Jump to content
  • Sign Up
GTAGames.nl
PrioX

Wij hebben jullie feedback nodig!

Recommended Posts

Dutchy3010

Priox, je bent gewoon een linkse rakker :7 

Natuurlijk moeten we uitkijken met fake news, maar zo lang er een bronvermelding bij staat lijkt me dat niet zon groot probleem. We hebben altijd last gehad van fake news, geruchten, etc. Dat komt nu eenmaal doordat we graag meer weten dan dat Rockstar formeel wil laten zien. 

Natuurlijk niet als nieuwsbericht, maar op het forum zie ik geen kwaad in “ongeloofwaardig nieuws”, mits er een verwijzing bij staat zodat mensen de bron zelf kunnen beoordelen.

NicolaB
On 9/27/2019 at 7:22 PM, PrioX said:

Ik begrijp deze opmerking niet helemaal.

Okey, als je het al een beetje begrijpt; dan is het goed. :D

Wij als crew (en ook enkele ex-crewleden van jaren terug) hebben de regels al meerdere keren aan GTA-LCS-Maverick uitgelegd. Maar deze lijken niet begrepen of genegeerd te worden. Laat ik duidelijk zijn dat wij geen problemen hebben met de onderwerpen die hij post, maar wel met de manier waarop deze gepost worden. De topics zijn vaak alleen maar kopieer en plakwerk en lijken op reclameberichten, vaak ook zonder een duidelijk discussiepunt of eigen argumentatie. En daar zit het probleem. Volgens de regels is dit niet gewenst in Opinie. 

Ik ben helemaal niet in Opinie geïnteresseerd, dus het maakt mij verder echt niet uit wat voor onderwerpen daar besproken worden. Maar uitgemaakt worden voor een ''links bolwerk'' alleen omdat je iemand op de regels wijst die al tijden genegeerd worden vind ik niet eerlijk. Dan is mijn opvatting simpelweg dat GTA-LCS-Maverick hier niet aan het juiste adres is om zijn mening te verkondigen als hij de regels niet kan respecteren. Of misschien worden de regels als censuur gezien, maar dat is het niet. Als je de regels en de aanwijzingen volgt kun je al ver komen, zelfs op een dood forum. 

Ik kan je helemaal volgen hoor en ik snap dat het tot problemen leid.  Ik denk dat als je hem probeert te begrijpen en zijn waarheid bovenaan zet en daarna jouw kant laat zien, dat je zelf met jouw normen en waarden een gesprek / discussie de goede kant op stuurt.  Dan denk ik namelijk dat je verder komt dan zwart-op-wit regels volgen; namelijk dat de achterliggende intenties gevolgd worden.

Mrja, zoals ik al zei...  dat is echt een kunst... ook voor mij, lol >.<  Soms denk ik echt van 'wtf man'... mrja, ach... gelukkig maakt het op dit forum niet zo heel veel uit ^^  

NicolaB
On 9/28/2019 at 10:12 AM, Dutchy3010 said:

Natuurlijk moeten we uitkijken met fake news, maar zo lang er een bronvermelding bij staat lijkt me dat niet zon groot probleem. We hebben altijd last gehad van fake news, geruchten, etc. Dat komt nu eenmaal doordat we graag meer weten dan dat Rockstar formeel wil laten zien. 

Natuurlijk niet als nieuwsbericht, maar op het forum zie ik geen kwaad in “ongeloofwaardig nieuws”, mits er een verwijzing bij staat zodat mensen de bron zelf kunnen beoordelen.

Ja, precies. Dan kan je daarna nog discussieren natuurlijk of het gewoon laten liggen (zoals nu vaak gebeurt).

Ik bedoel, als iemand té extremistisch is dan distancieer ik me daar gewoon van en denk ik:

en skip ik naar een ander topic.

GTA-LCS-Maverick
Op 25-9-2019 om 23:02, PrioX zei:

Het deel met doorverwijzingen om te gaan doneren heb ik inderdaad verwijderd. Dit was weer letterlijk kopieer en plak werk, en het voegt verder ook niks toe. Het leek eerder een grote advertentie dan een discussieonderwerp. Je hebt het in Opinie geplaatst om te discussiëren lijkt mij, en niet om reclame te maken.  

