GTAGames.nl
PrioX

[Feedback] Clubs

13 berichten in dit onderwerp

Goedenavond, 

 

Alweer een feedbacktopic omdat de vorige topics veel hebben geholpen bij het doorvoeren van nieuwe plannen. :) 

 

Binnenkort staat er een kleine forumupdate op de planning die ons de mogelijkheid geeft om gebruik te maken van nieuwe opties. Een van deze opties zijn Clubs. Clubs zijn groepen die de leden zelf kunnen aanmaken of lid van kunnen worden. Wij vonden deze nieuwe plug-in interessant voor de Posses (RDO), Crews (GTAO), Clans en Gangs (zoals The Underground en De Wilde Ganzen). 

 

Clubs kunnen in vier types aangemaakt worden:

  • Openbaar: Iedereen kan de club zien, de content en kan deelnemen zonder lid te worden.
  • Open: Iedereen kan de club zien, de content en kan lid worden zonder uitnodiging of acceptatie.
  • Gesloten: Iedereen kan de club opzoeken, maar de content is niet zichtbaar. Lid worden vereist goedkeuring van een leider of beheerder.
  • Privé: Deze club is niet in het openbaar te zien en lid worden vereist een uitnodiging van een leider of beheerder.

De leider van een club kan de club ook personaliseren met een logo, omslagfoto en beschrijving. Op de clubpagina is er ook ruimte voor een ledenlijst, forum, galerij, blog, kalender en zelfs downloaddatabase waar de leider en beheerders controle over hebben. 

 

Met clubs willen wij kleine community's binnen de GTAGames.nl community aanmoedigen, en bieden wij bestaande community's een plek om zich te vestigen en uit te drukken. Natuurlijk weten wij ook dat Discord, WhatsApp en andere communicatiemiddelen vandaag de dag erg populair zijn. Een optie bestaat om deze extra communicatiemiddelen te vermelden op een clubpagina.

 

Met dit topic wil ik jullie dus eigenlijk op de hoogte brengen over dit systeem. Dit topic is voor feedback bestemd. Dus als je iets over het systeem kwijt wilt dan is dit de plek. Ik moet er meteen bij vermelden dat we nog niks uitgebreid getest hebben en we dus ook nog geen concrete plannen hebben voor dit systeem. Het heeft voor nu alleen onze interesse gewekt en we zijn benieuwd wat jullie van zoiets vinden.

 

Voorbeeld van hoe een simpele clubpagina eruit ziet:

Spoiler

gtafclubsvb1.thumb.png.4e64995972dc8086cdc5ed0a4031659c.png

 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites
GTAGames.nl

Lijkt me een heel goed idee. De berichten van nieuwe leden spelers zoeken zijn vaak niet succesvol, maar ik denk dat dit een veel betere manier is. Ook kunnen deze crews groter worden door Facebook, waardoor het forum ook weer populairder wordt. Je maakt eigenlijk community's binnen een community. :puh: Het enige wat ik als tip zou willen meegeven is: maak het goed zichtbaar, in plaats van een subforum. Laat zien dat er groepen spelers op het forum zijn. Misschien ook een idee om bepaalde eisen te stellen aan een groepsleider? Bijvoorbeeld zoveel xp of zolang op het forum, zodat er straks niet 100 clubs zijn, maar max. 5.

 

Misschien ook een idee om iets met de Social Club van Gtaforum te doen? Ik weet niet wat, maar ik zit er al een tijdje bij, maar het boeit eigenlijk niet echt, naast dat ik een Gtaforum logo op een auto kan plakken ofzo. :puh: 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Bedankt voor je reactie, @Nyltje! :) 

 

De insteek is inderdaad om leden die al een community hebben een plek aan te bieden waar zij zich kunnen profileren. Er kunnen ook algemene clubs aangemaakt worden voor bijvoorbeeld ''GTA Heisters'' waardoor spelers makkelijker mensen kunnen bereiken. We hoeven de clubs dus niet te beperken tot crews of clans maar ook baseren op interesses. Nog wat voorbeelden: GTA Racers, Content Creators, Easter Egg Hunters, Red Dead Outlaws. Dit zijn dan voorbeelden die aansluiten op GTA/RDR. Maar als we willen kunnen we ook totaal andere onderwerpen nemen. 

