Jump to content

WK 2006


NandroDavids

Recommended Posts

WK Finale mogelijk ongeldig?

Uitgegeven: 13 juli 2006 18:50

Laatst gewijzigd: 13 juli 2006 19:21

PARIJS - Een Franse advocaat wil de geldigheid van de WK-voetbalfinale laten toetsen door een rechtbank in Parijs. De rode kaart voor de Franse voetbalvedette Zinedine Zidane zou op illegale wijze zijn uitgedeeld.

Indien kan worden bewezen dat de arbitrage gebruik heeft gemaakt van video-opnames om het wangedrag van Zidane te bestraffen, dient de eindstrijd opnieuw te worden gespeeld, stelt mr. Mehana Mouhou. De reglementen van de wereldvoetbalbond FIFA verbieden vooralsnog het gebruik van tv-beelden tijdens de wedstrijd.

Opdracht

Advocaat Mouhou, die werkt op een kantoor in Rennes, wilde donderdag nog niet bekendmaken voor wie hij werkt. Hij zei wel dat hij in opdracht handelt van een aantal clubs en nationale bonden. Pas als hij de zaak officieel aanhangig heeft gemaakt bij de rechtbank in Parijs, wil Mouhou met meer informatie naar buiten komen.

Zidane werd in de verlenging van de WK-finale tegen Italië, dat via strafschoppen won, uit het veld gestuurd na een kopstoot tegen verdediger Materazzi. De scheidsrechter en zijn twee assistent-arbiters op het veld zagen het incident niet. Op last van de vierde official langs de lijn kreeg Zidane alsnog de rode kaart.

Vierde official

De Franse bondscoach Raymond Domenech suggereerde direct na afloop dat de vierde official misschien wel eerst de (duidelijke) tv-beelden van de kopstoot van Zidane had gezien en daarna pas tot actie was overgegaan. De FIFA ontkende dat later met klem.

Volgens een woordvoerder van de wereldvoetbalbond had de vierde official de ernstige charge van Zidane met eigen ogen waargenomen en had hij daarna meteen zijn collega's op het veld gewaarschuwd. De arbitrage bij het WK in Duitsland stond in contact met elkaar met een rechtstreekse radioverbinding.

Bron: Nu.nl

Wat vinden jullie ervan?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 719
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • DenkaanHenk

    52

  • Ruurd31

    29

  • SamShine

    27

  • RobertSA

    27

Die advocaat heeft natuurlijk geen schijn van kans. Ten eerste zal hij 100% moeten kunnen bewijzen dat de 4e arbiter éérst de TV-beelden heeft gezien en toén pas zijn beslissing heeft genomen. Als de 4e official dat blijft ontkennen houdt het hele verhaal op natuurlijk. En dan nog: de wedstrijd overspelen slaat natuurlijk nergens op. Sommige spelers zijn gestopt, de Duitsers zijn alweer overgegaan tot het normale leven en de omstandigheden zullen altijd anders zijn. Alleen al het publiek op de tribunes zal anders reageren dan destijds.....want dan moeten we ook 30.000 fransen regelen die niét gaan fluiten bij iedere actie van Mazzeratsi :D

Link to comment
Delen op andere websites

Dat materatzi beledigd, niet bewezen.

Dat zidane gewel gebruikt, bewezen.

Materatzi: Onschuldig :tu:

Zidane: Schuldig :7

Denk eens een beetje na.

Zidane gaat echt niet zomaar iemand een kopstoot geven.

Dus Materatzi heeft wel degelijk Zidane beledigt.

Alleen wat hij heeft gezegt is niet bekend. :N

Och, dat is op een voetbalveld normaal, je zou daar zomaar wat nieuwe woorden op kunnen pikken. ;)

En goed wat als Materatzi dat gedaan heeft? Hem straffen? Dan kun je 1000en voetballers straffen.

Dan kun je Zidane ook meteen straffen want die maakte volgens Materatzi ook een arrogante belediging.

