Jump to content
  • Sign Up
GTAGames.nl
PrioX

Wij hebben jullie feedback nodig!

Recommended Posts

PrioX
1 uur geleden, Dotz zei:

Mocht je mijn aandacht willen trekken dan kun je mijn naam altijd laten vallen, maar vestig je hoop niet op mij.

Ik begrijp je situatie Dotz, en ik respecteer deze. Ik vind het in ieder geval al goed dat je er eerlijk over bent, en jammer dat de gang van zaken je toch gekrenkt heeft. Dit is een goed leerpunt, al komt dat natuurlijk wel laat voor de toekomst van de Wiki. Hoewel ik toen ook maar een gewoon medewerker was vind ik het toch jammer dat ik je toen niet heb kunnen steunen in deze kwestie, ook mijn excuses daarvoor. Ik heb in ieder geval de laatste periode dat je actief was op WikiGTA leuk met je samengewerkt, ook met Svenie en anderen. Jammer dat het uiteindelijk beetje bij beetje gestopt is. 

24 minuten geleden, Dutchy3010 zei:

Wat betreft toegang tot het Wiki forum; lijkt mij dat dat geregeld kan worden @PrioX? Ik ben wel benieuwd naar welke visie Dotz precies bedoeld - en ook dat daar blijkbaar geen (of niet genoeg) aandacht voor was. 

Dit kan uiteraard geregeld worden. Maar van wat ik kan zien heeft Dotz nog altijd toegang tot dit forum. Wat betreft de rechten op WikiGTA moet ik @Joriz aankijken. 

Bassieboy35

Destijds was het overduidelijk te zien wat voor werk Dotz allemaal verrichte, waarvoor mijn complimenten. Ook als normaal crewlid heb ik daar nooit echt aandacht aan besteed, mijn excuus. Werken voor WikiGTA is leuk maar het probleem is dat het schrijven veel tijd vergt én dat vanaf het moment dat GTA V & (Online) kwam hier geen goede strategie was opgesteld die de content up-to-date hield. Natuurlijk moet hier wel bij gezegd worden dat het wel heel snel ging met de toestroom van alle mogelijke content voor de Wiki (naar aanleiding van GTA V). Er waren destijds al te weinig handen om dit in goede banen te leiden. Dat geeft natuurlijk geen vrij brief om het te negeren. Als je het vergelijkt met de grote concurrent GTA Wikia is dit als ik het mij niet vergis meer een open source platform waar iedereen aan content kan werken. Dan verlies je al gauw de strijd, de differentiatie is dat de taal anders is. Wil je WikiGTA gaan reviven, dan heb je een opzet nodig van alles wat nog gedaan moet worden en dat is gigantisch veel. Nou wil ik een poging uiteraard niet ontmoedigen, omdat WikiGTA ook weer traffic kan bieden naar GTAForum, maar realistisch gezien zijn er nu al weinig handen om te focussen op het forum. Laat staan voor beiden. 

@PrioX Thanks voor het samenvatten van de posts, dit scheelt een hoop leeswerk als je maar zelden in dit topic kijkt en verlaagt de drempel om te reageren. :) 

NicolaB

Ik moet zelf zeggen dat ik het gesloten karakter van Wikigta altijd wel jammer vond. Nu lopen alle wiki's tegenwoordig wel een beetje terug denk ik qua actievelingen; maar zo'n gesloten karakter nekt imo een encyclopedie die steeds groter wordt en steeds groter onderhouden moet worden.

(Tot zo ver mijn opinie over wikigta 😅)

PrioX
Op 16-6-2019 om 11:19, PrioX zei:

Een dezer dagen zal er een topic geopend worden m.b.t. WikiGTA, waarin ook gevraagd zal worden of er animo is voor een groepsproject (ook voor niet-medewerkers).

