Jump to content

Wat een K.U.T. game van Rockstar, dat GTA V


BorS

Recommended Posts

Speel nu naar een aantal jaren op de PS4 gespeeld te hebben GTA5 op de PC.  

Na aanschaf, na 1 week al problemen door het invoeren van de Rockstar game Launcher.  Een ticket gemaakt  maar geen echte hulp ontvangen.    "de developers zijn er mee bezig " wat zo ever...😡

 

Deze week werkte het ineens weer (geen melding op de ticket) zo 2 dagen gespeeld en nu wil de game ineens niet meer opstarten.    Weet niet wat die gasten van Rockstar doen, maar het is K U T .........   

 

Verder ben ik bv van andere games gewend dat aankopen eigenlijk meteen worden verwerkt,  maar bij Rockstar is dat anders.  Zelfs na de 48 uur die zij nodig hebben is mij Saldo  na aankoopt van een Shark Card niet aangevuld.......   vind de game erg leuk,  maar de support en andere zaken erg teleurstellend. 

Bewerkt: door BorS
Link to comment
Delen op andere websites

Wat een gedoe allemaal... 😣 Krijg je weer dezelfde error als voorheen? 

Misschien dat je een ticket kunt openen voor het ontbrekende geld? Lijkt me namelijk wel zo handig voordat je straks letterlijk je geld kwijt bent.

 

Link to comment
Delen op andere websites

Verhaal van de Card is ondertussen gelukkig opgelost.  Maar waarom dat 48 uur moet duren?  In WOT is een online aankoop binnen een paar minuten bijgeschreven.   Maar ok, het is opgelost. 

 

Ben nu bezig met de uitgebreide lijst van oplossingen af te werken.  Heb deze keer zeker het idee dat er nu uitgebreid naar mijn specifiek probleem is gekeken. 

Vorige ticket werd ik voor mijn idee afgescheept met een algemeen antwoord.  

O.a wordt aangegeven dat mijn interne geheugen aan de krappe kant is, 8 Gig waarvan er al 5 in gebruik zijn door andere standaard programmas en de benodigde 4 Gig voor GTA V er dus niet zijn.  Voor een paar tientjes 6 Gig uitbreiding besteld, kijken of dat helpt.

Wordt vervolgt. 

 

Ter info onderstaand de mogelijke oplossingen zoals in de ticket aangeven:

Hallo BorSmit,

 

Hartelijk dank voor de bestanden.

 

Ik heb deze voor u onderzocht en heb een aantal dingen gevonden die problemen met GTAV en andere programma's hebben veroorzaakt op uw systeem. Ik zal hieronder de verschillende problemen uitleggen en de benodigde Troubleshoot-stappen plaatsen. Ik wil u adviseren om de stappen in de gegeven volgorde uit te voeren voor het beste resultaat.

 

Als eerste, kon ik zien dat uw systeem momenteel vele crashes heeft in de Windows Core-bestanden. Dit zijn de bestanden van programma's die ervoor zorgen dat deze in Windows afgespeeld kunnen worden. Wanneer deze corrupt of beschadigd zijn kunnen deze voor blijvende schade zorgen op uw systeem.

 

Om deze fouten te herstellen, wil ik u adviseren om de onderstaande scan 2-3 keer uit te voeren. Dit is omdat de scan de eerste keer niet altijd alle fouten herkend en hersteld.

 

**SFC: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/929833/use-the-system-file-checker-tool-to-repair-missing-or-corrupted-system**

 

Als tweede kon ik zien dat uw Videokaart momenteel op verouderde drivers draait. Ik wil u graag adviseren om deze te updaten naar de meest recente versie. U kunt deze vinden op: https://www.geforce.co.uk/drivers. Om uw specifieke Videokaart te vinden vult u het volgende in: Geforce -> Geforce 700 series -> GeForce GTX 750 Ti -> Windows 10 64-bit. De Drivers die u nodig heeft, dateren van 1 oktober.

 

Mocht u problemen hebben met het downloaden en installeren van de nieuwe drivers, zou u eventueel Geforce Experience kunnen gebruiken. Dit programma zoekt en update de drivers, alsmede dat u hiermee kunt instellen met welke videokaart uw spellen opstarten.

 

Als derde kon ik zien, dat uw systeem momenteel niet voldoende RAM-geheugen beschikbaar heeft om GTAV te kunnen draaien. Het minimum wat GTAV nodig heeft is 4 GB en momenteel heeft uw systeem maar 2.76 GB beschikbaar. Om het benodigde aantal RAM-geheugen vrij te maken voor GTAV, wil ik u adviseren om met taakbeheer (ctrl+alt+del) de volgende programma's uit te schakelen: 

 

-**OneDrive**

- **XperiaCompanionAgent**

- **Gaijin.Net Updater** -

**Samsung Network PC Fax**

- **CDAServer**

 

Wanneer u het bovenstaande heeft uitgevoerd, zou u zonder problemen GTAV op moeten kunnen starten. Mocht dit niet het geval zijn, kunt u eventueel de onderstaande dingen nog proberen:

1. unplug uw Razer hardware en gebruik een normale muis en toetsenbord

2. Controleer of uw antivirus en malware programma's uitzonderingen hebben voor Grand Theft Auto 5, Rockstar Games, Rockstarservice, RockstarSteamHelper, Social Club en Rockstar Games Launcher. Als er wel al uitzonderingen zijn en GTAV werkt nog steeds niet, schakel dan uw antivirus en malware programma uit. U hoeft zich geen zorgen te maken over de veiligheid van uw systeem, omdat de windows antivirus de bescherming over zal nemen wanneer u dit doet.

3. Schakel alle VPN's en eventuele monitor en overclock programma's uit. Mocht geen van het bovenstaande geholpen hebben, stuur me dan een nieuwe DxDiag en MSInfo. Ik kan daarmee onderzoeken wat eventueel nog meer voor problemen zorgt.

 

Succes!

Met vriendelijke groet,

Nikky L. Rockstar Support | Tier 2

Bewerkt: door BorS
Link to comment
Delen op andere websites

Kijk eens op internet hoe je minder ram kunt verbruiken. Ik had op m'n oude pc met 8gb genoeg om Gta V te runnen, had vaak zelfs over. (nu weet ik niet hoe dat nu is met alle nieuwe updates)

Een manier om minder ram te verbruiken is simpel door taakbeheer te starten en zo veel mogelijk opstart programma's uit te schakelen. Daarvan zal je pc ook nog eens sneller opstarten!

Dit is bijvoorbeeld die van mij, bijna alles staat uit, behalve wat ik echt gebruik tijdens het opstarten. 

57IGH2z.png

 

Als je nieuwe ram koopt, verdiep je dan eerst in ram zodat je het goede koopt. (mocht je geen verstand van hardware hebben)

Link to comment
Delen op andere websites

Nyltje. 

Heb al geprobeerd zo min mogelijk aan te zetten in de opstart.

Zal erom hangen of ik de vrij 4 Gig haal.  Voor iets meer als 35 E   kan ik deze simpel verhogen en uitsluiten.

Heb contact gehad met de firma welke de computer gebouwd heeft, en de bestelling gedaan. 

Ga proberen of dat werkt,  hou je op de hoogte.

Link to comment
Delen op andere websites

Uiteindelijk steam en rockstar van de PC verwijderd , de PC opgeruimde en gecontroleerd een opnieuw alles geïnstalleerd, en nu doet de game het weer.

Mij benieuwen voor hoe lang..  maar laat ik optimistisch blijven.

Iedereen hier en ook bij Rockstar bedankt voor het meedenken. 

 

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...