Jump to content
  • Sign Up
GTAGames.nl
PrioX

Wij hebben jullie feedback nodig!

Recommended Posts

NicolaB

Allereerst: goed initiatief om de (super)leden er ook zelf bij te betrekken en de feedback open te bespreken!

Zelf zie ik met het huidige actieve ledenbestand niet echt het nut van een onderscheid in Leden / Superleden. Een lid die zich veel inzet valt alleen daarom al in positieve zin op. Ik denk niet dat de ledenrang zelf tegenwoordig écht meer aanzien heeft.

PrioX

Bedankt voor je reactie, @NicolaB:) 

Ik heb het Gangs & Corporations-forum inmiddels opgeruimd. The City is weg, en de naam is gewijzigd naar simpelweg ''Gangs''. Het Gang Talk-forum is nu standaard het forum wanneer je ''Gangs'' opent. Ik zat zelf te twijfelen of het forum onder de Stamkroeg gezet moest worden. Ik heb dit nu niet gedaan omdat het forum dan wel minder opvallend is. Maar het kan de Stamkroeg natuurlijk wel wat meer inhoud/activiteit geven. Als jullie hier anders over denken of andere suggesties hebben over dit gedeelte hoor ik het graag. 

Ik heb inmiddels ook contact gezocht met de leiders van de crews die hier een subforum hebben (Danger_dog_guy_7 en Sandertju) over wat ze precies willen met de inhoud van hun subforum. Zodra ik daar duidelijkheid over heb gaan die ook op de schop. 

Het XP-systeem is inmiddels uitgeschakeld. Een algemene mededeling volgt zodra het Superleden-systeem ook verdwenen is. 

Nyltje
2 uur geleden, Thundercover zei:

XP-systeem:

destroy danger island GIF by Archer

Doe het dan wel in GTA style:

BVrm0vE.gif

Even een idee voor nieuwe leden: gasten kunnen reageren. Er staat dan gewoon gast bij de reactie. Zo hoeft iemand niet een heel account aan te maken en gaat de gedachte van "Laat maar zitten, al die accounts. Ik reageer niet." naar "Oh ff snel reageren.".  Later: "Dit is wel een tof forum, laat ik maar eens een account aanmaken."

Ik zie geen nadelen aan zoiets, wat vinden jullie?

Edited by Nyltje
Gif deed het niet

PrioX
22 uur geleden, Nyltje zei:

Even een idee voor nieuwe leden: gasten kunnen reageren. Er staat dan gewoon gast bij de reactie. Zo hoeft iemand niet een heel account aan te maken en gaat de gedachte van "Laat maar zitten, al die accounts. Ik reageer niet." naar "Oh ff snel reageren.".  Later: "Dit is wel een tof forum, laat ik maar eens een account aanmaken."

Ik zie geen nadelen aan zoiets, wat vinden jullie?

Dank voor je idee! :)  @Joriz en @Thundercover kunnen hier vast wel op reageren. Er waren namelijk al plannen voor gasten en het registratieproces.

Nyltje

Ik zit aan toegankelijkheid te denken en ik kom dus met een nieuw idee: tag #Gtaforum bij je gtaposts op social media en kom op een uitgeblinkte pagina op Gtaforum!

Ik weet niet precies hoe dit populair kan worden, maar de drempel om iets met Gtaforum te doen moet heel erg klein zijn. Na een tijdje kan iemand meer geïnteresseerd raken en zich aanmelden.

Maar mijn punt is dus vooral die drempel om iets te maken te hebben met Gtaforum. (Nu is dat een account aanmaken/website als gast in de gaten houden en social media bekijken)

PrioX
14 uur geleden, Nyltje zei:

Ik zit aan toegankelijkheid te denken en ik kom dus met een nieuw idee: tag #Gtaforum bij je gtaposts op social media en kom op een uitgeblinkte pagina op Gtaforum!

Ik weet niet precies hoe dit populair kan worden, maar de drempel om iets met Gtaforum te doen moet heel erg klein zijn. Na een tijdje kan iemand meer geïnteresseerd raken en zich aanmelden.