Onjuist, je hebt dit topic maar één keer geplaatst en die staat online. Ik heb teruggekeken in je postgeschiedenis en er is niks terug te vinden met dezelfde inhoud. 

Je mag er van mij best wel wat van zeggen, en ik denk dat alle crewleden daar open voor staan. Maar in mijn optiek negeer je onze berichten en doe je net of je ze niet gelezen hebt, negeert de regels die je duidelijk worden gemaakt, en gaat dan verontwaardigd doen als jouw onderwerpen worden aangepast of verwijderd.

Je bedoelt je profielpagina. Dat klopt, die heb ik leeg getrokken nadat je postrechten waren ontnomen en je daar al je mededelingen op ging plaatsen omdat onderwerpen niet aangemaakt konden worden. Dat bedoel ik met het negeren van de regels. Je gaat door terwijl men je vraagt om ermee te stoppen, of in ieder geval je manier te veranderen. 

Onzin. Je hebt moeite jezelf aan de regels te houden en bent verontwaardigd wanneer je erop gewezen wordt. Als je de regels niet wil volgen en je daaruit concludeert dat wij een links bolwerk zijn, dan is dit forum misschien niet de geschikte plek voor jou om discussies te voeren.  

In mij blog stond alleen maar nieuws van DDS en Jensen enzo, en volgens mij moet dat ook gewoon kunnen, want van RTL en NOS mag ook gewoon.

Ik heb nooit echt nep nieuws gepost zoals jullie wel zeggen, want er zat ook gewoon videobewijs en foto,s  bij die zijn gemaakt, dus als jullie echt denken het is nep nieuws ? kom dan zelf ook gewoon met het nieuws en bewijs aan wat volgens jou wel waar is,

Ooja volgens de mods is het onzin maar dat nieuws over het linkse onderwijs is wel echt waar, want die stemmen echt bijna allemaal links, en daar word gewoon echt verteld dat Wilders en Tromp ook een soort Hitler zijn en van alles nog wat, en als jij vragen hebt over het klimaat beleid waar ze geen antwoord ophebben dan ben je gewoon een klimaat ontkenner en krijg je een lager cijfer, en Telegraaf word ook nog steeds gezien als verkeerde krant waar laatst nog instond dat een leerling de klas was uitgezet omdat die het beter vond als asielzoekers in hun eigen regio werden opgevangen, en gelukkig zijn er nu ook leerlingen die dat opnemen met hun telefoon waarop genoeg bewijs is te zien en te horen, en ik kom het zelf eerst ook niet geloven maar in de Jensen show kregen we dat allemaal te zien met leerlingen erbij.

Als het geen links bolwerk is hier waarom werden mij topics dan eerst gesloten met argumenten als onzin en nep nieuws terwijl ik later gewoon bericht kreeg dat je niet zomaar iets mocht plaatsen ??? want dat nieuws was dus wel gewoon waar he, en ik denk ook wel dat jullie er een lang moeilijk gesprek hebben over gehad, want jullie wisten zelf ergens ook wel dat het gewoon waar was, dus laten we hem dat Jensen topic maar geven dan houd die zich wel weer rustig, en dan zien anderen mensen ook wel dat we helemaal niet zo gevaarlijk links zijn.

Sir_Ballas

Vooral apart hoe jij naar een forum over games komt alleen maar om je met politiek en "hoe links wij wel niet zijn" bezig te houden :7 

Dutchy3010
Op 27-9-2019 om 19:22, PrioX zei:

Ik ben helemaal niet in Opinie geïnteresseerd, dus het maakt mij verder echt niet uit wat voor onderwerpen daar besproken worden. 

Wilde net een ander onderwerp in dit topic aansnijden (ik voel me niet eens aangesproken als iemand zegt dat ik “links” ben, dus hoeft wat mij betreft niet eens aandacht aan gegeven te worden), maar las toen deze quote en eigenlijk ligt dit in het verlengde van waarover ik wilde beginnen.

