Jump to content
  • Sign Up
GTAGames.nl
Sign in to follow this  
Lantyz

Physics Tutorial (Tekst Verwerker)

Recommended Posts

Lantyz

Deze tutorial is verhuisd!



Klik op de link hieronder voor een meer uitgebreide en overzichtelijke versie

GTA2 modding op WikiGTA

Deze forumversie is achterhaald en wordt niet meer aangepast.


Dit onderdeel gaat over het aanpassen van de eigenschappen van de wagens in GTA2. Hier zijn verschillende tools voor, zoals de GTA2 Powermanager, maar het kan ook redelijk eenvoudig met de hand.

Waarschuwing vooraf: Bij alles wat je liefhebt, maak eerst een backup van het nyc.gci bestand! Wanneer je voor het eerst een wagen gaat veranderen, wordt dit hoogstwaarschijnlijk een rampzalig onbestuurbaar monster wat alle kanten van je screen opstuitert. Het zou niet fijn zijn wanneer je dit niet meer ongedaan kunt maken!

Wanneer je hier een handig programma voor gebruikt, dan kun je elke auto selecteren, en de waardes veranderen (Vaak met een schuifbalk).

Gebruik je hier geen programma voor, open dan eerst het nyc.gci bestand in de Data-map met Kladblok. Je ziet dan voor elke auto een lijst waarden. De eerste, de Romero, ziet er zo uit:

{Romero}
0 {model}
0 {turbo}
50 {value}
0 {pad}
f16.500 {mass}
f1.000 {front drive bias}
f0.500 {front mass bias}
f1.750 {brake friction}
f0.145 {turn in}
f0.450 {turn ratio}
f1.250 {rear end stability}
f0.180 {handbrake slide value}
f0.152 {thrust}
f0.245 {max_speed}
f1.000 {anti strength}
f0.065 {skid threshhold}
f0.550 {gear1 multiplier}
f0.680 {gear2 multiplier}
f1.000 {gear3 multiplier}
f0.107 {gear2 speed}
f0.165 {gear3 speed}

Op elke regel staat links de waarde, en rechts de uitleg tussen twee encolades. De waardes kun je aanpassen. Zorg er wel voor dat de 'f' blijft staan, en dat je de waarde in drie cijfers achter de komma defineert, behalve bij 'value' en 'turbo'.

Hieronder zal ik de verschillende physics zo goed mogelijk proberen uit te leggen. de physic staat steeds vetgedrukt, met daaronder een beschrijving, daaronder de minimum waarde met uitleg, en daaronder weer de maximum waarde met uitleg.

Naam wagen

Geheel bovenaan staat de naam van de wagen. Wanneer je je eigen wagen maakt, en je verandert de ingame naam, dan is het verstandig om de naam hier ook te wijzigen, om te voorkomen dat je je eigen wages niet meer kan terugvinden.

model

Het ID van het type wagen. Het is niet nodig dit te wijzigen.

turbo

Extra thrust (Zie 'thrust').

0 (Of uitvinken) Geen turbo

1 (Of aanvinken) Wel turbo

value

De waarde van de wagen. Ik ben er nog niet achter wat de exacte betekenis van deze physic is. Sommige modders beweren dat dit bepaalt hoe vaak de wagen op de weg te zien is, anderen zeggen echter dat het spel aan de hand van deze waarde je damage-score bepaalt. Ik hecht meer geloof aan dat laatste.

0 - goedkoop

999999 - duur

pad

Eerlijk; Ik heb geen flauw idee... :$

mass

Het gewicht van de wagen.

1.000 - Zeer licht

32.824 - Zeer zwaar

front drive bias

Vanuit welk punt de wagen stuurt

0.000 - Het stuurpunt ligt in het midden

1.000 - Het stuurpunt ligt voorin

front mass bias

Het gewicht voorin de wagen

0.000 - lichte neus

1.000 - zware neus

brake friction

Hoe snel de wagen kan wisselen tussen voor- en achteruit rijden.

0.000 - traag

4.000 - snel

turn in

Reactiesnelheid.

0.000 - traag

1.000 - snel

turn ratio

Bochten.

0.001 - geen (Of eigenlijk een zeer wijde) bocht

1.000 - zeer scherpe bocht

rear end stability

Stabiliteit van de wagen.

0.000 - onstabiel

4.000 - stabiel

handbrake slide value

Handrem

0.000 - trage afremming

1.000 - snelle afremming

thrust

De kracht van de wagen.

0.000 - weinig kracht

1.000 - beukt overal doorheen

max_speed / Max speed in 3rd gear.

De topsnelheid van de wagen in de derde versnelling

0.000 - traag

1.000 - snel

anti strength

De stevigheid van de wagen

0.000 - onverwoestbaar

1.000 - zeer kwetsbaar

skid threshhold

Remsporen

0.000 - veel remsporen

1.000 - weinig remsporen

gear1 multiplier

extra snelheid achteruit (eerste versnelling).

0.000 - traag

1.000 - snel

gear2 multiplier

extra snelheid in de tweede versnelling

0.000 - traag

1.000 - snel

gear3 multiplier

Extra snelheid in de derde versnelling

0.000 - traag

1.000 - snel

gear2 speed / Max speed in 1st gear

snelheid achteruit (eerste versnelling).

0.000 - traag

0.600 - snel

gear3 speed / Max speed in 2nd gear

Snelheid in de tweede versnelling

0.000 - traag

0.600 - snel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...