Maar mijn punt is dus vooral die drempel om iets te maken te hebben met Gtaforum. (Nu is dat een account aanmaken/website als gast in de gaten houden en social media bekijken)

Je doelt dus eigenlijk op meer interactie met de naam zelf? Zo'n hashtag kan natuurlijk gebruikt worden, maar dit is denk ik leuker en efficiënter voor tijdens een speciale (win)actie. Met het kleine bereik dat wij hebben op Twitter en Instagram (waar de hashtags voornamelijk gebruikt worden) zie ik het ook niet gebeuren dat het populair gaat worden, helaas. Maar ik vind het wel een leuk idee. :Y

Als we zoiets willen proberen kunnen we dat beter via Facebook doen. Iets in de trant van ''stuur je top 3 leukste GTA-liedjes in en deze worden verwerkt in een nieuwsbericht/compilatie''. Nu delen we alleen de content van GTAGames.nl leden, wat natuurlijk ook niet mis is, maar misschien wel minder interessant is voor een buitenstaander. Door hen te betrekken in de content is het misschien aantrekkelijker en kijken ze wellicht verder. Giswerk en experimenteren...

--- 

Over de crews & clans-fora: 

• Het Online: Crews subforum (onder GTA Online) is hernoemd in Online: Crews & Clans en dient nu als doorverwijzing.
  • Het bovengenoemde forum staat nu onder Games om beter aan te geven dat Crews en Clans niet beperkt zijn tot GTA Online. 
  • Subfora van The Criminal Legends en The Epic Army Mafia zijn verdwenen. De praat- en recruitmenttopics zijn verplaatst naar de standaard fora.
  • Met de bovenstaande wijzigingen is Games: Algemeen verplaatst naar het algemene Games-forum (hetzelfde principe wat er met het Gangs-forum en de Gangtalks gedaan is). 

Als hier meer suggesties over zijn dan hoor ik ze natuurlijk graag. :) 

Nyltje
1 uur geleden, PrioX zei:

Je doelt dus eigenlijk op meer interactie met de naam zelf?

Ja, meer naambekendheid eigenlijk. Op een gegeven moment gaan mensen het toch op Google intikken.

Zo'n hashtag kan natuurlijk gebruikt worden, maar dit is denk ik leuker en efficiënter voor tijdens een speciale (win)actie. Met het kleine bereik dat wij hebben op Twitter en Instagram (waar de hashtags voornamelijk gebruikt worden) zie ik het ook niet gebeuren dat het populair gaat worden, helaas. Maar ik vind het wel een leuk idee. :Y

Dat is misschien wel een beter idee, inderdaad.

Met het kleine bereik dat wij hebben op Twitter en Instagram (waar de hashtags voornamelijk gebruikt worden) zie ik het ook niet gebeuren dat het populair gaat worden, helaas. Maar ik vind het wel een leuk idee. :Y

Dat kan inderdaad de enige tegenslag zijn, ik weet niet hoeveel mensen jullie bereiken met social media. Maar hey, als 10 verschillende mensen iets opsturen. Zij vertellen misschien ook aan vrienden dat ze mee hebben gedaan. Zit je misschien op 15 mensen, nja zo helpt het toch. 

Maar ook met die winacties moet het gewoon heel toegankelijk zijn om een inzending te doen.

PrioX
15 uur geleden, Nyltje zei:

Dat kan inderdaad de enige tegenslag zijn, ik weet niet hoeveel mensen jullie bereiken met social media. Maar hey, als 10 verschillende mensen iets opsturen. Zij vertellen misschien ook aan vrienden dat ze mee hebben gedaan. Zit je misschien op 15 mensen, nja zo helpt het toch. 

Maar ook met die winacties moet het gewoon heel toegankelijk zijn om een inzending te doen.

Het exacte bereik op Twitter weet ik niet, maar aan de hand van betrokkenheidsacties schat ik laag. Maar alle beetjes helpen natuurlijk, daar heb je gelijk in. We hebben de sociale media kanalen voornamelijk gebruikt voor het nieuws. Misschien moeten we voor meer interactie gaan en ze geïnteresseerd maken in de community. 

