Jump to content

Pic. topic...


Ewoud

Recommended Posts

  • 1 maand later...
  • Reacties 130
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • .Sharingan

    14

  • coz

    12

  • Megadreams

    12

  • Ewoud

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er stond 1 paal op de weg en wie botst er tegenaan... Sorry voor het tegen iedereen aanrijden, vooral sorry voor Silver want daar botste ik het vaakst tegenaan. :$

Commando heeft ook wat foto's gepost, heb ze net bekeken: http://beta.xfire.com/users/commandore/games/gtasa/screenshots?page=2 Van de 2e laatste foto van rechts tot pagina 3 :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 6 maanden later...
  • 3 maanden later...

Dit topic is ondertussen al uitgestorven maar dat wil ik wat veranderen met m'n nieuwste project in MTA. Onder elke screenshot staat extra uitleg.

igCB6LW.jpg

De meeste onder jullie zijn vast bekend met het erg populaire spel "Minecraft". Dit is in feite een 2D versie van Minecraft maar dan volledig in MTA. Nog beter het is ontworpen om ingame op een scherm gespeeld te worden en niet op fullscreen zoals in de screenshot te zien is. De reden waarom ik de screenshots wel maak in fullscreen is simpelweg het feit dat je zo een beter zicht op het spel hebt. In ieder geval is dit dus de hoofdreden waarom er geen buttons en dergelijke zijn maar puur commands. Echter wil ik dit op termijn aanpassen door het mogelijk te maken via bijvoorbeeld f11 te switchen naar fullscreen. Hierbij kan ik de commands wel vervangen door buttons. Het is echter iets voor op termijn. Het spel kan alleen gespeeld worden (singleplayer) maar ook met meerdere (multiplayer) echter werk ik op dit moment enkel en alleen nog aan de singleplayer maar eens die vergevorderd is zal ik ook beginnen aan de multiplayer sessies. Allemaal geheel in MTA.

T2hPNqY.jpg

Hier heb je de mogelijkheid werelden aan te maken, te laden of deze te verwijderen. Een wereld genereert zich aan de hand van een seed (een cijfer) die doormiddel van de tickcount (het aantal millieseconden sinds de start van de server) zal gekozen worden. Aan de hand van deze seed zal een door mij geschreven algorithme dan de chunks genereren. Chunks zijn groepen van 50 blokken op de x-as en een onbeperkt aantal blokken op de y-as. Naarmate je verder door de wereld gaat zullen er meer chunks automatisch gegenereert worden. Het voordeel van deze seed is dat indien je twee werelden maakt met deze seed dat deze twee werelden ook identiek hetzelfde zullen zijn. Al zal jou spawnpoint wel ergens anders liggen dan op de andere wereld. In ieder geval, deze "pagina" staat je toe verschillende wereleden te genereren die op jou hardeschijf worden opgeslagen en zodoende via welke server die deze resource zou draaien deze werelden zou kunnen inladen. Ze nemen weinig ruimte in door de verschillende optimalisaties die ik doorgevoerd heb.

lFeyZ3X.png

Deze screenshot laat een nieuw genereerde wereld zien met gras, dirt, steen, bomen en water. Deze worden aan de hand van een door mij geschreven algorithme op hun plaats gezet aan de hand van de seed. Het is trouwens louter toeval dat de bomen hier exact even groot zijn. Hun grote word namelijk ook willekeurig gekozen aan de hand van de seed. Daarnaast is het water ook voortgekomen uit één water sourceblok die zich verspreid heeft. Echter werd deze map genereert op mijn ietswat oudere algorithme.

DJR3Jwv.png

Dit is een zeer recente screenshot die laat zien hoe het water zich nu op een meer realistischere manier voortbeweegt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er erg leuk uit Megadreams! Verdient naar mijn mening zelf een apart topic waar je alle updates kan plaatsen?

Lijkt me wel nogal omslachtig om dit in MTA te maken, maar dat doe je zodat je je geen zorgen hoeft te maken om het netwerk aspect en dergelijke?

Link to comment
Delen op andere websites

Het is meer bedoeld als een leuke uitbreiding voor de server waaraan ik meewerk. In principe wil ik kijken tot hoever ik kan gaan in MTA met een spel als deze. Ik kan wel vertellen dat het zonder optimalisaties echt niet mogelijk is zo'n spel te maken zonder dat er lag is. Een apart topic zou inderdaad wel kunnen aangezien feedback zeker welkom is. :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...