Jump to content

Wie is er bang voor spinnen??


Robin2130

Recommended Posts

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Robin2130

    13

  • Melchior

    7

  • Lantyz

    4

  • Q Dude

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik ben niet bang voor spinnen maar voor die soort spinnen die groter zijn dan 1 meter in d oorsnee daar ben ik wel bang voor want die kunnen je in 1 keer dood knijpen.

Ach man dan sta je toch gewoon al klaar met je M16! :puh:

weet je wat trouwes ook leuk is: spinnen martelen met een electrische vliegenmepper :lol: dat is mijn grote hobby soms leg ik hem er op en ga ik hem zolang ingedrukt houden dat de vonken er van af komen :lol:

Link to comment
Delen op andere websites

Het is juist handig om een aantal spinnen in je kamer te hebben lopen; die rekenen mooi af met die rotmuggen.

In het Veluwegebied zit nog steeds een zeer klein aantal Adders :)

(Die zijn giftig toch? :huh: )

Adders zijn inderdaad giftig, al komen beten niet vaak voor en zijn deze bovendien niet erg gevaarlijk. Er zitten er overigens nog redelijk wat in Nederland, niet alleen een zeer klein aantal op de Veluwe.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben niet bang voor spinnen maar van wolfsspinnen met een diameter van 10cm ga ik wel uit de weg daar mot ik niks van hebben

de grootste spin ter wereld is de Bananenspin zie 2e plaatje

de Bananenspinnen kunnen erg groot worden het vrouwtje kan (alleen het lijfje) zo'n 3cm groot worden  het mannetje zo'n 1 cm kleiner.

Hij komt voor in Midden -en Zuid Amerika. Ze zijn bruinachtig van kleur met rode haren bij de kaken. De banenspin is zeer agressief, snel en zeer giftig. Door deze beet van de spin kan men ademhalingsproblemen krijgen met de dood tot gevolg.

Ze maken geen web, ze jagen op de grond. Soms tijdens het jagen dringen ze ook de huizen binnen. Ze kunnen zich ook verstoppen in schoenen. Bij een confrontatie met deze spin zal deze spin niet vluchten. Hij zal de beide voorpoten omhoog richten en je blijven aankijken en blijven volgen met zijn ogen. Met het risico dat deze spin je ook aanvalt en bijt.

De eicocons worden onder stenen gelegd. Ze hebben hun naam te danken aan het feit dat ze veel op de bananenplantages worden aangetroffen. Het kan soms gebeuren dat ze meereizen naar Europa tussen de bananentrossen.

great...

door jouw eet ik nooit meer bananen <_<

soms heb ik wel schrik van die huge spinnen maar de kleintjes zijn zielig

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben niet bang voor spinnen maar van wolfsspinnen met een diameter van 10cm ga ik wel uit de weg daar mot ik niks van hebben

de grootste spin ter wereld is de Bananenspin zie 2e plaatje

de Bananenspinnen kunnen erg groot worden het vrouwtje kan (alleen het lijfje) zo'n 3cm groot worden  het mannetje zo'n 1 cm kleiner.

Hij komt voor in Midden -en Zuid Amerika. Ze zijn bruinachtig van kleur met rode haren bij de kaken. De banenspin is zeer agressief, snel en zeer giftig. Door deze beet van de spin kan men ademhalingsproblemen krijgen met de dood tot gevolg.

Ze maken geen web, ze jagen op de grond. Soms tijdens het jagen dringen ze ook de huizen binnen. Ze kunnen zich ook verstoppen in schoenen. Bij een confrontatie met deze spin zal deze spin niet vluchten. Hij zal de beide voorpoten omhoog richten en je blijven aankijken en blijven volgen met zijn ogen. Met het risico dat deze spin je ook aanvalt en bijt.

De eicocons worden onder stenen gelegd. Ze hebben hun naam te danken aan het feit dat ze veel op de bananenplantages worden aangetroffen. Het kan soms gebeuren dat ze meereizen naar Europa tussen de bananentrossen.

great...

door jouw eet ik nooit meer bananen <_<

soms heb ik wel schrik van die huge spinnen maar de kleintjes zijn zielig

ironfist de bananentrossen worden eerst nog geinspecteerd op eitjes voordat ze de winkels ingaan

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb tijdens de vakantie in Oostenrijk in een bergmeertje gezwommen, ik lag op zo'n vlot, kwam er zo'n ratelslang voorbijvaren, uhh, zwemmen! :lol:

Uiteindelijk verdween ie in het riet!

Echt grappig om te zien! :lol:

Link to comment
Delen op andere websites

In het Kastoriameer (Griekenland) wemelt het van de slangen. Je zag ze zo over de kade kruipen en door het water zwemmen (vrij onschuldige beesten, dat wel) Ik heb er heel even over nagedacht er een bij zijn staart te pakken a la Steve Irwin, maar toch maar niet gedaan :lol:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben niet bang voor die kleine rot spinnetjes alleeen voor die hooiwagen en die andere rare vage beesjes die hooiwagen zou denk ik wel goed roken als je die op een elektrische vliegenmepper leg :puh: :lol:

Ik heb 3 dagen geleden nog een slang gezien een regenboogbowa bij iemand thuis echt stoere beesten vooral als ze een hamster ofzo pakken dan word heel die kop van die hamster bol! :)

Bewerkt: door petersmurfje
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...