Jump to content

Laatst bekeken film


Trax

Recommended Posts

Bios.

-Detroit

Niet de film die het zou moeten zijn, het zou over een donkere periode gaan in Amerika met rassenhaat en rellen. Krijgen we maar een klein aspect te zien in een huis en een rechtzaak erg jammer. Het is op zich een prima film en het is best erg wat er speelde. t

 

-Misfit

Als je door het misselijkmakende begin kan komen is het een redelijk film. t

 

-Dikkertje dap

Gemiste kans! Het is best saai en triest, van een versje had ik wat grappigers verwacht, blijkbaar zei ik het begin van het versje altijd verkeerd en nu weet ik de rest. t

 

-Dummie de mummy en de tombe van achnetoet

Net als de andere 2 films is deze ook weer erg leuk om naar te kijken, naast de humor enige spanning erbij tijdens ontdekken. k

 

-The lego ninjago movie 3d

Ik denk zover de beste lego film die er gemaakt is, prima te volgen, niet te snel, combineert met de echte wereld. Je zou wat kunnen ontdekken uit andere films, maar het is grappig en zeker goed gemaakt. k

 

-Stronger

Gewoon een man die probeert te overleven na wat er is gebeurt, niet veel bijzonders aan. t

 

-Blade runner 2049 imax 3d

In ongeveer dezelfde stijl gemaakt als het origineel, met opzwepende muziek dat nergens voor nodig is bovendien duurt de film eigenlijk te lang. Waar het origineel op het einde een mooi stukje heeft, zit hier gelukkig een paar interessante scenes in. Maar verder boeit het niet veel en best wat saai deze films zijn voor mij dus niks, bleef zitten omdat de cast interessant was maar niet bij veel. ’Sylvia hoeks’ steelt min of meer de show ijskoud en kil, en ‘Ana de armas’ heeft ook wel wat maar daar blijft het bij. En kans op een mogelijke 3e deel. t

 

-Manifesto

Ware ik dacht alleen ’Blancett’ dit kon met zoveel personages kan blijkbaar iedereen dit, want echt acteerwerk komt er niet aan te pas meer een verkleed partij. Wil je in depressief schieten of verveeld raken ga vooral hierheen. God wat een eindeloze woorden stroom van politiek, kunst, filosofie en meer… van ideen van grote meesters niks zeggend als alles zeggend door elkaar als je t al begrijpt. Halverwege de film weg gegaan.. /

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 3.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forever GTA

    259

  • GuitarGuy666

    101

  • MegaPilot

    93

  • studio dewolf

    89

  • 2 weken later...

Ik heb laatst Desperately Seeking Susan gekeken op televisie. Erg vermakende film. Ook een van de beste films waar Madonna echt een goede actrice is (ze heeft vaak dat het heel goed kan zijn of heel slecht qua acteren) en sowieso vond ik het wel op zich wel een leuke film. Ook werd het nummer Into the Groove voor deze film gemaakt wat een van mijn favoriete Madonna nummers is, dus ik ben al dankbaar dat de film überhaupt is gemaakt alleen al voor dat muzieknummers. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Bios.
 

-The man with the iron heart

Eens een film waar wat meer gaat over hitler’s top mensen en het verzet dat iets in gang had gezet, wordt verteld door 2 kanten best wel fijn zie je niet veel. Tijdsperiode ziet er mooi uit. t

 

-American assassin

Niet echt standaard hoewel er wat vergelijkingen te vinden zijn kwa films, aardig en lekker vlot gemaakt mooi camera werk en prima acteurs. Het einde geeft een behoorlijk spektakel. k

 

-Happy death day

Een combinatie van ’Groundhogday’ en de serie ’Scream queens’ niet echt origineel of veel creativiteit gezien de goedkope kills. Maar het ziet er best goed uit heeft ook enige humor, en het stel acteurs werkt samen prima. Er had wel wat meer persoonlijke inhoud in gemogen. k

 

-Weg van jou

Een aardig nederlands filmpje blijft nuchter en simpel gewoon het dagelijks leven als t ware. k

 

-Sinterklaas en het gouden hoefijzer

Eindelijk weer eens een leuke net als de grap hierin als je m ontdekt. met een andere cast is ook eens fijn, dat maakt die rare foute dingen erin tenminste niet zo vervelend. Enige jammere hiervan is dat de pieten bruin achtig zijn haalt de magie er wel een beetje uit. k