Bewerkt: door Mania-92
Link to comment
Delen op andere websites

Zidane zei op Canal+ dat Matterzazi hem had beledigd, hij heeeft volgens mij - naar mijn weten - geen uitspraak erover gedaan wat hij heeft geegd. Matterazi heeft ook toegegeven wat hij heeft gedaan, een belediging. Matterazi was ten eerste al fout bij die actie, hij kneep volgens mij Zidane in zijn darmen, en hij beledigde hem. Zizou zei ook, ja, ik heb proberen het niet aan te horen maar hij bleef het herhalen.

Ik vermoed dat Matterazi wel wat over zijn moeder heeft gezegt. Matterazi zei in de persconferenci dat hij hem daarmee nooit zou beledigen omdat zijn moeder is gestorven toen hij 15 jaartjes jong was, dat vind ik geen geldig excuus. Toevallig ligt Zizou's moeder ook in het ziekenhuis en heeft hij even heel aardig (slijmend) die moeder sterkte toegewenst.

Ik ben erg benieuwd wat de tuchtcomissie van de Fifa hierover zegt. Zidane is gestopt, dus die krijgt denk ik hooguit een geld boete, maar Matterazi, daar wordt gehakt van gedraagt als e weten wat hij gedaan heeft. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

En goed wat als Materatzi dat gedaan heeft? Hem straffen? Dan kun je 1000en voetballers straffen.

Dan kun je Zidane ook meteen straffen want die maakte volgens Materatzi ook een arrogante belediging.

Dan kun je Zidane niet straffen (wel voor de kopstoot natuurlijk) want Zidane heeft niets beledigends gezegd, hij heeft alleen een nogal sarcastische opmerking gemaakt: Nadat Materazzi Zidane aan z'n shirt trok, zei Zidane: "Als je mijn shirt zo graag wilt hebben, kun je die na de wedstrijd ook nog wel krijgen..." Niks beledigends dus, in tegenstelling tot wat Materazzi heeft gezegd.

Bovendien vind ik je nogal irritant in dit topic, Mania-92. Je probeert constant je gelijk te krijgen, maar geef dan even duidelijke argumenten, want die mis ik nogal eens... ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Punt A, Sarcastische opmerkingen kunnen ook als beledigingen worden opgevat.

Punt B, Als je Materatzi gaat straffen om een belediging dan kun je meteen elke voetballer straffen want iedereen heeft weleens een belediging gemaakt. ;)

Punt C, Van mijn part wordt heel Zidane voor rot gescholden dat is geen excuus om zo'n kopstoot te geven. ;)

Punt D, Als zijn moeder gestorven is hoe kan zij dan nog in het ziekenhuis liggen? :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

Punt A, Sarcastische opmerkingen kunnen ook als beledigingen worden opgevat.

Deze dus niet Mania-92: "Als je mijn shirt zo graag wilt hebben, kun je die na de wedstrijd ook wel krijgen..." is niet beledigend, het is hooguit arrogant. Beledigend wil zeggen dat je iemand kwetst door hem of iets dat hem dierbaar is belachelijk te maken. Misschien moet je er even een woordenboek bij pakken om het te kunnen begrijpen...;)

Punt B, Als je Materazzi gaat straffen om een belediging dan kun je meteen elke voetballer straffen want iedereen heeft weleens een belediging gemaakt.

Dat is dan inderdaad zo. Maar ik vind dat als de uitspraak van Materazzi erg beledigend is dat hij wel een straf verdient. 'Sukkel' of iets dergelijks kan als een belediging worden gezien, maar hoeft niet te worden bestraft. Als een speler iemand racistisch beledigd of zijn moeder/zus voor hoer of iets dergelijks uitscheld, vind ik dat je dat als een ernstigere beleding kunt zien, en dat een straf wel op z'n plaats is.

