Jump to content

GTA V mods installeren


Joost01

Recommended Posts

Goedemiddag,

Een vraag voor mij zijn de files van GTA V allemaal nieuw. Ik wil graag in combinatie met de mod LCPDFR allemaal NL mods in het spel verwerken maar hoe doe ik dat ?
Ik zag ergens iets over het programma " OPENIV " maar hoe werkt het installeren hiervan voor ik alles sloop. Hoor graag hopelijk is het simpel om te doen.

Met vriendelijke groet, Joost

Link to comment
Delen op andere websites

Normaal gezien staat bij elke degelijke mod wel hoe en wat in exacte details. Voorbeeld: klik

Wanneer je OpenIV download en installeert start deze normaal gezien vanzelf een startersprogramma waar je GTAV moet selecteren en de kans krijgt om een back-up te maken. ( ik raad dit zeker aan, heb zelf m'n GTAV folder al meerdere keren verkloot)

 

Als je het juist hebt geïnstalleerd, maar achteraf blijkt dat het model ingame op niets trekt is dit niet jouw schuld maar die van de maker. Aangezien je een model vervangt voor een ander, betekent dit dus ook dat je oude model (de basic police car, meestal) kwijt bent. Best kan je dan gewoon een nieuwe mod installeren om de vorige opnieuw te vervangen. 

 

Op zich is het basic copy en paste werk en kan je er niets echt kwaad mee doen, hoogstens moet je je game opnieuw installeren/de back-up gebruiken.

Kijk zeker ook eens op lspdfr.com, daar staan ook enkele mooie extra's op voor LSPDFR. :) 

Link to comment
Delen op andere websites

Hoi bedankt voor de uitleg, als ik OpenIV open snap ik er weinig van. Ik heb geen mods folder zoals in install omschrijving te zien is.
Ook kan ik niet vinden hoe ik mijn download kan slepen naar de juiste plaats het is er niet makkelijker op geworden vergeleken met GTA IV met het programma Spark.
Is er geen automatische installer te vinden die alles op de juiste plek zet voor me ?

Link to comment
Delen op andere websites

Is het mogelijk dat je hier screens plaatst?

Dat vergemakkelijkt het een beetje om je te helpen. :puh: 

 

De automatic installers die ik vind krijgen als commentaar dat ze meer niet dan wel werken, dus daar zou ik niet zo op vertrouwen. 

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je al een mod gedownload, en zo ja, welke en heb je de readme (apart document in de gedownloade modfolder) al gelezen? :) 

 

Deze video kan waarschijnlijk ook helpen:

 

 

 

@Joost01 rond 3:57 wordt meer uitleg gegeven over de mod map. :) 

Link to comment
Delen op andere websites

Zal de video ook even bekijken, maar in de readme file staat dit:
 

Citaat

Plaats de vier .yft's en .ytd's via OpenIV in: 
/mods/update/x64/dlcpacks/[laatste patchday]/dlc.rpf/x64/levels/gta5/vehicles.rpf


Ik heb de /mods file niet.

Link to comment
Delen op andere websites

/mods is een map en dus geen file. In deze map moet je dus je mod files in plakken. Als je OpenIV open hebt klik je bovenaan op 'Tools' en dan op 'ASI Manager'. Er opent dan een nieuw scherm met 3 dingen wat je kunt installeren. OpenIV.ASI moet je installeren, maar deze kan alleen in combinatie met de ASI loader geinstalleerd worden. Zodra je bij OpenIV.ASI op install klikt opent zich weer een nieuw scherm. Je krijgt dan de keus om een mods map aan te maken. Dat vink je aan en nadat je het geinstalleerd hebt tada je hebt een mods folder.

 

Misschien kan je de map ook zelf aanmaken not sure. Ik ben ook pas sinds kort V aan het modden en ben dus ook nog vrij newb. :v 

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb voor een korte tutorial screenshots gemaakt:

 

1.

Druk op F6 of klik op 'Edit mode'

kRrZ1XE.png

 

2.

Daarna krijg je deze melding, klik dan op 'ASI Manager'

qDVITvE.png

 

3.