 

-Kapitein onderbroek: het eerste grote avontuur.
Best een geinige animatie film met veel fantasie, bekende onderbroeken lol en wapens. Misschien wat aan de lange kant want het kan ook een beetje teveel zijn. k

 

-Home again

Een aardige film met een leuke cast, hoewel de personages niet echt veel veel diepgang hebben is het toch grappig en licht. Al gebeurt er ook niet veel terwijl er mogelijkheden zijn kijkt het lekker weg. k

 

-Geostorm imax 3d

Een A film die een aantal B films nadoet met betere cgi en special effects, zitten best wat scenes uit die echt mooi zijn en je kunt het wel plaatsen naast ‘the day after tomorrow’ t

Link to comment
Delen op andere websites

Bios.

-Thor: ragnarok imax 3d
Van een einde van een wereld zou je aan de vorige 2e Thor film denken dan zou het nu nog duisterder zijn en erg cool. Zoiets zou je ook verwachten van Thor uit oude legendes, niet wat ze er nu van hebben gemaakt. Goed zoals ik al vaker zei weet niet alles kwa comics al kom ik door tekenfilms ook het nodige aan info, maar het nodige daar uit tref ik hier dan weer niet aan verrassingen alom..

Het is best verfrissend om eens een luchtige komische superhelden film te zien t is zo lang geleden. Super coole film scenes, dialogen om te lachen, verassende momenten, mooie cgi en special effects etc..

‘Cate blancett’ als Hela echt fantastische is een van haar beste rolletjes, en de manier hoe Hulk hier overkomt geniaal. Alleen fenrir de wolf is een dingetje maar goed. k

 

-Jigsaw 8

Elke film doet gewoon z’n best en ze worden niet minder ook niet dit 8e deel. De vallen zijn helaas wat minder dan je gewend bent uit de Saw reeks, toch is het een interessante aanpak.

Het is vooral het boeiend zoals altijd om te ontdekken wie het brein is, hoewel t hier lijkt alsof het overduidelijk is zijn die twists zo goed. Bepaalde fantastische kill is nieuw. k

 

-Brad’s status

Een aparte film komt niet veel voorbij valt wat lastig uit te leggen, een iets wat melo drama met een saaie sfeer randje over een heel gewoon leven. Zou denken goh nou niet echt iets wat interessant is om naar toe te gaan. Maar toch het heeft iets interessants zit m echt in die speciale momenten, nadenkers over wat je leven is of hoe t leven is, en mooi gefilmd met een fijne cast hoe gewoon ook ze geven toch een bepaalde diepte. k

 

-Loving vincent

Het verhaal is eigenlijk wel standaard en een bekend type in de film wereld het domineert als het ware. Hoewel dat niet per se hoeft als je jezelf laat bewonderen wat er afspeelt op de doeken en details. Wat een fantastische film vooral het deel in zwart/wit ofwel grijs die megaklus van een tekenstijl is iets om te waarderen met respect, het is net echt ze hebben de juiste sfeer, levendigheid en kracht precies weten te pakken! Je wordt als het ware meesgelepen door die wondere wereld als je goed oplet. k

 

-The mountain between us

Dit is eigenlijk een film uit 1 uit duizend kwa verhaal, maar toch ware de meeste van deze films prima zijn ontbreek er vaak toch wel wat. Ik vond het lekker weg kijken heeft een mooie sfeer en fijne omgevingen. Prima acteurs met een goeie chemie hetgeen wat me trok in deze film het gevoel en de emotie in de ogen en dergelijke. Daar zat wat meer tijd in dan in andere dingen mogelijk. k

Link to comment
Delen op andere websites

The Revenant laatst gezien. Zoals wel vaker met Oscar-winnende films komt deze wat langzaam op gang, maar dat is ook hier wel degelijk de moeite waard. Mooie shots van het land, goed verhaal, uiteindelijk tot het eind toe geboeid zitten kijken :)  

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Bios.

