Jump to content

Xbox one hele week aan laten staan


GTAKevin023

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik heb per ongeluk mijn xbox one een hele week aan laten staan. Dat ding maakt natuurlijk weinig geluid dus ik hoorde hem niet.

Normaal zet ik hem altijd uit na het spelen maar dat was ik nu vergeten. :bonk:

 

Gelukkig is dat ding niet in de fik gevlogen toen ik weg was van huis en ik kan gewoon doorspelen met het spel waar ik mee bezig was.

Maar denken jullie dat het schadelijk was of is? Of kan je die xbox makkelijk aan laten staan? 

Heb niet veel kennis van computers, daarom vraag ik dit. 

 

Gr Kevin

Link to comment
Delen op andere websites

Indien ie goed geventileerd(lees, niet oververhit) staat, kan er weinig mis hoor.

Servers staan ook 24/7 aan, en zolang ze gekoeld worden doen ze dat ook jaren.

 

Vanuit een technisch aspect gezien, is het voor de solderingen minder schadelijk om hem een week aan te laten staan dan hem 5 keer op een dag aan te zetten om per keer een uurtje te spelen. 

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Moet inderdaad kunnen als deze goed geventileerd staat.  In een kast laten staan is daarbij eigenlijk al te weinig ventilatie.

Een apparaat, mits goed gebouwd, kan probleemloos vele jaren aan staan.

 

De vraag is echter wel, waarom je dit wilt. Gezien gameconsoles zoals de PlayStation 4 en Xbox One best wel stroomvreters zijn. Dan kan je ze toch beter in standby zetten of dit automatisch laten doen als je console x uur geen input meer heeft gehad.

Link to comment
Delen op andere websites

Op 7-4-2019 om 11:09, Joriz zei:

De vraag is echter wel, waarom je dit wilt.

 

Op 24-2-2019 om 00:28, GTAKevin023 zei:

Ik heb per ongeluk mijn xbox one een hele week aan laten staan.

Ik denk niet dat iemand zoiets expres doet, behalve iemand die een game-marathon houdt oid.

Link to comment
Delen op andere websites

7 uur geleden, Guardian1980 zei:

 

Ik denk niet dat iemand zoiets expres doet, behalve iemand die een game-marathon houdt oid.

Goed punt. 

 

Al deed ik dat vroeger nog wel toen folding@home nog een ding was. Mijn PS3 stond toen weken aan, maar toen betaalde ik ook nog niet de grote mensen prijs voor stroom :P

 

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...