GTAGames.nl
Log in om dit te volgen  
Volgers 0
Nyltje

[Peiling] Chat moet xp gaan geven

XP voor chatten?   4 leden hebben gestemd

1. 1. XP voor chatten?

• Ja
      4
    • Nee
      0
    • Anders dan in de hoofdpost
      0

Log in of registreer om te stemmen in deze peiling.

15 berichten in dit onderwerp

De laatste tijd wordt de chat best actief en een aantal leden en ik zaten te denken of je xp kan krijgen voor het actief zijn in de chat. 

Je krijgt dus niet xp per bericht, maar voor de tijd dat je actief (dat je chat) bent. (aantal xp per actieve minuut in de chat) Ik weet niet of dit technisch mogelijk is, maar het zou mij top lijken.

- Berichten spammen

- In de chat blijven en niks doen

...hebben dus geen zin.

Waarom?

Ik vind dat de chat bijdraagt aan een actief forum en je leert de overige leden beter kennen. Ook denk ik dat gang talk of de lounge topics hetzelfde dienen, maar dan in post vorm. (zelf post ik niet in gang talk dus corrigeer me als ik het mis heb)

Graag hoor ik wat de rest ervan vindt en of het überhaupt mogelijk is.

Bewerkt: door Nyltje
Typo

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
GTAGames.nl

XP voor chatten zie ik wel zitten. Of het technische haalbaar is weet ik ook niet, daar gaat @Thundercover over. Ik weet wel dat we een tijd geleden een vergelijkbaar iets wilde invoeren en dit toen niet ging omdat het technisch te ingewikkeld was. Maar weet wie lukt dit wel met XP. 

Er lag ook een idee op tafel om de chat een prominente plek (bovenaan) op het forum te geven zodat de chat eigenlijk altijd zichtbaar is. Wellicht kunnen we dit tegelijkertijd regelen. :)

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
9 uur geleden, PrioX zei:

Er lag ook een idee op tafel om de chat een prominente plek (bovenaan) op het forum te geven zodat de chat eigenlijk altijd zichtbaar is. Wellicht kunnen we dit tegelijkertijd regelen. :)

Op mta-pac.nl en club nix vroeger etc hadden ze een shoutbox/chat bovenaan de forum homepage. Misschien is onze chat integreerbaar zoals de shoutboxes van vroeger. Vooral met onze huidige activiteit lijkt dit me wel een goede toevoeging. Het is meen ik heel wat jaren terug al eens voorgesteld maar toen afgewezen ivm spam geloof ik. Different times. :puh:

Voorbeeldje; 

25kpmcx.png

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Eens @.Sharingan Vind uitdelen XP niet zo nuttig voor een chat, dan vind ik idee Whoop leuker. Different times indeed ;) 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
37 minuten geleden, PrioX zei:

Het voorbeeld van @.Sharingan is wat we in gedachte hadden. Het Poolse GTAForum heeft dit toevallig ook: https://gtaforum.pl/  :) 

:D :tu:

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
Op 10/16/2018 om 18:58, .Sharingan zei:

Voorbeeldje; 

25kpmcx.png

Met de shit die ik soms in de chat post.. Ik weet niet of dit een goed idee is :$

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Het probleem dat ik zie zitten met een intergreerbare chat is dat er in de chat soms echt banale dingen worden besproken, waarvan ik het heus wel zou begrijpen als menig forumganger daar niet op zit te wachten. Als de chat geïntergreerd wordt, wellicht meerdere channels toegankelijk maken?

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
Op 28/10/2018 om 14:43, Narukami zei:

Het probleem dat ik zie zitten met een intergreerbare chat is dat er in de chat soms echt banale dingen worden besproken, waarvan ik het heus wel zou begrijpen als menig forumganger daar niet op zit te wachten. Als de chat geïntergreerd wordt, wellicht meerdere channels toegankelijk maken?

Tja, dat is chat toch. Daarbij denk ik niet echt dat het afschrikt hoor. Als forumganger negeer je dat gewoon en wordt er door de crew gehandhaafd als het te veel blijft doorgaan. Athans ik kan me niet herinneren dat ik ooit ben weg gegaan doordat er in een chat banale dingen werden geroepen... wellicht trekt het me er wel in mee hoor (League of Legends whining bijvoorbeeld :7  )

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Zoals jullie wellicht al gezien hadden staat de chat sinds gisteravond op de forumindex. Hoewel er (nog) geen XP te verdienen is met chatten zijn we wel benieuwd wat jullie ervan vinden. Laat dat dus gerust weten. :) 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Volgens mij is de chat actiever en het is fijn dat je hem ook kan minimaliseren. :) Enige wat ik jammer vindt is dat je niet ziet wie er actief is in de chat, maar eigenlijk is dat nu iedereen die de homepage bezoekt, dus geen ramp. :puh: 

Ik vind vooral leuk dat mensen die normaal de chat niet bezochten nu ook chatten, zo leer je die mensen ook beter kennen. :) 

Denk wel doordat meer mensen in de chat komen het goed in de gaten moet gehouden worden door moderators en admins. Vooral nu met eventuele spoilers van RDR2 bijvoorbeeld.

Bewerkt: door Nyltje

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Is de chat trouwens ook voor gasten te zien, of enkel voor leden?

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
27 minuten geleden, Guardian1980 zei:

Is de chat trouwens ook voor gasten te zien, of enkel voor leden?

Voor nu kunnen alleen leden de chat op de forumindex zien. :)

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Is het misschien geen optie om een Discord server aan te maken? Met een beetje kennis en kunde kan je daar ook een bot aan koppelen die de grootste administratieve last op zich kan nemen (authenticatie en autorisatie). Er is ook een app en een in-game overlay (alhoewel de meesten wel op console spelen). Ik denk dat we ons moeten realiseren dat forums in de traditionele zin een beetje uitgeblust zijn, want niet wil zeggen dat de community niet via andere kanalen kan communiceren.

Edit: en laat ik er nog aan toevoegen dat je in Discord onbeperkt terug kan scrollen en kan zoeken in eerdere berichten.

Bewerkt: door Big Boss

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Begin dit jaar hebben we de mogelijkheden met Discord voor op het forum bekeken. Toen kwamen we inderdaad al tot de conclusie dat het administratief een beetje ingewikkeld ligt. Als we Discord gaan gebruiken verplaatsen we natuurlijk ook de activiteit van het forum, die al laag is, naar een ander punt. Ik weet niet of dit wenselijk is voor een forum. Voor andere soorten community's begrijp ik dit en is Discord ideaal. 

Er staat voor binnenkort een forumupdate op de planning die o.a. weer wat nieuwe features brengt, en dan willen we ook het nieuws op GTAGames anders in beeld brengen. Wellicht kunnen we dan nog eens kijken voor een Discord integratie of een verbeterde chatfunctie. Want ik denk persoonlijk dat een zichtbare goede chatfunctie wel gewenst is nu ik de activiteit van de afgelopen dagen gezien heb in de huidige chat.  

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om te kunnen reageren

Een account aanmaken

Registreer je voor een eigen account. Het is snel en makkelijk!

Nu registreren

Inloggen

Heb je al een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  
Volgers 0

• Recent actief   0 leden

Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.