Jump to content

WK 2006


NandroDavids

Recommended Posts

  • Reacties 719
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • DenkaanHenk

    52

  • Ruurd31

    29

  • SamShine

    27

  • RobertSA

    27

Italie speelde een heel mooie wedstrijd, die ze verdiend wonnen. Het was uiteindelijk mooi geweest moest Frankrijk kampioen geworden zijn, enkel en alleen voor een mooi eind van Zidane's carriere. En dan gebeurt zo iets, dat had ik echt niet verwacht van een speler op dat niveau en in zijn laatste wedstrijd. Dan gebeurt er nog iets slecht voor Frankrijk, Trezeguet trapt tegen de lat bij de penaltie's. Nu denk ik dat ze hem de schuld niet mogen geven, een gedeelte kwam door Zidane en een groot gedeelte door de zenuwen. Uiteindelijk vind ik Italie verdiend wereldkampioen, toen ze Duitsland versloegen wist ik zeker dat ze de grootste kans hadden om wereldkampioen te worden.

Maar ik heb toch 1 ding juist bij sportkenners, en dat is dat Frankrijk 2de is geworden. :)

Het was weer een mooie voetbalcompetitie, met mooie podiumplaatsen.

1) Italie

2) Frankrijk

3) Duitsland

Mischien wordt het nu eens tijd, voor een Wk ploeg op te stellen ?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had ook liever Frankrijk gehad, maar ja...

Penalty's zijn superspannend, maar niet eerlijk om te beslissen. Tijdens de wedstrijd is een doelpunt tegen de fout "van de hele ploeg", terwijl een doelpunt tijdens strafschopen afhangt van 1 man. Trezeguet in dit geval :{

Buffon zéer zeker de beste keeper, met slechts 2 doelpunten tegen op het hele WK. En welke 2 dan ook, een own-goal en een penalty.

Zidane, jammer dat ie zo z'n WK moet afsluiten. Ik zou wel graag willen weten wat Materrazi hem nog nariep.

Mijn WK-ploeg:

Buffon

Cannavaro-Thuram

Schweinsteiger-Ooijer

Cocu

Ballack-Maniche

Henry-Klose-Crouch

Link to comment
Delen op andere websites

Helaas is het WK afgelopen, Italië mocht zich gezien de hele WK-reeks toch de trotse winnaar noemen. NandroDavids, onze oude ex-moderator heeft gewed wie het WK zou winnen. Hij heeft gewet op Italië en heeft meer dan 65,= verdiend! Dus, een leuk binnerkomertje! :tu:

Ik kom net terug van de TV, ik had even studio-sportzomer uitgekeken op Nederland 2, en daar gingen ze iedereen vragen wat hun de beste van <onderwerp> vonden. OMdat het WK2006 maar slecht 45 pagina's vervult, kunnen we natuurlijk een opgave houden, dan mag jij vertellen wie jij de beste vind.

Ten eerste, Italië (gefelicteerd)heeft gewonnen maar wie word:

[b]De bester voetbaler van het toernooi?[/b]
[b]Slechste voetballer van het toernooi? (Kun je bepalen op zwalbes, stokerij enz)[/b] 
[b]Beste scheidsrechter (je mag eventueel de wedstrijd die hij floot ook wel opnoemen)[/b]
[b]Welke scheidsrechter liet de wedstrijd op de kop gaan? (slechste scheidsrechter)[/b] 
[b]Wie was de beste trainer?[/b] 
[b]Wie is de slechtste/stomste trainer? (denk aan zijn gedrag)[/b] 
[b]Wat was de leukste wedstrijd?[/b]
[b]Wat was de saaiste wedstrijd?[/b]
[b]Wat herrinner je je als beste van het WK? (positief graag)[/b]
[b]Welk moment was het slechste van het WK? (tegenover gestelde vraag als hierboven)[/b]
[b]Was het een leuk WK in het algemeen?[/b]
[b]Ben je blij hoe alles verlopen is? Qua beveiliging, sportiviteit, voetbalrellen enz..[/b]
[b]Welk team vond jij gemiddeld het slechste qua spel, sportiviteit enz?[/b]
[b]Welk team vond jij gemiddeld het beste qua spel, sportiviteit enz?[/b]
[b]Wat was 'jou' team? 1 keeper en 10 veldspelers[/b]

Als je mee wilt doen, het hoeft helemaal niet lang te zijn, 10 woorden is goed, zolang je de kern van jou mening niet vergeet. Ik hoop dat jullie dit lijstje invullen. vertel je mening!

