Jump to content

[MODEL] Filmtutorial - Hoe maak ik een eiland ?


Bradley H.

Recommended Posts

  • 1 maand later...
  • Reacties 86
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Wazuup

    10

  • Blastov

    9

  • clifdon

    9

  • burpicane

    4

  • 2 weken later...

hoi,

ik wil 3ds max downloaden. maar hij heeft steeds geen dll files. hoe kan dit? heeft iemand een goede?

bvb

Edit: heb het probleem. ik had windows vista.

Bewerkt: door CJansen
Link to comment
Delen op andere websites

hoi, ik snap het nog niet helemaal. als ik met die poly bezig ben. in het filmpje heb je heel veel van die vierkantjes (poly's dacht ik, toch?) maar ik zie er geen. hoe krijg ik die er wel?

thanks :klap:

Link to comment
Delen op andere websites

Zie je in je perspective viewport geen poly's (wireframe)? Dan komt dit doordat deze uitgeschakeld staan. Je kunt ze weer inschakelen door simpelweg op de F4 knop te drukken. Als dit het niet was, dan zul je wel helemaal niet veel poly's hebben. Je kunt meer poly's aanmaken door bij het creeeren van een object het getal bij ''segments'' hoger te zetten.

Link to comment
Delen op andere websites

bedankt het werkt.

2e vraag (zullen nog wel meer vragen komen deze weken): hoe krijg je dat wegdek op die manier. ik heb al op "m" geduwt maar dan kan ik het niet zo krijgen zoals het daar staat :bonk:

:$

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet eerst een kant van het wegdek selecteren, bijvoorbeeld de linkerkant. Dan druk je op 'M'. Selecteer je wegtexture en druk dan op 'Add to slection' Als hij fout staat, moet je hem nog even 90°/180° roteren (dat moet je bij 'W' doen, denk ik.) Dan ga je naar de Modifier List en selecteer je UVW Map dan vul je zowel bij U als bij V hetzelfde getal in (bv. 10) dan staat hij normaal gezien meteen goed. Als je dat allemaal gedaan hebt, doe je hetzelfde met de andere kant van het wegdek.

Tip: Texturing Tutorial

Enfin, het is mezelf eindelijk gelukt een fatsoenlijk eiland te maken. :puh:

eialndstraatei8.png

eilandfinalmm9.png

Link to comment
Delen op andere websites

Om even te reageren op Bigg Boss hierboven om vervelende problemen te voorkomen; Roteer niet je textures door middel van de Material Editor. In GTA zal dit niet werken en zit je texture dus verkeerd gedraaid. Roteer altijd met de UVW map (selecteer rotation tool en klik op het woordje UVW map zodat het geel word). Wat jouw eiland betreft, ziet er goed uit alleen links zit een zwarte vlek. Dit duidt op dubbele/overlappende polygonen, kijk dat even na.

Link to comment
Delen op andere websites

Ai, nu kan ik al mijn textures opnieuw gaan zetten :duh: , want ik heb ze allemaal gedraaid (behalve het gras en het zand dan :puh: ) via de Material Editor. Wat dat zwart vlak betreft, dat is ondertussen weggewerkt. :) Een klein draaifoutje in dat segment.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

hoi heeft iemand nog het bestand want op rapid share bestaat het bestand niet meer en op martineza.nl is de toegang verboden en martineza.com bestaat niet meer

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
De site doet het niet (Martineza) ofzo iets. :N

Dat komt (waarschijnlijk) omdat Martineza gestopt is.

Daarom is het ook nutteloos om dit topic open te houden. Vriendelijk verzoek aan Bradley_H om een nieuwe link via PM te sturen, dan heropen ik dit topic en hebben veel mensen weer wat aan de tutorial.

Tot die tijd: :slotje:

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...