-Leatherface

De prequel hoe het begon voor alle andere films van ’The texas chainsaw massacre’, zeker niet slecht ziet er heel goed uit lekker bloederig ook. Maar het lijkt meer een wraak film tussen agentje en de familie sawyer, en de rest probeert elkaar te pakken. Zo lijk je de indruk op de verkeerde te krijgen wie het gaat worden maar goed de sfeer en de spanning zit er wel goed in. k

 

-Your name – een aanrader

Een fantastische, kleurrijke, fascinerende animatie film, pracht beelden van omgevingen met zoveel details. Goed t concept van een body swap is vaker gedaan maar op deze schaal zoveel beter dan die andere films. De sfeer blijft de hele film en houdt je vast, je voelt de spanning met zo nu en dan humor, en het raadselachtige is mystiek of filosofisch mooi. k

 

-The foreigner

Uitstekende film met een goeie sfeer en een prima cast. ‘Jackie chan’ die nu niet eens een geinige film doet maar voor serieus kiest en dat doe ie met verve. Al neigt het wel naar films zoals ’Bond en Bourne’ k

 

-The snowman

Een kat en muis moordmysterie is subtiel maar toch moeizaam in de vooruitgang, het voelt wat lang aan maar de sfeer en de acteurs zijn prima. Een aantal zijsprongetjes die verder niet echt helder worden, maar goed de omgevingsbeelden zijn mooi. k

 

-Pokemon: ik kies jouw

Terug naar het begin een andere vertelling van het verhaal, ben t er niet helemaal mee eens.
Goed was een beetje apart begin, leuk dingen terug zien nostalgie en wat nieuwere dingen.
Uiteindelijk een erg leuke film, zelfde sfeer, muziek, mooie momenten en insteek. Ik kan nog de inzien de paar veranderingen hoewel ik ze toch mis. En bizarre aanpak voor het begin (o.a gevangen pokemon) en zo snel met zo’n legendarische pokemon je verwacht t later. k

 

-What happened to Monday

Hele goeie film redelijk origineel verhaal met veel vrouwen actie maal 7, knap hoe ’Noomi rapace’ verschillende personages kan uitbeelden ook al zijn ze gelijk. Maar het verbloemt wel wat plotgaten had wel wat beter uitgewerkt kunnen worden. k

 

-Murder on the orient express

Een aardige goeie film met een stel bijzondere acteurs, prachtige omgevingen en mooie filmbeelden/scenes. De snor van Poirot heeft zelfs een heel eigen leven best amusant.

Niet echt sherlock natuurlijk maar net zo bekend, voelt wat Shakespear/jezus-last dinner sfeerachtig aan. Op momenten spannend en intrigerend maar langdradig van stof. k

 

-Oh baby

Niet echt veel bijzonders maar wel een leuke romkom met prima acteurs. k

 

-Flatliners

Uiteindelijk geen sequel maar een remake die niet eens nodig is. De originele had iets bijzonders ook al was het een redelijke film en dat overtreffen ze niet eens. ’Sutherland’ die ook in de vorige zat had iets kunnen toevoegen of veranderen. t

 

-Daddy’s home 2

Oké deze film laat je zeker verassen en is zo komisch, echt beter dan het 1e deel.

Wat raar is of apart kunnen ze echt een leuke draai aangeven waaronder de kids. k

 

-Suburbicon

Best een absurde film niet echt goed doordacht en mist karakter elementen in de maatschappij die ze willen laten zien. En toch hoe het neergezet is is het enigszins intrigerend al schommelt het flink naar beide kanten van de morele ethische schaal. T

 

-Justice league imax 3d

Op een aantal dingen is dit beter dan ’Batman vs Superman’ maar overtreft het niet, mogelijk is de film ’Thor’s ragnarok’ zelfs beter. Het is echt een hele leuke en best wat interessante film als je de rommeligheid beetje je kan wegdenken en t feit dat villian ’steppenwolf’ als het ware een soort martha is… hoe lame kan een schurk zijn. ’Affleck’s’ batman is echt bij lange na niet zo goed als z’n voorgangers erg jammer. Als ze eerst voor de overige 3 een film hadden gedaan was er tenminste wat achtergrond, de introductie is prima maar zo kort, zelfde eigenlijk ook voor ’steppenwolf’
Goed de actie is prima zo ook enige special effect, muziek wat minder maar dat maakt de humor toch enigszins goed. De enige die voor mij de film een beetje staande hield was Wonder woman en Superman. Van tijd tot tijd is Flash best leuk maar voldoet niet aan andere die m spelen hoop dat er enige vooruitgang in wordt geboekt.

