GTAGames.nl
PrioX

[Feedback] Clubs

5 berichten in dit onderwerp

Goedenavond, 

Alweer een feedbacktopics omdat de vorige topics veel hebben geholpen bij het doorvoeren van nieuwe plannen. :) 

Binnenkort staat er een kleine forumupdate op de planning die ons de mogelijkheid geeft om gebruik te maken van nieuwe opties. Een van deze opties zijn Clubs. Clubs zijn groepen die de leden zelf kunnen aanmaken of lid van kunnen worden. Wij vonden deze nieuwe plug-in interessant voor de Posses (RDO), Crews (GTAO), Clans en Gangs (zoals The Underground en De Wilde Ganzen). 

Clubs kunnen in vier types aangemaakt worden:

• Openbaar: Iedereen kan de club zien, de content en kan deelnemen zonder lid te worden.
  • Open: Iedereen kan de club zien, de content en kan lid worden zonder uitnodiging of acceptatie.
  • Gesloten: Iedereen kan de club opzoeken, maar de content is niet zichtbaar. Lid worden vereist goedkeuring van een leider of beheerder.
  • Privé: Deze club is niet in het openbaar te zien en lid worden vereist een uitnodiging van een leider of beheerder.

De leider van een club kan de club ook personaliseren met een logo, omslagfoto en beschrijving. Op de clubpagina is er ook ruimte voor een ledenlijst, forum, galerij, blog, kalender en zelfs downloaddatabase waar de leider en beheerders controle over hebben. 

Met clubs willen wij kleine community's binnen de GTAGames.nl community aanmoedigen, en bieden wij bestaande community's een plek om zich te vestigen en uit te drukken. Natuurlijk weten wij ook dat Discord, WhatsApp en andere communicatiemiddelen vandaag de dag erg populair zijn. Een optie bestaat om deze extra communicatiemiddelen te vermelden op een clubpagina.

Met dit topic wil ik jullie dus eigenlijk op de hoogte brengen over dit systeem. Dit topic is voor feedback bestemd. Dus als je iets over het systeem kwijt wilt dan is dit de plek. Ik moet er meteen bij vermelden dat we nog niks uitgebreid getest hebben en we dus ook nog geen concrete plannen hebben voor dit systeem. Het heeft voor nu alleen onze interesse gewekt en we zijn benieuwd wat jullie van zoiets vinden.

Voorbeeld van hoe een simpele clubpagina eruit ziet:

Spoiler

gtafclubsvb1.thumb.png.4e64995972dc8086cdc5ed0a4031659c.png

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
GTAGames.nl

Lijkt me een heel goed idee. De berichten van nieuwe leden spelers zoeken zijn vaak niet succesvol, maar ik denk dat dit een veel betere manier is. Ook kunnen deze crews groter worden door Facebook, waardoor het forum ook weer populairder wordt. Je maakt eigenlijk community's binnen een community. :puh: Het enige wat ik als tip zou willen meegeven is: maak het goed zichtbaar, in plaats van een subforum. Laat zien dat er groepen spelers op het forum zijn. Misschien ook een idee om bepaalde eisen te stellen aan een groepsleider? Bijvoorbeeld zoveel xp of zolang op het forum, zodat er straks niet 100 clubs zijn, maar max. 5.

Misschien ook een idee om iets met de Social Club van Gtaforum te doen? Ik weet niet wat, maar ik zit er al een tijdje bij, maar het boeit eigenlijk niet echt, naast dat ik een Gtaforum logo op een auto kan plakken ofzo. :puh: 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Bedankt voor je reactie, @Nyltje! :) 

De insteek is inderdaad om leden die al een community hebben een plek aan te bieden waar zij zich kunnen profileren. Er kunnen ook algemene clubs aangemaakt worden voor bijvoorbeeld ''GTA Heisters'' waardoor spelers makkelijker mensen kunnen bereiken. We hoeven de clubs dus niet te beperken tot crews of clans maar ook baseren op interesses. Nog wat voorbeelden: GTA Racers, Content Creators, Easter Egg Hunters, Red Dead Outlaws. Dit zijn dan voorbeelden die aansluiten op GTA/RDR. Maar als we willen kunnen we ook totaal andere onderwerpen nemen. 

26 minuten geleden, Nyltje zei:

Het enige wat ik als tip zou willen meegeven is: maak het goed zichtbaar, in plaats van een subforum. Laat zien dat er groepen spelers op het forum zijn.

Ja dat is een goed punt. Het is sowieso mogelijk om het een plek te geven in het menu, en er zijn ook opties om blokken aan te maken waarin je bijvoorbeeld recente activiteiten kunt zien of uitgelichte clubs. Op dat gebied zijn er nog wel wat opties om het goed zichtbaar te maken. Het subforum werkt overigens zo dat wanneer je erop klikt je automatisch doorverwezen wordt naar de desbetreffende club. 

Misschien ook een idee om bepaalde eisen te stellen aan een groepsleider? Bijvoorbeeld zoveel xp of zolang op het forum, zodat er straks niet 100 clubs zijn, maar max. 5.