Link to comment
Delen op andere websites

Heerlijk dat Italië heeft gewonnen. Als ik alle WK-Pooltjes van m'n zelfgeorganiseerde pool goed heb gecontroleerd, ben ik de grote winnaar geworden en ben ik sinds gisteravond € 66,50 rijker! :D

Verschrikkelijk natuurlijk dat Zinedine Zidane zijn carrière zo af moet sluiten, maar Marco Materazzi moet iets beledigends hebben gezegd, want zo'n kopstoot geef je echt niet zomaar en helemaal niet als er zoveel op het spel staat...

Nu Ruurds lijstje dan maar, met mijn meningen:

De bester voetballer van het toernooi? Ik ga voor Fabio Cannavaro, de aanvoerder van Italië. Hij heeft elke wedstrijd goed gespeeld, en vooral dankzij hem heeft Buffon slechts 2 tegengoals gekregen, wat ook nog eens een eigen goal en een strafschop waren.

Slechste voetballer van het toernooi? (Kun je bepalen op schwalbes, stokerij enz) Een slechtste aanwijzen is stukken moeilijker dan een beste, maar de speler die me het meest tegenviel, is niemand anders dan Ronaldinho. Hij heeft werkelijk niets van de verwachtingen waar kunnen maken. Erg jammer, maar het seizoen zal wel te lang zijn geweest...

Beste scheidsrechter (je mag eventueel de wedstrijd die hij floot ook wel opnoemen) Ik vond de beste scheidsrechter de Argentijn Elizondo, de man die onder andere de openingswedstrijd Duitsland - Costa Rica en de finale Italië - Frankrijk perfect onder controle hield. Hij gaf niet te gauw geel, liet kleine overtredingen veel toe waardoor er meer werd gevoetbalt, en was niet bang om Zidane in zijn laatste wedstrijd rood te geven.

Welke scheidsrechter liet de wedstrijd op de kop gaan? (slechste scheidsrechter) Tja, deze vraag is gewoon bedoeld om als antwoord Ivanov te krijgen, de scheidsrechter van Nederland - Portugal. Hij floot niet goed, maar ook zeker niet zo slecht als de meeste mensen denken: Veel van de kaarten waren gewoon terecht, het was gewoon een verschrikkelijke wedstrijd...

Wie was de beste trainer? Marcello Lippi: De winnende coach heeft altijd gelijk.

Wie is de slechtste/stomste trainer? (denk aan zijn gedrag) José Pekerman: Onbegrijpelijk dat hij Messi tegen Duitsland op de bank houdt en Julio Ricardo Cruz in laat vallen. Dan moet je toch wel erg anti-voetbal te zijn, om zo'n broodvoetballer als Cruz boven Messi te verkiezen. Wat dat betreft terecht dat ze verloren, met zo'n laffe coach. Hij haalde ook nog Riquelme naar de kant voor Cambiaso, wat ook erg anti-voetbal is.

Wat was de leukste wedstrijd? Er waren niet zo heel veel wedstrijden waarbij ik heel geboeid zat te kijken, maar ik vond Italië - Duitsland en Italië - Frankrijk de mooiste: Goed voetbal, goede scheidsrechter, en een schitterend resultaat :).

Wat was de saaiste wedstrijd? Dat kan niet anders dan Zwitserland - Oekraïne: 0 - 0 na verlenging; er gebeurde werkelijk helemaal niets en dit was dan ook de enige wedstrijd waarbij ik bijna in slaap viel. Saaier kon echt niet...(Argentinië - Nederland komt ook nog aardig in de buurt)

Wat herrinner je je als beste van het WK? (positief graag) De organisatie en de sfeer van dit WK. Dat was werkelijk schitterend. Het voetbal was niet het mooiste, maar de sfeer maakte veel goed.

Welk moment was het slechste van het WK? (tegenover gestelde vraag als hierboven) Voor mij als Nederlander is dat denk ik logisch: De uitschakeling door Portugal was verschrikkelijk. Verder vond ik de kopstoot van Zidane ook een groot dieptepunt.