Punt C, Van mijn part wordt heel Zidane voor rot gescholden dat is geen excuus om zo'n kopstoot te geven.

Inderdaad had Zidane geen kopstoot moeten uitdelen, maar wat als bijvoorbeeld jouw moeder in het ziekenhuis ligt, en dat er dan wat beledigends over wordt gezegd, zou jij dan gewoon doorlopen? Ik weet heel zeker dat iedereen dan wat terug zou doen hoor. (Dit is niet om de kopstoot goed te praten, maar begrip heb ik er wel voor, als Materazzi inderdaad iets ernstigs heeft gezegd.)

Punt D, Als zijn moeder gestorven is hoe kan zij dan nog in het ziekenhuis liggen?

Anders lees je even goed: Materazzi's moeder is overleden, die van Zidane ligt in het ziekenhuis. Materazzi zegt dat hij nooit wat beledigends over iemands moeder zou zeggen, omdat hij zijn moeder al jaren moet missen...lees dus even iets beter... ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Deze dus niet Mania-92: "Als je mijn shirt zo graag wilt hebben, kun je die na de wedstrijd ook wel krijgen..." is niet beledigend, het is hooguit arrogant. Beledigend wil zeggen dat je iemand kwetst door hem of iets dat hem dierbaar is belachelijk te maken. Misschien moet je er even een woordenboek bij pakken om het te kunnen begrijpen...;)

Jij vind dat misschien geen belediging maar andere wel.

Dat is dan inderdaad zo. Maar ik vind dat als de uitspraak van Materazzi erg beledigend is dat hij wel een straf verdient. 'Sukkel' of iets dergelijks kan als een belediging worden gezien, maar hoeft niet te worden bestraft. Als een speler iemand racistisch beledigd of zijn moeder/zus voor hoer of iets dergelijks uitscheld, vind ik dat je dat als een ernstigere beleding kunt zien, en dat een straf wel op z'n plaats is.

Jullie gaan er van uit dat Materatzi iets over Zidane's moeder of zus heeft gezegd en zolang dat niet bewezen is is het niet zo. ^_^

Inderdaad had Zidane geen kopstoot moeten uitdelen, maar wat als bijvoorbeeld jouw moeder in het ziekenhuis ligt, en dat er dan wat beledigends over wordt gezegd, zou jij dan gewoon doorlopen? Ik weet heel zeker dat iedereen dan wat terug zou doen hoor. (Dit is niet om de kopstoot goed te praten, maar begrip heb ik er wel voor, als Materazzi inderdaad iets ernstigs heeft gezegd.)

Daar heb je een scheids voor, als iemand dat bij mij zou doen zou ik naar de scheids gaan.

Anders lees je even goed: Materazzi's moeder is overleden, die van Zidane ligt in het ziekenhuis. Materazzi zegt dat hij nooit wat beledigends over iemands moeder zou zeggen, omdat hij zijn moeder al jaren moet missen...lees dus even iets beter... ;)

Er staat "zijn" moeder dus voor hetzelfde geld was met zijn zidane bedoeld.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is dan inderdaad zo. Maar ik vind dat als de uitspraak van Materazzi erg beledigend is dat hij wel een straf verdient. 'Sukkel' of iets dergelijks kan als een belediging worden gezien, maar hoeft niet te worden bestraft. Als een speler iemand racistisch beledigd of zijn moeder/zus voor hoer of iets dergelijks uitscheld, vind ik dat je dat als een ernstigere beleding kunt zien, en dat een straf wel op z'n plaats is.