Het topic staat inmiddels online waarin we peilen of er animo is voor een groepsproject, wat het onderwerp moet zijn, en wie hieraan willen meewerken. Zoals ik in dat topic ook aangeef ga ik even navragen en kijken wat de mogelijkheden zijn betreffende het aannamebeleid van WikiGTA. Zodra ik daar meer over weet horen jullie het direct. :) 

Ook is er een topic geopend voor een MTA-meeting waarin je kunt aangeven of je wilt meedoen en wanneer het beste uitkomt. 

Als alles volgens planning loopt gaan we morgen het Superleden-systeem bekijken, de afschaffing dan wel te verstaan. 

NicolaB
On 6/18/2019 at 9:29 PM, PrioX said:

Als alles volgens planning loopt gaan we morgen het Superleden-systeem bekijken, de afschaffing dan wel te verstaan. 

Een paar jaar geleden was het nog een 1-april grap van de crew...

Edited by NicolaB

Thundercover
Op 16-6-2019 om 13:13, Dotz zei:

Mocht je nog geïnteresseerd zijn in mijn visie; die is vast nog op het WikiGTA-ledenfora te vinden. Waar ik ook geen toegang meer toe heb, wat mij ook tegenstaat. Het draagt allemaal niet bij aan een gevoel van welkom zijn.

Excuus, bij jou stonden de rechten nog wel goed, maar bij een tussenliggend forum is een verhuizing waarschijnlijk niet volledig goed gegaan. Als het goed is zou je het ledenforum nu weer moeten kunnen zien. Zo niet, stuur mij gerust een PB. :) 

PrioX
1 uur geleden, NicolaB zei:

Een paar jaar geleden was het nog een 1-april grap van de crew...

De 1 april grap voor 2020 staat al klaar: de terugkeer. 🤡 

Zowel het XP-systeem en de Superleden-rang zijn nu officieel afgeschaft. De terugkeer van Achievements was gewenst en dit wordt nu op technisch gebied uitgedokterd. 

Dotz

Mijn excuses voor mijn verlate reactie; ik ben afgelopen week geëmigreerd en druk geweest met ziekenhuisbezoeken. 

Op 16-6-2019 om 14:00, Dutchy3010 zei:

@Dotz

Ik vind het jammer dat je met dit gevoel terug kijkt naar WikiGTA. In mijn hoofd heb ik je altijd in het rijtje overall “top-performers” van WikiGTA gezet. Mocht je dit gevoel ook door mij gehad hebben, dan mijn oprechte excuses. Dan heb ik blijkbaar niet uitgesproken of duidelijk gemaakt wat ik echt vond.

Enigszins ter verdediging (wat het overigens niet minder jammer maakt): veel van ons waren jong. Nu op werk begeleid ik jongere collega’s en betrap ik mezelf erop dat ik sneller (opbouwend) kritisch ben dan complimenteus, ondanks dat dat niet zegt dat ik iemand niet goed genoeg vindt. Vaak is mijn totaalbeeld van iemand anders dan hoe het overkomt op anderen (optelsom van feedback die zij krijgen). Dat heb ik de afgelopen jaren ook zelf ervaren (van “bovenaf”), dus ik doe mijn best op kantoor om hier balans in te vinden. Het schijnt voor veel mensen natuurlijk te zijn; neemt niet weg dat op deze manier mensen een vertekend beeld kunnen hebben. Te weinig erkenning.

Ik zou veel anders hebben gedaan als ik nu mijn crewperiode had, ook onderdeel van volwassen worden en echt leiden in plaats van gewoon de hoogste rang hebben. Dit is daar absoluut een voorbeeld van; mensen moeten erkenning krijgen die ze verdienen. Mocht je dit gevoel ook vanuit mij hebben gehad, dan nogmaals mijn excuses, want ik heb je inderdaad altijd in het rijtje van Svenie en nog een paar gezet.

In één adem met @Svenie genoemd worden is een groot compliment, dankjewel!

Je waarschuwingen in het verleden hebben hier weinig invloed op gehad, buiten dat je daarom destijds geen admin op de Wiki werd. In tijden van waarschuwingen kan je dat best voorstellen denk ik.

