GTAGames.nl
Skullz-000

[Peiling] Interesse in een MTA/FiveM server

Interesse in een MTA/FiveM server   7 leden hebben gestemd

1. 1. Heb je toegang tot MTA en ben je bereid om op een permanente server te spelen?

• Ja
      5
    • Nee
      0
    • Misschien, afhankelijk van... (eigen response op dit topic)
      2
  2. 2. Hoe vaak zou je op deze server actief zijn?

• Meerdere keren per week
      2
    • 1x per week
      2
    • Om de 2 weken
      2
    • Om de maand
      1
    • Nooit
      0
  3. 3. Ik heb interesse in... (meerkeuzevraag)

• Roleplay
      2
    • The Purge gerelateerde meetings
      1
    • Meetings met verschillende gamemodes
      7
    • Andere
      1
  4. 4. Heb je toegang tot GTAV/FiveM en ben je bereid om op een permanente server te spelen?

• Ja
      2
    • Nee
      3
    • Misschien, afhankelijk van... (eigen response op dit topic)
      2
  5. 5. Hoe vaak zou je op deze server actief zijn?

• Meerdere keren per week
      1
    • 1x per week
      1
    • Om de 2 weken
      1
    • Om de maand
      2
    • Nooit
      2
  6. 6. MTA of FiveM?

• MTA
      5
    • FiveM
      2

Log in of registreer om te stemmen in deze peiling.

7 berichten in dit onderwerp

Hallo,

Nadat dit idee kwam in het crew-forum willen wij graag ook jullie mening.

Het idee is om een FiveM of MTA server op te starten vergelijkbaar met The Covesight. Omdat dit een redelijk groot project is wensen wij dan ook jullie mening(en). 

Wat is het? 

Aangezien dit zou gaan om een permanente server, die dan ook 24/7 bereikbaar gaat zijn, lijkt roleplay hier het beste voor. Denk hierbij aan jobs, hulpdiensten, huizen kopen, gangs,... 

Ook kunnen er in de server uiteraard meetings georganiseerd worden en verschillende spellen gespeeld worden. (al moet dit nog meer onderzocht worden)

Met een Nederlandse server kan dit mogelijk ook leden lokken naar dit forum. Daarom gaat mijn persoonlijke voorkeur eerder naar FiveM, aangezien FiveM 'hedendaagser' is en nog steeds dagelijks vele handige nieuwe plug-ins krijgt/nieuwe leden van de huidige generatie (lees: 2000-...) kan aantrekken. (ben hier ook het meest bekend mee qua instellingen etc.) 

MTA?

MTA is een multiplayer versie voor GTA San Andreas. Dankzij MTA is er de mogelijkheid om zelf servers op te starten en te doen wat je zelf wil. Zo zijn er roleplay servers, 'zombie' servers, races,... Als MTA voldoende interesse krijgt in dit topic krijgen we het volgende: 

-Een werkende, Nederlandse, 24/7 server

-Roleplay (gangs, huizen (ver)kopen, bedrijven (ver)kopen, cinema (Youtube), ...) 

-Meetings (denk aan een The Purge meeting, meetings zoals in het verleden (al zullen deze niet volledig hetzelfde zijn i.v.m andere scripts,...) 

-Inbreng van leden (eigen races/leuke spellen of andere plug-ins kunnen er in verwerkt worden) 

-Mogelijk nieuwe leden (al zijn we hier wat later in en er al vele MTA servers bestaan die alles bevatten)

Voorbeeldvideo:

Spoiler

FiveM?

FiveM is eigenlijk het 'kind' van MTA. Zelfde concept, alleen in de wereld van GTAV en dus moderner. Ook hier gaan de mogelijkheden tot het uiterste en zijn dezelfde modes als bij MTA aanwezig. Zoals eerder vermeld lokt dit waarschijnlijk ook meer leden van de huidige generatie. (2000-...) Voornamelijk omdat dit dan ook een Nederlandse server wordt.

Als FiveM voldoende interesse krijgt in dit topic krijgen we:

-Een werkende, Nederlandse, 24/7 server

-Roleplay (hulpdiensten, jobs, huizen,...)

-Meetings (denk aan een The Purge meeting, race meetings,...) 

-Inbreng van leden (eigen races/leuke spellen of andere plug-ins kunnen er in verwerkt worden) 

-Mogelijk nieuwe leden van de huidige generatie (Ondanks dat FiveM al een hoop servers heeft zijn stevige, met inspraak van leden, Nederlandse servers zo goed als onbestaand. )

Voorbeeldvideo:

Daarom dat we jullie graag even enkele vragen stellen in bovenstaande poll. Zo hebben wij hier ook een beter zicht op. :) 

Stemmen kan tot 10 november.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
GTAGames.nl

Ik kies voor een MTA server met weinig meetings per jaar. MTA, omdat het voor iedereen bereikbaar is. (pc specs) En omdat het me persoonlijk leuker lijkt dan Gta V. Weinig meetings omdat het bijzonder moet blijven, dat je uitkijkt naar een meeting. (aantal normale meetings en aantal special meetings denk aan kerst, halloween, zomer)

In een server waar je kan upgraden enz. zou het misschien vaker georganiseerd moeten worden, maar nog steeds niet te vaak, omdat ik denk dat er dan minder mensen komen.

Ik zit ook opeens te denken aan een speciaal subforum met online en meetings, zodat het sneller gevonden kan worden.

