Jump to content
PrioX

Vijf vergeten GTA Online features - Welke herinner jij je nog?


GTA Online bestond afgelopen oktober vijf jaar. In die vijf jaar is er ontzettend veel veranderd en toegevoegd, met vorige maand nog de Arena War update. Om onze nostalgische herinneringen op te laten leven gaan we vijf vergeten GTA Online features op een rijtje zetten. Features die de begindagen van GTA Online uniek hebben gemaakt en welke we stiekem toch wel een beetje missen. Herinner jij ze nog? 

 

#1 | Armored Trucks

Los Santos, 2013. Je bent een beginnende crimineel die net is aangekomen in Los Santos. Je hebt voor de tiende keer een nieuw karakter aangemaakt, een lange cutscene bekeken, en uren in een lobbyscherm gezeten omdat de tutorial race niet wilt starten. Alles wat ik nu heb opgenoemd vat de eerste weken van GTA Online samen. Maar als je uiteindelijk door de tutorials heen kwam en de wereld van GTA Online opende moest je geld verdienen. Er waren genoeg mogelijkheden, waaronder de Armored Trucks: geldwagens die op willekeurige momenten in de wereld verschenen. Spelers konden de geldwagens overvallen door de achterkant open te schieten of op te blazen. Het resultaat was dat er wat geldzakjes op de grond vielen en de buit varieerde hierdoor tussen de $1000 en $3000. Met de release van de Freemode Events update zijn de Armored Trucks verdwenen. 

 

large.gtaonline_vergetenfeatures_armored

Bron

 

#2 | High Priority Vehicles 

Je kent het wel: je steelt een auto en ineens krijg je een twee sterren wanted level en de melding dat je goede vriend Simeon Yatarian de auto wilt hebben. Pfff, moet je de politie weer ontlopen. Simeon had ook voertuigen die van hoge prioriteit voor hem waren, oftewel de Hight Priority Vehicles. Deze voertuigen werden met een groen icoon aangegeven op de map en iedereen in de sessie kon het voertuigen gaan stelen. Steel het voertuig, geef het voertuig een nieuw likje verf en je was klaar om deze af te leveren in de haven. Het was vaak wel oppassen geblazen. Vaak genoeg stonden er spelers bij de garage van Simeon hun prooi op te wachten om het voertuig in jouw plaats naar binnen te rijden. Tja, je bent een crimineel of je bent het niet. Net als de Armored Trucks zijn de High Priority Vehicles verwijderd met de release van de Freemode Events update. 

 

 

 

#3 | Crate Drops

Je bent level 12, hebt een missie gedaan voor Ron Jakowski en daar waren ze dan: crate drops. Deze vallende kistjes werden gedropt door vliegtuigen. Wat erin zat was voor de beginnende speler vaak van veel waarde: veel wapens, munitie en geld. Maar zo nu en dan kwamen er ook Special Crate Drops uit de lucht vallen. In deze kisten zaten vaak exclusieve kledingstukken zoals de populaire bierhoeden en t-shirts. Tegenwoordig krijg je dit soort items door in te loggen. Maar terug in 2013-2014 moest je hier hard voor vechten. Vaak werd heel de sessie gemobiliseerd wanneer de melding van een inkomende Crate Drop in beeld kwam, en het gebied rondom de Crate Drop veranderde in een groot slagveld, vaak met de nodige jet griefers in de lucht. 

 

large.gtaonline_vergetenfeatures_cratedr

 

#4 | Mega Bounties

Red Dead Online is echt een plek voor premiejagers. Er zijn genoeg outlaws die zich niet kunnen gedragen en waar je je op kunt uitleven. Maar eind 2013 waren de bounties op GTA Online wel heel lucratief. Hackers hadden de servers overgenomen en deelden bounties van miljoenen uit. Normaal gesproken kan je maximaal $9000 op je hoofd krijgen. Maar dat was toen wel anders. Door simpel een speler te vermoorden kon je alles kopen wat het spel je toen te bieden had. Rockstar Games heeft dit eventjes laten uitspelen en enkele weken later al het geld en hackers verwijderd. Het was toen echter voor velen al te laat: auto's, kleding, wapens, het was allemaal al gekocht. En deze items zijn nooit afgepakt. 