In alle eerlijkheid begrijp ik niet wat je precies bedoelt met ''in tijden van waarschuwingen''.

Het is nooit mijn bedoeling an sich geweest om admin te worden op de wiki, al had ik daar zeker mijn ideeën over. Dat ik nu hoor dat ik dat niet ben geworden louter vanwege mijn waarschuwing krenkt mij echter alleen maar meer; dat lijkt mij ten eerste niet in lijn met het principe van een generaal pardon. Ten tweede ben ik daarbij klaarblijkelijk afgerekend op posts uit een lang verleden, die op geen enkele wijze relevant waren voor de Wiki. Ten derde; ik ben nog steeds stellig van mening dat enkele warns, voornamelijk die van @Jowx belachelijk waren. 20% warn voor het posten van een post in het Superchick topic dat geen superchick bevat? Nou, als daar de community mee gediend is dan zal het wel, ik kan er weinig voor opbrengen.

Ik ben mij er terdege bewust van dat openlijk warns bespreken niet toegestaan is, maar die +20% is het me wel waard om mijn punt te maken. Overigens heb ik sowieso het gevoel dat dit ''feedback topic'' uitdraait op een interne discussie.

Het probleem van beleid op WikiGTA (nu met “hindsight”) is dat er relatief weinig beleid was. Ik begrijp overigens niet helemaal waar jouw belemmering in zat om leden te zoeken, vinden en op te leiden? In mijn beleving was dat open voor elk Wiki lid. Maar hierboven hadden we al geconstateerd dat mijn beleving niet altijd overeen kwam met hoe het overkomt op anderen.

Dit was mijn voornaamste punt van kritiek. Wanneer ik mij hard maak voor een nieuwe medewerker en ik moet meermaals aan de bel trekken om ook maar een reactie te krijgen in de trend van ''we zijn ernaar aan het kijken'', maar een volgende reactie volledig uitblijft, draagt dat niet bij aan ledenwerving. Ook draagt dat niet bij aan een gevoel van waardering. Dat is dan ook de belemmering om meer leden aan te dragen, laat staan om met suggesties te komen. Ik ben met heel wat suggesties gekomen, had ideeën, maar had het gevoel dat ik tegen een muur aan het praten was. Dit is mijn grootste kritiekpunt op het beleid destijds; er was nauwelijks communicatie tussen de crew en de medewerkers.

Wat betreft toegang tot het Wiki forum; lijkt mij dat dat geregeld kan worden @PrioX? Ik ben wel benieuwd naar welke visie Dotz precies bedoelt - en ook dat daar blijkbaar geen (of niet genoeg) aandacht voor was. 

Ik hoefde niet per se toegang tot het wikiforum; met het feit dat ik geen toegang meer heb tot het forum wilde ik aantonen dat er niet echt een gevoel van welkom zijn is. 

Op 16-6-2019 om 14:11, PrioX zei:

Ik begrijp je situatie Dotz, en ik respecteer deze. Ik vind het in ieder geval al goed dat je er eerlijk over bent, en jammer dat de gang van zaken je toch gekrenkt heeft. Dit is een goed leerpunt, al komt dat natuurlijk wel laat voor de toekomst van de Wiki.

Eerlijk gezegd denk ik dat de Wiki al jaren op een doodlopend spoor zit.

Hoewel ik toen ook maar een gewoon medewerker was vind ik het toch jammer dat ik je toen niet heb kunnen steunen in deze kwestie, ook mijn excuses daarvoor. Ik heb in ieder geval de laatste periode dat je actief was op WikiGTA leuk met je samengewerkt, ook met Svenie en anderen. Jammer dat het uiteindelijk beetje bij beetje gestopt is. 

Ik heb heel fijn met je samengewerkt. Jouw focus lag vooral bij GTAV, mijn voorkeur en interesse ligt bij oudere GTA's. Desondanks hebben we elkaar vaak aan kunnen vullen. Ik las met veel plezier je nieuwe artikelen door. Zoals ik destijds als eens geopperd heb; zonde dat uitsluitend medewerkers zicht hebben op de chronologie van artikelen. 