Jullie gaan er van uit dat Materatzi iets over Zidane's moeder of zus heeft gezegd en zolang dat niet bewezen is is het niet zo. ^_^

Het is al gebeurt, wat daar gezegt is staat vast. Daar kan je echt niks meer aan veranderen! Ze moeten het alleen nog onderzoeken voor het geval een van de twee heren liegt om zijn straf te verminderen/andermans straf te verergeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is dan inderdaad zo. Maar ik vind dat als de uitspraak van Materazzi erg beledigend is dat hij wel een straf verdient. 'Sukkel' of iets dergelijks kan als een belediging worden gezien, maar hoeft niet te worden bestraft. Als een speler iemand racistisch beledigd of zijn moeder/zus voor hoer of iets dergelijks uitscheld, vind ik dat je dat als een ernstigere beleding kunt zien, en dat een straf wel op z'n plaats is.

Jullie gaan er van uit dat Materatzi iets over Zidane's moeder of zus heeft gezegd en zolang dat niet bewezen is is het niet zo. ^_^

Het is al gebeurt, wat daar gezegt is staat vast. Daar kan je echt niks meer aan veranderen! Ze moeten het alleen nog onderzoeken voor het geval een van de twee heren liegt om zijn straf te verminderen/andermans straf te verergeren.

Wat is er gezegd dan? En valt dat te bewijzen? Nee, dus Materatzi is onschuldig tot het tegendeel bewezen is. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb gehoord dat Materatzi Zidane zijn moeder uitschold voor terroristenhoer. Is dat leuk als je moeder in het ziekenhuis ligt? Misschien wist Materatzi het niet, maar toch mag het niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Mensen kijken alleen naar de reactie, zonder te beseffen dat er een provocerende reactie aan vooraf is gegaan, Zidane had gewoon boven Materazzi moeten staan, Maar Mania-92, zeg nou eerlijk, je staat een geweldige carriere af te sluiten, dan ga je toch niet voor de lol iemand een kopstoot geven, zodat je er zo goed als zeker van afgestuurd wordt? Zidane is ook niet gek!

Bewerkt: door robertsa
Link to comment
Delen op andere websites

De bester voetbaler van het toernooi? cannavaro

Slechste voetballer van het toernooi? (Kun je bepalen op zwalbes, stokerij enz) cristiano ronaldo

Beste scheidsrechter (je mag eventueel de wedstrijd die hij floot ook wel opnoemen) die scheidsrechter van duitsland italy

Welke scheidsrechter liet de wedstrijd op de kop gaan? (slechste scheidsrechter) ivanov :ch:

Wie was de beste trainer? lippi

Wie is de slechtste/stomste trainer? (denk aan zijn gedrag)domenech

Wat was de leukste wedstrijd?nederland - ivoorkust

Wat was de saaiste wedstrijd?nederland- argentinie

Wat herrinner je je als beste van het WK? (positief graag) /

Welk moment was het slechste van het WK? (tegenover gestelde vraag als hierboven) alle rode kaarten van nederland portugal

Was het een leuk WK in het algemeen? Ja

Ben je blij hoe alles verlopen is? Qua beveiliging, sportiviteit, voetbalrellen enz..Ja

Welk team vond jij gemiddeld het slechste qua spel, sportiviteit enz?portugal

Welk team vond jij gemiddeld het beste qua spel, sportiviteit enz?italie

Wat was 'jou' team? 1 keeper en 10 veldspelers van der sar

cannavaro grosso miguel lahm

zidane riquelme sweinsteiger

van persie del piero klose

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb gehoord dat Materatzi Zidane zijn moeder uitschold voor terroristenhoer. Is dat leuk als je moeder in het ziekenhuis ligt? Misschien wist Materatzi het niet, maar toch mag het niet.

Ja dat heeft zidane gekwetst volgens mij hij kon er niet tegen en zo gaf zidane een kopstoot, moest Materatzi dat niet gedaan hebben dan zou zidane geen rode kaart en Materatzi geen pijn hebben dus ik zeg dat het eigelijk Materatzi schuld was .Domme voetballer ik vind het niet sportief van allebei :N

>>> Door NandroDavids: Bij deze een unpin, want het toernooi is inmiddels al 2 week afgelopen. Posten mag uiteraard altijd nog, als het maar over het WK gaat...:Y<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...