm eraf schoot. 
  • Dead Eye heeft vijf levels en laat je zelfs specifieke organen markeren voor extra veel schade. Ook krijg je een indicatie waar je het best kunt schieten zodat Arthur minder kogels verspilt.
  • Het gebruiken van twee revolvers tegelijkertijd is een skill die je moet vrijspelen.
  • Bij een Gunsmith kun je wapens upgraden met o.a. betere ammo. Ook is het mogelijk om andere voorwerpen te craften zoals vuurbommen. 
  • Arthur kan gebruik maken van een verrekijker.
  • Final kills komen in beeld d.m.v. een killcam. Hoe deze killcam eruit ziet is afhankelijk van je reputatie. Als je een slechte reputatie hebt zal de killcam bloederig zijn, heb je een goede reputatie dan zullen ze heldhaftiger zijn zoals in oude Westerns.
  • Je kunt de wapens van vijanden uit hun handen schieten, en op deze manier zelfs kapot maken. Vijanden kunnen dit ook bij Arthur doen en je wapen zal in het zadel van je paard op te halen zijn.
  • Nadat je een vijand hebt omgebracht kun je zijn lichaam plunderen voor o.a. geld. Wanneer je op pad bent met gangleden zullen zij dat ook doen. Wil je al het geld dan moet je dus opschieten. 
  • Wanneer Arthur geen wapen heeft getrokken als de trigger functioneren als een focustknop waarmee je contact kunt leggen met NPC's.
  • Wanneer je een wapen getrokken hebt kun je met de d-pad een waarschuwingsshot afvuren in de lucht.

 

  • Er zitten veel RPG-elementen in het spel. Arthur zal moeten eten, rusten en zichzelf moeten wassen wanneer er bijvoorbeeld bloed of modder op zijn kleding zit. Wanneer Arthur te veel eet zal hij zwaarder worden, wanneer hij veel rent stijgt zijn uithoudingsvermogen. 
  • Je kleding heeft ook effect op je uithoudingsvermogen. Wanneer je voor bepaalde situaties niet goed gekleed bent zal Arthur sneller uitgeput raken. Je moet bijvoorbeeld niet met een dun t-shirt in de sneeuw gaan rennen. Door de kou zal Arthur uitgeput raken.
  • Je kleding is op uitgebreid niveau aanpasbaar. Je hebt de optie om veel kledingstukken met elkaar te combineren. Er zijn o.a. jassen, vesten, laarzen en broeken te koop.
  • Het weer heeft ook effect op je kleding. Wanneer het regent zullen je kleren nat en zwaarder worden. 
  • Via een optie kun je snel je bandanna op of af doen.
  • Je kunt overblijfselen van dieren gebruiken als kleding, bijvoorbeeld als een hoed.
  • Je kunt een baard laten groeien en deze moet je zelf bijhouden. Het is mogelijk om een drankje te kopen waardoor de groei versnelt.
  • Je kunt handmatig voorwerpen oppakken in een winkel welke je wilt kopen.
  • Je kunt je kamp upgraden. Het is bijvoorbeeld mogelijk om met je geld een nieuw kippenhok te kopen.

 

  • Je kunt je paard een naam geven.
  • Paarden kunnen hun eigenaar schoppen wanneer ze nerveus worden. 
  • Paarden kunnen aangepast worden met o.a. verschillende zadels. 
  • Je kunt je paard roepen door te fluiten. Arthur kan dit volhouden tot hij buiten adem is.
  • De band met je paard geeft het dier ook nieuwe animaties.
  • Je kunt je paard een bevel geven om te vluchten wanneer er gevaar is.
  • Wanneer je van je paard stapt zal deze blijven staan en niet weglopen zoals in RDR1. Door de fluiten kun je het paard naar je toe roepen al moet je daarvoor wel in de buurt blijven.
  • Geslachtsdelen van een paard groeien of krimpen afhankelijk van de temperatuur.
  • De levens en stamina van je paard worden weergegeven in kleine balkjes.
  • Legendarische dieren keren terug.

 

Screenshots:

Spoiler

 

medium.RDR2Previewsept6.jpg.d0d24e68f7cf

 

medium.RDR2Previewsept24.jpg.1bc604df1c2

 

medium.RDR2Previewsept5.jpg.fe83fc0e1db0

 

medium.RDR2Previewsept4.jpg.b6809c5e2828

 

medium.RDR2Previewsept3.jpg.062d0e728e07

 

medium.RDR2Previewsept2.jpg.be6531e938f0

 

medium.RDR2Previewsept1.jpg.7c37a07b93f5

 

medium.rdr2previewsept18.jpg.f3a16c43a34

 

medium.RDR2Previewsept9.jpg.4b4f9669d472

 

medium.RDR2Previewsept8.jpg.03fcc003b320

 

medium.RDR2Previewsept7.jpg.38f8ea044814

 

medium.RDR2Previewsept11.jpg.d722483be39

 

RDR2Previewsept10.jpg

 

medium.RDR2Previewsept17.jpg.cef69a30d12

 

medium.RDR2Previewsept16.jpg.b0db900a917

 

medium.RDR2Previewsept15.jpg.66c0ca69cfb

 

medium.RDR2Previewsept14.jpg.ea032cccbe8

 

medium.RDR2Previewsept13.jpg.c64a02650de

 

medium.RDR2Previewsept12.jpg.7f556230969

 

