Jump to content

Wie is er bang voor spinnen??


Robin2130

Recommended Posts

Ik ben niet bang voor spinnen maar van wolfsspinnen met een diameter van 10cm ga ik wel uit de weg daar mot ik niks van hebben

de grootste spin ter wereld is de Bananenspin zie 2e plaatje

de Bananenspinnen kunnen erg groot worden het vrouwtje kan (alleen het lijfje) zo'n 3cm groot worden het mannetje zo'n 1 cm kleiner.

Hij komt voor in Midden -en Zuid Amerika. Ze zijn bruinachtig van kleur met rode haren bij de kaken. De banenspin is zeer agressief, snel en zeer giftig. Door deze beet van de spin kan men ademhalingsproblemen krijgen met de dood tot gevolg.

Ze maken geen web, ze jagen op de grond. Soms tijdens het jagen dringen ze ook de huizen binnen. Ze kunnen zich ook verstoppen in schoenen. Bij een confrontatie met deze spin zal deze spin niet vluchten. Hij zal de beide voorpoten omhoog richten en je blijven aankijken en blijven volgen met zijn ogen. Met het risico dat deze spin je ook aanvalt en bijt.

De eicocons worden onder stenen gelegd. Ze hebben hun naam te danken aan het feit dat ze veel op de bananenplantages worden aangetroffen. Het kan soms gebeuren dat ze meereizen naar Europa tussen de bananentrossen.

post-30-1093690143.jpg

Bewerkt: door robin2130
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Robin2130

    13

  • Melchior

    7

  • Lantyz

    4

  • Q Dude

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

wolfspinnen zijn toch die dikke zwarten die zie ik weleens als ik in de schuur bezig ben ik trap ze meteen kapot klere beesten :D

uhm die bananespin is denk ik toch wel groter dan 3 cm want ik heb wel grotere gezien :blink:

Bewerkt: door killerbee.nl
Link to comment
Delen op andere websites

wolfspinnen zijn toch die dikke zwarten die zie ik weleens als ik in de schuur bezig ben ik trap ze meteen kapot klere beesten :D

uhm die bananespin is denk ik toch wel groter dan 3 cm want ik heb wel grotere gezien :blink:

ja dat zijn wolfsspinnen die grote zwarte in de schuur ja die kunnen gemeen bijten.

per huis leven er gemiddeld 144 spinnen

Link to comment
Delen op andere websites

ik ben er niet bang voor echt niet... mijn zus wel en daarom pest ik haar altijd mee :lol: B)

hahaha ik kan mijn zus er ook mee pesten

die is zelfs bang van NEPSPINNEN en ze kijkt niet graag naar de film: arachnophobia :lol: :lol:

toen ik klein was heb ik weleens een vette kruisspin in haar nek gegooid ze was echt nijdig :lol: :lol:

Link to comment
Delen op andere websites

die is zelfs bang van NEPSPINNEN en ze kijkt niet graag naar de film: arachnophobia :lol: :lol:

volgens mij kwam het door die film dat mijn zus bang werd voor spinnen ze heeft 2 dagen lang niet naar de wc te durven gaan omdat er in die film spinnen uit de wc kwamen :lol:

Link to comment
Delen op andere websites

Spinnen?

Wat een onzin om daar bang voor te zijn, ik ben alleen bang voor een ''Zwarte Weduwe'', of een Vogelspin, of die Bananespin, brrrr, daar krijg je me bang mee!

Bewerkt: door Melchior
Link to comment
Delen op andere websites

hahahahah melchior nou ja als je jarig bent dan krijg je van mij een Bananenspin

weetje om te weten: In IJmuiden kwam er een schip aanmeren die bananentrossen aan boor had voor een winkel maar wat zat daar in?? jaja een Bananenspin de winkel is de hele dag gesloten geweest en de haven ook i.v.m dat die spin goed kan bijten.

Hier nog een foto van de bananenspin:

Wat een schatje he?? :lol: :lol:

post-30-1093702480.jpg

Bewerkt: door gtafreak
Link to comment
Delen op andere websites

En wat vind je van die Hooiwagens.. :lol:

Nee ik ben niet bang voor spinnen. Wel voor die zeer giftige natuurlijk, maar die zitten hier toch niet. ;)

Hooiwagens zijn eigenlijk de giftigste spinnen ter wereld maar ze zijn voor ons niet gevaarlijk omdat ze niet door onze huid heen kunnen bijten.

maarre hooiwagens vind ik vieze beesten maar ik ben er niet bang van! :lol:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...