Edit:

Er staan inmiddels wat berichtjes ingepland om te zien welke kant we op moeten om de aandacht te krijgen. Dit zal vooral trial and error worden. Goed om hier de komende periode aandacht aan te besteden. Dank voor je suggesties Nyltje. 

Dotz
Op 5-6-2019 om 19:51, PrioX zei:

WikiGTA is de laatste twee-drie jaar naar de achtergrond verdwenen, zeker door de inactiviteit van mensen als @Dotz en @Svenie die echt de dragers van de Wiki waren. Nu hebben we maar drie medewerkers over: Cabyon, Tommie59 en ik. Drie mensen met niet alle tijd van de wereld en ik ben de laatste twee jaar veel vaker op het forum bezig dan op de Wiki. Een groepsproject zie ik zitten, zoals ik al eerder bij je heb gemeld. Zeker als we dat in het openbaar doen en iedereen mee kan helpen. Maar hier moet wel animo voor zijn. Ben bang dat zoiets snel op twee-drie mensen aankomt die de touwen moeten trekken. GTA V en GTA Online krijgen dan mijn voorkeur als projectonderwerp. Deze GTA's zijn de laatste in de serie en beide hoofdpagina's bevatten info van vóór de release. 

Maar het achterlopen van de Wiki is gewoon het resultaat van te weinig medewerkers. 

Het is een groot compliment om in één adem genoemd te worden met @Svenie. Dat doet me deugd :) .

Alhoewel ik inderdaad al een flinke tijd inactief ben ben ik niet van mening dat het ''achterlopen'' van de Wiki ''gewoon'' louter het resultaat is van een gebrek aan medewerkers. Het is misschien niet netjes om de vuile was hier op te hangen, maar ik ben van mening dat er gedurende mijn Wiki-loopbaan enorm wanbeleid is gevoerd door de Wiki-crew. Ik vond het bijzonder spijtig en ondankbaar om te zien hoe hard ik aan de bel moest trekken om überhaupt een reactie van de crewleden te krijgen, laat staan dat beslissingen enigszins toegelicht worden.

Dit is overigens niet de reden van mijn vertrek geweest, maar heeft er wel aan bijgedragen dat ik op termijn in inactiviteit vervallen ben. 

Ik ben niet bekend wie op dit moment het administratorschap van de Wiki voor rekening nemen en ben ook niet bekend met het beleid dat op het moment gevoerd wordt.

PrioX
1 uur geleden, Dotz zei:

Alhoewel ik inderdaad al een flinke tijd inactief ben ben ik niet van mening dat het ''achterlopen'' van de Wiki ''gewoon'' louter het resultaat is van een gebrek aan medewerkers. Het is misschien niet netjes om de vuile was hier op te hangen, maar ik ben van mening dat er gedurende mijn Wiki-loopbaan enorm wanbeleid is gevoerd door de Wiki-crew. Ik vond het bijzonder spijtig en ondankbaar om te zien hoe hard ik aan de bel moest trekken om überhaupt een reactie van de crewleden te krijgen, laat staan dat beslissingen enigszins toegelicht worden.

WikiGTA was duidelijk niet zo'n hoge prioriteit meer. Dat is kwalijk voor de medewerkers die er ontzettend veel tijd in stopte. We kunnen het er denk ik allemaal over eens zijn dat het werk wel gewaardeerd werd. Dit is alleen nooit echt duidelijk gemaakt. In mijn optiek heeft dit te maken met een te kort aan gemotiveerde en gepassioneerde schrijvers, ook in de Wiki-crew. Een gevolg is bijvoorbeeld, zoals je deze zelf al noemt, weinig response van de crewleden. Opnieuw, een kwalijke zaak voor de medewerkers die ervoor willen gaan. We zijn langzaam in deze situatie gerold, het is niet op tijd aangepakt en de dragers zijn vertrokken, geheel terecht natuurlijk.

