Jump to content
PrioX

Red Dead Redemption 2 heeft mogelijk meerdere discs


Dat Red Dead Redemption 2 met minstens 105 GB vrije ruimte een groot spel is wisten we inmiddels al. Maar dat het spel mogelijk op twee of meerdere discs komt is nieuw. Amerikaanse winkelketen Gamestop heeft vandaag een afbeelding online geplaatst waarop de PlayStation 4 box van Red Dead Redemption 2 te zien is. De box is duidelijk groter dan normaal en dit wijst mogelijk op meerdere discs. 

 

medium.rdrpreorderbox.jpg.6d2436ccf26340

 

Bron: Gamestop

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

1 uur geleden, PrioX zei:

Max Payne 3, L.A. Noire en GTA V kwamen destijds ook op meerdere discs uit voor de PlayStation 3 en Xbox 360.

Dit was enkel voor Xbox 360, omdat 360 geen blu-ray discs gebruikt en PS3 wel. Mijn PS3 exemplaren van deze games hebben maar één disc.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

4 minuten geleden, Platypus zei:

Dit was enkel voor Xbox 360, omdat 360 geen blu-ray discs gebruikt en PS3 wel. Mijn PS3 exemplaren van deze games hebben maar één disc.

Bedankt voor de toelichting! Ik heb altijd op de 360 gespeeld dus ik was in de veronderstelling dat meerdere discs normaal was. :puh: 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik moet wel zeggen dat je gelijk hebt dat die dwarssnede erg breed is, zo ongeveer anderhalf keer een normaal doosje, maar ik zou gokken dat dat voor extra prularia is eerder dan een extra disc. Zaken zoals een dik boekje en een kaart. Rockstar is één van de weinige uitgevers die dit nog deed, dus met wat hoop is dit voor RDR2 ook nog waar.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

3 uur geleden, Phoenyxar zei:

Maar huidige games worden gedownload, de discs zijn puur authenticatiesleutels…? (Natuurlijk kun je twee discs hebben om zo Online en SP te scheiden, maar verder?)

Zeker van?

Als ik me niet vergis zijn de discs puur een authenticatiesleutel na het installeren van de game die op de disc staat. Het lijkt me anders vrij sterk dat ik 50GB kan downloaden op een uurtje a la Proximus kwaliteit. 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik ben redelijk zeker dat die games volledig over het internet komen, 50Gb op een uur is ook maar een goede 14 Mb/s, het internet hier is niet geweldig maar mijn One trekt wel een tienvoud daarvan bij installaties en updates.

 

Ben ik 100% zeker dat dit zo is voor elke game? Nee, maar ik weet wel dat elke game die ik heb geïnstalleerd is binnengekomen via het net.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Waarom zouden die games over het internet komen? Het enige dat je console doet bij het installeren van een game is de data van de disc overschrijven naar je harde schijf. En je kunt toch ook games installeren zonder internetverbinding, dus ik snap jouw bewering niet zo goed?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Huh, wat opzoekwerk toont inderdaad dat de discs ook inhoud kunnen installeren, eigenaardig. Ik ging er van uit dat het al een downloadzaakje was. Mijn fout mensen, gaat u maar door met speculeren dus!

13 minuten geleden, Platypus zei:

Waarom zouden die games over het internet komen?

Omdat zoiets een betere en compactere manier van opslag is. Steam werkt zo al jaren (en PS4 en XOne hebben ook hun equivalent hiervan in hun respectievelijke Stores, maar als ik eerlijk ben gebruik ik het enkel voor DLC's, mijn games koop ik fysiek).

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

13 uur geleden, Phoenyxar zei:

Ik moet wel zeggen dat je gelijk hebt dat die dwarssnede erg breed is, zo ongeveer anderhalf keer een normaal doosje, maar ik zou gokken dat dat voor extra prularia is eerder dan een extra disc. Zaken zoals een dik boekje en een kaart. Rockstar is één van de weinige uitgevers die dit nog deed, dus met wat hoop is dit voor RDR2 ook nog waar.

Dat soort zaken horen gewoon bij een Rockstar game. Als ik lekker zit te gamen vind ik het fijner om iets op een fysieke kaart op te zoeken dan op de ingame map. En de boekjes, hoewel vaak niet noodzakelijk, geven toch wat extra's.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Nu moet ik wel zeggen dat ik die kaarten nooit echt gebruik, altijd de ingame map, maar dat wilt niet zeggen dat die kaarten geen leuke hebbedingetjes zijn of gewoon mooie dingen zijn. De LTC-kaart bij IV heb ik vroeger wel gebruikt, nu ken ik ze uit mijn hoofd.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...