 

26 minuten geleden, Nyltje zei:

Het enige wat ik als tip zou willen meegeven is: maak het goed zichtbaar, in plaats van een subforum. Laat zien dat er groepen spelers op het forum zijn.

Ja dat is een goed punt. Het is sowieso mogelijk om het een plek te geven in het menu, en er zijn ook opties om blokken aan te maken waarin je bijvoorbeeld recente activiteiten kunt zien of uitgelichte clubs. Op dat gebied zijn er nog wel wat opties om het goed zichtbaar te maken. Het subforum werkt overigens zo dat wanneer je erop klikt je automatisch doorverwezen wordt naar de desbetreffende club. 

 

26 minuten geleden, Nyltje zei:

Misschien ook een idee om bepaalde eisen te stellen aan een groepsleider? Bijvoorbeeld zoveel xp of zolang op het forum, zodat er straks niet 100 clubs zijn, maar max. 5.

Op dit moment hebben we de ''geverifieerde status'' waarmee actieve crews wat extra's krijgen. Hoewel dit altijd een tijdelijke oplossing is geweest heeft het uiteraard niet gebracht wat we gehoopt hadden. Het is ook niet aantrekkelijk en het vereist veel van de leden. Op een forum als deze actief worden is gewoon lastig vandaag de dag. Daarom was ik persoonlijk een voorstander om geen eisen op te leggen. Dus niet x weken lid zijn, of x aantal berichten. Nee, ben je lid van GTAGames dan ben je vrij om een club aan te maken of er lid van te worden. Het moet inderdaad niet te gek worden dat iemand 50 clubs per week aanmaakt zonder enige inhoud waardoor dit eigenlijk gewoon spam is. Deze mensen kunnen we altijd in de hand houden. 

 

26 minuten geleden, Nyltje zei:

Misschien ook een idee om iets met de Social Club van Gtaforum te doen? Ik weet niet wat, maar ik zit er al een tijdje bij, maar het boeit eigenlijk niet echt, naast dat ik een Gtaforum logo op een auto kan plakken ofzo.

Goeie... De Social Club crew is mede inactief geraakt nadat hier weinig interesse was voor GTA Online (ook vanuit de beheerders) en daarna is er geen echte moeite meer voor gedaan. Wellicht kunnen we hier ook een club voor aanmaken en er beheerders voor aanwijzen die het echt zien zitten om er een actieve crew van te maken. Ik weet dat er eigenlijk geen kandidaten zijn onder de huidige crewleden van het forum die daar interesse of tijd voor hebben. Dus misschien moeten we de beheerders van de Social Club crew ergens anders vandaan halen. 

 

-- 

 

Het is trouwens ook nog wel goed om te vermelden dat bestaande topics (zoals Gang Talks) verplaatst kunnen worden naar een clubpagina. Mocht dit systeem er ooit komen dan verliezen bestaande gangs/crews/clans hun hok niet. Alles kan verplaatst worden. :) 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

@PrioX

 

Toen ik algemene clubs las dacht ik dat is een goed idee, maar nu ik er nog eens over nadenk moet dat goed worden bijgehouden zodat je geen inactive leden hebt. Ik denk dat dat het belangrijkste is; om de clubs actief te houden en niet dat er een aantal "dode" leden inzitten. 

 

Eisen hoeft misschien ook niet perse, als er maar goede controle op is, dan mag iedereen het van mij aanmaken. 

 

Ik heb me niet verdiept in Social Club en ik weet ook niet echt wat je ermee kan, toch zou ik als eerste beginnen met het ordenen van actieve leden op Social Club (mensen die Rockstar Games spelen).

 

Ik vind het leuk om te horen dat er zoveel achter de schermen bezig is! Een nieuwe tijd voor het forum!

Bewerkt: door Nyltje

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites
17 uur geleden, Nyltje zei:

Toen ik algemene clubs las dacht ik dat is een goed idee, maar nu ik er nog eens over nadenk moet dat goed worden bijgehouden zodat je geen inactive leden hebt. Ik denk dat dat het belangrijkste is; om de clubs actief te houden en niet dat er een aantal "dode" leden inzitten. 