Bewerkt: door Nyltje

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik vul het hierbij handmatig in:

1.a) Heb je toegang tot MTA en b) ben je bereid om op een permanente server te spelen?

a) Ja. Volgens mij gratis, dus daar kan ik wel aan komen. Heb wellicht nu niet de meest up to date versie.

b) Ja

2. Hoe vaak zou je op deze server actief zijn?

Hangt van de tijd die ik er zelf voor over heb en hoe vaak er wat georganiseerd wordt (en of ik dat meekrijg) af.

3. Ik heb interesse in... (meerkeuzevraag)

Ik weet niet echt wat The Purge is. Voor de rest lijkt me " Meetings met verschillende gamemodes " wel leuk.

4. a) Heb je toegang tot GTAV/FiveM en b) ben je bereid om op een permanente server te spelen?

a) Ik heb geen idee wat FiveM is, dus ik zou ook niet weten of ik daar toegang toe heb. Ik heb wel een GTAV-versie, maar van het online gedeelte ben ik verbannen :7 

b) Jawel

2. Hoe vaak zou je op deze server actief zijn?

Hangt van de tijd die ik er zelf voor over heb en hoe vaak er wat georganiseerd wordt (en of ik dat meekrijg) af.

6. MTA of FiveM?

Ik heb geen idee wat FiveM is en of het toegankelijk is met een GTA Online ban :7 Ik kan nog wel GTAV Offline spelen :puh: 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik dacht dat alles m.b.t FiveM niet besproken mocht worden op dit forum.. :clown: 

Anyway, ik zie allebei de servers wel zitten. Maar roleplay op MTA is imo te gedateerd om mensen te trekken. Een paar sporadische MTA meets per jaar met allerhande oude DD's, Race, Race Deathmatches etc lijkt me een goed plan.

Een 24/7 FiveM roleplay server zie ik wel zitten. Ik ben sinds kort bekend in de GTA RP scene op twitch en het lijkt me best lachen om dat met mensen van het forum te doen. :7 

@NicolaB FiveM is dus de multiplayer mod voor GTA V wat MTA voor San Andreas was. aka dedicated servers waar je je eigen content op kan draaien. 

Bewerkt: door .Sharingan

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
9 minuten geleden, .Sharingan zei:

@NicolaB FiveM is dus de multiplayer mod voor GTA V wat MTA voor San Andreas was. aka dedicated servers waar je je eigen content op kan draaien. 

Dat is wel nice, als je dat gewoon kan spelen ook al kan je geen GTA Online spelen vanwege een ban. :puh:

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
26 minuten geleden, .Sharingan zei:

Ik dacht dat alles m.b.t FiveM niet besproken mocht worden op dit forum.. :clown: 

Het klopt dat Twake-Two in het verleden tegen FiveM was, maar dat kwam voornamelijk wegens het feit dat iedereen (zowel met een legale als een illegale versie van het spel) er aan kon deelnemen. Sinds dat verholpen is heeft Take-Two ook niets meer laten weten (2015)... waardoor het wel lijkt dat ze de mod ondertussen hebben gedoogd. In principe verschilt FiveM weinig tot niets van MTA, aangezien FiveM ook volledig gratis is. 

Het feit blijft ook dat GTA Online gefaald heeft op pc, weliswaar omdat ze er zelf niets aan deden om de problemen om te lossen. Dus waarschijnlijk zien ze het nu meer als een reden tot aankoop van GTAV dan een rechtstreekse concurrent van GTA Online. 

Als ik me niet vergis heeft FiveM er ook op gelet dat er niets tegen hun gebruikt kan worden op legaal vlak (in case of), dus FiveM zit wel goed. 

16 minuten geleden, NicolaB zei:

Dat is wel nice, als je dat gewoon kan spelen ook al kan je geen GTA Online spelen vanwege een ban. :puh:

Het enige dat FiveM vereist is dat je een social club account hebt met GTAV. Eens dat is nagekeken (gebeurt automatisch), start FiveM gewoon op. :) 

The Purge is trouwens afkomstig van de filmreeks, of om het even kort uit te leggen: één nacht per jaar is alles toegelaten, geen hulpdiensten maar dus één groot moordfestijn. 

2 uur geleden, Nyltje zei:

Weinig meetings omdat het bijzonder moet blijven, dat je uitkijkt naar een meeting. (aantal normale meetings en aantal special meetings denk aan kerst, halloween, zomer)

Het aantal meetings zal inderdaad meer afhangen van de interesse van de leden en hoeveel jullie er willen. Maar speciale meetings lijken mij sowieso een must. :) 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
47 minuten geleden, Skullz-000 zei:

Het enige dat FiveM vereist is dat je een social club account hebt met GTAV. Eens dat is nagekeken (gebeurt automatisch), start FiveM gewoon op. :)

Nice man! Lijkt me leuk... Bedankt :D

Citaat

The Purge is trouwens afkomstig van de filmreeks, of om het even kort uit te leggen: één nacht per jaar is alles toegelaten, geen hulpdiensten maar dus één groot moordfestijn.

Ah, oke. Ook eens leuk om eens te doen :D  Ik ga wel meteen een fallout-like community creëren hoor. Samenwerken enzo, want die raider-mentality kan natuurlijk niet tegen teamwork op! :puh:

Heb er zin in! Nogmaals bedankt ;p

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om te kunnen reageren

Een account aanmaken

Registreer je voor een eigen account. Het is snel en makkelijk!

Nu registreren

Inloggen

Heb je al een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Recent actief   0 leden

Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.