Jump to content

Laatst bekeken film


Trax

Recommended Posts

Eigenlijk had ik kaartjes voor een voorpremière een paar weken geleden, maar helaas kon mijn partner destijds niet. Vandaag kwam ons beiden wel uit en zijn we naar Arrival geweest :) Werkelijk waar een fenomenale film! Denis Villeneuve gaat fully-Chris Nolan in deze geweldloze alien-invasie film. Het is een absolute tegenpool van Independence Day waar deze film op mikt, maar het slaagt perfect in haar opzet, mede dankzij de bijzonder sterke performance van Amy Adams en het meesterlijke regie van Villeneuve :klap:



Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 3.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forever GTA

    259

  • GuitarGuy666

    101

  • MegaPilot

    93

  • studio dewolf

    89

Ben ook naar de accountant geweest. Mooie film, leuk verhaal maar zoals eerder verfilmd is het een beetje chaotisch door de flashbacks die erin voorkomen. Was trouwens wel grappig, er zou iemand in de zaal zitten die weigerde zijn kaartje te laten zien na een toiletbezoek. Na wat schelden is diegene weer gaan zitten. Kwartier later kwam de politie 'm ophalen. :7:7:7

Link to comment
Delen op andere websites

Bios.

Fantastic beasts and where to find them imax 3d – een aanrader

Hele fijne 3D dat me heeft verbaasd zo nu dan en kwam het echt goed naar voren.

Fantastische is zeker het goeie woord en zoveel meer, ontzettend gaaf hoe ze de jaren 20 hebben gevormd en levend aanvoelt. In combinatie met dat en de acteurs en veelal magische dingen heeft het een bepaalde charme, zelfs het duistere aspect hierdoor dwaal je door de film.

Het voelde echt dicht bij Harry potter aan door de namen ’Scamander en Grindewald’ en de magische wezens die je hart veroveren. Een visueel plaatje een lust voor het oog en je fantasie, goed acteerwerk en mooie muziek.

Ik verheug me op meer films en ga deze zeker nog een keer zien.

Queenie is ’Alice sudol’ toen ik erachter kwam verbaasde me dat want ze zingt namelijk, en een aantal jaar geleden had ze zo’n pracht liedje. k

The light between oceans

De plek waar het gefilmd is is mooi en sereen zeker met de mooie scenes, de film kabbelt rustig door met mooie muziek en verveelt niet. Prima cast die met de alle emoties mooi erin verweven zijn. Triestheid, verlorenheid en liefde voeren veelal de overtoon niet te heftig dus het kijkt goed weg. k

De zevende hemel

Het is best een mooi verhaal en goeie acteurs in deze muzikale film. Maar gezien er dus gezongen wordt is het voor ieder anders, er zit wat moois in maar het klinkt ook nog weleens slecht maar kon t best uithouden. Er is veel aan de hand maar toch voert het je mee in sommige scenes die heel mooi zijn. k

Bad santa 2

Wat kan ik over deze zeggen het heeft in ieder geval best lang geduurd na het origineel.

Het is in principe hetzelfde concept met veel grofgebekte sexueel gepraat, maar er missen een aantal personages van de vorige film dus de focus ligt te veel op het hoofdpersonage.

En samen met het opgroeide kind is de sfeer anders en best pijnlijke ook al verwacht je het. k

Vaiana (moana)

Een nieuw Disney sprookje en dit keer zelfs met beide ouders aanwezig. Een uniek en mooi verhaal. Heerlijk die muziek creert toch een fijne sfeer, je leert over de cultuur, de speciale band, kleding en meer. Vaiana is een mooi personage die je ziet groeien en veranderen. De kip had er niet echt in gehoeven, al is t soms grappig. Ook hier is er wel wat duisters aanwezig, maar het staat voor wat het leven is, en de mytische oorsprong voor dat land.