Waardoor heeft dit forum jaren overleefd? Naar mijn idee: community gevoel. Hoe werd dat community gevoel gecreëerd? Het leek de eerste jaren door GTA. Maar ik denk dat het meer was. Slimm en Levi met Graphics. Gunther en Flitskikker met computer talk. NandroDavids met sport. Silverwing als jongste bediende met NOTA. En zo kan ik nog wel even doorgaan. 

In tijden dat mensen GTA zat waren, of even uitgepraat, ging men naar ledenfora, G&C of -jawel- Lifestyle. Niet hetgeen ons als forum onderscheidde, maar wel hetgeen dat met tijd en wijle ervoor zorgde dat mensen betrokken bleven.

Ik vind het op zijn minst opzienbarend dat jij zegt niet in een onderdeel van lifestyle geïnteresseerd te zijn (vraag is of we überhaupt opinie nog moeten laten bestaan, maar dat is een ander onderwerp). Opinie en de andere lifestyle fora zijn “low hanging fruit”. Weinig effort, mogelijk veel bereik. Als er ergens veel te halen valt om een beetje community gevoel terug te krijgen, is het daar.

Ik zeg niet dat jij -Priox- overal in geïnteresseerd moet zijn, maar de crew als geheel moet overal wel een actieve afgezant voor hebben. 

Want -nu kom ik bij het onderwerp waarom ik eigenlijk hier terecht ben gekomen- 0 reacties op de meest laagdrempelige Posts als over het Nederlands elftal, waarbij ongelooflijke wedstrijden zijn gespeeld, en NL een goede uitgangspositie heeft om voor het eerst sinds 2014 weer eens op een eindtoernooi te komen, is wel echt teleurstellend. 

PrioX

Tja, want kan ik erop zeggen? Gelijk heb je dat de crew een algemene interesse moet hebben en dus in staat moet zijn overal iets te posten, zeker in een forum als Lifestyle. Maar opinie moet je liggen. In mijn geval is dat niet het geval, en je zal mij daar dus zelden in zien posten, daarmee zeg ik niet iets nieuws. De community (inclusief crew) is zo gekrompen en de interesses lopen tegenwoordig zo uit een dat je op veel onderwerpen maar weinig response krijgt (sluit een beetje aan op jouw voorbeeld over het voetballen). Het is vaak niet de moeite om ergens over te beginnen. Daarmee zeg ik niet dat men nergens meer over moet beginnen. Maar je moet je bewust zijn van de mogelijk tegenvallende response. Zo voel ik me bijvoorbeeld ook na het schrijven van +- 500 nieuwsberichten en daar de response op zie. 

Je/iedereen mag het weten dat ik al een tijdje aan het kijken ben voor nieuwe crewleden. Maar de community heeft nu gewoon erg weinig te bieden (no offence), en dat maakt het proces gewoon lastig. Je zoekt mensen die ergens een passie voor hebben, en die probeer je te strikken. Maar als je community zo klein is (geworden), wijs dan maar eens iemand aan die (bijvoorbeeld) voor jou forum x uit het slop haalt, en daar ook echt iets in ziet. Ik heb meerdere openbare oproepen geplaatst waarin ik mensen oproep die interesse hebben in een functie, mij een bericht te sturen. Ik heb ook mensen persoonlijk benaderd. Het komt misschien over als een slap excuus, maar dit is gewoon de waarheid. 

Ik voel me toch verantwoordelijk als nieuwe admin, en voel me dus ook aangesproken. Maar ik ben eerlijk als ik zeg dat dit niet mijn schuld is. Het probleem dat ik hierboven beschrijf is niet van gisteren en heeft zich door de jaren heen negatief ontwikkeld waardoor het nu zo moeilijk is. De mensen die destijds de community bijeen konden houden en echt gemotiveerd waren er iets van te maken (twee snelle voorbeelden: Svenie en Bassieboy) zijn inmiddels ook weggevallen. De huidige crew, hoeveel respect ik ook voor ze heb, is niet hetzelfde als toen. Er zitten geen mensen in die de kar willen trekken. Natuurlijk kunnen we dan kort door de bocht roepen dat ze dan maar weg moeten gaan. Maar dan komen we weer bij het punt uit de vorige alinea: wie dan wel?

