Jump to content

[SA|OV] Handling.CFG Tutorial


Big-Bear

Recommended Posts

Hier is de rijd van de Blista Compact

BLISTA 1900.0 2.1 5.5 1.9 0.0 0.0 0.2 70 0.8 0.75 0.54 5 170.0 20.0 F P 7.0 0.65 0 30.0 1.4 0.11 0.2 0.8 20000 0.25 -0.15 0.5 0.0 2 0 1

Het Blauwe getal is het gewich...Dit heeft niks te maken met de snelheid...Als je het heel zwaar maakt, en een wagen knalt tegen jouw een vliegt hij gewoon weg

Het Roode getal beteken hoe snel hij maximaal kan

Het groene getal is hoeveel km per seconden hij optrekt

En de paarse F betekend Voorwielaandrijving

je kan ook een 4 gebruiken...dat is een 4wielaandrijving (hij gaat dan veel harder)

je hebt ook nog een R...dat is een achterwielaandrijving

Tips:

1. Maak de Acceleratie nooit meer als de max. snelheid. Anders gaat de wagen slippen.

2. Het gewicht v/d wagen beinvloed de snelheid niet. Het zorgt er alleen maar voor dat je bij een botsing vrij goed op de weg blijft en niet van richting veranderd.

3. Bij een Voorwielaandrijving slipt de wagen helemaal niet. Alleen kan je heel moeilijk bochten maken.

4. Met een Vierwielaandrijving slipt de wagen vrij veel.

suc6

By Flying Dutchman:

Nog even een aanvulling: Met voorwiel aandrijving stuurt de auto juist heel makkelijk. Kijk maar naar de Admiral en de Blista Compact. Deze wagens zijn voorwiel aangedreven, en rijden zeer makkelijk. Je kunt ook testen of een wagen voorwielaandrijving heeft door stil te gaan staan en gas en rem tegelijk in te drukken. Bij achterwiel aandrijving zullen de achterwielen gaan slippen (burnout) en bij voorwielaandrijving hoor je alleen de moter draaien.

En als je het gewicht van een motor of brommer op maximum zet (50000) kun je bijna niet meer vallen door een aanrijding met een auto.

Deze Tutorial is gemaakt door Eclipse, maar aangezien er steeds meer mensen om vragen, heb ik hem even ge-quote, en opnieuwe gepost, veel succes ermee, en stel hier nog eventuele vragen.

Bewerkt: door Big Bear
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • JOEMAN

    7

  • Matiscus

    3

  • Big-Bear

    3

  • K.O.

    3

Top Posters In This Topic

Even kijken of die in de Master Tutorial List staat. Anders zet ik er hem even hernieuw in. :)

EDIT:

Ik heb hem tussen oude papieren. De tutorial terug gevonden. Volledig. Had hem in de tijd afgedrukt. :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Voor men zaterdag nacht doe ik nog even aan moderator werk:

Hier is de complete turorial. Big Bear neem het over. En dan edit ik men post wel. :)

---------------------------------------

Tutorial is gemaakt door Eclipse:

Hoe kan je wagens opvoeren?

Nouw hier is je antwoord:

1. Open de file handlig.cfg in jou datafolder met kladblok.

2. Je ziet veel verschillende regels. Voor elke auto 1.

Als voorbeeld neem ik de regel van de blista compact:

BLISTA 1900.0 2.1 5.5 1.9 0.0 0.0 0.2 70 0.8 0.75 0.54 5 170.0 20.0 F P 7.0 0.65 0 30.0 1.4 0.11 0.2 0.8 20000 0.25 -0.15 0.5 0.0 2 0 1

Ontleding:

Het blauwe nummer is het gewicht van de wagen.

Het rode nummer is de maximale snelheid van de wagen.

Het groene nummer is de acceleratie van de wagen.

Het paarse nummer geeft aan wat voor aandrijving de wagen heeft:

1. Als er een F staat heeft de wagen een Voorwielaandrijving

2. Als er een R staat heft de wagen een Achterwielaandrijving

3. Als er een 4 staat heeft de wagen Vierwielaandrijving.

Verander wat je wil en sla het bestand op.

Start nu Vice City.

Tips:

1. Maak de Acceleratie nooit meer als de max. snelheid. Anders gaat de wagen slippen.

2. Het gewicht v/d wagen beinvloed de snelheid niet. Het zorgt er alleen maar voor dat je bij een botsing vrij goed op de weg blijft en niet van richting veranderd.

3. Bij een Voorwielaandrijving slipt de wagen helemaal niet. Alleen kan je heel moeilijk bochten maken.

4. Met een Vierwielaandrijving slipt de wagen vrij veel.

Link to comment
Delen op andere websites

Nog even een aanvulling: Met voorwiel aandrijving stuurt de auto juist heel makkelijk. Kijk maar naar de Admiral en de Blista Compact. Deze wagens zijn voorwiel aangedreven, en rijden zeer makkelijk. Je kunt ook testen of een wagen voorwielaandrijving heeft door stil te gaan staan en gas en rem tegelijk in te drukken. Bij achterwiel aandrijving zullen de achterwielen gaan slippen (burnout) en bij voorwielaandrijving hoor je alleen de moter draaien.

En als je het gewicht van een motor of brommer op maximum zet (50000) kun je bijna niet meer vallen door een aanrijding met een auto.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Maar Ik denk tot ik het allemaal wel snap want ik wil et ook graag leren maar waar open je diej god god god verredomme handeling en HOE?! LEG PLZ HEEL DUIDELIJK UIT! Alvast Bedankt

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet het bestand handling.cfg openen met kladblok. Dit bestand staat in de map *\Rockstar Games\GTA San Andreas\data. Klik op het bestand met je rechtermuisknop, en dan ''Openen met'' Kies dan kladblok. Nu zie je heel veel cijfertjes die je kan gaan editen. Als je klaar bent sla je het op met bestand, save.

Greetz Wazuup

Bewerkt: door Wazuup
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
En als je het gewicht van een motor of brommer op maximum zet (50000) kun je bijna niet meer vallen door een aanrijding met een auto.

Hehe, als je het gewicht van een motor te zwaar maakt, dan vallen ze steeds op hun zij door hun gewicht...

De mensen die passeren op straat vallen dan telkens van hun motor, en jijzelf ook als je erop springt :puh:

Dit effe terzijde :)

Greetzzz

Link to comment
Delen op andere websites

  • 7 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...