Bewerkt: door Forever GTA
Link to comment
Delen op andere websites

Jack Reacher (2012) was imo een uitstekende film, maar helaas is het tweede deeltje Jack Reacher: Never Go Back bij lange na niet zo sterk. Het is de zoveelste actiefilm die in de standaard actiefilm cliché's trapt. Echter is de actie wel vet en de stunts leken veel echter dan je gewend bent en verder ook weinig shaky cam thumbsup2.gif

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Star Wars Rogue one. Star Wars fans mogen deze echt niet missen. Het verhaal dicht de gaten tussen deel 3 en 4. De actiescènes waren mooi in beeld gebracht en het verhaal zelf werd goed verteld. De uitkomst van de film was onder fans natuurlijk al lang bekend, maar het avontuur daaromheen maakt deze film alleen al de moeite waard.

Link to comment
Delen op andere websites

Bios.

-Underworld: blood wars 3d

Het is geen slechte film maar er had zeker meer uitgehaald kunnen worden, voelde nogal compact en snel gemaakt. En een vibe van tienerboek zoals de laatste tijd in films terwijl de vorige dat niet hadden. Het hele gebeuren met wapens vind ik ook nogal omslachtig terwijl ze zelfs wapens zijn voor de lycans zeker. Die hier zo georganiseerd zijn dat de vamps echt stupide overkomen. Hoewel de nieuwe clan er cool uitziet en hier dan uiteindelijk een kracht laten zien die ze al hadden moeten hebben wtf?

Maar verder prima sfeer, geweldige actie, een aantal gave dingen etc.. dialogen konden beter. k

-Nocturnal animals

Wees voorbereid voor de opening scene, gruwelijk om te zien en hopelijk wordt dit geen trend in films want bij een andere film werd het op het einde gedaan.

Maar naast het onsmakelijke tafereel is het zeker geen slechte film, in het verhaal krijg je nog een verhaal te zien vanuit een boek, je ziet ook nog het verleden dus verschillende invalshoeken lopen over elkaar heen dat maakt het soms wat lastig te overzien.

Kwam erachter dat er veel dingen gebruikt worden van uitersten aspecten die t leven rijk zijn, is best mooi zeker omdat veel je ook tot denken laat zetten. Gezien het niet allemaal duidelijk is en je een bepaald gebeurtenis zelf invult. Maar zulke losse draadjes kan ook storend zijn.

Prima acteurs en goeie sfeer, maar het wat je ziet is niet nieuw in ieder geval. k

-Sing 3d

Het is een mindere versie van zootropolis maar weliswaar net zo leuk, het is eigenlijk een soort talenten zang film zoals ’Idols etc..’ Maar hier laten ze wel het leven van verschillende personages en hun leven zien. Je leeft met ze mee de liedjes zijn echt heel erg leuk, en zeker op het einde gaan ze helemaal los. Maar wel het idee dat er veel meer uitgehaald kon worden. k

-Office Christmas party

Het is geen verkeerde film wat genante of pijnlijke momenten her en der en komische op zich.

Maar t is een kruising van veel party films van de laatste tijd. En ben t wel eens met wat iemand zei, script is niet zo goed en als je dan de acteurs hebt die erin zitten is t zonde van hun talent. Maar op een aantal momenten zijn ze zeker niet slecht. k

-Incarnate

Ik had er meer van verwacht dan dit eigenlijk? Het is niet eens eng noch jump scares mogelijk wat spanning maar dat is het wel. Gezien de bekende acteurs die er in zitten is het zonde van hun talent, er is veel dat niet goed is uitgewerkt en mis toch veel van het gebruikelijke bezetenheid. Heeft ook nogal veel van andere films weg en het is best voorspelbaar.

Het is niet slecht prima film op zich, maar denk aan ‘’the omen’’ van vroeger. t

-American pastoral

De film rekt net iets te lang uit en laat wat plotholes open en dat is wel jammer want het is best goed verhaal. Mooie tijdsperiode, settings, kleding etc.. het laat wat meer zien.