Was het een leuk WK in het algemeen? Ja, dat was het zeker. We hadden voor het eerst sinds 1994 weer een spannende finale, en dat is toch wel een lekkere afsluiting van het WK.

Ben je blij hoe alles verlopen is? Qua beveiliging, sportiviteit, voetbalrellen enz.. Ja, het was perfect georganiseerd en er is niks bekend geworden over rellen of iets dergelijks. Wat dat betreft niks op aan te merken.

Welk team vond jij gemiddeld het slechste qua spel, sportiviteit enz? Qua spel viel Paraguay nogal tegen, en qua sportiviteit vond ik alles wel meevallen. Ik denk dat er een aantal mensen zijn die hier Portugal gaan noemen, maar dat vond ik heel erg meevallen: Nederland speelde gewoon dramatisch, dat kun je niet ontkennen, en dan moet je de schuld niet aan de Portugezen geven. Die waren gewoon slimmer.

Welk team vond jij gemiddeld het beste qua spel, sportiviteit enz? Argentinië maakte in de eerste ronde veel indruk met hun spel, met als hoogtepunt de goal van Cambiasso tegen Servië & Montenegro, maar dankzij een laffe coach gingen ze er toch uit. Daarom noem ik toch maar de wereldkampioen: Italië. Het hele team was in evenwicht, en daarom zijn ze ook verdiend de kampioen geworden.

Wat was 'jou' team? 1 keeper en 10 veldspelers Er staan erg veel Italianen in, maar die waren dan ook erg goed. Na elke puntkomma begint de nieuwe linie (1 keeper; 4 verdedigers; 4 middenvelders; 2 spitsen)

Buffon; Zambrotta, Thuram, Cannavaro, Grosso; Ribéry, Gattuso, Pirlo, Maniche; Klose, Crespo.

Link to comment
Delen op andere websites

De bester voetbaler van het toernooi?Ik denk Cannavaro, kan goed ballen afpakken. Die mag ik wel.

Slechste voetballer van het toernooi? (Kun je bepalen op zwalbes, stokerij enz) Ja, dat zou ik niet weten. Ik vind Ronaldinho en Figo wel erg. Figo ging met Nederland-Portugal makkelijk liggen, daarom.

Beste scheidsrechter (je mag eventueel de wedstrijd die hij floot ook wel opnoemen) Dat vond ik toch echt Elizondo. Aardige man, probeert wel vaak door te spelen.

Welke scheidsrechter liet de wedstrijd op de kop gaan? (slechste scheidsrechter) Ivanov, dat was echt heel slecht. Dat Blatter zijn excuus ook nog aanbied. Walgelijk!

Wie was de beste trainer? Lippi, zijn spel was duidelijk, en hij heeft natuurlijk zijn team Wereldkampioen gemaakt.

Wie is de slechtste/stomste trainer? (denk aan zijn gedrag) Filipe Peppe Scolari, echt een slechte trainer. Kijk eens naar Portugal, als ze een shwalmbe maken, gaat Scolari alweer uit zijn stoel.

Wat was de leukste wedstrijd?Netzoals NandroDavids zegt!

Wat was de saaiste wedstrijd? Zwitserland-Oekrainë, ik heb het met mijn vrienden gekeken, we vielen bijna in slaap.

Wat herrinner je je als beste van het WK? (positief graag) De supporters. Vooral na Duitsland-Italië.

Die Duitsers gingen echt aardig met die Italianen om. Dat is mooi om te zien.

Welk moment was het slechste van het WK? (tegenover gestelde vraag als hierboven) Zidane en Ivanov. Zidane met de kopstoot en Ivanov met Nederland-Portugal

Was het een leuk WK in het algemeen? Ja, het was mijn eerste en de finale was mooi!

Ben je blij hoe alles verlopen is? Qua beveiliging, sportiviteit, voetbalrellen enz.. Ja ik wel, de beveiliging was goed, voetbalrellen hoorde ik 1 ding maar over, en verder niks.

Welk team vond jij gemiddeld het slechste qua spel, sportiviteit enz? Dat zou ik niet weten.

Welk team vond jij gemiddeld het beste qua spel, sportiviteit enz?Italië.

Wat was 'jou' team? 1 keeper en 10 veldspelers Komt ie he!

