Jump to content

Beste keus voor upgrade video editing PC 4K (advies gewenst!)


Faex

Recommended Posts

Hoi!

 

Momenteel zijn dit de specs van desbetreffende pc:

 

  • GA-H110M-S2H
  • i5-7400 boxed @3GHZ
  • GTX 1050 4GB
  • 8 GB RAM @ 2800 MHz
  • 1tb hdd 7200 rpm 64 mb cache

 

Hierop wordt video editing gedaan en sinds kort in 4K. Als dit gedaan wordt met 4K 60 FPS (uit een GoPro) dan stottert het wat in Premiere Pro (zelfs in 1/8 view)

Nu dacht ik aan de volgende upgrades:

 

  1. Optie 1 - verhogen naar 32 GB RAM @ 2.6 Mhz of 2.4 Mhz. Dit is wel het maximale wat het moederbord aan kan (Is dat erg voor het MB? Is het niet beter om een MB te hebben die 64 GB aan kan en dan dus met 32 GB in het ''midden'' te zitten?)
     
  2. Optie 2 - Direct verhogen naar een i7-9700K @3.6GHZ + CM Cooler 212 EVO   + MSI Z390 MB erbij en 32 GB Kingston HyperX DDR4 @3MHz.  

 

Ik snap dat optie 2 duidelijk beter is. Maar ook aanzienlijk meer geld. Ik zou dus graag willen weten hoe zo'n resultaat wordt behaald met alleen optie 1. En hoeveel meer met optie 2 bijvoorbeeld.

 

Alvast bedankt!

Fabian

Bewerkt: door Faex
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou sowieso al upgraden naar 16 of 32 GB RAM. Alle sloten vol steken kan voor zover ik weet absoluut geen kwaad. Misschien ook investeren in een SSD aangezien de HDD de traagste component in een PC is. Dit moederbord heeft helaas geen M.2 NVMe interface, maar zelfs een gewone SATA SSD zou al een enorme snelheidsboost moeten geven.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt! Dan ga ik hem eerst even vol steken met 16 or 32 GB RAM. Videokaart is dus wel goed genoeg ervoor? (GTX 1050 Ti)

 

Ja de SSD zou inderdaad al helpen! Goeie. Daarop dus dan Première Pro draaien. 

Bewerkt: door Faex
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Cpu en ram blijven bij editing toch het belangrijkste. (hoger dan een GTX1050ti is een veel kleiner verschil) Ook verschilt het wat voor edit programma je gebruikt. Davinci maakt meer gebruik van alle componenten, terwijl Premiere vooral voor de cpu en ram gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...