GTAGames.nl
Log in om dit te volgen  
Volgers 0
Miek

GTA V vs GTA IV

GTA IV vs GTA V   10 leden hebben gestemd

1. 1. Story?

• GTA IV
      8
    • GTA V
      2
  2. 2. Gameplay?

• GTA V
      8
    • GTA IV
      2
  3. 3. Physics?

• GTA V
      6
    • GTA IV
      4
  4. 4. Personages?

• GTA V
      3
    • GTA IV
      7
  5. 5. Game?

• GTA V
      3
    • GTA IV
      7

Log in of registreer om te stemmen in deze peiling.

5 berichten in dit onderwerp

Ik kwam deze video een tijd terug tegen:

Het valt op dat de psysics redelijk dumbed down zijn tegenover GTA IV. Veel details zijn ook gewoon minder uitgewerkt in GTA IV, met name de ragdolls en bv het water en de bijhorende psysics (heli die boven het water vliegt)

Ik verkies de story van GTA IV, veel persoonlijker en meeslepender dan de IMO meer oppervlakkige personages van GTA V. De story van V voelt meer aan als dikke fun waar je in IV meer morele aspecten terugvindt die gevolgen hebben over de gehele storyline. De gameplay daarentegen is beter in GTA V, meer dingen om te doen, zoals in GTA SA, vliegtuigen, meer speciale voertuigen, grotere map (wel maar 1 stad opnieuw en teveel vulling met landschappen en open ruimtes)

Overal de hele lijn zou ik wel gewoon IV kiezen, zeker qua personages: Devin Weston en Lester tegenover Pegorino Packie... Niko was een veel intrigerende protagonist dan de try-hard protagonisten van V zoals de midlife crisis Michael of de wat te saaie Franklin. Trevor daarentegen was wel fun, maar misschien net iets over the top. IV voelde realistischer, meer levendig en ook de handling van de voertuigen vond ik beter, ook al waren sommige wat te loom om te besturen, maar ik persoonlijk verkies nu eenmaal realisme dan de arcade gameplay van GTA V. Het lijkt soms dat V de mainstream game is geworden van de GTA games, waar GTA IV met zijn duistere en ietwat realistische sfeer het wat over een andere boeg gooide.

Bewerkt: door Mstyle08Z

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
GTAGames.nl

Spijtig genoeg is de duistere en realistische toon ook net datgene waar veel fans niet van hielden. Voor mij is het by far the beste GTA die we ooit hebben gezien en een geniale zet om na alle erg cartoony III-era games het eigen concept eens van een andere kant te bekijken. Niko's verhaal en dat van zijn omgeving is op momenten pijnlijk realistisch en ik gok dat de meeste spelers dat niet willen hebben, maar eerder hopen op een "overkom alles"-verhaal.

V heeft dat in zekere mate ook, Michael's bestaan is een reflectie op het ideaal uit de voorgaande games, maar het is zeker niet zo deprimerend als dat van Niko. Oh en ik vind Trevor niet echt fun, maar eerder een karikatuur van een stereotype GTA-speler. Dat heeft zeker zijn charmes, maar als protagonist ben ik er niet echt warm voor gelopen.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
56 minuten geleden, Phoenyxar zei:

Oh en ik vind Trevor niet echt fun, maar eerder een karikatuur van een stereotype GTA-speler. Dat heeft zeker zijn charmes, maar als protagonist ben ik er niet echt warm voor gelopen.

Ik las ergens op Reddit (niet de meest betrouwbare bron, maar dit klonk geloofwaardig) dat Michael, Franklin en Trevor gebaseerd zijn op de GTA-spelers. Michael als de doorgewinterde GTA-speler die terugkeert van vorige GTA's, Franklin als gloednieuwe speler die zich voor de eerste keer met GTA bekendmaakte en Trevor als GTA-speler die graag alles vernielde. 

Ondanks dat ik beide gespeeld heb gaat mijn voorkeur toch naar GTAV. GTAIV vond ik eerlijk gezegd enkel in online leuk. (met alle modders) 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Het hele verhaal van GTA IV was een stuk meeslepender dan GTA V. Ik raakte geïnvesteerd in de personages en dat is iets wat ik bij GTA V totaal niet had. Ik vond de personages ook beter uitgewerkt met een achtergrond. Eigenlijk vond ik de hele wereld beter uitgewerkt in GTA IV. Het leefde en dat vind ik ontbreken in GTA V, alles is zo gewoontjes. Ik blijf het voorbeeld geven van de NPC's: Veel NPC's in GTA V staan maar een beetje stil met een telefoon in hun hand of iets te eten. Ze leven niet zoals ik dat wel in GTA IV heb gezien. 

Hoewel de gameplay van GTA V op veel punten beter aanvoelt wint ook GTA IV op dat gebied voor mij. Ik kan het niet echt goed uitleggen, het had gewoon iets. 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik vind het verhaal van GTA 4 meeslepender dan GTA V, gta 5 heel wel mooie afgewerkte wereld. Beide hebben hun voor en nadelen.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om te kunnen reageren

Een account aanmaken

Registreer je voor een eigen account. Het is snel en makkelijk!

Nu registreren

Inloggen

Heb je al een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  
Volgers 0

• Recent actief   0 leden

Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.