Solide acteerwerk met een goeie chemie, denk voor ’dakota’ een van haar beste rollen, jammer wel van de tussen pozen en niks ziet van haar verandering. Maar verder is het wel intrigerend hoe de familie aftakelt. k

-Shut in

Het doet denken aan ’the shining’ (die al niet zo goed was) is nauwelijks beter dan ’Incarnate’

Noami watts is goed maar zelfs voor haar is wat ze hier van gemaakt hebben niet zo best, er zijn wat momentjes dat zij en ’stief-zoon’ enige spannende momenten hebben. Er worden nogal wat foutjes of wel rare keuzes gemaakt.. Terwijl er toch potentieel in zit maar dat is in soortgelijke films beter gedaan. t

-Soof 2

Heel anders dan het vorige deel maar dat maakt niet uit, het is heel verassend in vele dingen en dat is ontzettend leuk, en ook heel gewoon z’n dagelijkse beslommeringen en familie dingen. Enige dat me wat stoorde is hoe de kids overkwamen. k

-Mees kees langs de lijn

De zoveelste en niet echt vernieuwend, en dan is ook nog de meester en de klas vervangen.

Ze hebben er wel wat aardigst van gemaakt, t is meer een familie uitje met de kleintjes.

Zit ook nog eens de directrice er veel meer in, en dat bij dit deel is niet goed. t

-Rogue one: a star wars story imax 3d

Ik ga hier niet al te uitgebreid over uit te laten, het is een prima film maar uiteindelijk moet je het wel zien in het grote geheel dat aansluit bij een bepaalde film van star wars.

Maar op z’n eigen stelt het niet erg veel voor het is ieder geval niet het verhaal dat de film draagt, nee dat zit in de schoonheid van andere dingen.

De details, de omgevingen, de rust en gemak waarin het verhaal voortkabbelt zo is alles goed te zien. Maar daarbij ook personages die je goed leert kennen, en interessante of grappige woordspellingen/dialogen.

En wel apart is dat de kenmerkende star wars muziek niet aanwezig is etc.. k

-Collateral beauty

Ik keek hier heel erg naar uit maar heeft uiteindelijk niet hetgeen geleverd wat ik had verwacht. Potentieel was het er zeker met deze cast, al is het mogelijk dat het voor andere wel de juiste emoties raakt al is er best veel ellende te verstouwen. ’Smith’ wordt veel naar een zijspoor gebracht daarvoor, en veel wordt niet afgemaakt omdat er nieuwe dingen opduiken.

In plaatst van dat het op z’n loop gaat en wat meer ’scrooge-achtig’ is, voelt het meer theatraal nep en oppervlakkig. Denk dat de enige die echt wat inbrengt ’Winslet’ is

Let wel een slechte film is het zeker niet. k

Link to comment
Delen op andere websites

Rogue One - A Star Wars Story

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

DIT is een Star Wars film. In tegenstelling tot 1,2 en 3 (wat geweldige actiefilms waren btw, maar geen Star Wars) weet deze film het wel te maken.

Rogue One > The Force Awakens

10/10

Link to comment
Delen op andere websites

Escape from Alcatraz met Clint Eastwood (7.3/10)

Hele leuke film, ik hou wel van die oude films van vroeger. Soms wel eens net zo vermakelijk als films van tegenwoordig. Een goed verhaal met daarin echt de slimme dingen van de hoofdpersoon. Op bepaalde manieren detectiepoortjes doorkomen zonder helemaal gefouilleerd te worden etc. Het was niet echt een top film, maar wel heel leuk! In vergelijking met The Shawshank Redemption is deze film een beetje magertjes.

Star Wars VII: The Force Awakens (8.5/10)

Ik had alle Star Wars delen gezien behalve deze nog (en die nieuwe uit de bios) Ik moet zeggen dat ik eerst heel erg in de film moest komen om te ontdekken wie nou de zoon/dochter van wie waren, maar toen de film eenmaal begonnen was en alles was weer duidelijk vond ik de film echt fantastisch. Ik heb er echt van genoten. De oude stijl van de films, maar compleet in een nieuw jasje met verbeterde special effects. De geluiden waren nog wel heel herkenbaar aan vroeger. Het verhaal op zichzelf was niet heel verassend, maar wel top!

Jurassic World (9.5/10)

I en III blijven toch mijn favoriete delen, maar deze mag er ook zijn. Een super spannende film die ik al wel 10x gezien heb, maar dinosaurus films blijven toch heel geweldig om naar te kijken. Spanning en sensatie en natuurlijk een heel romantisch eind! Op naar Jurassic World 2!

Link to comment
Delen op andere websites

Bios.