Dit kan uiteraard geregeld worden. Maar van wat ik kan zien heeft Dotz nog altijd toegang tot dit forum. Wat betreft de rechten op WikiGTA moet ik @Joriz aankijken. 

''Ik hoefde niet per se toegang tot het wikiforum; met het feit dat ik geen toegang meer heb tot het forum wilde ik aantonen dat er niet echt een gevoel van welkom zijn is. ''

Op 16-6-2019 om 14:46, Bassieboy35 zei:

Destijds was het overduidelijk te zien wat voor werk Dotz allemaal verrichte, waarvoor mijn complimenten. Ook als normaal crewlid heb ik daar nooit echt aandacht aan besteed, mijn excuus. Werken voor WikiGTA is leuk maar het probleem is dat het schrijven veel tijd vergt én dat vanaf het moment dat GTA V & (Online) kwam hier geen goede strategie was opgesteld die de content up-to-date hield. Natuurlijk moet hier wel bij gezegd worden dat het wel heel snel ging met de toestroom van alle mogelijke content voor de Wiki (naar aanleiding van GTA V). Er waren destijds al te weinig handen om dit in goede banen te leiden.

Dat was zeer lastig, inderdaad. Dan moet ik ook zeggen dat ik een ongelofelijke desinteresse voor GTAV heb en destijds niet over een krachtige game PC beschikte. De screenshots die ik gemaakt heb voor de EE-pagina van GTAV zijn op mijn PS3 gemaakt met behulp van Snapshot :clown:.

Dat geeft natuurlijk geen vrij brief om het te negeren. Als je het vergelijkt met de grote concurrent GTA Wikia is dit als ik het mij niet vergis meer een open source platform waar iedereen aan content kan werken. Dan verlies je al gauw de strijd, de differentiatie is dat de taal anders is.

Wat kwantiteit betreft is dat dweilen met de kraan open; maar wat kwaliteit betreft kunnen wij die strijd winnen. Zeker wat achtergrondartikelen betreft, denk aan oto's, EE's en interiors. Natuurlijk moet ook de basis goed zijn, maar GTA Wikia heeft ook een hoop nutteloze artikelen imo.

Overigens zit Wikia tegenwoordig vol met irritante ads en is de mobiele website verschrikkelijk, daar troeft WikiGTA hen sowieso af.

Wil je WikiGTA gaan reviven, dan heb je een opzet nodig van alles wat nog gedaan moet worden

:engel: 

en dat is gigantisch veel. Nou wil ik een poging uiteraard niet ontmoedigen, omdat WikiGTA ook weer traffic kan bieden naar GTAForum, maar realistisch gezien zijn er nu al weinig handen om te focussen op het forum. Laat staan voor beiden. 

@PrioX Thanks voor het samenvatten van de posts, dit scheelt een hoop leeswerk als je maar zelden in dit topic kijkt en verlaagt de drempel om te reageren. :) 

Nouja, fora en Wiki's zijn enigszins ingehaald door platforms als Youtube en social media.

Op 18-6-2019 om 21:29, PrioX zei:

Het topic staat inmiddels online waarin we peilen of er animo is voor een groepsproject, wat het onderwerp moet zijn, en wie hieraan willen meewerken. Zoals ik in dat topic ook aangeef ga ik even navragen en kijken wat de mogelijkheden zijn betreffende het aannamebeleid van WikiGTA. Zodra ik daar meer over weet horen jullie het direct. :) 

Dat klinkt alsof het rechtstreeks uit mijn koker komt. Heel goed. Ik vermoed dat dit een idee van jou is, PrioX, want destijds mocht ik nog niemand (buiten de medewerkers) vragen om een screenshot. :t 

Zeer goed, weg ermee.