Buffon-Cannavaro-Thuram-Viera-Riberý-Ballack-Pirlo-Cambiasso-Klose-Crespo-Robben.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond dr niej zo veel aan.

Nederland lag er al in de kwart finale uit.

Kom op, vul het lijstje even in, want deze post slaat nergens op. Bovendien lag Nederland er al in de Achtste Finales uit... :clown:

Je hoeft echt niet het hele lijstje in te vullen, maar het zou wel leuk zijn als iedereen even zijn favoriete elftal samenstelt. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

De beste voetbaler van het toernooi?

Ik vond Fabio Cannavaro echt een uitblinker, en zeker niet in negatieve zin! Hij is er mede voor verantwoordelijk dat er maar 2 ballen achter zijn net zijn beland in regiuliere speeltijd!

Slechste voetballer van het toernooi? (Kun je bepalen op zwalbes, stokerij enz)

Vele zullen het niet met me eens zijn, maar ik vond Ribéry niet goed! Steeds als hij de bal kreeg begon hij er mee te lopen en verloor hij hem weer, keer op keer!

Beste scheidsrechter (je mag eventueel de wedstrijd die hij floot ook wel opnoemen)

(Ik vergeet ook altijd namen) van de finale; Italie - Frankrijk!

Welke scheidsrechter liet de wedstrijd op de kop gaan? (slechste scheidsrechter)

(Weer was ben ik zijn naam vergeten) Maar de scheidsrechter die een nieuw recoord heeft gevestigd qua aantal kaarten! 16x geel en 4x rood... (Portugal - Nederland) Ik vraag me echt af hoe hij zich voelde na die wedstrijd!

Wie was de beste trainer?

Good old Guus! Alleen jammer van die penalty die ze tegen kregen in de laatste seconden tegen Italie!

Wie is de slechtste/stomste trainer? (denk aan zijn gedrag)

Zelf stoorde ik me echt aan het gedrag van Jurgen Klinsmann!

Wat was de leukste wedstrijd?

Nederland - Portugal, al die acties, schwalbes en noem maar op! Maar als je je niet met goed voetbal kan vermaken (dit toernooi dus), dan maar met dit soort voetbal.

Wat was de saaiste wedstrijd?

Dat zijn er meerdere geweest...

Wat herrinner je je als beste van het WK? (positief graag)

Dat Brazillie eruit vloog! _O_

Welk moment was het slechste van het WK? (tegenover gestelde vraag als hierboven)

Zidane met z'n hoofd, uitleg is niet nodig!

Was het een leuk WK in het algemeen?

Best wel, al had ik liever gezien dat Nederland verder was gekomen (Logisch)

Ben je blij hoe alles verlopen is? Qua beveiliging, sportiviteit, voetbalrellen enz..

De Duitse regie had alles goed in orde, de sportiviteit was redelijk (alleen Portugal ging soms te ver - en Zidane een keer -) en van rellen heb ik weinig gehoord!

Welk team vond jij gemiddeld het slechste qua spel, sportiviteit enz?

Portugal, maar soms waren ze ook vermakelijk.

Welk team vond jij gemiddeld het beste qua spel, sportiviteit enz?

Die Mannschaft.

Wat was 'jou' team? 1 keeper en 10 veldspelers

Buffon(ITA)

Cannavaro(ITA), Ayala(ARG), Thuram(FRA), Lahn(GER).

Gatusso(ITA), Ballack(GER), Riquelme(ARG)

Messi(ARG), Klose(GER), Henry(FRA)

Greetings from BL.

Link to comment
Delen op andere websites

De bester voetbaler van het toernooi?Cannavaro

Slechste voetballer van het toernooi? (Kun je bepalen op zwalbes, stokerij enz) Figo

Beste scheidsrechter (je mag eventueel de wedstrijd die hij floot ook wel opnoemen) Elizondo

Welke scheidsrechter liet de wedstrijd op de kop gaan? (slechste scheidsrechter) Ivanov...

Wie was de beste trainer? Klinsman

Wie is de slechtste/stomste trainer? (denk aan zijn gedrag)Dominiq

Wat was de leukste wedstrijd?Italië-Duitsland

Wat was de saaiste wedstrijd?Polen-Equador

Wat herrinner je je als beste van het WK? (positief graag)Het redelijk vriendschappelijk gedrag.

