Jump to content

Lees tekens / ABN


FlexxNL

Recommended Posts

Hallo allemaal

 

Ik weet niet of het hier thuis hoort, ik denk het wel.

 

Zo als de meeste wel weten over mij op het forum is dat mijn ABN niet altijd even goed is, en het gebruik van lees tekens ook niet onder de knie heb. Ik probeer het wel zo als iedereen kan zien, maar nu komt het.

 

Is er iemand die mij hier mee kan helpen of heeft iets voor mij zo dat ik mijn ABN en lees tekens beter onder de knie kan krijgen.

 

 

 

Ik wil graag een artikel / nieuws bericht schrijven over iets voor het forum, mischien dat ik in de toekomst meer artikelen voor het forum ga schrijven dat ligt er aan hoe het verloopt.

 

Alvast bedankt 

 

Groeten Pino

Link to comment
Delen op andere websites

Artikels lezen (zowel op nieuwssites als hier), boeken lezen en af en toe een krant kopen lijken mij hiervoor de beste en ook de minst vervelende opties. Lezen, lezen en nog eens lezen. Als je veel leest zal je uiteindelijk vanzelf weten waar wat thuishoort. 

 

Moest je artikels willen leren schrijven wil ik je zeker en vast wel verder helpen door onder andere fouten te verbeteren/tips te geven op je (toekomstige) schrijfwerken. :) 

Link to comment
Delen op andere websites

7 uur geleden, Niked zei:

Artikels lezen (zowel op nieuwssites als hier), boeken lezen en af en toe een krant kopen lijken mij hiervoor de beste en ook de minst vervelende opties. Lezen, lezen en nog eens lezen. Als je veel leest zal je uiteindelijk vanzelf weten waar wat thuishoort.

Lezen vind ik opzich niet erg, ik lees regel matig het nieuws op me telefoon.

 

En ik heb ook wel boeken die ik kan lezen. :Y

 

7 uur geleden, Niked zei:

Moest je artikels willen leren schrijven wil ik je zeker en vast wel verder helpen door onder andere fouten te verbeteren/tips te geven op je (toekomstige) schrijfwerken. :) 

Dat zou wel fijn zijn, alvast bedankt. :)

 

Binnenkort maar eens beginnen met een artikel schrijven, alle hulp is welkom.

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad veel lezen en schrijven, dan komt het goed. Je kan misschien ook artikels lezen op een taal forum, dat zal er vast wel zijn.

 

Er zijn wel een paar regels die ik in de klas heb geleerd, die ik nu automatisch toepas. Nu weet ik de regels niet helemaal meer, maar ik kan er nog wel een paar herinneren:

- Tegenstelling of opsomming oid moet een komma. Dus: "Vind ik ook, maar..." "Dat klopt, dan heb ik..."

- Als je de zin tussen de komma weglaat moet het een normale zin zijn, de zin tussen de komma is een extraatje. Dus: "Hij heeft, terwijl hij aan het lopen was, een Piet begroet."

- Na een dubbele punt geen hoofdletter, wel bij een citaat. Dus: "Hij heeft: zeil, pepernoten en kaas."

- é = ee of om te onderdrukken, è = e.

- Je zin niet te lang maken.

- Niet vaak dezelfde woorden gebruiken

- Heb gespeel(?) L -> 't kofschip -> zit er niet in dus is het een D, gespeeld. Hoe ik die altijd onthoud is: " 't", daar moet een t en de rest niet.

 

Verder als je iets niet weet of ergens aan twijfelt, gewoon even opzoeken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...