Nu we een paar jaartjes verder zijn, de dragers gestopt zijn en er in feite geen Wiki-crew meer bestaat, zijn er geen pogingen meer gedaan om het op te pakken. We hebben er simpelweg de mankracht niet meer voor. Je hebt echt gemotiveerde en gepassioneerde medewerkers nodig om zoiets te laten slagen. Er is op dit moment niemand die de touwen van WikiGTA in handen heeft. We kunnen dit als een van mijn taken beschouwen. Maar ik weet nu hoe moeilijk het is om geschikte medewerkers te vinden, het is echt een moeilijke klus. Qua tijdsindeling zit het er voor mij ook gewoon niet meer in om intensief mee te schrijven aan de Wiki. Dit vind ik echt jammer. Maar op zo'n moment moet ik keuzes maken en besteed ik het liever uit aan iemand die er wel 100% voor kan gaan (diegene hebben we dus niet). 

Als jij of iemand anders zich (nog) geroepen voelt dan steun ik dat 100%. Trek maar aan de bel en deel je visie. :) 

Ik zal een opzetje gaan maken voor een projecttopic in WikiGTA Feedback. Zal deze dan een dezer dagen online zetten.

Nyltje

Misschien nog een tip betreft de gasten van het forum. Kijk regelmatig als crew waar gasten kijken. Bekijken ze het nieuws, RDR2 of vooral Online meeting topics. Daardoor kan je er misschien achter komen wat de gemiddelde gast hier op het forum doet en kan je dat weer toepassen op social media.

Je moet er ook achter zien te komen waarom het gasten zijn en (nog) geen leden.

PrioX
10 uur geleden, Nyltje zei:

Misschien nog een tip betreft de gasten van het forum. Kijk regelmatig als crew waar gasten kijken. Bekijken ze het nieuws, RDR2 of vooral Online meeting topics. Daardoor kan je er misschien achter komen wat de gemiddelde gast hier op het forum doet en kan je dat weer toepassen op social media.

Je moet er ook achter zien te komen waarom het gasten zijn en (nog) geen leden.

Nieuwsonderwerpen doen het altijd goed onder de gasten. Deze komen voornamelijk van Facebook. Verder worden de technische hulp-onderwerpen ook altijd goed bekeken, voornamelijk die van GTA Online. Maar de meeste antwoorden over deze onderwerpen zijn al gegeven (ook elders), dus opnieuw vragen is voor een gast vaak niet nodig. 

Maar de bewegingen van gasten werden al in de gaten gehouden. We kunnen het wel beter gaan monitoren, ook aan de hand van harde cijfers, en hierop inspelen. Ik ga eens kijken wat ik kan opgraven wat betreft die cijfertjes. :) 

Voor de transparantie even een lijstje met dingen die nu gedaan zijn of worden:

