GTAGames.nl
Log in om dit te volgen  
Volgers 0
JGuntherS

[WIP] SA Path Editor

32 berichten in dit onderwerp

Ik ben een programma'tje aan het schrijven waarmee je paths kunt editen. Het is nog in WIP stadium, dus nog vol met bugs

De Path Editor gaat samen met de Map Editor van tonywob, ik weet niet of er nog een losse versie komt. Alles zal worden overgezet naar C++.

Huidige versie: 0.2.1

Changelog

- 3 dec 2005

--- "Bestand-openen"-schermpje toegevoegd

--- Zoek functie voor alle secties gemaakt (behalve sectie 4, daar valt niks te zoeken :bonk: )

--- Wat crash-beveiligingen

- 4 dec 2005

--- Compile-functie toegevoegd (als bestand "C:\test.dat")

- 11 dec 2005

--- Edit-functie voor sectie 1a toegevoegd (eindelijk...)

--- Edit-functie voor sectie 1b toegevoegd

- 12 dec 2005

--- Edit-functie voor sectie 2 toegevoegd

--- Plaatje-maak functie toegevoegd voor sectie 1a

--- Plaatje-maak functie toegevoegd voor sectie 1b

Suggesties/bugs ofzo? Post het hier!

Je hebt Microsoft .NET Framework nodig! (1.1.4322 ofzo) Als je XP sp2 hebt, heb je het waarschijnlijk al. Werkt het toch niet, PM me om mijn MSN :)

De compiler schrijft altijd het gecompileerde bestand naar C:\test.dat. De batch recompiler schrijft zijn bestanden naar C:\nodes**.dat.

Als je bepaalde stukken code wilt inzien, PM me!

SA_Path_Editor.zip

Bewerkt: door JGuntherS

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites
GTAGames.nl

Ik snap je tool niet echt,

Ik typ in 'Set path':

C:\Games\GTA SA Mods

C:\Games\GTA SA Mods\data\Paths

C:\Games\GTA SA Mods\data\Paths\NODES34.DAT

Vervolgens 'Decompile'

Alle 3 werken ze niet (Ik zou trouwens niet eens weten wt er zal moeten gebeuren maja)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Je zou volgens mij de paths moeten kunnen instellen, dat betekende de plaatsen waar de mensen lopen en auto's rijden.

Ik vind het een erg ingewikkelde tool Gunther, misschien dat je hem even wat duidelijker kunt maken ;).

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Wel leuk bedacht maar maak voordat je een eerste release maakt een duidelijk uitleg en een goeie GUI.

Voorderest ga zo door.

Maar het is ook niet voor niks WIP.

Geprogrammeerd in VisualBasic zeker he?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Je moet bij Set path GTA-map\data\paths\ invoeren (GTA-map vervangen door je GTA-map). Dat zou moeten werken. Hij laat nu alleen nog maar de Header zien, maar het hele bestand wordt al wel in het geheugen geladen. Die knopjes betekenen nog niets.

@Jarno: Het is in VB .NET 2003 geproggrammeerd. (het is zelfs multithreading :) )

Nieuwe versie, check de hoofdpost

Bewerkt: door JGuntherS

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Heb hem werkend gekregen nu. Veel handiger die Open dialog.

JGuntherS wil je me misschien toevoegen op MSN als je dat hebt (Ze me profiel).

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Nieuwe versie, check hoofdpost.

De knoppen hebben nu functie. Je kunt er entries mee zoeken. Klik erop en geef het nummer van de entry.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Op het moment kun je nog zo wenig met je tool,

Ik hoop dat het snel mogelijk is om paths aan te passen van npc's, auto's etc. :)

Gaat dat nog lang duren denk je ?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Nieuwe versie, zie hoofdpost

Je kunt nu compileren (niet bewerken!), de bestandgrootte wordt kleiner, dat komt omdat R* aan het eind van een nodes**.dat allemaal nulletjes heeft laten zitten, die worden niet meegecompileerd.

@ Blaster: ik ga nu bezig met een bewerkfunctie, verwacht het vandaag - overmorgen.

Bewerkt: door JGuntherS

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Handige tool, ik denk dat GTI deze ook zou kunnen gebruiken, maar ik neem aan dat Auto's nog niet lukt?

Aangezien, er nog maar enkele delen bekend zijn over het Path editten

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik zit al bij GTI :D . En ik ben druk bezig het path-formaat te ontcijferen.

Edit: Ik heb alle bestanden opnieuw gecompileerd, en het spel snapt ze nog steeds. Dat betekent dus dat mijn decompile/compile functies goed zijn :'D

Bewerkt: door JGuntherS

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Wel opletten dat GTA niet de files in je data/paths map gebruikt maar die in je IMG file ;). Misschien wist je het al.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

@ Jarno: Dat wist ik al ja :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Nieuwe versie, check hoofdpost.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Weer een nieuwe versie, sectie 1b bewerkbaar! (zie hoofdpost)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om te kunnen reageren

Een account aanmaken

Registreer je voor een eigen account. Het is snel en makkelijk!


Nu registreren

Inloggen

Heb je al een account? Log hier in.


Nu inloggen
Log in om dit te volgen  
Volgers 0

  • Recent actief   0 leden

    Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.