Welk moment was het slechste van het WK? (tegenover gestelde vraag als hierboven) Verlenging Finale, Zinedine Zidane

Was het een leuk WK in het algemeen?Ja

Ben je blij hoe alles verlopen is? Qua beveiliging, sportiviteit, voetbalrellen enz..Ja

Welk team vond jij gemiddeld het slechste qua spel, sportiviteit enz?Portugal

Welk team vond jij gemiddeld het beste qua spel, sportiviteit enz?Italië

Wat was 'jou' team? 1 keeper en 10 veldspelers

Buffon



Cannavarom Ayala Grosso Thuram

Gatusso Maniche Riquelme

V. Persie Klose Crespo

Link to comment
Delen op andere websites

Ik voel me echt zo rot vandaag. Ik vind het zoo jammer dat hij zo zijn carrière moet afsluiten. Ik heb gisteren maar 1 uurke geslapen... Maar ik vind zelf dat hij in de lijst moet staan van Maradonna , Pélé , Cruyff en Beckbauer. Alles wat hij gedaan heeft voor frankrijk en zijn ploegen.

http://www.youtube.com/results?search=zida...e=search_videos Regarde Zizou.

Merci Zizou

De bester voetbaler van het toernooi? Cannavaro & Zidane , IK vond dat zidane gewoon goed was tegen spanje en alle wedstrijden daarna. Cannavaro kies ook ik ook nog omdat ik vroeger verdediger was en ik weet hoe het moet maar hij weet het perfect. Ook blijft hij rustig tot de laatste minuut.

Slechste voetballer van het toernooi? (Kun je bepalen op zwalbes, stokerij enz) Ronaldinho. Al is hij de beste , noch de slechste.. OP het tornooi was hij gewoon de slechste van al. Hij had de bal dan verloor hij die. Bij het WK heb je allemaal goeie spelers bijeen. En nu moet hij tegen allemaal goeie spelers , dat haalt hij niet. Daarom is hij bij een seizoen bezig , omdat er veel slechte spelers bij zijn..

Beste scheidsrechter (je mag eventueel de wedstrijd die hij floot ook wel opnoemen) De Bleeckere

Welke scheidsrechter liet de wedstrijd op de kop gaan? (slechste scheidsrechter) /

Wie was de beste trainer? Klinsman , het is een harde man die altijd steun geeft en alle kansen positief bekijkt. Al hoewel het tegen italie wat te hoog boven zijn koppie ging.

Wie is de slechtste/stomste trainer? (denk aan zijn gedrag) José Pekerman , zelfde reen als Nandrodavids.

Wat was de leukste wedstrijd? De eerste de beste. De beste vind ik nog altijd de eerste , Duitsland -Costa Rica. Vol spanning , veel goalen. 4-2 voor duitsland , eerlijke wedstrijd.

Wat was de saaiste wedstrijd?/

Wat herrinner je je als beste van het WK? (positief graag) Hoe Kahn alle steun gaf en raad gaf aan Lehmann. Dat pakte me toch :puh:

Welk moment was het slechste van het WK? (tegenover gestelde vraag als hierboven) De gevechten van Nederland - Portugal..

Was het een leuk WK in het algemeen? Nee , helemaal niet. Er waren veel te wienig goalen. Vroeger waren op een WK veel meer goalen. aar de spelen van voetbal zijn verandert en dan krijg je als dit resultaat.

Ben je blij hoe alles verlopen is? Qua beveiliging, sportiviteit, voetbalrellen enz.. Ja..

Welk team vond jij gemiddeld het slechste qua spel, sportiviteit enz? Italie ( Mijn mening ik zie ze niet graag spelen van vroegs af aan al niet toen ik klein was.. )

Welk team vond jij gemiddeld het beste qua spel, sportiviteit enz? Ghana en Frankrijk..

Wat was 'jou' team? 1 keeper en 10 veldspelers Heb ik niet , alle spelers zijn anders in het spel echt bepalen dat het perfecte team gaat worden is nooit.

Welk moment was het slechste van het WK? (tegenover gestelde vraag als hierboven)

Zidane met z'n hoofd, uitleg is niet nodig!

Als jij in een finale zat , dan zat je ook vol stress en uigeput zijn na zo'n lange wedstrijd. Trouwens die italiaan zal wel iets gezegt hebben , dat ging te..

Bewerkt: door Synchro
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...