Op 19-6-2019 om 22:04, Thundercover zei:

Excuus, bij jou stonden de rechten nog wel goed, maar bij een tussenliggend forum is een verhuizing waarschijnlijk niet volledig goed gegaan. Als het goed is zou je het ledenforum nu weer moeten kunnen zien. Zo niet, stuur mij gerust een PB. :) 

Oh, nou, dankjewel.

PrioX
7 uur geleden, Dotz zei:

Dat klinkt alsof het rechtstreeks uit mijn koker komt. Heel goed. Ik vermoed dat dit een idee van jou is, PrioX, want destijds mocht ik nog niemand (buiten de medewerkers) vragen om een screenshot. :t 

Nee, het is een idee van @Dutchy3010:) 

Zoals ik in dat topic ook aangeef ga ik even navragen en kijken wat de mogelijkheden zijn betreffende het aannamebeleid van WikiGTA. Zodra ik daar meer over weet horen jullie het direct.

WikiGTA is op dit moment verouderd en vereist updates, niet alleen qua inhoud maar ook het achterliggende systeem. Wanneer dat in gang is gezet kunnen we kijken of een ''open wiki'' mogelijk is: geen speciale sollicitatieprocedure of eisen. Iedereen kan artikelen aanmaken en bewerken. Natuurlijk moet er wel enige controle zijn, anders kan iedereen zomaar van alles op WikiGTA plaatsen. Hier is de Wiki-crew dan voor. Verricht een persoon veel goede bijdragen dan kan hij of zij uitgenodigd worden voor de Wiki-crew en is controle niet meer nodig. Dat zijn nu de ideeën die zijn uitgewisseld betreffende het ''aannamebeleid'' van WikiGTA. 

Dotz
1 uur geleden, PrioX zei:

Nee, het is een idee van @Dutchy3010:) 

Oh.

1 uur geleden, PrioX zei:

WikiGTA is op dit moment verouderd en vereist updates, niet alleen qua inhoud maar ook het achterliggende systeem. Wanneer dat in gang is gezet kunnen we kijken of een ''open wiki'' mogelijk is: geen speciale sollicitatieprocedure of eisen. Iedereen kan artikelen aanmaken en bewerken. Natuurlijk moet er wel enige controle zijn, anders kan iedereen zomaar van alles op WikiGTA plaatsen. Hier is de Wiki-crew dan voor. Verricht een persoon veel goede bijdragen dan kan hij of zij uitgenodigd worden voor de Wiki-crew en is controle niet meer nodig. Dat zijn nu de ideeën die zijn uitgewisseld betreffende het ''aannamebeleid'' van WikiGTA. 

Ah, nou, het klinkt alsof er weer nagedacht wordt en enige activiteit vanuit de crew is. Dat is leuk om te horen. Veel succes ermee! :) Ik zal altijd wel af en toe in blijven loggen om te kijken hoe het de Wiki vergaat.

Davedavy

Ik heb een poging gedaan om een van mijn posts (ik schat) 4/5 jaar geleden terug te vinden, maar helaas zonder succes. Daarin sprak ik mijn voorspelling dat het forum langzaam zou sterven al uit, en ik begin aardig gelijk te krijgen. Ik kom zo nu en dan nog wel eens langs, maar dat is niets vergeleken met jaren terug.

Zo goed als alles is hierboven wel een beetje genoemd. Iedereen is ouder, heeft een drukker leven en de nieuwe jonge generatie is meer actief op YouTube/Reddit of wat dan ook. Een forum is (helaas) een beetje verleden tijd. Ik kan mij daarnaast herinneren dat ik meermaals kritiek heb geuit op onder andere de manier van modereren. Zie ook het voorbeeld van @Dotz hierboven waar hij 20% warn in een simpel topic als 'Superchicks' kreeg voor het niet plaatsen van een 'superchick'. Dergelijke mierenneukerige zaken hebben naar mijn mening zeker bijgedragen aan de inactiviteit. Regeltjes hebben we in het echte leven al genoeg, laat men dan ook een beetje ouwehoeren online ;)  Maar dat wilt verder natuurlijk niet zeggen dat het met een 'soepeler beleid' anders had gelopen. Misschien wat minder snel, maar ook dan was het doodgebloed. 