 

large.gtaonline_vergetenfeatures_megabounties.jpg.b90d0c7b4ff3bb4d4f48aa359b05f158.jpg

Bron

 

#5 | Klassieke Passive Mode

Vandaag de dag kennen we allemaal de huidige vorm van Passive Mode: het is gratis, je bent gedeeltelijk onzichtbaar, niemand kan je vermoorden en andersom ook niet. Toch is Passive Mode anders in vergelijking met de begindagen van GTA Online. Eerst moest je telkens $100 neerleggen om Passive Mode te activeren en het werkte alleen wanneer je te voet was. Zodra je in een voertuig ging zitten schakelde Passive Mode automatisch uit. Oké, prima dan loop ik wel zolang ik toch veilig ben. Niet dus. Wanneer je in Passive Mode zat kon je gewoon doodgereden worden door automobilisten. En laten we eerlijk zijn: wie heeft er nooit een speler in Passive Mode omver en uiteindelijk doodgespoten met het waterkanon van een brandweerwagen? Of ben ik de enige die hier lol in had? :sigaar:

 

Heb jij nog vergeten features uit GTA Online die je zeker met ons wilt delen? Laat ze hieronder achter in de reacties! :) 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ik ken me deze tijd nog herinneren.

Toen de adder nog speciaal Was.

Van kijk ik heb veel geld.

En 1 miljoen ook "stoer was" 

Mja nu is alles duurder,kan meer verdienen(heist,warehouse,biker,airplane)

Maar heb al jaren plezier gehad.

In passive mode en met je auto spelers aanrijden😂

totdat de vliegende motoren,vliegende autos, o ja.... Nu ook saint-row/starwars guns.

 

 

Bewerkt: door indo1991

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het is duidelijk dat ik Online al lang niet meer gespeeld heb. Ik wist helemaal niet dat de eerste drie er niet meer inzitten. :7 Toen was Online nog leuk, dat je met het geld van die transportwagens of auto's voor Simeon al tevreden was. Nu betekent $2000 in Online niets meer.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Criminal Damage is helaas verwijderd sinds de Arena Wars dlc of de dlc voor dat. Echt jammer, vond het altijd zo leuk om te kijken hoeveel schade je kan aanrichten.

 

Vergeten features:

Insurgent Personal Vehicle was een leuke voertuig om je te beschermen tegen snipers als je achter uit ging rijden en vervolgens die sniper vol te pompen met lood.

Dukes O' Death kan je ook goed tegen snipers en rpg's beschermen, is ook veel sexier dan die lelijke drol genaamd Kuruma.

En overigens de Kuruma in Pacific Standard heist.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Op 10-1-2019 om 21:44, Platypus zei:

Het is duidelijk dat ik Online al lang niet meer gespeeld heb. Ik wist helemaal niet dat de eerste drie er niet meer inzitten. :7

+1 De begintijd van Online vond ik nog leuk, nu is het vooral een grote circustent, totaal niet mijn ding. De laatste update waar ik niet hoofdschuddend naar keek kan ik me niet meer herinneren.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik heb een mooie som (48miljoen!!!!!!) kunnen bij elkaar sparen zonder 1 kogel te hebben verschoten of aan dergelijke idiote debiele updates mee te doen :) ben ik fier op !

Simpel : sightseer, simeon wagens leveren, zulke kleine dingen. En ja het duurt langer, maar zoals in het echt ook: mensen die snel snel snel geld willen verdienen zullen ook snel snel snel geld kwijt zijn of hebben na een dergelijke som geen zin meer en zijn alles beu.

Helaas heeft Online wel vaak alles verpest.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Op 12-1-2019 om 19:15, GTA_FUNPLAYER zei:

Ik heb een mooie som (48miljoen!!!!!!) kunnen bij elkaar sparen zonder 1 kogel te hebben verschoten of aan dergelijke idiote debiele updates mee te doen :) ben ik fier op !

Simpel : sightseer, simeon wagens leveren, zulke kleine dingen. En ja het duurt langer, maar zoals in het echt ook: mensen die snel snel snel geld willen verdienen zullen ook snel snel snel geld kwijt zijn of hebben na een dergelijke som geen zin meer en zijn alles beu.

Helaas heeft Online wel vaak alles verpest.

No way! _O_ :-(

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

3 minuten geleden, coolguynl zei:

die auto's die je naar simeon moet brengen zitten nog wel in het spel hoor. die zijn niet verwijderd. 

De normale voertuigen zitten er nog in, de voertuigen die je per SMS ontvangt en voor iedereen verschillend zijn. Maar de 'High Priority Vehicles' die op de map verschijnen met een groen icoon zijn er al een hele tijd uit. 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...