Leiders en beheerders van clubs kunnen zelf bepaalde eisen opstellen voor hun leden. Dit is natuurlijk vooral bestemd voor bijvoorbeeld clans waarbij je goedkeuring moet krijgen voordat je de club in mag. De algemene clubs hoeven wat mij betreft niet alleen uit actieve leden te bestaan, al ligt daar natuurlijk wel de voorkeur. We kunnen natuurlijk eens in de zoveel tijd een schoonmaak houden zodat de inactieve leden uit een club gegooid worden. Maar van wat ik nu begrepen heb kunnen er een onbeperkt aantal leden lid zijn van een club. Dus noodzakelijk lijkt me dat niet. 

 

17 uur geleden, Nyltje zei:

Ik heb me niet verdiept in Social Club en ik weet ook niet echt wat je ermee kan, toch zou ik als eerste beginnen met het ordenen van actieve leden op Social Club (mensen die Rockstar Games spelen).

Eigenlijk kan je er niet super veel mee. Je kunt inderdaad het crewlogo op je kleding en voertuigen plaatsen, en medespelers in de crew sneller joinen. Maar als de crew inactief is (zoals nu) heeft dat laatste weinig zin. Toen de Social Club crew net was aangemaakt werden er nog weleens meetings mee georganiseerd. Maar sinds die zijn stilgevallen (paar jaartjes geleden al) heeft de crew niet veel betekenis gehad. 

 

17 uur geleden, Nyltje zei:

Eisen hoeft misschien ook niet perse, als er maar goede controle op is, dan mag iedereen het van mij aanmaken. 

Ik denk zelf dat het zelfs mogelijk is om eerst goedkeuring te moeten krijgen van een crewlid voordat de club officieel aangemaakt zal worden. Al lijkt me dit niet wenselijk om dezelfde reden dat ik persoonlijk liever niet al te veel eisen en regeltjes eromheen zie. Hoe ingewikkelder we zoiets maken, des te meer leden zal het afschrikken. In mijn ogen moet het simpel en toegankelijk blijven. 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Wanneer kunnen we een (proef) versie testen? :3 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites
15 uur geleden, .Sharingan zei:

Wanneer kunnen we een (proef) versie testen? :3 

Goeie vraag. Ik weet dat het eerste beginnetje is gemaakt aan de update die clubs mogelijk maakt. We hebben het systeem zelf nog niet uitgebreid kunnen testen dus iets concreets ligt er nog niet. Maar ik hoop dat we zo snel mogelijk iets kunnen neerzetten. :D 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Mochten jullie wat guinea pigs nodig hebben geef maar een gil. :puh: 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Wat is nu precies het voordeel boven onze ouderwetse subforums met gastmoderators in combinatie met het oude g&c systeem?

 

Aangezien we al met zo weinig actieve leden zijn, is verdere segregatie toch juist niet wenselijk?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites
4 minuten geleden, Dutchy3010 zei:

Wat is nu precies het voordeel boven onze ouderwetse subforums met gastmoderators in combinatie met het oude g&c systeem?

Het voordeel van het Clubs-systeem is dat iedereen de mogelijkheid krijgt om hetzelfde te starten. Het oude G&C-systeem liet weliswaar ook iedereen een gang aanmaken. Maar buiten een automatisch talktopic kreeg je niks. Je moest moeite doen om meer te krijgen of verkozen worden als corporation, iets dat de laatste jaren eigenlijk al niet meer mogelijk was. Een te kort aan actieve en gemotiveerde leden heeft er ook voor gezorgd dat het G&C-systeem is komen stil te liggen. 

 

Met clubs kan iemand, met een druk op de knop, toegang krijgen tot een clubpagina, een eigen subforum, galerij, downloaddatabase, blog en kalender. Ideaal dus voor kleine community's. Plus het is geschikt voor een breder publiek (gangs, clans, etc).

 

11 minuten geleden, Dutchy3010 zei:

Aangezien we al met zo weinig actieve leden zijn, is verdere segregatie toch juist niet wenselijk?