Mijn persoonlijke doodsteek was enkele jaren terug, toen het oude SL+ systeem werd afgeschaft. Ik was enkel nog actief in PHOGO II en niet daarbuiten. Toen ik daar dus toegang tot verloor, verloor ik ook de laatste reden om hier nog terug te keren. En ten slotte, laten we niet de kern van dit forum vergeten met hetgeen wat ons allen hier bracht: Grand Theft Auto. GTA is met zijn tijd meegegaan en is niet meer het GTA van vroeger. Zo gaan die dingen nu eenmaal. En bij die vernieuwing zijn online fora misschien niet meer de plek om mensen te ontmoeten met dezelfde interesse.

Ondanks mijn vele kritiek (vroeger althans) wil ik wel enigszins positief afsluiten: kudos dat de mods/admins van deze tijd toch de moeite willen steken in een dergelijk project. Begrijp mij niet verkeerd, ik ben nu misschien eenmaal een beetje een negatieve zeiksnor en ja ik denk dat het verloren energie is, mijn respect hebben jullie in ieder geval wel! :) 

PrioX
Op 24-6-2019 om 22:03, Davedavy zei:

Mijn persoonlijke doodsteek was enkele jaren terug, toen het oude SL+ systeem werd afgeschaft. Ik was enkel nog actief in PHOGO II en niet daarbuiten. Toen ik daar dus toegang tot verloor, verloor ik ook de laatste reden om hier nog terug te keren. En ten slotte, laten we niet de kern van dit forum vergeten met hetgeen wat ons allen hier bracht: Grand Theft Auto. GTA is met zijn tijd meegegaan en is niet meer het GTA van vroeger. Zo gaan die dingen nu eenmaal. En bij die vernieuwing zijn online fora misschien niet meer de plek om mensen te ontmoeten met dezelfde interesse.

De introductie van het XP-systeem had beter aangepakt kunnen worden, vandaar dat dit soort topics tegenwoordig vaker geopend worden. Ja, het is in sommige opzichten te laat. Maar de bedoelingen zijn goed. Het XP-systeem is geïntroduceerd zonder daarbij echt de Super- en Megaleden te betrekken (voor zover ik me herinner). Zij werden in feite pas ingelicht toen het systeem er al was. Ikzelf ben geen fan van activiteit in afgeschermde fora (waar dus niet alle leden toegang tot hebben). Het Superledenforum, en dan met name PHOGO, was een van de actiefste plekjes op het forum. Het is geen goed visitekaartje als de activiteit die er wel is, niet zichtbaar is voor iedereen. Dat was echter niet de reden dat het systeem destijds op de schop is gegaan. Maar het heeft inderdaad bijgedragen aan de inactiviteit van enkele Super- en Megaleden. Jij bent daar het bewijs van en dat steekt toch wel een beetje als beslissingen uit het verleden een negatieve impact hebben gehad, zeker op de kern van toen. Dat bewijst maar weer dat je bij zulke beslissingen je kern moet betrekken. 

In ander nieuws: ik ben opnieuw in Discord gesprongen om wat verder te kijken naar de mogelijkheden. Heb al het een en ander gevonden voor de integratie met het forum. Maar dit moet eerst bekeken worden door de technische staff of dit allemaal wel mogelijk is. Waren er nog ideeën over het gebruik van Discord als GTAGames? 

KillerZero86

Mag de postcount terug? Dat kleine tellertje rechtsbovenin iedere post welke laat zien de hoeveelste reactie het is.

Geen hele sterke argumenten voor, maar ik vond het altijd wel prettig.

PrioX
2 uur geleden, KillerZero86 zei:

Mag de postcount terug? Dat kleine tellertje rechtsbovenin iedere post welke laat zien de hoeveelste reactie het is.

@Thundercover