Kappen

Best een aardige film erdoor heen heeft het zo’n beetje de hele tijd dezelfde sfeer.

Al zijn er wel betere verfilmingen van Carry slee. k

La la land

Geen idee waar deze film heen wilde een verhaal was er nauwelijks, en er was een mis-cast met ‘Stone’ en ’Gosling’ geen chemie en oppervlakkig dat deed de film voor mij al helemaal niet goed. Mogelijk wilde ze een soort ode of nostalgie over vroeger in combinatie met het moderne, maar daarvoor springt de film teveel over van plekken en scenes. En vaak is er zoveel te zien de dansjes en muziek zijn best leuk en herkenbaar.

Maar de film duurt ook nog eens veel te lang wordt saai waar de eerste helft nog te doen is, is het totaal anders in het volgende helft. Ik ben er dan ook uitgegaan want ik vond het niks degene naast mij ook. /

Passengers 3d

Deze film heeft een sterke cast nodig om er iets van te maken, en gelukkig zitten ’Lawrence en Pratt’ erin die hebben hele goeie chemie met elkaar en maken goeie uitdrukkingen want ze hebben een hele film te dragen.. Naast hun acteerwerk zijn er mooie special effects en sets die het interessant maken.

Maar het is vooral: what you see is what you get. Het is wat vlak en mager verhaal terwijl ondanks wat gaten erin ze er best wat meer van hadden kunnen maken. k

Why him

De film doet een beetje denken aan ’meet the family aka fockers.’

Maar het is best interessant met genante komische momenten, en leuke verassingen.

‘Bryan cranston’ is best goed maar toch wat stijf hier, maar dat maakt de gekke manier van ’James franco’ weer goed. k

Ballerina 3d

Een hele mooie en leuke film met goeie humor en met fijne muziek, een mooie tijdsperiode van Parijs die ze laten zien. Mooi hoe ze laten zien dat passie, vastbeslotenheid, en vastberadenheid je ver kan brengen. k

Link to comment
Delen op andere websites

Van de week A Time to Kill gezien, een interessante advocatendrama waarin een advocaat (McConaughey) een donkere man (Samuel L. Jackson) verdedigt die het heft in eigen handen nam en de twee verkrachters van zijn dochter neer knalt. Het is een prima film die het zuidse racisme uit die tijd af en toe goed in beeld brengt, maar doorgaans toch wel behoorlijk melodramatisch. Een meer samenhangende script, had de boodschap wat beter naar voren kunnen brengen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik heb vandaag net Harry Potter en de Relieken van de Dood part 2 afgezien. Vorige week werd de hele serie op SBS6 uitgezonden, alleen heb ik de eerste gekeken op tv en daarna de rest gewoon op DVD's. Ik bezit namelijk zelf alle delen. Een geweldige serie! Ik ga niet de moeite doen om elk deel te raten, maar The Prisoner of Azkaban en Relieken van de Dood part 1 vond ik zelf de 2 slechtste films uit de serie. De vuurbeker en The Order of the Phoenix blijven mijn favoriete HP films. :)

10/10! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Jingle All The Way

Een prima (Kerst)filmpje uit 1996 met Arnold Schwarzenegger erin. :)

Deze film gaat over een vader (Arnold) die het Kerstcadeautje voor zijn zoon is vergeten te kopen. Wegens het grote succes van het speeltje blijkt er nergens meer eentje over te zijn, tot grote frustratie van de vader. Hopeloos en alleen gaat hij vervolgens op zoek naar het speeltje.

Al bij al een prima filmpje om tijdens de Kerstdagen eens te bekijken, maar daar blijft het ook bij. Hier zou ik niet meer dan 10 euro voor geven.

6.5/10

Bad Moms

Een mooie komediefilm over moeders die het beu zijn om steeds voor van alles en nog wat te zorgen. Prima filmpje.

7.5/10

Link to comment
Delen op andere websites

Assassin'S Creed

Als fan van de games heb ik echt genoten van deze film.

Dit is overigens ook gelijk het grote nadeel aangezien je echt de games gespeeld moet hebben om het verhaal goed te kunnen volgen.

Cijfer: 80/100

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...