• XP-systeem is afgeschaft, en de postcount keert terug. Nu het XP-systeem weg is zal de Superleden-rang een dezer dagen worden afgeschaft. Reacties van de Superleden heeft uitgewezen dat zij er geen problemen mee hebben. Algemene mededeling volgt wanneer de laatstgenoemde ook is uitgeschakeld.
  • Clans & Crews-fora zijn anders ingericht, vallen nu onder Games en de subfora van TCL en TEAM zijn opgeheven. 
  • Gangs & Corps-fora zijn anders ingericht, heten nu simpelweg ''Gangs'' en The City is opgeruimd. 
  • Een dezer dagen zal er een topic geopend worden m.b.t. WikiGTA, waarin ook gevraagd zal worden of er animo is voor een groepsproject (ook voor niet-medewerkers).
  • Er is contact gelegd met alle crewleden over hun positie. Zodra ik een duidelijk beeld heb wil ik wijzigingen doorvoeren m.b.t. de indeling en taken. Mijn doel is om een crew te hebben met gemotiveerde crewleden die alle taken willen en kunnen uitvoeren (globale moderatie/forum beheer, nieuws, sociale media, WikiGTA). Er zijn ook al leden benadert voor een plek in de crew.
  • We gaan (en zijn aan het) experimenteren met meer interactieve berichten en doorverwijzingen naar de website op sociale media waarmee we nieuwe leden willen werven. De eerste post is gisteren gepubliceerd en hoewel de betrokkenheidsacties op FB zelf tegenvielen (zoals verwacht) heeft het toch een bescheiden registratie opgeleverd met posts van het nieuwe lid. Vandaag heeft het (tot nu) een aantal stemmen in een peiling in GTA Serie opgeleverd. We gaan ook beter monitoren wat gasten bekijken zodat we hier op kunnen inspelen.
  • Achievements-systeem zal herbekeken worden of het technisch haalbaar is dit systeem aan de praat te krijgen. Dit stond al enkele weken op de to-do-list, evenals andere (kleine) technische verbeteringen zoals het registratieproces voor gasten, een bijgewerkte medewerkers en ereleden-pagina, een nieuwstip-knop voor leden om nieuwsberichten in te sturen, en meer. 
  • Intern is er niet meer gesproken over aankomende meetings maar het doel is om dit wel weer op te pakken. Ik heb recent met @Bierbuikje gesproken die me wat meer informatie gaf over MTA en hoe dit opgezet kan worden, en hij is misschien later wanneer hij tijd heeft beschikbaar om zelf een meeting op zijn rekening te nemen.

Dotz
17 uur geleden, PrioX zei:

WikiGTA was duidelijk niet zo'n hoge prioriteit meer. Dat is kwalijk voor de medewerkers die er ontzettend veel tijd in stopte. We kunnen het er denk ik allemaal over eens zijn dat het werk wel gewaardeerd werd. Dit is alleen nooit echt duidelijk gemaakt. In mijn optiek heeft dit te maken met een te kort aan gemotiveerde en gepassioneerde schrijvers, ook in de Wiki-crew. Een gevolg is bijvoorbeeld, zoals je deze zelf al noemt, weinig response van de crewleden. Opnieuw, een kwalijke zaak voor de medewerkers die ervoor willen gaan. We zijn langzaam in deze situatie gerold, het is niet op tijd aangepakt en de dragers zijn vertrokken, geheel terecht natuurlijk.

Dit is de eerste keer dat er in enige mate erkenning komt voor deze toestand, mijn dank.

Citaat

Nu we een paar jaartjes verder zijn, de dragers gestopt zijn en er in feite geen Wiki-crew meer bestaat, zijn er geen pogingen meer gedaan om het op te pakken. We hebben er simpelweg de mankracht niet meer voor. Je hebt echt gemotiveerde en gepassioneerde medewerkers nodig om zoiets te laten slagen. Er is op dit moment niemand die de touwen van WikiGTA in handen heeft. We kunnen dit als een van mijn taken beschouwen. Maar ik weet nu hoe moeilijk het is om geschikte medewerkers te vinden, het is echt een moeilijke klus. Qua tijdsindeling zit het er voor mij ook gewoon niet meer in om intensief mee te schrijven aan de Wiki. Dit vind ik echt jammer. Maar op zo'n moment moet ik keuzes maken en besteed ik het liever uit aan iemand die er wel 100% voor kan gaan (diegene hebben we dus niet). 

Begrijpelijk. Zonde, het was zo'n mooi project. Jij was in de laatste jaren een van de dragers.

Citaat

Als jij of iemand anders zich (nog) geroepen voelt dan steun ik dat 100%. Trek maar aan de bel en deel je visie. :) 

Mijn visie heb ik regelmatig gedeeld, waarop geen enkele reactie van de crew. Ik ben van mening dat het beleid van de wikicrew van destijds actief vooruitgang van de Wiki in de weg stond. Destijds verwachtte/hoopte ik dat wij samen het beleid van de Wiki wellicht voor onze rekening konden nemen. Wellicht dat Jowx' persoonlijke aversie jegens mij nog negatief over mijn persoon hing, of de vele +20% warns die hij mij mededeelde. Destijds kwam de enige dankbaarheid voor mijn werk vanuit twee vrijwel inactieve administrators, zijnde PatrickW en Svenie. De actieve crew reageerde nog niet, zelfs niet na herhaaldelijk aandringen.