Dutchy, jij weet het ook. Een kar trekken die niet vooruit te branden is vereist super veel tijd en energie. Om die kar vooruit te branden heb je mensen uit je community nodig die er voor 200% achter staan. Deze mensen hebben we nu niet (meer). Niet in de crew, en ook niet daarbuiten. Forum x actief maken klinkt dus eenvoudig, maar in de praktijk valt dit altijd tegen, te danken aan meerdere factoren zoals weinig response wat de motivatie weer opvreet. Dit hebben we ook al meerdere keren geprobeerd, ook jij en ik. En telkens gaat dat eventjes goed, tot we weer terugvallen in de stilte omdat er onvoldoende ondersteuning is. Zowel vanuit de crew als vanuit de leden. 

Hoe dan verder? Misschien accepteren dat het forum z'n beste tijd gehad heeft en andere wegen inslaan, zoals bijvoorbeeld Discord? ''Vechten''  op twee fronten met een kleine community (inclusief crew) is lastig. Want wie ga je de volledige aandacht geven: de plek die je naamsbekendheid heeft gegeven en wat in 16 jaar is opgebouwd, of een nieuwer populairder platform waarop je in feite niemand bent maar wat nu alleen maar kan groeien? 

Dutchy3010

Ik geef jou zeker niet de schuld, Priox. Het is op zoveel momenten “gewoon zo gelopen”. Wij zijn nu eenmaal een forum met (vaak jonge) vrijwilligers, zeker geen corporate met jaren aan ervaring en een geoliede machine. Ik zal de laatste zijn die de schuld op anderen afschuif; in mijn wens om het goed te doen heb ik in het verleden verschillende totaal verkeerde keuzes gemaakt. Het lijkt net het echte leven! En vaak nog moeilijker: emoties en daarmee samenhangende gevolgen zijn nog moeilijker te onderkennen op een forum (geen lichaamstaal, geen stemtoon), waardoor daar niet op gehandeld kan worden. Als ik terug kijk op de afgelopen 14 jaar, was ik op verschillende momenten verbijsterd over de reacties van sommige leden. Achteraf kan ik dat een stuk beter plaatsen.

Maar als er één ding is wat ik altijd heb geprobeerd, is zorgen dat er veel gepost werd. Soms ging dat makkelijk. Soms met hangen en wurgen. Soms op de -voor mij- minder interessante gebieden. Zodat activiteit bleef. Want dat is uiteindelijk waar het om gaat op een forum. Hetgeen dat mensen betrokken en geïnteresseerd houdt. Met mijn favoriete term: sneeuwbaleffect. Reactie op reactie. Er was alleen altijd 1 zekerheidje: veel reacties op belangrijke voetbalwedstrijden. Dat nu op 2 Posts van 2 belangrijke wedstrijden geen reactie komt, was voor mij enorm illustratief.

PrioX
2 minuten geleden, Dutchy3010 zei:

Ik geef jou zeker niet de schuld, Priox.

Zo vatte ik je opmerking ook niet op hoor :). Misschien dat ik het beter had moeten formuleren: ik vind het lastig om nu met een oplossing te komen (met weinig hulpmiddelen) voor een probleem dat zich jaren heeft kunnen ontwikkelen. Het probleem is boven ons uitgegroeid, en zonder collectief (zowel vanuit de crew als de kant van de leden) zie ik er niet snel verandering in komen, en waarschijnlijk is die verandering toch al te laat. We hebben de laatste jaren van alles geprobeerd, maar... 

8 minuten geleden, Dutchy3010 zei:

hebben wij in het verleden verschillende totaal verkeerde keuzes gemaakt.

Het sneeuwbaleffect, waar ik ook altijd een voorstander van ben geweest en waar ik ook volledig jouw beredenering bij snap, werkt niet wanneer je niemand hebt om zo'n effect mee in gang te zetten. De gesprekken/discussies vallen stil na 2 tot 5 berichtjes omdat het vaak een soort van ''onderonsje'' is tussen twee of met geluk drie leden.

