Jump to content
Cabyon

Werkten ontwikkelaars van R* zich dood aan RDR2? Rockstar zegt van niet


Gehannes deze week in de media. De baas van Rockstar, Dan Houser, zou hebben vermeld dat zijn werknemers 100-urige werkweken hadden gemaakt om het spel op tijd af te krijgen. Een Twitteraar zette het in het perspectief:

 

 

Niet lang daarna gonstte het op het Twitterweb van de geruchten en deelden medewerkers verhalen - aan beide kanten. Sommigen vonden het gelul, anderen konden het wel beamen. Maar wat is nou waar en wat niet? Dan Houser kreeg lucht van de commotie. In een statement, te vinden op de site van Polygon, schrijft hij:

 

Citaat

Nadat we zeven jaar aan het spel hebben gewerkt ... werken we altijd extra hard in de drie laatste weken om alles juist te krijgen. 

 

Hij vervolgt:

 

Citaat

We verwachtten van niemand dat ze honderd uur per week werken. Sommigen van ons zullen zo hard werken, dat is een keuze en wij zullen dit nooit forceren.

 

Op deze manier probeert Houser de put te dempen. Het originele interview met Houser vind je hier.

 

Wat vinden jullie van dit statement? Was het een factor die jullie in overweging namen bij jullie keuze voor het spel? Waarom wel of juist niet?

 

Bron: PolygonTwitterKotaku & gamesindustry.biz

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Dit gebeurt wel vaker, maar ik ga de woorden van het hoofd van een bedrijf hier niet voor waarheid aannemen. Er zijn meerdere werknemers in de deadline-wereld die bij dit soort overdruk overlijden, ik vrees dat R* ook op die limiet opereert, zeker wetende dat dit niet de eerste keer is dat ik hier iets van hoor (ik herinner toch nog klachten van werknemers enkele jaren terug).

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik geloof de woorden van de bazen ook niet. Medewerkers liegen niet zomaar en doen ze dat wel, lopen ze de kans om aangeklaagd te worden en of ontslagen te worden.

 

19 minuten geleden, Phoenyxar zei:

Dit gebeurt wel vaker, maar ik ga de woorden van het hoofd van een bedrijf hier niet voor waarheid aannemen. Er zijn meerdere werknemers in de deadline-wereld die bij dit soort overdruk overlijden, ik vrees dat R* ook op die limiet opereert, zeker wetende dat dit niet de eerste keer is dat ik hier iets van hoor (ik herinner toch nog klachten van werknemers enkele jaren terug).

Ik herinner me de klachten ook en dat was toen de medewerkers klaagden over RAGE, dat het erg moeilijk was en dergelijke. Maar ook met de werktijden.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Er zijn veel bedrijven waar medewerkers structureel overuren draaien in bepaalde periode's. Als werknemer kan je dit natuurlijk gewoon accepteren maar je moet je als bedrijf ook afvragen of het handig is. Ik weet van mezelf dat ik bij weken waar ik flink in de overuren zit ook minder scherp ben in de loop van de dag. Er zijn genoeg bedrijven die zitten te springen om personeel dus als ik Rockstar medewerker was zou ik eens kijken naar vacatures als het niet vol te houden is.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Tja, in Nederland moet je als werkgever ook ervoor behoeden dat medewerkers zulke lange werkdagen draaien (arbeidstijdenwet).

 

Uit het perspectief van de mens vind ik dat hele goede wetgeving en ik ben blij dat er in Nederland zo'n harde lijn staat. Op het gebied van short term efficiency krijg je natuurlijk wel veel meer voor elkaar als je mensen 60-100 uur per week kan laten werken.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...