 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Alright, na 5 artikels/previews gelezen te hebben ben ik best hyped. Laat maar komen! :eten:

 

Edit:

Ik vind het toch wel interessant dat plots iedere game een photomode bevat. :puh: 

Bij Spider-Man werkte deze perfect en was je (zeker in het begin) vaker bezig met dat dan met de missies. Ik ben benieuwd naar de prachtige foto's die iedereen gaat nemen. _O_

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Op ‎20‎/‎09‎/‎2018 om 16:06, PrioX zei:
  • Het weer heeft ook effect op je kleding. Wanneer het regent zullen je kleren nat en zwaarder worden. 

Ik kan me voorstellen dat zoiets gaat frustreren na de zoveelste keer. Het is interessant en als het weer voorspelbaar gaat zijn (door realistische luchtbewegingen) kan dit een leuke toevoeging zijn, maar het balanceert toch op een randje.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ook nog een puntje voor in de OP:

- je paard blijft staan op de plek waar je het achterlaat, het kan enkel je fluiten horen als je in de buurt bent. Het komt dus niet magisch aangelopen zoals in RDR1. Het is dus zeer belangrijk om te onthouden waar je je paard achterlaat.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

6 uur geleden, moechy zei:

Ook nog een puntje voor in de OP:

- je paard blijft staan op de plek waar je het achterlaat, het kan enkel je fluiten horen als je in de buurt bent. Het komt dus niet magisch aangelopen zoals in RDR1. Het is dus zeer belangrijk om te onthouden waar je je paard achterlaat.

Dit punt kwam ook al ter sprake tijdens de eerste previews in mei: 

 

Op 3-5-2018 om 08:26, PrioX zei:

Wanneer je van je paard stapt zal deze blijven staan. Wanneer je dichtbij staat kun je het paard naar je toe fluiten. 

Maar voor de duidelijkheid zal ik hem ook in deze hoofdpost zetten. :) Er zullen trouwens nog wel meer punten ontbreken. Er is zo veel info naar buiten gebracht dat het zowat niet allemaal te verwerken is. Ook omdat de previews in verschillende talen zijn uitgebracht. :puh: 

 

Ben overigens wel blij om te horen dat je nu echt wat schade kunt aanrichten op karakters met wapens. RDR1 en Max Payne 3 waren op dat gebied ook al aardig goed, terwijl GTA 5 echt tegenviel. Kan nu al niet wachten om alle wapens uit te proberen op niets vermoedende omstanders. :sigaar:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Hoe cool zou het niet zijn als je net als in RDR1 van dichtbij met een shotgun op iemand schiet dat je dan terug de slowmo krijgt maar ook effectief de schade ziet, armen eraf en dergelijke.

Op dat vlak liep GUN een beetje voor op RDR. Als je daar op iemands hoofd schoot bijvoorbeeld zag en hoorde je het uiteenknallen alsof je een watermeloen doormiddenschiet. Hetzelfde splatsj geluid 😁 dynamiet deed ook veel meer schade dan wat vliegende lappenpoppen. Dit is wel een coole feature in de nieuwe RDR. (Niet dat ik sadistische kantjes heb, maar het voegt toch een stukje realisme toe).

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

1 uur geleden, DDT Dorus zei:

wat een waslijst van details, heb je uberhaupt nog wel tijd om het spel te spelen? of ben je alleen maar bezig met je kamp, konijnenhok, paard, wassen, wapens smeren etc etc?

Je kan perfect als lone wolf spelen maar dit heeft effect op de gemoedstoestand in het kamp en zijn leden tov jou als speler. Verwaarloos je hun, dan zullen ze minder geneigd zijn om je te helpen of te luisteren naar bevelen.

 

Ik vind het wel een leuke toevoeging, geeft toch wat extra diepgang aan een spel waarbij je anders maar door missies gaat en wat freeroamt, geeft je echt een reden om bezig te blijven. Game die eigenlijk bijna niet uitgespeeld geraakt ( zo heb ik ze graag, a la the witcher 3 etc.)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Er zijn nog een aantal hands-on previews online geplaatst vandaag waarbij we ook een aantal nieuwe screenshots hebben gekregen. Pas op! De artikelen bevatten mogelijk spoilers!

 

http://www.ign.com/articles/2018/10/02/red-dead-redemption-2s-first-4-hours-the-open-world-just-evolved

https://www.gameinformer.com/preview/2018/10/02/extensive-new-hands-on-impressions-from-the-opening-to-its-open-world

https://www.gamespot.com/articles/red-dead-redemption-2s-world-is-full-of-snitches/1100-6462203/?ftag=GSS-05-10aaa0b

 

Meer screenshots zijn te bekijken in de bovenstaande artikelen. 

 

medium.rdr2screenshot2ok10.jpg.95a96950f

 

medium.rdr2screenshot2ok4.jpg.04e5c96623

 

medium.rdr2screenshot2ok8.jpg.e688397dc5

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...