Moest trouwens telkens denken aan Pokemon net voor de aloha reeks. K

 

-Wonder

Het kan dan wel eerder zijn gedaan toch is dit best een leuke en lieve film, de acteurs zijn fijn en vullen elkaar wel op. Maar het probeert wel veel keurig te zijn dat wat kwaad doet goed opgelost kan worden. k

 

-Thank you for your service

Een aardige film maar niks nieuws onder de zon over het uitzenden en mentaal kapot zijn van soldaten die terug naar huis gaan. Triest hoe het gesteld is met de zorg voor ze en dat ’amy schumer’ erin zit helpt ook niet. T

 

-6 below

Niet veel bijzonders best redelijk over de zoveelste overlevings film. /

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Bios.

 

-Bad moms 2

Is als het ware equal aan ’daddy’s home 2’ ook wat beter dan het 1e deel ook hier gaat het er behoorlijk aan toe. Maar waar toen ’Mila’ niet helemaal pasten is het nu de actrice die de moeder van haar speelt. ‘Christine baranski’ er is bijna geen ander als haar dat typetje dat ze veel doet meesterlijk. k

 

-Escape room

Een prima film op zich maar dat ie nu uitkomt is wat ongeschikt t is net een saw film. k

 

-C’est la vie

Je kijkt als het ware naar een bedrijfje voor partijen, zitten wat momenten in die wel best een mooie draad er door heen gedaan zijn. Maar niet echt iets om je geld voor uit te geven. t

 

-Coco 3d

Beetje raar maar toch best leuk een voorfilm met ’Frozen’ erin die 20 min duurt.
Coco is een bijzonder, magisch, oogstrelend, spannende animatie film, de details in bijv de huid zijn zo echt wat de emoties des te meer laat overkomen. Een andere kijk ofwel gedachten op wat de los muertos (dodenfeest) is, een hele mooie emotievolle film. k

 

-Paddington 2

Nog beter dan het vorige deel met veel humor en avontuur, de acteurs hebben meer chemie tussen elkaar kunnen vinden dat lijdt tot mooie momenten. Overkijk op Londen en plattenland is ook super. k

 

-De familie slim

Komische film zeker wat voor samenraapsel de familie is, maar het stel verder niet echt veel voor. t

 

-Star wars: The Last jedi imax 3d - een aanrader

Ik ga er geen eens lang en uitgebreid over zijn. Het is een van de beste films uit de reeks, ja soms wat rommelig maar daar moet je niet eens mee zitten. Prachtig sfeerspel, nostalgische en verassend, sterk, fijne chemie, spannend en soms wat grappig . Geweldige scenes en filmbeelden, interessante wendingen. Sowieso is dit een bepaald film concept die je niet veel ziet echt zo mooi.

 

-Jumanji 2: welcome to the jungle 3d

Het kan het origineel niet overtreffen en dat is maar goed ook, mogelijk ligt dat ook aan dat het geen bordspel is maar ze het moderner maken met een game. Voelt anders maar het is ook niet wat ’Robin william’s’ zei hoe hij het ervaarde, gemiste kans zeker omdat er nauwelijks iets terug te bekennen is uit het origineel ter ere van hem. Het lijkt meer op een soort indiana jones films soms. Maar als ze het al te gevaarlijk voor kinderen vonden om naar te kijken toen (onzin) is dat het nu zeker. Hilarische pogingen om romantische over te komen, erg grof en vol actie, en of de humor echt geslaagd is te betwijfelen per ervaring. k

 

-Dr. knock

Blijkbaar een remake die ik niet ken van heel vroeger, het is een mooie emotionele film met best wat humor. Het is niet vaak maar iedereen hierin voelt fijn aan waardoor het geheel goed past. k

 

-Breath

Gaat over wat polio is en het begin voor mensen om weer hun leven terug te krijgen uit het ziekenhuis. Prima emotionele film en ’andrew garfield’ doet het goed al is t geen tranentrekker maar het leven dat deze persoon met z’n vrouw was mooi. k

 

-Ferdinand 3d

Echt een geweldige film zo vol met humor, en ook nog eens met dansende dieren zoals je nog nooit hebt gezien hilarisch. Mooie kleurijke omgevingen die rustgevend zijn.

En het geeft je ook wel een beetje een ander kijk op t leven van de stier. k

Link to comment
Delen op andere websites

Bios.
 