Ik persoonlijk zie dit niet zo snel een probleem zijn, al snap ik wel waar je vandaan komt: iedereen kan zich straks in een hokje plaatsen en daar niet uitkomen. Dit kan inderdaad een risico zijn. Maar wellicht brengen de clubs nieuwe leden naar de website waardoor die zich ook buiten de clubs laten zien. Het kan dus goed of slecht uitpakken. Dat is iets waar we alleen achter kunnen komen door het te testen. Wat we wel in de hand kunnen houden is het aantal typen clubs (openbaar, open, gesloten, privé). Hoe meer clubs toegankelijk en zichtbaar zijn voor iedereen, des te minder besloten groepen creëren we. Dat is iets waar we denk ik mee moeten spelen. :) 

 

Een risico nemen is misschien ook goed. We spelen het al jaren veilig met hier en daar kleine veranderingen, en dat heeft ook niet veel opgeleverd. Clubs kunnen een succes worden of heel hard floppen. :puh: 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Zie het zo dat clubs een database wordt voor actieve Gta V spelers (wellicht ook RDR2). Zoek je iemand om mee te spelen? Dan kan je diegene een vriendschapsverzoek sturen en zich toevoegen bij de club. Ik denk wel dat er een goed duwtje in de rug moet komen en dat er dan dus als vooraf gemaakte groepen zijn waar ook al leden inzitten.

 

Ik denk dat het een betere manier gaat worden om samen dit spel te spelen i.p.v. een topic aanmaken in het meeting subforum. Mensen hoeven dan niet perse een topic aan te maken, maar kunnen zich dan gewoon bijvoegen bij de club die bij hen past. (wat zij doen in GTA)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites
Op 8-1-2019 om 21:50, PrioX zei:

Ik persoonlijk zie dit niet zo snel een probleem zijn, al snap ik wel waar je vandaan komt: iedereen kan zich straks in een hokje plaatsen en daar niet uitkomen. Dit kan inderdaad een risico zijn. Maar wellicht brengen de clubs nieuwe leden naar de website waardoor die zich ook buiten de clubs laten zien. Het kan dus goed of slecht uitpakken. Dat is iets waar we alleen achter kunnen komen door het te testen. Wat we wel in de hand kunnen houden is het aantal typen clubs (openbaar, open, gesloten, privé). Hoe meer clubs toegankelijk en zichtbaar zijn voor iedereen, des te minder besloten groepen creëren we. Dat is iets waar we denk ik mee moeten spelen. :) 

 

Een risico nemen is misschien ook goed. We spelen het al jaren veilig met hier en daar kleine veranderingen, en dat heeft ook niet veel opgeleverd. Clubs kunnen een succes worden of heel hard floppen. :puh: 

Waarom hebben we af en toe gekozen om subforums samen te voegen? Omdat 1 actief forum een betere uitstraling heeft dan 3 niet-actieve fora. Als het al gaat vliegen, zijn we nog maar met weinig mensen...en dus grote kans op een vergelijkbaar scenario als het tweede scenario hiervoor. Gevoelsmatig is dit proberen te rennen voordat we (weer) kunnen lopen. 

 

Naar mijn idee zijn de afgelopen jaren meer dan genoeg wijzigingen geweest. Er is nooit op safe gespeeld. Jammer genoeg weinig wijzigingen die echt goed uitpakte... en ik ben bang dat dit er weer één gaat worden. Denk goed na over implementatie. Het is aan de crew om anderen enthousiast te maken. Clubs actief houden is lastig en kost veel tijd. De crew moet dat doen; dat ga jij in je eentje niet kunnen doen. 

 

En ja, vroeger was dat de opdracht van de community, niet zozeer de crew. En dat zou het moeten zijn. Maar dat is al jaren anders.

 

On a side note: de feedback topics voelen een beetje als een niet-bindend (raadgevend) referendum, weinig zinvol. Elk kritiek punt, hoe goed ook bedoeld, wordt weerlegd en daarmee afgedaan. Heel hard nee roepen zonder goede argumentatie, helpt niet een omgeving van transparantie en overleg te creëren. Dan heb ik liever gewoon introduceren in plaats van eerst discussieren, aangezien jullie gedurende consultatie toch weinig open staan voor verandering. 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

 

3 uur geleden, Dutchy3010 zei:

Naar mijn idee zijn de afgelopen jaren meer dan genoeg wijzigingen geweest. Er is nooit op safe gespeeld. Jammer genoeg weinig wijzigingen die echt goed uitpakte... en ik ben bang dat dit er weer één gaat worden. Denk goed na over implementatie. Het is aan de crew om anderen enthousiast te maken. Clubs actief houden is lastig en kost veel tijd. De crew moet dat doen; dat ga jij in je eentje niet kunnen doen. 

