Jump to content

[SA|OV] VC Auto's Naar SA.


Matiscus

Recommended Posts

Ik las in dit topic, dat je auto's van GTA III zo overkon zetten in VC. bedoelen ze dan dat je egwoon de txd en dff files kan veranderen? of moet je hem ook helemal veranderen in 3dsmax? want ik wil graag de Cartel Cruiser van GTA 3 in VC zetten ipv de Rancher. btw, sorry voor het bumpen :(

Dat zei Gangster28 inderdaad ergens in dit topic. Ik heb het zelf nog nooit geprobeert, maar volgens hem kun je dus simpelweg de txd en dff uit de gta3.img van GTA III halen en vervangen voor de auto die je wil in de GTA3.img van Vice City zonder dat er crashes/problemen van komen. Hiervoor heb je dus geen 3dsmax nodig, slecht de IMG-Tool van Spooky ;)

//> Edit: Waarschijnlijk moet je wel de TXD openen met TXD workshop en opslaan onder het Vice Ctiy TXD-formaat.

Bewerkt: door Wazuup
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 43
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Matiscus

    10

  • ~> GizmO <~

    5

  • GTA Fanaat

    4

  • Wazuup

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Maar als ik dus de txd en dff files van de CArtel Cruiser verplaats voor de Rancher, blijft de CC wel rijden als een rancher toch?

Als je een DFF en TXD bestand vervangt voor een andere, verandert dit alleen het model/vorm (dff) van het object en de textures die erop zitten (txd). Qwa rijgedrag en gewicht etc blijft hij dus gewoon hetzelfde. Wil je dit gaan veranderen, dan moet je de Handling.cfg gaan editten. Deze kun je openen met kladblok, en vervolgens de handleiding hieronder gaan volgen:

Hoe kan je wagens opvoeren? Nouw hier is je antwoord:

1. Open de file handlig.cfg in jou datafolder met kladblok.

2. Je ziet veel verschillende regels. Voor elke auto 1.

Als voorbeeld neem ik de regel van de blista compact:

BLISTA 1900.0 2.1 5.5 1.9 0.0 0.0 0.2 70 0.8 0.75 0.54 5 170.0 20.0 F P 7.0 0.65 0 30.0 1.4 0.11 0.2 0.8 20000 0.25 -0.15 0.5 0.0 2 0 1

Ontleding:

Het blauwe nummer is het gewicht van de wagen.

Het rode nummer is de maximale snelheid van de wagen.

Het groene nummer is de acceleratie van de wagen.

Het paarse nummer geeft aan wat voor aandrijving de wagen heeft:

1. Als er een F staat heeft de wagen een Voorwielaandrijving

2. Als er een R staat heft de wagen een Achterwielaandrijving

3. Als er een 4 staat heeft de wagen Vierwielaandrijving.

Verander wat je wil en sla het bestand op.

Start nu Vice City.

Tips:

1. Maak de Acceleratie nooit meer als de max. snelheid. Anders gaat de wagen slippen.

2. Het gewicht v/d wagen beinvloed de snelheid niet. Het zorgt er alleen maar voor dat je bij een botsing vrij goed op de weg blijft en niet van richting veranderd.

3. Bij een Voorwielaandrijving slipt de wagen helemaal niet. Alleen kan je heel moeilijk bochten maken.

4. Met een Vierwielaandrijving slipt de wagen vrij veel.

Hiermee kun je dus zelf bepalen hoe je nieuwe auto zich gedraagt, als je niet tevreden bent met het gedrag van de Rancher of als dat gedrag niet bij de Cartal Cruiser past ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 6 maanden later...

*Bump*

Is het ook mogelijk om auto's die door andere mensen gemaakt zijn in een keer van VC naar III te zetten , en dan nog de TXD naar III zetten , of komt daar meer bij kijken.

Greetz Galiorix

Link to comment
Delen op andere websites

*Bump*

Is het ook mogelijk om auto's die door andere mensen gemaakt zijn in een keer van VC naar III te zetten , en dan nog de TXD naar III zetten , of komt daar meer bij kijken.

Greetz Galiorix

Nooit geprobeerd, maar in theory zou dat moeten kunnen ja :Y

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...
*BUMP*

Kan je ook auto's uit SA in VC zetten?

Dat je dan alles omgedraaid doet.

Ja, dat is mogelijk, ik vond een paar voertuigen uit VC die uit SA gehaald zijn.

3DS is misschien moeilijk voor een beginneling, probeer eens met Zmodeler te werken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...
ik ben bij het gedeelte waar ik de sa delen moet selecteren alleen er komt te staan cant find col3 wat moet ik doen?

Je moet dan de wagen die je vervangt, de SA .dff bestand uit de img pakken en dan selecteren als je op die knop drukt.

De originele dff van SA he, niet van VC.

Het is mij ook gelukt.

Greetz

De knop is Select Col3/Coll. bv.

Je maakt de vervanging voor de blista, dan pak je de SA blistac.dff en drukt je op de knop Select Col3/Coll. dan selecteer je de originele blistac.dff en dan export dff en noem je hem blistac.dff.

Dan kan je hem al ingame bewonderen.

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...
  • 1 year later...
  • 2 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...