Daarna installeer je alleen 'OpenIV.asi' want bijna elke mod dat er bestaat vereist 'ScriptHookV'. RageHookPlugin is nogal een rotzooi met hun vele bestandjes en veel mindere compatibiliteit. ScriptHookV heeft ook ASI Loader, vandaar dat je alleen de tweede keus moet doen en de andere twee kan je negeren.

tL8of3t.png

 

4.

Deze twee moet je altijd aanvinken!! Anders kan je weer alle 75GB opnieuw downloaden installeren mocht je je originele bestand naar de haaien hebben geholpen. Vervolgens wordt er dan een nieuwe map aangemaakt met de naam 'mods'. Klik op 'Yes'.

HTrcMLF.png

 

5.

Zoals je ziet is er een paarse map aangemaakt met de naam 'mods'. Indien je een nieuwe rpf mod aanmaakt, krijg je dit melding. Kopieer elke rpf naar 'mods'.

LtKJrYr.png

 

'Change "mods" folder settings' moet je altijd negeren en niks aan veranderen.

Bewerkt: door SilverRST
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb inmiddels 1 politie auto erin gezet, ook de uniformen van de politie.
Maar ik krijg de mod ELS niet aan de praat hoe krijg ik dit voor elkaar. 

Een medewerker mag dit ook voor mij doen via het programma teamviewer dan kan ik mee kijken hoe het moet.
Bedankt alvast.

Link to comment
Delen op andere websites

Zijn de zwaailichten het enige probleem? Ik lees op het internet een mogelijke oplossing: Open OpenIV en ga naar ASI Manager. Als het goed is moeten hier de ASI Loader en OpenIV.ASI staan. Beide moet je verwijderen en daarna opnieuw installeren. Wanneer je dat gedaan hebt moet je je computer opnieuw opstarten en het spel. Hopelijk werkt dit. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor je reactie, ik heb het geprobeerd om de ASI Loader en de OpenIV.ASI te deinstalleren en weer opnieuw te installeren. Daarna ook me pc opnieuw gestart maar zonder succes.
Ik gebruik deze overigs:

https://www.lcpdfr.com/files/file/13865-emergency-lighting-system/
https://nl.gta5-mods.com/vehicles/volkswagen-touran-2016-dutch-police-nederlandse-politie-els

Alle files in de mappen waar ze moeten maar helaas, de NL sirene werkt wel overigs.

Link to comment
Delen op andere websites

12 minuten geleden, Joost01 zei:

Bedankt voor je reactie, ik heb het geprobeerd om de ASI Loader en de OpenIV.ASI te deinstalleren en weer opnieuw te installeren. Daarna ook me pc opnieuw gestart maar zonder succes.
Ik gebruik deze overigs:

https://www.lcpdfr.com/files/file/13865-emergency-lighting-system/
https://nl.gta5-mods.com/vehicles/volkswagen-touran-2016-dutch-police-nederlandse-politie-els

Alle files in de mappen waar ze moeten maar helaas, de NL sirene werkt wel overigs.

Ik lees dat de suggestie die ik eerder heb gegeven soms wel en niet werkt. Het opnieuw proberen kan helpen volgens andere gebruikers. Dus misschien kun je het een aantal keer opnieuw proberen? :)

 

23 uur geleden, PrioX zei:

Open OpenIV en ga naar ASI Manager. Als het goed is moeten hier de ASI Loader en OpenIV.ASI staan. Beide moet je verwijderen en daarna opnieuw installeren. Wanneer je dat gedaan hebt moet je je computer opnieuw opstarten en het spel.

 

Link to comment
Delen op andere websites

Zal dit nog eens proberen, kan het niet liggen aan de spel versie die ik heb dat ik wellicht een andere ELS moet hebben ?
Mijn spel versie is: 1.0.1493.0

 

Ik zal jouw optie een aantal keren proberen. Zal later mijn bericht even bewerken. Bedankt zover.

Edit, helaas werkt dit niet.

Bewerkt: door Joost01
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...