Jump to content
PrioX

Leslie Benzies en Rockstar Games ruziën verder


 

gallery_123064_235_57287.jpg

Leslie Benzies

 

In januari 2016 konden wij jullie melden dat Lezlie Benzies, de toenmalige president van Rockstar North, het bedrijf na ruim zeventien jaar had verlaten. Benzies was toen al ruim een jaar met sabbatical na de succesvolle release van GTA V. Benzies stond aan de wieg van spellen als Grand Theft Auto, Max Payne 3, L.A. Noire en Red Dead Redemption. 

 

Maar wie later dacht aan een vriendelijk afscheid tussen Rockstar Games en Benzies kwam bedrogen uit. De voormalig president van Rockstar North eiste miljoenen van Rockstar Games en Take-Two Interactive. Volgens zijn contract had hij recht op een deel van de winst van de spellen waarbij hij betrokken was. Het deel van de opbrengsten heeft hij echter nooit gekregen. Sam en Dan Houser (de oprichters van Rockstar Games) werden er uiteindelijk van beschuldigd dat terwijl Leslie Benzies met sabbatical was ze hem eruit hebben geprobeerd te werken zodat zij het deel van de opbrengsten konden binnenhalen. 

 

Wie dacht dat het daar stopte heeft het mis. Take-Two Interactive heeft nu een klacht ingediend tegen het bedrijf van Leslie Benzies, Royal Circus Games. Volgens het moederbedrijf van Rockstar Games probeert Leslie Benzies werknemers van Rockstar North te strikken. Een paar werken al aan zijn spel 'Everywhere'. Ook zou het bedrijf van Leslie Benzies, dat in oktober is hernoemd in 'Build a Rocket Boy Games', consumenten doen geloven dat het bedrijf onderdeel is van Rockstar Games door soortgelijke logo's te gebruiken. Al zijn er geen harde bewijzen voor dat laatste. De advocaat van Benzies wist hier snel op te reageren en vraagt waar de beschuldigingen op gebaseerd zijn. Hij maakt daarnaast duidelijk dat de werknemers van Rockstar North vrij zijn om van werkgever te veranderen. 

 

Nog altijd geen happy end voor de twee partijen. To be continued... ?

 

Bron: The Scotsman

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Het wordt vooral veel popcorn eten :puh:

 

Ben wel benieuwd hoe deze soap eindigt. Ben bang dat Leslie Benzies er achter gaat komen dat een nieuwe game company draaien lastiger is dan hij denk.t Al zullen zijn ideeen vast mooi zijn.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

10 uur geleden, JohnnyBNL zei:

Ik ben best benieuwd wat voor soort game Everywhere gaat worden, dat het maar een succes mag worden :Y

Inderdaad wat ik het interessantste vind aan dit artikel. Wat gekibbel tussen bedrijven gebeurt wel vaker, maar dit boeit me wel.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Elk groot bedrijf probeert toch (goede) werknemers bij andere bedrijven weg te halen. Zeker in deze oververhitte arbeidsmarkt. Krijg zelf ook dagelijks recruiters op LinkedIn of ik bij concurrent wil werken (wel andere branche maar idee is zelfde). Dus zo bijzonder vind ik het niet.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het is ook niet zo bijzonder idd. Intel heeft ook goede medewerkers bij AMD weggesnoept bijvoorbeeld.

 

En misschien willen R* medewerkers zelfs graag voor Leslie gaan werken? Want R* (of de Housers broeders) zijn nogal klootzakken geworden en of Take2 is wel de hoofdklootzak.

Bewerkt: door SilverRST

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...