Ik ben er zeker van dat ik in ieder geval langer actief was gebleven als ik enige medewerking vanuit de crew had gekregen. Ik had er graag meer energie ingestoken, zowel in het werven en begeleiden van nieuwe medewerkers. Om dat nu, na zo'n lange periode van inactiviteit waarbij de Wiki op een nog kwalijker punt is alsnog op te pakken/aangeboden te krijgen is mooi, maar voelt vooral ook erg ondankbaar. Begrijp goed dat deze gevoelens zich niet tegen jou als persoon richten, maar tegen de Wikicrew in het algemeen.

Mocht je nog geïnteresseerd zijn in mijn visie; die is vast nog op het WikiGTA-ledenfora te vinden. Waar ik ook geen toegang meer toe heb, wat mij ook tegenstaat. Het draagt allemaal niet bij aan een gevoel van welkom zijn.

Citaat

Ik zal een opzetje gaan maken voor een projecttopic in WikiGTA Feedback. Zal deze dan een dezer dagen online zetten.

Ik bezocht GTAforum omdat ik een download nodig had voor mijn schoonbroertje. Ik had geen intentie het forum door te lezen maar bekeek mijn notificaties. Mocht je mijn aandacht willen trekken dan kun je mijn naam altijd laten vallen, maar vestig je hoop niet op mij.

Edited by Dotz

Dutchy3010

@Dotz

Ik vind het jammer dat je met dit gevoel terug kijkt naar WikiGTA. In mijn hoofd heb ik je altijd in het rijtje overall “top-performers” van WikiGTA gezet. Mocht je dit gevoel ook door mij gehad hebben, dan mijn oprechte excuses. Dan heb ik blijkbaar niet uitgesproken of duidelijk gemaakt wat ik echt vond.

Enigszins ter verdediging (wat het overigens niet minder jammer maakt): veel van ons waren jong. Nu op werk begeleid ik jongere collega’s en betrap ik mezelf erop dat ik sneller (opbouwend) kritisch ben dan complimenteus, ondanks dat dat niet zegt dat ik iemand niet goed genoeg vindt. Vaak is mijn totaalbeeld van iemand anders dan hoe het overkomt op anderen (optelsom van feedback die zij krijgen). Dat heb ik de afgelopen jaren ook zelf ervaren (van “bovenaf”), dus ik doe mijn best op kantoor om hier balans in te vinden. Het schijnt voor veel mensen natuurlijk te zijn; neemt niet weg dat op deze manier mensen een vertekend beeld kunnen hebben. Te weinig erkenning.

Ik zou veel anders hebben gedaan als ik nu mijn crewperiode had, ook onderdeel van volwassen worden en echt leiden in plaats van gewoon de hoogste rang hebben. Dit is daar absoluut een voorbeeld van; mensen moeten erkenning krijgen die ze verdienen. Mocht je dit gevoel ook vanuit mij hebben gehad, dan nogmaals mijn excuses, want ik heb je inderdaad altijd in het rijtje van Svenie en nog een paar gezet.

Je waarschuwingen in het verleden hebben hier weinig invloed op gehad, buiten dat je daarom destijds geen admin op de Wiki werd. In tijden van waarschuwingen kan je dat best voorstellen denk ik.

Het probleem van beleid op WikiGTA (nu met “hindsight”) is dat er relatief weinig beleid was. Ik begrijp overigens niet helemaal waar jouw belemmering in zat om leden te zoeken, vinden en op te leiden? In mijn beleving was dat open voor elk Wiki lid. Maar hierboven hadden we al geconstateerd dat mijn beleving niet altijd overeen kwam met hoe het overkomt op anderen.

Wat betreft toegang tot het Wiki forum; lijkt mij dat dat geregeld kan worden @PrioX? Ik ben wel benieuwd naar welke visie Dotz precies bedoelt - en ook dat daar blijkbaar geen (of niet genoeg) aandacht voor was.