Advancegta

Ik denk dat het gewoon een beetje is wat het is. 

Hoeft niet perse zo'n probleem te zijn, laat GTAForum maar een reliek zijn van hoe het internet begin jaren 2000 was. 

NicolaB

Ik vraag me soms wel eens dingen af, zoals: Hoe ziet Joriz de toekomst van het forum voor zich?

Aan de andere kant zit de oorzaak inderdaad (zoals Dutchy met andere woorden zegt) er in dat dit forum nooit geprofessionaliseerd is, of er nooit is in gezien dat dit geprofessionaliseerd moest worden voor het actief voortbestaan.

En goed, daar zat ook wel z'n charme in. Ook voor mij. Opiniestukken, feedback, schreeuwcannonades dat kon er wel in, maar serieus investeren in een forum? Nee joh, liever irl. Daar heb je er tenminste nog wat aan.

Al is en vooral was dit een mooie plaats om je gekste fantasiën eens los te laten (of ze nou een serieuze ondertoon hadden of niet). Professionaliseren was een term dat ik graag impliciet gebruikte (regels, investeren in relaties buiten het forum), maar zelf nooit echt hier hanteerde. Simpelweg omdat het me zelf niks bracht. Je zwaktepunten duidelijk aan het licht brengen en onprofessionele gezelligheid en terreur (🤡), dat kon hier juist wel mooi en daar maakte ik ook gretig gebruik van.

Maar goed, ik denk dus dat bij de meesten van ons de prioriteit op enig moment toch wel op het 'echte leven' begon te liggen en niemand echt zin had om dit forum écht te professionaliseren. Met Joriz als opperbaas, starter, überadmin etc. natuurlijk bovenaan.

GTA-LCS-Maverick

Waarom niet gewoon toegeven dat er niet meer zoveel GTA games gemaakt worden als vroeger, en je wat meer gaan richten op GTA klonen ??? want de nieuwe Watch Dogs 3 is voor mij gewoon een GTA Londen die we nooit meer gaan krijgen. 

Misschien ook een goed idee om te gaan verjongen met mensen die niet alleen maar politiek correct zijn, en alleen maar een topic sluiten met als argument dat het nep nieuws is en daarna een waarschuwing geven met als argument dat je niet zomaar iets mag posten, want kom dan ook gewoon met het tegen bewijs of het echte verhaal als je die hebt.

Wat je ook kan doen is iedereen een nieuwe kans geven en een Permanente ban veranderen naar 1 jaar ban ofzo, want volgens jullie is iedereen een mens en heeft die altijd recht op een tweede of derde kans, dus dat kunnen jullie mooi waarmaken nu.

Ooja je hebt niks te verliezen, maar deze 3 voorstellen zijn wel gedaan door iemand die PVV of FVD stemt dus kan het nooit een goed idee zijn.

Edited by GTA-LCS-Maverick

PrioX
10 uur geleden, GTA-LCS-Maverick zei:

Waarom niet gewoon toegeven dat er niet meer zoveel GTA games gemaakt worden als vroeger, en je wat meer gaan richten op GTA klonen ??? want de nieuwe Watch Dogs 3 is voor mij gewoon een GTA Londen die we nooit meer gaan krijgen. 

Met het eerste heb je natuurlijk gelijk. Waar ongeveer 10-15 jaar geleden nog jaarlijks een GTA uitkwam is dat na GTA IV gestopt en moeten we nu al snel 6-7 jaar wachten. De aanpak die Rockstar nu heeft aangenomen met GTA Online helpt ons ook niet. Ik heb dit ooit al eens breed verwoord... GTA Online is hier binnen de kern van toen (2012-14) nooit echt populair geweest waardoor nieuwe aanwas elders hun passie is gaan delen. We hebben hier GTA Online niet met beide handen aangepakt en daarmee hebben we ons in de voet geschoten. 

