Jump to content
  • Sign Up
GTAGames.nl
PrioX

Discord integratie

Recommended Posts

PrioX

ba74954dde74ff40a32ff58069e78c36.png

Goed nieuws! We hebben er eventjes op moeten wachten, maar onze Discord server zal (als alles volgens planning loopt) volgende maand gelanceerd worden met de integratie op de website. Een paar dagen geleden hebben we de server al gelanceerd om te kijken wat de mogelijkheden waren en om plannen te maken voor de inrichting. 

Hoe gaat het werken: 

Mensen die zich hier in de toekomst registeren kunnen dat met hun Discord account doen, dit is vergelijkbaar met hoe dat nu al kan met bijvoorbeeld een Facebook account. Je kunt ook je Discord account linken aan je huidige profiel. Vervolgens kun je met deze gegevens gratis lid worden van de server via een speciale uitnodiging die op de website staat. 

Mensen die nog geen lid zijn van GTAGames.nl kunnen uiteraard ook lid worden, dit aan de hand van een permanente uitnodiging die we zullen verspreiden op de website en op sociale media. Echter krijgen leden van GTAGames.nl een aantal extra handigheden in de server. 

Integratie met het forum:

Integratie met het forum was voor ons een vereiste voordat we met Discord verder wilde gaan. Een losstaand platform leek ons namelijk niks. Dankzij de integratie kunnen leden, zoals hierboven beschreven staat, registeren en lid worden van onze server met hun Discord accounts. In de server zullen leden op de hoogte worden gehouden van nieuwe berichten en onderwerpen op het forum. Wellicht dat dit het reactieproces versnelt wanneer men in Discord ziet dat iemand een brandende vraag heeft. Nieuwsberichten zullen op dezelfde manier gedeeld gaan worden in de server. Op het forum zelf hebben we de mogelijkheid om widgets te gebruiken die aangeven hoeveel leden er online zijn in de server. Samenvattend:

• Leden kunnen zich via het forum registeren met hun Discord gegevens, en aan de hand van deze gegevens via het forum lid worden van onze Discord server.
    • Ook niet-forumleden kunnen de server betreden met een uitnodiging.
  • Nieuwe berichten en onderwerpen op het forum worden weergegeven op Discord.
  • Op het forum worden widgets ingesteld die info over en uit de Discord server weergegeven. 

De inrichting:

We hebben gekozen om het op het begin eenvoudig te houden met een beperkt aantal rooms. We willen niet hetzelfde effect creëren als op het forum: veel rooms waarover de activiteit verdeelt is. Wat we nu hebben:

• Een welkomstkanaal waarin informatie over GTAGames.nl en de server te vinden is, chatten is hier niet mogelijk. 
  • Een algemeen (GTA) chatkanaal waarin over verschillende onderwerpen gepraat kan worden.
  • Een nieuwsberichtenkanaal waarin recente nieuwsberichten gepost worden, chatten is hier niet mogelijk. 

Uiteraard staan wij open voor suggesties, dus als deze er zijn kijken wij zeker naar de mogelijkheden. 

Wanneer:

Zoals gezegd proberen we alles volgende maand geregeld te hebben. Thundercover is op het moment van spreken op vakantie en zal midden september terugkeren en aan de slag gaan. De server zelf staat al online en is grotendeels klaar. Het is enkel wachten op de integratie met de website. Tot die tijd horen wij graag jullie meningen en ideeën over Discord! :) 

Bierbuikje

Is het voor leden al mogelijk deze te joinen? De link in het profiel heb ik nog niet kunnen vinden.

PrioX

Het lijkt me wel handig mochten de leden die interesse hebben uitgenodigd worden om zo mee te denken over de inrichting en het opzetten van de server. Ik zal je daarom een uitnodiging sturen. Als er meer leden zijn die dit zien zitten stuur me dan vooral een berichtje en ik voorzie je van een uitnodiging. :) 

(heb liever nog geen openbare uitnodiging om misverstanden te voorkomen).

PrioX

Leuk dat er al enkele leden in de server zitten om mee te denken over de inrichting :). Ik wil de rest er ook even bij betrekken, vandaar dit berichtje. Het gaat over de inrichting en in hoeverre wij onderwerpen die hier al jaren op het forum besproken worden, de ruimte willen geven op Discord. Natuurlijk is het forum nog altijd belangrijk voor ons en kan het nog altijd een goed communicatiemiddel zijn voor leden om (over GTA) te praten. Maar bepaalde onderwerpen lijken geen bestaansrecht meer te hebben. Zie bijvoorbeeld de recente onderwerpen waarin leden mensen zoeken om te gamen. Deze blijven vaak onbeantwoord en Discord is een platform dat voor deze mensen een uitkomst kan bieden, het is immers een platform voor gamers. 

Bierbuikje kwam daarom al met de suggestie om een ''meetingplace'' channel aan te maken voor de mensen die gezelschap zoeken tijdens het gamen. Zijn er meer van dit soort onderwerpen waarvoor wij de ruimte moeten bieden, en waarvan jullie zeggen dat het niet meer thuis hoort op een forum? Discord is voor ons ook nieuw, ik heb er bijvoorbeeld nog nooit gebruik van gemaakt. Dus kennis van de ervaren Discord-gebruikers is erg handig! :D