-Pitch perfect 3

Het is een soort mix met deel 1 en 2 dus hetzelfde concept is er nog, ze krijgen het toch voor elkaar om telkens bepaalde humor te gebruiken dat voor elke van de films apart is.
Ondanks het wat minder a-capella is ziet en hoort het toch erg leuk uit, en het is toch wel iets het zij verhaal met fat amy anders voelt het wat staal aan. En natuurlijk de gebruikelijke genante, pijnlijke etc.. dingen. k

 

-Gek van geluk

Het is wel een beetje een rommeltje en raar, maar als je daar voorbij kijkt zit er best wat leuks en zo nu en dan grappigs in. Was wel leuk geweest als er wat meer gebruikt was gemaakt van de omgeving shots. De cast is echt een samenraapsel die wel of geen chemie heeft. t

 

-Wonder wheel

Niks dan lof voor de jaren 50 sfeer en voornamelijk hoe kleur en licht zijn gebruikt, elke scene ziet er prachtig uit en voelt nostalgies aan. Uitstekend acteerwerk ‘Winslet en Belushi’.

Maar het blijft steken en zich herhalen waardoor het langdradig aanvoelt de film duurt zo te lang, en nou zit er ook een open eind in maar hoe het in het algemeen is gemaakt niet storend. t

 

-Huisvrouwen bestaan niet

Voor ‘jelka van houten’ is dit een film waar ze goed uit de voeten mee kan ze doet het goed.
mooie scenes, genante en grappige momenten, veelal over een kwakje. Ieder geval zijn het de 3 vrouwen de kracht in deze film, monologen om van te smullen. k

Link to comment
Delen op andere websites

Vorige week The Last Jedi gezien in de bios. Wat een ruk film. Er zitten zo enorm veel plotholes en onnodige scenes in deze film dat ik me af en toe geërgerd heb. 



Vanaf de eerste scene had ik al een beetje mijn twijfels toen er een 'je moeder' grap gemaakt werd. Ik snap best dat een film zijn komische momenten mag hebben, maar deze film deed dat gewoon net te vaak en te geforceerd. Zo vond ik dat er op het eiland waar Luke zich terug getrokken had veels te veel aandacht gegeven werd aan die Porg's. De eerste keer dat je ze ziet was het best grappig, maar na de 5e keer had ik het echt wel gehad. Het voelt meer aan als een commerciële actie om merch te verkopen dan dat het echt wat toevoegt aan de film. 

Verder snapte ik de manier van filmen niet helemaal. De eerste helft van de film had naar mijn smaak veels te veel overgangen naar andere verhaallijnen. Je kreeg 2 minuten te zien hoe het er met Rey en Luke aan toe ging, en vervolgens krijg je weer een 2 minuten scene over Snoke etc. Op die manier ervaar je totaal geen ontwikkeling van de film en heb je het idee dat er geen duidelijke vooruitgang is in de film. 

Ook vond ik de film zeer anticlimax. In The Force Awakens kwam er een nieuwe antagonist, Snoke. Er wordt heel mysterieus gedaan over zijn achtergrond en wie hij precies is, maar in The Last Jedi is dit karakter meteen vol in beeld en gaat hij op de meest anticlimax manier dood. Dat geld ook voor de bijna heldhaftige opoffering van Finn. Als hij niet gestopt was door Rose had dat een enorm goede plottwist geweest in de film en had ik, hoe gek het ook klinkt, met een beter gevoel over de film de zaal verlaten. Maar in de plaats daarvan offert Rose zichzelf ineens op om Finn te redden en komt de meest geforceerde romantische scene die ik ooit in een film heb gezien. Ik weet niet zo goed wat er in het hoofd van de regisseur omging toen hij dit bedacht. Wat een enorm slechte scene was dat. 

Hetzelfde geld ook voor de scene waarin Leia in de ruimte zweeft nadat het ruimteschip voor een deel is opgeblazen. Als zij daar dood gegaan was had dat een enorme indruk gemaakt op de kijker. Maar in de plaats daarvan kwam er ineens een soort Disney princess moment waarin ze terug zweeft naar het ruimteschip en er ineens niets meer aan de hand was. Ik zal het nogmaals zeggen; ik weet niet wat er in het hoofd van de regisseur omging toen hij deze scene bedacht.

 

Naar mijn mening vind ik dat je deze film prima over kunt slaan. :( 

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...