Jump to content
  • Sign Up
GTAGames.nl
Sign in to follow this  
burpicane

[SA|MAP] IPL/IDE maken

Recommended Posts

burpicane

Ik ga hier behandelen hoe je een IPL en IDE maakt met 3d studio max met scripts van KAM

Benodigde tools:

KAM MAP IO SCript

3D Studio Max

In deze tutorial ga ik er van uit dat je weet hoe je dff's en txd maakt voor SA

Voorbereiding:

-Start het script. Klik in GUI op "get ipl info" en selecteer de IPL die je wilt gebruiken.

-Nu heeft het script informatie uit de IPL klik op "List dff" om de dff namen op te slaan in Maxscript Listener (druk op F11 om het te voorschin te halen)

-Maak een map en zet daar alle dff in die je nodig hebt

eventueel zet de texture images ook in de map dus niet de TXD!

-Ga terug naar 3d studio max en klik op 'dff path' selecteer de map waar de dff (en eventueel textures) zijn opgeslagen en klik op ok.

TIP: DRUK OP "CHECK MISSING DFF'S" OM TE KIJKEN OF ALLE DFF'S AANWEZIG ZIJN

t27cm.th.jpg

t33tq.th.jpg

Map importeren:

- Selecteer welke game versie je wilt gebruiken.

- Selecteer de texture soort als je textures wilt zien tga of bmp hangt ervan af hoe je de textures hebt ge-exporteerd. (deze stap is niet verplicht)

- Nu druk op de "IPL" knop van Import group.

- Na een tijdje is je map geladen. Maar alle info (IDs, textures, enzo) zijn er nog niet.

- Importeer dus de IDE door te druken op "IDE" in the Import group.

* Denk eraan niet alle info is ingesteld in één ipl/ide bestand dus je zou mogelijk meerderen moeten importeren

iplscript6lo.th.jpg

Werken met je map:

TIP: Selecteer alles en bevries de objecten om bewerk ongelukken te voorkomen!

- Maak/importeer je objecten.

- Selecteer je objecten 1 voor 1 en van MAP IO script -> object properities, configueer je instellingen en druk "Set" om de informatie op te slaan in het object.

- Je kan als je wilt drukken op "Get" om alle informatie te zien van je object.

Exporteer je map:

- Wees er zeker van dat je de goede game selecteert om te exporteren

- selecteer alle objects die je wilt exporteren in een ipl/ide.

- Van MAP IO script -> IO Control druk je de "IPL" of "IDE" knop bij export om het te exporteren naar Maxscript Listener (F11 om het te voorschuin te halen als je het niet hebt)

- Kopiëer en plak deze tekst in een .ipl en .ide bestand en je bent klaar om je map te testen.

ALL CREDITS GOES TO KAM FOR CREATING THIS SUPER SCRIPTS

-----------------------------------------------------

Binnenkort volgt mischien nog een tutorial waarin ik dieper in ga op bepaalde functies maar dat merk je dan wel.

Met dit zou je opzich eerst wel moeten kunnen redden

Edited by burpicane

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fireman

Goede tutorial hoor, maar ik hou t toch liever gewoon bij IPL's :puh: dat programma van Kam owned trouwens wel heel erg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
burpicane

dit is ook IPL hoor snap dus niet echt wat jij nu zegt :puh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fireman
dit is ook IPL hoor snap dus niet echt wat jij nu zegt :puh:

Ik bedoel dat ik niet met Kam's tool mn IPL's ga maken maar gewoon met sa place manager en notepad

Share this post


Link to post
Share on other sites
burpicane

oh zo ;) dat moet je natuurlijk zelf weten maar dit is nauwkeuriger :Y

Share this post


Link to post
Share on other sites
Flame^

Ik maak een extra folder in C:/Program Files en noem het "map" . Ik zet de testhuis.dff in die map. Ik ga terug naar 3DS Max en voeg bij DFF Path in: C:/Program Files/Map .

Hierna ga ik naar "Import" en druk op "IPL" , ik moet kennelijk opnieuw mijn .ipl zoeken, dit doe ik. Nu krijg ik deze error:

Reading C:\Program Files\Map\testhuis.dff...

>>>Can't Find/Open C:\Program Files\Map\testhuis.dff<<<

Weet jij/iemand anders misschien waardoor dit probleem wordt veroorzaak? Of dat ik iets fouts doe?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bradley H.

Heb je je object(DFF) wel in de C:/program files/map gezet ? :clown:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Flame^
Heb je je object(DFF) wel in de C:/program files/map gezet ? :clown:

Ja :engel: .

Ik zet de testhuis.dff in die map

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bradley H.

Misschien is je DFF dan niet goed, exporteer je dff eens met de "DFF_SA" die je in je scripts kan vinden als het goed is...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Goliat

Als niet veel weet over modden dan is elke mod handig ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
-Roy-
Als niet veel weet over modden dan is elke mod handig ;)

Je bedoelt zeker tut! Maar ik post zo ook even de resultaten.

[edit] Dat script is kapot. Hij zegt dat het ongeldig is.

Edited by royboyvdv

Share this post


Link to post
Share on other sites
ShortY-

Die link is helemaal niet dood hoor, klik dan maar eens op vernieuwen als hij het niet doet, toen deed ie het bij mij wel :bier:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...