Genoeg wijzigingen die maanden, soms wel jaren, duren voordat ze geïmplementeerd kunnen of willen worden (door uiteenlopende redenen, nee dit is geen sneer naar iemand). Je kunt het je vast nog herinneren dat wij twee, achter de schermen, met clubs kwamen aanzetten. Voor de transparantie: dat was mei 2017. Toen het hier nog wat actiever was zijn de eerste (uitgebreide) plannen gemaakt om het Gangs & Corps-systeem te vervangen voor iets nieuws en uitgebreider. Nu lopen we weer achter de feiten aan en moeten we ervoor zorgen dat de crew leden enthousiast maakt voor zoiets (begrijpelijk). 

 

Dit feedbacktopic is er ook om te kijken wat de response is. En met een handvol reacties van dezelfde personen zegt dat al veel. De leden die zich in de Gang-scene bevinden of een clan hebben, heb ik nog niet zien reageren. Toen ik dit topic opende heb ik met Thundercover afgesproken dat we eerst de reacties zouden bekijken voordat we van alles gingen uitvoeren. Ik kan melden dat achter de schermen clubs nog niet aangeraakt zijn met de bedoeling om het systeem te gaan gebruiken. 

 

3 uur geleden, Dutchy3010 zei:

On a side note: de feedback topics voelen een beetje als een niet-bindend (raadgevend) referendum, weinig zinvol. Elk kritiek punt, hoe goed ook bedoeld, wordt weerlegd en daarmee afgedaan. Heel hard nee roepen zonder goede argumentatie, helpt niet een omgeving van transparantie en overleg te creëren. Dan heb ik liever gewoon introduceren in plaats van eerst discussieren, aangezien jullie gedurende consultatie toch weinig open staan voor verandering. 

Ik reageer hierop omdat ik me toch wel (ik denk als enige) aangesproken voel. Als meer (crew)leden zich zouden mengen in dit soort discussies dan kan er een echte discussie ontstaan met zinvolle berichten. Maar door het ontbreken van een collectief en interesse vallen dit soort gesprekken al snel stil. Mijn mening is niet de mening van de community of crew. Dus als ik iets weerleg hoeft dat niet te betekenen dat het daarmee is afgedaan, het is simpel mijn persoonlijke mening en blik op de situatie. Dat men daarna niet meer reageert is weer een ander verhaal en dan worden mijn berichten niet juist opgevat. Ik plaats mezelf in de discussie zoals iedereen dat kan. Ik moedig reacties juist aan, want dan komen we veel verder. De andere feedbacktopics zijn ook prima verlopen vind ik. Maar misschien zit ik er te veel bovenop en komt het daardoor over alsof mijn berichten de wet zijn. Dat kan ik veranderen door afstand te nemen. 

 

3 uur geleden, Dutchy3010 zei:

Waarom hebben we af en toe gekozen om subforums samen te voegen? Omdat 1 actief forum een betere uitstraling heeft dan 3 niet-actieve fora. Als het al gaat vliegen, zijn we nog maar met weinig mensen...en dus grote kans op een vergelijkbaar scenario als het tweede scenario hiervoor. Gevoelsmatig is dit proberen te rennen voordat we (weer) kunnen lopen. 

En deze stap is ook meer dan logisch. Ik ben er ook een voorstander van om alles in te dunnen om het oog van activiteit te verbeteren. Maar clubs kunnen een promotiemiddel worden voor GTAGames.nl, iets dat we nu totaal niet hebben, en ik vrees ook nergens anders in gaan vinden (buiten het nieuws wat ook op de schop gaat). We zijn met te weinig actieve leden om nieuwe mensen te stimuleren zich hier aan te sluiten. En omdat we met zo weinig actieve leden zijn vallen pogingen tot activiteit ook telkens weer tegen. Dan zijn clubs misschien riskant omdat je daar veel mensen voor nodig hebt. Maar in mijn ogen zijn clubs een van de weinige interessante onderdelen waarmee we eventueel mensen kunnen aantrekken. Al vereist dat goede promotie en ondersteuning vanuit de crew.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om te kunnen reageren

Een account aanmaken

Registreer je voor een eigen account. Het is snel en makkelijk!


Nu registreren

Inloggen

Heb je al een account? Log hier in.


Nu inloggen

  • Recent actief   0 leden

    Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.