Ons focussen op andere open-wereld spellen is dan een optie. Maar onze naam en bekendheid zit vast aan de GTA-serie. Ook daarvoor heb je weer een kern nodig die oprecht geïnteresseerd is in andere spellen. Ik heb persoonlijk nooit het idee gehad dat we hier leden hadden die zodanig geïnteresseerd waren in andere spellen dat er voor meer ruimte gevraagd is. Maar ik kan dit natuurlijk ook mis hebben, want ik geloof niet dat dit in het verleden ooit onderzocht is. 

11 uur geleden, GTA-LCS-Maverick zei:

Wat je ook kan doen is iedereen een nieuwe kans geven en een Permanente ban veranderen naar 1 jaar ban ofzo, want volgens jullie is iedereen een mens en heeft die altijd recht op een tweede of derde kans, dus dat kunnen jullie mooi waarmaken nu.

Dit is iets wat we sinds vorig jaar al hebben. Iemand die minstens 6 maanden geleden een ban heeft gekregen kan een unban aanvragen bij ons. De reden waarom we niet iedereen direct unbannen is omdat we wel in de hand willen houden wie terugkomt. 

GTA-LCS-Maverick

Ok alleen jammer dat je weer niet op al mij vragen een antwoord geeft, want blijkbaar hebben jullie zelf dus een fout gemaakt door eerst te gaan zeggen het is onzin en nep nieuws, en daarna volgens bericht te zeggen dat je niet zomaar nieuws mag plaatsen, want jullie doen dat best wel vaak als het nieuws je niet goed uitkomt of je het gewoon niet wilt zien, dus ja geef het dan ook gewoon toe want je maakt je zelf alleen maar belachelijk zo.

Ik kan trouwens geen melding terug vinden over waarom mij blog is verwijderd, dus ik zou het graag terug willen hebben met de zekerheid dat ik elk nieuws erin mag zetten dat ik wil, want het is gewoon mij blog waar toch al geen hond op kijkt, dus geef ons dan ook gewoon die vrijheid want een blog is al iets heel anders dan een forum, want daar kan toch geen discussie over zijn ??? 

PrioX
9 minuten geleden, GTA-LCS-Maverick zei:

Ok alleen jammer dat je weer niet op al mij vragen een antwoord geeft, want blijkbaar hebben jullie zelf dus een fout gemaakt door eerst te gaan zeggen het is onzin en nep nieuws, en daarna volgens bericht te zeggen dat je niet zomaar nieuws mag plaatsen, want jullie doen dat best wel vaak als het nieuws je niet goed uitkomt of je het gewoon niet wilt zien, dus ja geef het dan ook gewoon toe want je maakt je zelf alleen maar belachelijk zo.

We kunnen wel in cirkeltjes blijven lopen... Maar wij hebben duidelijk gemaakt hoe de situatie nu in elkaar zit. Wat er een hele periode (waaronder jaren) geleden heeft afgespeeld doet er in deze kwestie niet veel meer toe. Ik vind dit topic ook niet de geschikte plek om dit te blijven aankaarten. 

12 minuten geleden, GTA-LCS-Maverick zei:

Ik kan trouwens geen melding terug vinden over waarom mij blog is verwijderd, dus ik zou het graag terug willen hebben met de zekerheid dat ik elk nieuws erin mag zetten dat ik wil, want het is gewoon mij blog waar toch al geen hond op kijkt, dus geef ons dan ook gewoon die vrijheid want een blog is al iets heel anders dan een forum, want daar kan toch geen discussie over zijn ??? 

Een postverbod en meerdere privéberichten zijn geen meldingen genoeg? Daarnaast was het niet een blog waarop je de teksten plaatste, maar op je profiel nadat je een postverbod had gekregen. Daarom zijn deze teksten weer verwijderd. Dat het aantal actieve leden laag ligt hoeft nog niet te betekenen dat iedereen zomaar van alles kan posten op z'n eigen manier en dat de regels (die al jaren bekend zijn) genegeerd mogen worden. 

Je feedback is welkom, zeker over het forum ;) . Maar deze kwestie is voor ons afgedaan. Als het goed is weet je wat wel en niet mag, en op welke manier het aanmaken van een topic is toegestaan (in Opinie).