Op dit moment hebben we de ''geverifieerde status'' waarmee actieve crews wat extra's krijgen. Hoewel dit altijd een tijdelijke oplossing is geweest heeft het uiteraard niet gebracht wat we gehoopt hadden. Het is ook niet aantrekkelijk en het vereist veel van de leden. Op een forum als deze actief worden is gewoon lastig vandaag de dag. Daarom was ik persoonlijk een voorstander om geen eisen op te leggen. Dus niet x weken lid zijn, of x aantal berichten. Nee, ben je lid van GTAGames dan ben je vrij om een club aan te maken of er lid van te worden. Het moet inderdaad niet te gek worden dat iemand 50 clubs per week aanmaakt zonder enige inhoud waardoor dit eigenlijk gewoon spam is. Deze mensen kunnen we altijd in de hand houden. 

Misschien ook een idee om iets met de Social Club van Gtaforum te doen? Ik weet niet wat, maar ik zit er al een tijdje bij, maar het boeit eigenlijk niet echt, naast dat ik een Gtaforum logo op een auto kan plakken ofzo.

Goeie... De Social Club crew is mede inactief geraakt nadat hier weinig interesse was voor GTA Online (ook vanuit de beheerders) en daarna is er geen echte moeite meer voor gedaan. Wellicht kunnen we hier ook een club voor aanmaken en er beheerders voor aanwijzen die het echt zien zitten om er een actieve crew van te maken. Ik weet dat er eigenlijk geen kandidaten zijn onder de huidige crewleden van het forum die daar interesse of tijd voor hebben. Dus misschien moeten we de beheerders van de Social Club crew ergens anders vandaan halen. 

-- 

Het is trouwens ook nog wel goed om te vermelden dat bestaande topics (zoals Gang Talks) verplaatst kunnen worden naar een clubpagina. Mocht dit systeem er ooit komen dan verliezen bestaande gangs/crews/clans hun hok niet. Alles kan verplaatst worden. :) 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

@PrioX

Toen ik algemene clubs las dacht ik dat is een goed idee, maar nu ik er nog eens over nadenk moet dat goed worden bijgehouden zodat je geen inactive leden hebt. Ik denk dat dat het belangrijkste is; om de clubs actief te houden en niet dat er een aantal "dode" leden inzitten. 

Eisen hoeft misschien ook niet perse, als er maar goede controle op is, dan mag iedereen het van mij aanmaken. 

Ik heb me niet verdiept in Social Club en ik weet ook niet echt wat je ermee kan, toch zou ik als eerste beginnen met het ordenen van actieve leden op Social Club (mensen die Rockstar Games spelen).

Ik vind het leuk om te horen dat er zoveel achter de schermen bezig is! Een nieuwe tijd voor het forum!

Bewerkt: door Nyltje

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
17 uur geleden, Nyltje zei:

Toen ik algemene clubs las dacht ik dat is een goed idee, maar nu ik er nog eens over nadenk moet dat goed worden bijgehouden zodat je geen inactive leden hebt. Ik denk dat dat het belangrijkste is; om de clubs actief te houden en niet dat er een aantal "dode" leden inzitten. 

Leiders en beheerders van clubs kunnen zelf bepaalde eisen opstellen voor hun leden. Dit is natuurlijk vooral bestemd voor bijvoorbeeld clans waarbij je goedkeuring moet krijgen voordat je de club in mag. De algemene clubs hoeven wat mij betreft niet alleen uit actieve leden te bestaan, al ligt daar natuurlijk wel de voorkeur. We kunnen natuurlijk eens in de zoveel tijd een schoonmaak houden zodat de inactieve leden uit een club gegooid worden. Maar van wat ik nu begrepen heb kunnen er een onbeperkt aantal leden lid zijn van een club. Dus noodzakelijk lijkt me dat niet. 

Ik heb me niet verdiept in Social Club en ik weet ook niet echt wat je ermee kan, toch zou ik als eerste beginnen met het ordenen van actieve leden op Social Club (mensen die Rockstar Games spelen).

Eigenlijk kan je er niet super veel mee. Je kunt inderdaad het crewlogo op je kleding en voertuigen plaatsen, en medespelers in de crew sneller joinen. Maar als de crew inactief is (zoals nu) heeft dat laatste weinig zin. Toen de Social Club crew net was aangemaakt werden er nog weleens meetings mee georganiseerd. Maar sinds die zijn stilgevallen (paar jaartjes geleden al) heeft de crew niet veel betekenis gehad. 

Eisen hoeft misschien ook niet perse, als er maar goede controle op is, dan mag iedereen het van mij aanmaken. 

Ik denk zelf dat het zelfs mogelijk is om eerst goedkeuring te moeten krijgen van een crewlid voordat de club officieel aangemaakt zal worden. Al lijkt me dit niet wenselijk om dezelfde reden dat ik persoonlijk liever niet al te veel eisen en regeltjes eromheen zie. Hoe ingewikkelder we zoiets maken, des te meer leden zal het afschrikken. In mijn ogen moet het simpel en toegankelijk blijven. 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om te kunnen reageren

Een account aanmaken

Registreer je voor een eigen account. Het is snel en makkelijk!

Nu registreren

Inloggen

Heb je al een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Recent actief   0 leden

Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.